Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Hij is 2 keer bij mij geweest. Eerste keer top, tweede keer ongeinteresseerd en volgens mij, niet het beste eruit gehaald.
    sluit ik me bij aan + vervolg belofte nooit nagekomen.

  2. #27

    Standaard

    Wat kwaliteit van werk aangaat moet ik zeggen dat ik zeer positief ben over Frank Doorhof. Dit is dan ook meteen de enige reden waarom ik kalibraties door hem laat uitvoeren.

    Wat communicatie betreft zou het echter stukken beter kunnen. Daarnaast kan Frank niet met kritiek omgaan. Dit heeft naar mijn idee voor een groot deel te maken met het feit dat hij zichzelf als de "one and only" beschouwd en de rest maar allemaal prutsers zijn.

    Kortom als Arnold van Oostrum nog actief zou zijn als kalibreerder zou ik me de volgende keer tot hem wenden.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb mijn tv laten kalibreren door Arnold van Kalibravo tijdens een tour. Ik ben ook erg tevreden...
    Ditto! Arnold heeft mijn Panasonic gecalibreerd. Top service

    Robert
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  4. #29

    Standaard

    Hoe lang zijn ze met zo'n calibratie bezig? Ik heb zelf een i1Display Pro in huis met CalMAN software maar momenteel geen tijd om me er in te verdiepen.

  5. #30

    Standaard

    Een kalibratie duurt gemiddeld tussen de anderhalf en twee uur.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #31

    Standaard

    @Ludo
    Dat is dan toch echt afhankelijk van degene die het doet. Frank Doorhof is namelijk hooguit 3 kwartier bezig met een resultaat dat volledig naar tevredenheid is.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het heeft natuurlijk ook erg te maken om welk type tv het gaat en iedereen zal het toch een beetje anders doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    In drie kwartier kalibreer je geen enkele tv. Anderhalf a twee is al rap, mits je het echt goed wilt doen. En dat was dan waarachijnlijk nog met dvd gebruik voor patronen, wat nog best tijd intensief is. Ik ben er zeker meer tijd aan kwijt. Ik kan ook wel een witbalans en cms doen in drie kwartier, maar ik laat liever een perfect resultaat achter.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sjaak2k Bekijk bericht
    In drie kwartier kalibreer je geen enkele tv. Anderhalf a twee is al rap, mits je het echt goed wilt doen. En dat was dan waarachijnlijk nog met dvd gebruik voor patronen, wat nog best tijd intensief is. Ik ben er zeker meer tijd aan kwijt. Ik kan ook wel een witbalans en cms doen in drie kwartier, maar ik laat liever een perfect resultaat achter.
    Dan heb je Frank Doorhof blijkbaar nog niet aan het werk gezien.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GHR Bekijk bericht
    Dan heb je Frank Doorhof blijkbaar nog niet aan het werk gezien.
    Bij mij heeft hij toch echt wel langer gezeten dan drie kwartier. Wellicht zal het ook aan de tv liggen.

  11. #36

    Standaard

    @rogue Ik heb 'm bezig gezien op een Loewe, tweemaal een Pioneer, en eenmaal een Sharp en panasonic van een familielid. Ik denk dan ook dat die drie kwartier voor de meerderheid zal gelden.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GHR Bekijk bericht
    @rogue Ik heb 'm bezig gezien op een Loewe, tweemaal een Pioneer, en eenmaal een Sharp en panasonic van een familielid. Ik denk dan ook dat die drie kwartier voor de meerderheid zal gelden.
    Ok. Bij mij is hij twee keer geweest (vorige Pana en huidige). Bij de laatste was ik wel de laatste van de dag, misschien scheelt dat .

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ok. Bij mij is hij twee keer geweest (vorige Pana en huidige). Bij de laatste was ik wel de laatste van de dag, misschien scheelt dat .
    Misschien was ik de voorlaatste die dag en had Frank bij jou daarna nog wat tijd over. .

    Op het htforum geeft hij trouwens zelf ook een toelichting over de tijd die hij aan calibraties besteed, met daarbij de uitleg waarom sommige calibraties meer tijd vergen.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GHR Bekijk bericht
    Misschien was ik de voorlaatste die dag en had Frank bij jou daarna nog wat tijd over. .

    Op het htforum geeft hij trouwens zelf ook een toelichting over de tijd die hij aan calibraties besteed, met daarbij de uitleg waarom sommige calibraties meer tijd vergen.
    Waar dus geen ruk van klopt. Hij probeert gewoon een banaan recht te lullen. Als je kritische vragen blijft stellen word je daar gebanned. Maar stel die vraag over duratie maar eens op avsforum. Of aan andere professionele kalibrators uit Amerika. Niet van die geldwolven die zo snel mogelijk weg zijn. Heel jammer dat dat soort figuren, die zelf waarschuwen voor beunhazen, zelf de kantjes eraf lopen. Gadverdamme, kan er gewoon niet tegen. 230€ betalen en dan met een uur weg zijn. En dan met droge ogen beweren dat dat komt omdat ie zoveel afschrijft en belasting moet betalen...

    ps.
    Ik kalibreer hobbymatig dus weet enigszins wel waar ik over praat. Werk met precies dezelfde apparatuur als de pro's hier.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sjaak2k Bekijk bericht
    Heel jammer dat dat soort figuren, die zelf waarschuwen voor beunhazen, zelf de kantjes eraf lopen. Gadverdamme, kan er gewoon niet tegen. 230€ betalen en dan met een uur weg zijn. En dan met droge ogen beweren dat dat komt omdat ie zoveel afschrijft en belasting moet betalen...
    Als je Frank hoort praten (lees klagen), dan zou je bijna de indruk krijgen dat het financieel zo slecht gaat, dat hij van de voedselbank afhankelijk is. Dat laatste schijnt echter duidelijk niet het geval te zijn. .

  16. #41

    Standaard

    Vraagje mijn tv heb ik al laten calibreren waarmee ik erg tevreden ben, nu zoek ik eigenlijks een calibratie bedrijf die mijn HOME cinema optimaal kan calibreren voor het geluid van films en muziek. Waar kan ik zo’n calibratie bedrijf vinden, ik heb wel wat gezocht via zoek machine maar kom er niet goed uit. Je mag me ook een link pm’n zou het reclame zijn...
    Laatst aangepast door Wim S. : 03-05-2018 om 09:58

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Vraagje mijn tv heb ik al laten calibreren waarmee ik erg tevreden ben, nu zoek ik eigenlijks een calibratie bedrijf die mijn HOME cinema optimaal kan calibreren voor het geluid van films en muziek. Waar kan ik zo’n calibratie bedrijf vinden, ik heb wel wat gezocht via zoek machine maar kom er niet goed uit. Je mag me ook een link pm’n zou het reclame zijn...
    Hoop dat ik dit in het topic mag beantwoorden. Beter beeld en geluid kan dat doen. Hebben ze bij mij een keer gedaan en dat was erg nuttig, indien gewenst kunnen ze tijdens het zelfde bezoek ook wat algemeen advies geven over akoestische problemen in je ruimte.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Vraagje mijn tv heb ik al laten calibreren waarmee ik erg tevreden ben, nu zoek ik eigenlijks een calibratie bedrijf die mijn HOME cinema optimaal kan calibreren voor het geluid van films en muziek. Waar kan ik zo’n calibratie bedrijf vinden, ik heb wel wat gezocht via zoek machine maar kom er niet goed uit. Je mag me ook een link pm’n zou het reclame zijn...
    Dit is iets wat je beter zelf kunt leren, omdat de optimale instellingen voor iedere situatie anders zijn. Daar komt bij dat het ook afhankelijk is van hoe er geluisterd wordt.

    De beste manier is daarom om zelf te proberen, want anders loop het risico dat je thuis in een bubbel van iemand anders zit of dat anderen hun gehoor moeilijk op jouw bubbel aan kunnen passen.

    Je kunt bij voorbeeld beginnen met het kijken naar de akoestiek van de kamer:
    Waar zijn de luidsprekers geplaatst?
    Wat kan zorgen voor reflektie of absorbtie(demping) van het geluid?
    Hoeveel invloed heeft dit op de weergave?
    Waar is het midden van de opstelling ofwel de 'sweet-spot'?
    Waar is het midden van het geluidsbeeld?

    De plaats van de 'sweet-spot' kun je bepalen door te kijken naar de afstanden en het formaat van de de luidspreker. Wanneer een 'front' luidspreker wat groter is dan een 'surround', zal deze wat meer naar achteren geplaatst zijn. Het is nl. de bedoeling dat alle luidsprekers op de 'sweetspot' even krachtig klinken.

    Als het midden van het geluidsbeeld op een andere plaats is dan het midden van de opstelling, zou je kunnen proberen om deze wat meer naar elkaar toe te brengen door in het menu afstanden te wijzigen en de niveaus daar op aan te passen. Op deze manier kun je meer het gevoel krijgen dat je op de juiste plaats is het geluidsbeeld zit, dus ook als het niet in het midden is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-05-2018 om 13:06
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •