Pagina 2 van 88 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 2183 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Kan makkelijk nog jaren duren aangezien george lucas toch al niet zo veel om het medium dvd gaf... kijk maar naar hoe ze de gehele limited edition dvds hadden uitgebracht....

  2. #27

    Standaard

    http://www.examiner.com/examiner/x-2...Wars-on-Bluray

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Sansweet
    But in the next few years there will be an ultimate box set and certainly a Blu-ray set.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maniac e Bekijk bericht
    Kan makkelijk nog jaren duren aangezien george lucas toch al niet zo veel om het medium dvd gaf... kijk maar naar hoe ze de gehele limited edition dvds hadden uitgebracht....
    Zelf heb ik dat ook nooit begrepen terwijl dvd gewoon een zeer goed systeem is vind ik zelf.
    Ik heb de trilogy in de regio 1 uitvoering en ziet er op mijn grote breedbeeld tv super uit.
    Waarom ie wel alles meteen op video uitbracht zie de phantom menace in 2000 is me nog steeds een raadsel.
    En vooral iemand die alles top wil hebben inverband met geluid THX.
    Ja ik ben ook bang dat we nog jaren van de dvd's moeten genieten ook al vind ik die zeer goed.
    Wel hoop ik dat de blu-ray later ook aangepast word en natuurlijk vlijmscherp op schijf komt te staan.
    Ik zeg maar zo het zal het wachten waard zijn.

  4. #29

    Standaard

    Da's wel te begrijpen, want aan de ene kant wilde hij toen de grote massa bereiken met VHS, en aan de andere kant wilde hij uitmelken DVD, wat destijds nog eigenlijk in de early-adopter fase zat.

    Gelukkig is Spielberg wel ''verstandig'' en kwam Indy 4 meteen op BD uit tijdens de early-adopter periode (wanneer je dat zo noemt, laat ik even in het midden), ondanks dat Spielberg ook ''wachtende'' is w.b.t. back-catalog titels. (op Close... Third Kind na)

  5. #30

    Standaard

    Er zijn HD rips te vinden op het net. Volgens mij uitgezonden op de BBC. En het ziet er geweldig uit. De HD masters zijn volgens mij dus al voorhanden.
    Waar wachten ze op???
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  6. #31

    Standaard

    Goed om te horen! ja ik begreep dat een disc in elkaar zetten met covers en de hele mikmak toch wel wat tijd in beslag neemt.
    Trouwens heel lang geleden hoorden ik lucas al zeggen dat ie de oude films al bezig was met 3D te maken,maar hoelang zal dat dan gaan duren? 20 jaar haha!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Er zijn HD rips te vinden op het net. Volgens mij uitgezonden op de BBC. En het ziet er geweldig uit. De HD masters zijn volgens mij dus al voorhanden.
    Waar wachten ze op???
    Episodes 2 en 3 zien er inderdaad heel goed uit, ze zijn nog eens 24p ook nog alleen het geluid van 2 klopt niet maar het maakt het wachten iets minder ondragelijk totdat ze uiteindelijk echt op BD verschijnen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Episodes 2 en 3 zien er inderdaad heel goed uit, ze zijn nog eens 24p ook nog alleen het geluid van 2 klopt niet maar het maakt het wachten iets minder ondragelijk totdat ze uiteindelijk echt op BD verschijnen.
    Dat kan wel kloppen want episode 2 en 3 zijn ook echt digitaal opgenomen.
    Dat verklaard ook dat oude films erg tegen slaan op blu-ray.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maniac e Bekijk bericht
    Kan makkelijk nog jaren duren aangezien george lucas toch al niet zo veel om het medium dvd gaf... kijk maar naar hoe ze de gehele limited edition dvds hadden uitgebracht....
    Hij wilde juist wachten met de superdeluxe boxset tot de opvolger van dvd er was, dus die zou dan met Blu-ray moeten komen.

    En star wars fan, ik hoop niet dat je bedoelt dat oudere films er minder goed uitzien op Blu-ray, want dat is gewoon niet waar.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door star wars fan Bekijk bericht
    Dat kan wel kloppen want episode 2 en 3 zijn ook echt digitaal opgenomen.
    Dat verklaard ook dat oude films erg tegen slaan op blu-ray.
    Wat is er mis met filmen op 35mm?
    Is nog steeds het meest gebruikte systeem voor bioscoopfilms.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Hij wilde juist wachten met de superdeluxe boxset tot de opvolger van dvd er was, dus die zou dan met Blu-ray moeten komen.

    En star wars fan, ik hoop niet dat je bedoelt dat oudere films er minder goed uitzien op Blu-ray, want dat is gewoon niet waar.
    Ik bedoel dat niet slecht maar zo zie ik het sorry.
    Ik vind oude films vaak te scherp heb het idee dat het beeld opgekrikt is.
    Ik zie veel korrels en beeldruis in de film wat je op een echte hd film niet ziet.
    We zijn nu een beetje off topic maar ik zie het toch duidelijk in mijn collectie dat ik er niet over huis van kan schrijven.
    Maar ik zeg erbij dat ik altijd regio 1 dvd's kocht en die zijn natuurlijk al scherp.
    Je ziet al wat een ander lid aan geeft dat episode 2 en 3 er zeer goed uit zien dat wil zeggen dat er rekening is gehouden met modern beeld.
    Maar je kan daar verder maar niet te veel over discuseren want je houd toch verschillende meningen
    Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar,misschien is dat wel mogelijk maar dan moeten ze ook die kwaliteit er op zetten.

  12. #37

    Standaard

    De beeldkwaliteit van veel oudere films is nou eenmaal vaak wat minder, door: lenzen van mindere kwaliteit, mindere filmstock, allerlei optische kopieerprocessen/effecten, hoe is de film bewaard/verzuring/verkleuring etc. etc.
    Er zitten nou eenmaal beperkingen aan het materiaal, maar filmmaatschappijen moeten wel hun best doen om een zo goed mogelijke HD transfer te maken, want daar wil het ook vaak aan schorten!

    Neemt niet weg dat er genoeg oude films zijn die er fantastisch uitzien!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 08-11-2009 om 23:18

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Wat is er mis met filmen op 35mm?
    Is nog steeds het meest gebruikte systeem voor bioscoopfilms.
    Er is niks mis mee maar vandaar de grove korrel die krijg je meer te zien met 35mm.
    Bij digitaal zou dat niet zichtbaar moeten wezen.
    Het is ook zo met het geluid van Star Wars dat helemaal aangepast is zodat het echt 5.1 werd en ook daar heb je natuurlijk dat a new hope niet zo geweldig klinkt als the revenge of the sith.
    Maar nogmaals heren ik zeg enkelt wat ik zie op de hd schermen.

  14. #39

    Standaard

    Een beetje grain vind ik juist mooi, bij Knowing (die volledig geschoten is met de Red One, één van de beste digitale filmcamera's) vond ik het beeld er wat te ''plastisch'' uitzien.

    Trouwens, er zijn ook genoeg 35mm films waarbij je zeer weinig grain ziet, want moderne filmstocks kunnen heel fijnkorrelig zijn en de negatieven worden direct naar de computer gescand.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door star wars fan Bekijk bericht
    omdat Star Wars nu eigenlijk echt over is.
    LOL, wees daar maar niet al te zeker van.......... na de beelden gezien te hebben van de huidige 3D films (en natuurlijk van films die nu nog in productie zijn) heeft meneer Lucas al weer aangegeven misschien toch nog een derde trilogy te gaan maken, volledig in 3D.. 1 geluk hij heeft al aangegeven dat hij deze niet meer zal regiseren, ofwel het kan dan alleen maar beter worden dan de laatste 3 misbaksels (ofwel part I to III) die hij zelf geregiseerd heeft.. Hij is een redelijk goeie producent, maar als regisseur is hij niet denderend...

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    LOL, wees daar maar niet al te zeker van.......... na de beelden gezien te hebben van de huidige 3D films (en natuurlijk van films die nu nog in productie zijn) heeft meneer Lucas al weer aangegeven misschien toch nog een derde trilogy te gaan maken, volledig in 3D.. 1 geluk hij heeft al aangegeven dat hij deze niet meer zal regiseren, ofwel het kan dan alleen maar beter worden dan de laatste 3 misbaksels (ofwel part I to III) die hij zelf geregiseerd heeft.. Hij is een redelijk goeie producent, maar als regisseur is hij niet denderend...
    Dit bericht is allang weer ontkend: http://clubjade.net/?p=17905

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dit bericht is allang weer ontkend: http://clubjade.net/?p=17905
    Tja, zo ging dat ook indertijd met die 2e trilogy...

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    LOL, wees daar maar niet al te zeker van.......... na de beelden gezien te hebben van de huidige 3D films (en natuurlijk van films die nu nog in productie zijn) heeft meneer Lucas al weer aangegeven misschien toch nog een derde trilogy te gaan maken, volledig in 3D.. 1 geluk hij heeft al aangegeven dat hij deze niet meer zal regiseren, ofwel het kan dan alleen maar beter worden dan de laatste 3 misbaksels (ofwel part I to III) die hij zelf geregiseerd heeft.. Hij is een redelijk goeie producent, maar als regisseur is hij niet denderend...
    Vind ik erg overdreven wat je zegt NEW HOPE blijft voor mij de Star Wars film.
    Zelf denk ik dat er geen films meer komen.
    Natuurlijk zijn er ook bepaalden dingen die ik van Lucas jammer vind zoals bepaalden dingen in de special editions zoals de geest van Anakin Skywalker in een jongere uitvoering neer te zetten in RETURN OF THE JEDI LOL!
    Maar over misbaksels te praten
    Ik ben tevreden met de 6 films en kan er steeds weer van genieten en ik denk dat veel leden het met me eens zijn.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Tja, zo ging dat ook indertijd met die 2e trilogy...
    *DIEPE ZUCHT*

    Dan kun je maar beter geen enkele site meer lezen......als je overal je eigen waarheid aan hangt en leest wat je wil lezen.

    Overigens heeft Lucas al VOOR A New Hope gezegd (staat zelfs op tape) dat hij een trilogie wilde maken die zich voor ANH afspeelt.
    Lees maar na in het boek 'the Making of SW' van J. Rinzler uit 2007.

    Laatste update:
    Well, until this past summer, anyway, when a enterprising reporter for Examiner.com cornered Steve Sansweet, head of fan relations at LucasFilm, and asked him point-blank whether "Star Wars" would ever arrive on Blu-ray.
    The answer: Maybe, depending whether or not video streaming steals Blu-ray's thunder. "I mean obviously we've been looking at that for a couple of years," Sansweet told Examiner.com's Bryan Young. "I think one of the questions is when is the market penetration there and these days, will there be a market penetration before everything goes streaming?"
    If a Blu-ray version of "Star Wars" does happen, though, expect "a complete set of 'Star Wars' movies and lots of extras and deleted footage and anything anyone could ever want," Sansweet said.

  20. #45

    Standaard

    [QUOTE=star wars fan;1637177
    Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar,misschien is dat wel mogelijk maar dan moeten ze ook die kwaliteit er op zetten.[/QUOTE]

    Prachtig weer. Jij ziet het niet op je tv dus is het niet zo.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk gepost door star wars fan Bekijk bericht
    Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar,misschien is dat wel mogelijk maar dan moeten ze ook die kwaliteit er op zetten.
    Prachtig weer. Jij ziet het niet op je tv dus is het niet zo.
    Juist ja, denk dat die gast dan beter eens een nieuwe tv (of een grotere) kan aanschaffen, want zelfs met 1280x720p beamer is de kwaliteit van een gemiddelde bluray vele malen scherper dan een goed gemasterde dvd.. Dus als je dan ook nog eens een echte FullHD 1920x1080 beamer (of 42">tv) hebt dan is het helemaal een groot verschil.. maargoed sommige mensen kopen een 'goedkope' HD-ready tv van 32" en denken dan dat het ineens een heel stuk beter is..
    Wat wel een punt is, dat op een 'klein' scherm een hogere resolutie niet echt veel uitmaakt, maar hoe groter het scherm, hoe meer baat je er bij hebt.. maargoed, welke film-liefhebber koopt er nu ook nog een klein scherm (32" en kleiner), LOL....

  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies Blu-ray is mooi . (let op de punt)
    Verdere toevoegingen zijn niet nodig!

    Wanneer Starwars op Blu-ray komt??
    Dat is een lastige.......

    Weet je wat laten we een campagne beginnen net als vroeger
    We want Starwars on Blu-ray...., or else
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Juist ja, denk dat die gast dan beter eens een nieuwe tv (of een grotere) kan aanschaffen, want zelfs met 1280x720p beamer is de kwaliteit van een gemiddelde bluray vele malen scherper dan een goed gemasterde dvd.. Dus als je dan ook nog eens een echte FullHD 1920x1080 beamer (of 42">tv) hebt dan is het helemaal een groot verschil.. maargoed sommige mensen kopen een 'goedkope' HD-ready tv van 32" en denken dan dat het ineens een heel stuk beter is..
    Wat wel een punt is, dat op een 'klein' scherm een hogere resolutie niet echt veel uitmaakt, maar hoe groter het scherm, hoe meer baat je er bij hebt.. maargoed, welke film-liefhebber koopt er nu ook nog een klein scherm (32" en kleiner), LOL....
    Wie zegt nou dat ik goedkope spullen in mijn huis heb?
    Met 7000 dvd's in huis kan ik wel een aardig tv''tje aan schaffen.
    Maar als jij het allemaal zo superscherp vind van mij mag je vriend!
    En dat een blu-ray scherper is dan een dvd dat begrijpt mijn neus ook wel.
    Laatst aangepast door star wars fan : 27-11-2009 om 18:45

  24. #49
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door star wars fan Bekijk bericht
    En dat een blu-ray scherper is dan een dvd dat begrijpt mijn neus ook wel.
    Maar met alle respect, dan moet je dit niet gaan roepen!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door star wars fan Bekijk bericht
    Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar.
    Dat klinkt uiteraard een beetje tegenstrijdig!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    *DIEPE ZUCHT*

    Dan kun je maar beter geen enkele site meer lezen......als je overal je eigen waarheid aan hangt en leest wat je wil lezen.

    Overigens heeft Lucas al VOOR A New Hope gezegd (staat zelfs op tape) dat hij een trilogie wilde maken die zich voor ANH afspeelt.
    Lees maar na in het boek 'the Making of SW' van J. Rinzler uit 2007.

    Laatste update:

    Toch men ik mij te herrineren dat op de laserdiscs trilogy box, Lucas zelf verteld dat hij het 'middelste' trilogy deel als eerste heeft gebruikt.

    De box heb ik nog, alleen geen speler meer, dus kan het niet meer controleren.
    Dus pin me daar niet op vast!

    En nu is het ook zo dat Lucas wel vaker een statement heeft gemaakt die achteraf niet helemaal waar bleek te zijn.

    Dus dat is ook niet 100% fullproof
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-11-2009 om 19:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Toch men ik mij te herrineren dat op de laserdiscs trilogy box, Lucas zelf verteld dat hij het 'middelste' trilogy deel als eerste heeft gebruikt.
    Ehm, dat ontken ik toch ook niet?

Pagina 2 van 88 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •