De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic Viera Calibratie Settings

    Heeft iemand toevallig hier zijn Panasonic Plasma scherm laten calibreren? Zo ja, wat zijn de optimale settings dan? De tv in kwestie is de Panasonic TX-P37C10E (niet van mezelf trouwens). Heeft er iemand toevallig een goed overzichtje? De waardes lopen geloof ik niet allemaal van 0-100. Ik dacht dat contrast bijv. tot 60 liep.

    View Mode:
    Contrast:
    Brightness:
    Colour:
    Sharpness:
    Colour Balance (Temp.):

    Bij voorbaat dank
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  2. #2

    Standaard

    Ik zie net dat er ook een apart topic is voor kalibratie. Deze kan dus verplaatst worden
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  3. #3

    Standaard

    Mijn inziens kan je de optimale calibratie instelling niet overnemen van eenzelfde merk/type TV. Dat zal toch echt met apparatuur gemeten moeten worden.

  4. #4

    Standaard

    Ik geef Martino wel gelijk, je krijgt het pas perfect als je een isf in je eigen omgeving toepast maar schaden kan het zeer zeker niet als je andermans calibratie gegevens overneemt. Het mag dan niet 1 op 1 perfect zijn maar kan wel degelijk het kijken verbeteren. Wellicht hoef je enkel je kleur of helderheid iets aan te passen. Bovendien kun je toch altijd terug gaan naar de fabrieksinstelling mocht het bagger zijn (of je noteert je instelling voordat je gaat veranderen).......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Mijn inziens kan je de optimale calibratie instelling niet overnemen van eenzelfde merk/type TV. Dat zal toch echt met apparatuur gemeten moeten worden.
    Zo heel precies hoeft het nou ook weer niet, daarom vroeg ik het hier even. Het is namelijk voor de tv bij mijn ouders thuis en die hoeven niet perse de optimale instellingen.
    Als iemand hier toevallig een zelfde soort tv zou hebben, zou ik die instellingen eens kunnen proberen.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  6. #6
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7

    Standaard

    De mijne is gekalibreerd, maar ik kan je vertellen, met de standaardinstellingen aanpassen schiet je geen reet op. Je moet in het service menu om de afzonderlijke kleuren aan te passen zodat je grijswaarde goed wordt. Dat kun je onmogelijk aanpassen met alleen helderheid, contrast en de algemene kleuren instellingen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    De mijne is gekalibreerd, maar ik kan je vertellen, met de standaardinstellingen aanpassen schiet je geen reet op. Je moet in het service menu om de afzonderlijke kleuren aan te passen zodat je grijswaarde goed wordt. Dat kun je onmogelijk aanpassen met alleen helderheid, contrast en de algemene kleuren instellingen...
    Ja, dat dacht ik ook al wel. Maar het gaat niet om mijn eigen tv, dus was ik hier gewoon op zoek naar zo'n rijtje met contrastwaardes en dergelijke. Maar goed, daar zal het beeld dus niet heel veel beter van worden.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Ja, dat dacht ik ook al wel. Maar het gaat niet om mijn eigen tv, dus was ik hier gewoon op zoek naar zo'n rijtje met contrastwaardes en dergelijke. Maar goed, daar zal het beeld dus niet heel veel beter van worden.
    Nee, niet van de instellingen van een ander. Wat wel aan te raden is, is om even een THX dvd te draaien en dan de THX optimizer te doorlopen. Zodoende stel je iig het contrast en helderheid op het oog op redelijke waarden af.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    De mijne is gekalibreerd, maar ik kan je vertellen, met de standaardinstellingen aanpassen schiet je geen reet op. Je moet in het service menu om de afzonderlijke kleuren aan te passen zodat je grijswaarde goed wordt. Dat kun je onmogelijk aanpassen met alleen helderheid, contrast en de algemene kleuren instellingen...
    Je hebt wel gelijk, isf incl gray scale enz. is het mooist maar om nu te zeggen dat je geen verbetering kunt krijgen door in de standaardinstellingen te rommelen is ook weer niet helemaal waar. Bij veel tv's kun je standaard met helderheid, contrast en r-g-b echt wel op een punt komen dat het voor tv kijken al veel beter wordt. Maar nogmaals: isf is af en de punt op de i.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je hebt wel gelijk, isf incl gray scale enz. is het mooist maar om nu te zeggen dat je geen verbetering kunt krijgen door in de standaardinstellingen te rommelen is ook weer niet helemaal waar. Bij veel tv's kun je standaard met helderheid, contrast en r-g-b echt wel op een punt komen dat het voor tv kijken al veel beter wordt. Maar nogmaals: isf is af en de punt op de i.
    Dat zeg ik ook in bovenstaande posting. Maar daar moet je niet iemand anders zijn (gekalibreerde) instellingen voor overnemen. Voordat mijn tv was gekalibreerd stond de helderheid, kleur en contrast allemaal vrij laag afgesteld na het volgen van zo'n THX dvd en de DVE bluray, maar na de kalibratie is dat allemaal op een compleet andere stand gezet. Als ik mijn instellingen nu doorgeef aan de TS heeft dat geen zin, want de instellingen in mijn tv voor helderheid, contrast en kleur staan zo goed als op de fabrieksinstellingen en dat is omdat deze specifieke tv is gekalibreerd in een ander (service) menu...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat zeg ik ook in bovenstaande posting. Maar daar moet je niet iemand anders zijn (gekalibreerde) instellingen voor overnemen. Voordat mijn tv was gekalibreerd stond de helderheid, kleur en contrast allemaal vrij laag afgesteld na het volgen van zo'n THX dvd en de DVE bluray, maar na de kalibratie is dat allemaal op een compleet andere stand gezet. Als ik mijn instellingen nu doorgeef aan de TS heeft dat geen zin, want de instellingen in mijn tv voor helderheid, contrast en kleur staan zo goed als op de fabrieksinstellingen en dat is omdat deze specifieke tv is gekalibreerd in een ander (service) menu...
    Je hebt natuurlijk wel gelijk MIchael, ik heb al zo vaak een isf laten doen maar ik zie het probleem echt niet als 2 mensen exact dezelfde tv hebben. Proberen kan toch geen kwaad als je hiermee zelf tevreden bent?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is dat ik geen Panasonic heb anders had ik ze zonder veel tegen te spurtelen geplaatst.
    11 reply's zonder 1 antwoord met waardes, alle goede bedoelingen ten spijt, is natuurlijk niet de insteek van de TS.
    Daarbij heeft niet iedereen de behoefte aan de ideale 100% procent natuurgetrouwe instelling of het maximaal haalbare!
    Want geenéén BD, DVD of tv uitzending is gelijk of natuurgetrouw.
    Je bent altijd afhankelijk van het gebruikte kleurenpalet van de maker!
    En die heeft niet meer of minder dan een visie!
    En dan kan het canvas wel perfect zijn, de inhoud wijkt veelal steeds af!

    Sterker nog er zijn genoeg mensen die liever overdreven kleuren willen zien, en bij een optimaal beeld het maar saai vinden, en wij maar uitleggen dat het beter is zo.
    Maar goed, als je dat moet gaan uitleggen??

    Ik ben zeker niet tegen ISF, maar het is ook weer niet zo dat je niet een adequaat beeld kunt krijgen door zelf het een en ander in te stellen.
    Zeker als het niet voor je eigen toetsel is maar voor een ander, zeg maar leek!

    Door instellingen te vergelijken kan je wel een idee krijgen waar je het moet zoeken.
    Maar dan is idd de THX instelling of DVE disc een goed compromie!
    Wel moet er rekening worden gehouden dat elke input, bij recentere schermen, een aparte individuele optimalisatie nodig heeft!
    Dit omdat instellingen vaak maar voor één input gelden!

    Echter wil je wel 'to the max' dan is oudgediende Arnold altijd te vermelden waard als optie.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 13-11-2009 om 13:21
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Sterker nog er zijn genoeg mensen die liever overdreven kleuren willen zien, en bij een optimaal beeld het maar saai vinden, en wij maar uitleggen dat het beter is zo.
    Loop maar eens door een willekeurige straat als er voetbal op tv is....

    Laten we zeggen dat wanneer alle mensen eruit gaan zien alsof ze 1 dag in de volle zon hebben gelegen je het beeld iets moet nuanceren. Less is more....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    Ik heb al aangegeven dat de waardes bij mij zo goed als op standaard staan. Een Pana stel je niet in op basis van een getal wat je instelt, maar het is gewoon een balkje. Getallen zijn aantal klikjes.

    Voorinstelling: Cinema
    Brightness: 0
    Contrast: -2
    Color: -1
    Tint: 0
    Sharpness: 0
    Kleurbeheer: uit
    Kleurtemp: normaal

    succes ermee...

    Zoals ik al zei, voor de kalibratie was de 'beste' instelling compleet anders. Verwacht er dus niet te veel van...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 13-11-2009 om 14:28
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #16

    Standaard

    Mensen, bedankt voor de replies.

    Ik ga er nog wel ff mee goochelen. En als ze daarna niet tevreden zijn, dan moeten ze Arnold maar bellen
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  17. #17

    Standaard

    Heb net ff wat geklooid met zo'n THX-dvd (The Incredibles). Het beeld is er wel iets beter op geworden, maar veel verandering zie ik nou ook weer niet. Wel jammer dat je daar niks met de kleuren kon doen.


    Heeft er misschien iemand zo'n DVE-dvd die ik ff kan lenen? Heb er niet veel belang bij om zo'n disc aan te schaffen. Ik betaal uiteraard 2x de verzendkosten! PM maar
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb nu de BD versie!
    Maar hij is zo te bestellen, en niet duur!
    En als je, zoals blijkt, daar toch in geïntresseert ben......
    Ik moet wel zeggen dat de BD versie, wat gebruiksvriendelijker is.., qua menu's en zo!

    Bij de dvd zit o.a. een filter, waarin je de kleuren vrij eenvoudig kunt corrigeren!
    Maar altijd binnen de beperkingen van de tv.
    De éne laat nou eenmaal een betere correctie toe dan de andere, wil je meer dan kom je vanzelf bij ISF terecht.
    Verder wordt er in gegaan op de noodzaak van bijv. een goede scherpteinstelling en de toevoeging van noise, de contrast/helderheid verhouding, enz.enz..
    Maar tevens wordt ook de audiokant en alle instellingen uitgebreid behandelt!
    Er zijn een flink aantal beeld en geluidstesten, maar uiteindelijk is vooral erg informatief en sowieso intressant om eens te weten, zeker als je hobby HT is.
    Misschien wel een must!

    Overigens is veelal de stelregel om alle beeldverbeteraars van het scherm zelf, uit te schakelen.
    Het geeft vaak de illusie van verbetering, maar gaat meestal ten koste van wat anders......essentieels.
    Mooiste voorbeeld is natuurlijk DNR.

    Edit: Eigenlijk dingen die je zelf had kunnen ontdekken door de plaatsing van de waardes door Michael.
    Cinema is vaak de ideale kleur temperatuur.
    Lage scherpte!
    Meer minnen en meestal geen plussen.
    Verbeteraars uit!

    Dus eigenlijk een hoop informatie in deze waardes
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-11-2009 om 00:51
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb nu de BD versie!
    Maar hij is zo te bestellen, en niet duur!
    En als je, zoals blijkt, daar toch in geïntresseert ben......
    Ik moet wel zeggen dat de BD versie, wat gebruiksvriendelijker is.., qua menu's en zo!

    Bij de dvd zit o.a. een filter, waarin je de kleuren vrij eenvoudig kunt corrigeren!
    Maar altijd binnen de beperkingen van de tv.
    De éne laat nou eenmaal een betere correctie toe dan de andere, wil je meer dan kom je vanzelf bij ISF terecht.
    Verder wordt er in gegaan op de noodzaak van bijv. een goede scherpteinstelling en de toevoeging van noise, de contrast/helderheid verhouding, enz.enz..
    Maar tevens wordt ook de audiokant en alle instellingen uitgebreid behandelt!
    Er zijn een flink aantal beeld en geluidstesten, maar uiteindelijk is vooral erg informatief en sowieso intressant om eens te weten, zeker als je hobby HT is.
    Misschien wel een must!

    Overigens is veelal de stelregel om alle beeldverbeteraars van het scherm zelf, uit te schakelen.
    Het geeft vaak de illusie van verbetering, maar gaat meestal ten koste van wat anders......essentieels.
    Mooiste voorbeeld is natuurlijk DNR.

    Eigenlijk dingen die je zelf had kunnen ontdekken door de plaatsing van de waardes door Michael.
    Cinema is vaak de ideale kleur temperatuur.
    Lage scherpte!
    Meer minnen en meestal geen plussen.
    Verbeteraars uit!

    Dus eigenlijk een hoop informatie in deze waardes
    Al die beeldverbeteraars heb ik al uitgezet, dat had ik namelijk al vaker gelezen. Beeld is op zich ok nu.

    Hoe gaat dat met die bluray dan? Stel je dan alleen het beeld via HDMI in? En hoe moet ik de andere ingangen instellen dan? (schotel via scart, dvd-speler via scart) Of praat ik nu onzin en stel je met die disc alles in 1 keer in?
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is iid het punt.
    Je steldt alleen het kanaal van de bron in....., zeg maar!

    Maar juist door die informatie die je meekrijgt, ben je beter in staat om dat door te voeren.
    Het is ook niet zo dat de dvd of bd alles voor je regelt, het laat je min of meer zien wat je allemaal kunt instellen en waar je dan op moet letten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Ok, thanks. Toch maar eens een keer zo'n schijfje aanschaffen dan. Zo duur zijn ze nou ook weer niet.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •