De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy "Filmed in HD"... - wel op DVD, niet op blu-ray!

    Bekijk even de volgende video: klik
    Naast de fantastische beelden van het concert, zou er zeker iets moeten opvallen...:

    Inderdaad, EMI bloklettert in het groot "filmed in HD", maar weigert om het concert van Tina Turner uit te brengen zoals het hoort, namelijk op blu-ray...

    Wat heb je nou aan een HD-opname wanneer dit op "standard definition"-media wordt uitgebracht?

    Volgende voorbeeld:
    On November 24, Deutsche Grammophon will release a special, live concert performance on DVD entitled, 'Sting: A Winter's Night... Live from Durham Cathedral'. Filmed at the magnificent Durham Cathedral near Sting's hometown of Newcastle-upon-Tyne in Northern England, the DVD features music off his forthcoming album, 'If On A Winter's Night...' in-stores, October 27.

    Recorded in HD and produced by Universal Music Classical Management & Productions (UMCMP), in association with Thirteen for WNET.ORG, the program will premiere on PBS's Great Performances series on Thanksgiving night, Thursday, November 26 at 9 pm EST (checking local listings). International broadcasts are planned for later this year, with further air dates to be announced locally in each country.
    Een concert dat misschien een minder groot publiek aanspreekt, maar wel gefilmd in HD; wel op DVD, maar dus niet op blu-ray!


    Waarom doen ze eens geen inspanning om blu-ray wat beter te promoten en deze concerten eveneens op blu-ray uit te brengen?

    Begrijp trouwens niet dat ze het er telkens nog eens bij vermelden; "filmed in HD".
    Om ons helemaal jaloers te maken dat zij de HD-opnames hebben en wij, als gewone consument, het maar moeten doen met een gedowngrade versie?

    Uit protest laat ik voorlopig de DVD-versies dan maar links liggen!

  2. #2

    Standaard

    Er zijn genoeg dingen in HD gefilmd die nog niet op Blu-ray uitgebracht zijn. Het lijkt me stug dat dat allemaal gedaan wordt door de studio's om ons jaloers te maken.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #3

    Standaard

    Hahaha leuk dat je dat nou 's oppert; ik vraag me dat ook wel 's af. Het is fijn hoor, als ze melden dat ze een opname hebben gemaakt waarvan de master in HD is, maar als je er vervolgens een DVD van maakt met een veel lagere resolutie, wat was dan de winst?
    Ik heb ook 's zo'n "levend behang" dvd zien liggen met een haardvuur en aquarium en zo, op DVD. Waar ook uitgebreid en groot gemeld wordt dat het opgenomen is in HD.

    Alsof je een cassettebandje koopt van een concert met daarop vermeld dat het oorspronkelijk in Super Audio was opgenomen. :razz:

    Nee, doe dan maar gewoon meteen "the real thing" op blu-ray hè
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Er zijn genoeg dingen in HD gefilmd die nog niet op Blu-ray uitgebracht zijn. Het lijkt me stug dat dat allemaal gedaan wordt door de studio's om ons jaloers te maken.
    Akkoord voor de iets oudere opnames in HD, maar ik vind dus vooral dat de recentere opnames (van nu) toch wel op blu-ray zouden mogen gereleased worden.

    Tina Turner en Sting zijn beiden zeer recente opnames en bij de promotie van de DVD's vermelden ze dan nog eens expliciet dat het in HD is...

    Zou de verkoop van muziek blu-ray's het dan zo slecht doen dat men geen risico durft te nemen om uit te brengen zoals het hoort?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hahaha leuk dat je dat nou 's oppert; ik vraag me dat ook wel 's af. Het is fijn hoor, als ze melden dat ze een opname hebben gemaakt waarvan de master in HD is, maar als je er vervolgens een DVD van maakt met een veel lagere resolutie, wat was dan de winst?
    Ik heb ook 's zo'n "levend behang" dvd zien liggen met een haardvuur en aquarium en zo, op DVD. Waar ook uitgebreid en groot gemeld wordt dat het opgenomen is in HD.

    Alsof je een cassettebandje koopt van een concert met daarop vermeld dat het oorspronkelijk in Super Audio was opgenomen. :razz:

    Nee, doe dan maar gewoon meteen "the real thing" op blu-ray hè
    Dezelfde winst wanneer ze bij Baraka vermelden dat er een 8K scan gedaan is van de 70mm film, ook als je daar met de lagere resolutie van Blu-ray eigenlijk amper vooruitgang bij ziet ten opzichte van 35mm.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Nou, dat zie je wel.
    Baraka is echt

  7. #7

    Standaard

    Wat toevallig. Ik las precies het zelfde vanmiddag toen ik de Symphonica In Rosso dvd van Marco Borsato aan het kijken was. Daar staat het ook achter op de cover.
    Nu is dat mijn favorite muziek dvd en kan ik ook niet wachten tot die ooit op Blu-ray uit komt. Als dat nog gaat gebeuren na het faillissement van marco's BV.

  8. #8

    Standaard

    Dat "Recorded in HD" is gewoon een marketing-zinnetje. Feitelijk klopt het wel maar het betekend natuurlijk niet zoveel. Ik ken wel meer titels van (vooral) voor het BD-tijdperk die op die manier geadverteerd werden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cnet Bekijk bericht
    Wat toevallig. Ik las precies het zelfde vanmiddag toen ik de Symphonica In Rosso dvd van Marco Borsato aan het kijken was. Daar staat het ook achter op de cover.
    Nu is dat mijn favorite muziek dvd en kan ik ook niet wachten tot die ooit op Blu-ray uit komt. Als dat nog gaat gebeuren na het faillissement van marco's BV.
    Een artikel van 5 (!) jaar geleden, maar wel interessant voor de Borsato / HD liefhebber: http://www.hd-tv.nl/artikel/130/

  10. #10

    Standaard

    Nog ééntje om aan de lijst toe te voegen:

    BLUR: No Distance Left To Run
    A documentary film about Blur, accompanied by a live recording of their performance at Hyde Park is due for release on DVD, through Parlophone Records on February 15, 2010.


    The film finds Graham Coxon, Damon Albarn, Alex James and Dave Rowntree set to perform together for the first time in nine years. Intimate new interviews recount the highs and lows of Blur: from Colchester to Goldsmiths, throughout the heady Britpop years and the band's headline return at Glastonbury and Hyde Park.


    The live DVD concert film was filmed over two nights at Hyde Park in July 2009. The multi-camera edit was filmed in HD by Giorgio Testi for Pulse Films and features stereo and surround sound options.
    http://www.blur.co.uk/

    Leuk, in HD, maar alweer geen HD-release !

  11. #11

    Standaard

    Iets filmen in HD levert wel degelijk een voordeel (lees betere kwaliteit) op voor DVD, en omdat er nog geen Bluray versie is, wil niet zeggen dat er die ook niet gaat komen..
    Aangezien er bij SD-filmen sowieso al iets verloren gaat vanwege compressie, maar ook aan detail/kleurdieptes, is het ook voor dvd beter om op te nemen in HD en dan om te zetten naar DVD..

  12. #12

    Standaard

    Het viel me op dat Criterion ook regelmatig zinnetjes als "New, restored high-definition digital transfer" gebruikt op de verpakkingen van haar releases. Op zich kan dat wel kloppen maar het betekend natuurlijk verder niet zoveel.

  13. #13

    Standaard

    Bij Criterion juist wel. Ook staat er in de boekjes bij de releases wat er precies aan de transfer is gedaan. Zo zouden meer studio's het moeten doen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Iets filmen in HD levert wel degelijk een voordeel (lees betere kwaliteit) op voor DVD, en omdat er nog geen Bluray versie is, wil niet zeggen dat er die ook niet gaat komen..
    Aangezien er bij SD-filmen sowieso al iets verloren gaat vanwege compressie, maar ook aan detail/kleurdieptes, is het ook voor dvd beter om op te nemen in HD en dan om te zetten naar DVD..
    En daarnaast kan je de dvd release laten liggen, aangezien de kans redelijk aanwezig is dat het ooit op blu ray uitkomt. Het bronmateriaal is al aanwezig. Maar ja dat stelde je al. Voor mij is dit een belangrijke reden om een aantal concertregistraties met deze kreet niet te kopen.

  15. #15

    Standaard

    Mijn topic dateert van 2009 en er is nog niet zo veel veranderd intussen...

    Elbow heeft onlangs een concert uitgebracht op DVD.
    Op hun Facebook-pagina werd met veel tromgeroffel aangekondigd dat het mooi gefilmd was in HD... *zucht*

    De VRT brengt 'Eigen Kweek' (een Vlaamse serie) op DVD uit en vindt het eveneens nodig te vermelden dat de reeks gefilmd is in HD...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •