De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo/Jamo 307 of HK 7bq

    Hallo,

    Voor mijn nieuwe huisje (woonkamer 25 m2) wil ik een tv + 5.1 home cinema set aanschaffen. Als TV neem ik de philips 42pfl9664h. Ik wil op de home cinema set aansluiten:
    - TV
    - xbox360
    - upc box

    Home cinema set zit ik nog in dubio. Na advies laat ik alle 'kleinere/goedkopere setjes van philips en panasonic achterwegen, mede omdat zij minder aansluitingen hebben.

    Ik twijfel over een harman kardon set, bijv de bq7. Als mogelijk nadeel zie ik dat deze per box maar 30 watt levert. Zou dit voldoende zijn? Ik ben niet van plan een discotheek te openen in mijn huisje, maar wil wel het geluid hard kunnen zetten.
    Prijs: +- 550

    Nu zie ik in de mediamarktfolder devolgende onkyo + jamo set: Receiver TX-SR 307 met Jamo A102 HCS5. Deze zou volgens de specificaties +- 100 watt per box leveren en hij heeft veel hdmi aansluitingen.
    Prijs: +- 450

    Wat kunnen jullie mij aanraden gezien mijn situatie? Ik sta open voor alle suggesties, mijn budget gaat tot +- 750 euro.

    Alvast bedankt voor het meedenken,

    Robert

    Laatst aangepast door doodskopaapje : 16-11-2009 om 20:55

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Hallo,

    Voor mijn nieuwe huisje (woonkamer 25 m2) wil ik een tv + 5.1 home cinema set aanschaffen. Als TV neem ik de philips 42pfl9664h. Ik wil op de home cinema set aansluiten:
    - TV
    - xbox360
    - upc box

    Home cinema set zit ik nog in dubio. Na advies laat ik alle 'kleinere/goedkopere setjes van philips en panasonic achterwegen, mede omdat zij minder aansluitingen hebben.

    Ik twijfel over een harman kardon set, bijv de bq7. Als mogelijk nadeel zie ik dat deze per box maar 30 watt levert. Zou dit voldoende zijn? Ik ben niet van plan een discotheek te openen in mijn huisje, maar wil wel het geluid hard kunnen zetten.
    Prijs: +- 550

    Nu zie ik in de mediamarktfolder devolgende onkyo + jamo set: Receiver TX-SR 307 met Jamo A102 HCS5. Deze zou volgens de specificaties +- 100 watt per box leveren en hij heeft veel hdmi aansluitingen.
    Prijs: +- 450

    Wat kunnen jullie mij aanraden gezien mijn situatie? Ik sta open voor alle suggesties, mijn budget gaat tot +- 750 euro.

    Alvast bedankt voor het meedenken,

    Robert
    Beide setjes niet

    Ik meen mij te herinneren dat er bij de H&K set een subwoofer zit die nogal eens defect wil raken, de receiver zal ook wel niet meer helemaal van deze tijd zijn, H&K staan laten.

    Dan de Onkyo set, leuke set, maar als je er iets via HDMI op wilt aansluiten en de reciever het wil laten verwerken, dan gaat dat niet, besteed iets meer , bijvoorbeeld met de Onkyo 507 en je bent helemaal van deze tijd

    Voorbeeld:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...-sr507/327187/

    Voor rond de 260 euro bij je thuis, zo nu nog een paar speakertjes:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...25736A003075F9

    Het kan goedkoper:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...256ED60048EA5E

    en wat duurder met de speakertjes:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...256F9400775A76

    Zoals je ziet zijn er heel veel mogelijkheden, en de voorbeelden vallen allemaal binnen je budget, op 2 na met de wat duurdere speakers, maar leuk om te laten zien wat er zoal mogelijk is.

    Je kan goedkoper en toch beter uit zijn dan met de door je genoemde setjes, die beiden zo hun nadelen hebben. Ook kun je iets meer kwijt zijn, in bijvoorbeeld het geval dat je toch kiest voor de Jamo speakers, je bent rond de 530 euro kwijt, maar hebt dan wel een betere receiver...... en met een beetje rondshoppen kun je je nog tientallen euro's besparen

    Als je nog vragen hebt of tips nodig hebt, laat het hier gerust weten
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je advies!

    Denk dat ik dan voor de Onkyo receiver ga die jij me adviseerde.

    Als speakers lijkt mij de Jamo a102 wel interessant, deze kunnen in hoogglans wit en daarmee maak ik mijn vriendn ook weer blij. Maakt het nog wat uit dat het maximaal aanbevolen vermogen 60 watt is? (staat op kieskeurig)

    Ik moet dan nog een losse dvd speler kopen. Adviseer je mij daar ook een Onkyo voor ivm receiver?

    Heb jij verder als laatste nog tips voor het kopen van de kabels, voor aansluitinge van en naar xbox360, upc box en dvd speler? Enig idee hoeveel geld dit kost?

    Alvast bedankt
    Laatst aangepast door doodskopaapje : 18-11-2009 om 12:15

  4. #4

    Standaard

    Je kunt luidsprekers kopen die passen bij de inrichting of bij de set. Passen ze bij de inrichting dan valt de apparatuur meer op en bij de set zal de set visueel gescheiden worden van de inrichting. Het mooiste om te zien is als ook de apparatuur ook bij de inrichting past, maar dit is lastig omdat de meeste TV's nu zwart zijn en de knoppen bij een zwart toestel minder opvallen. Vandaar dat de trend bij luidsprekers ook weer zwart is.

    Die 60 Watt zal geen probleem zijn voor de Onkyo. Voor de luidsprekers is dit een ander verhaal. Deze moeten nl. voldoende geluidsdruk kunnen produceren in de ruimte waar ze gebruikt worden. De geluidsdruk wordt bepaald door de afstand en de en de benodigde hoeveelheid dB's.

    Een DVD speler is handig maar voor HDTV's kun je beter kiezen voor een BluRay Disc speler. Wil je vaak CD's afspelen, dan kun je daar beter een andere soort speler, zoals bvb een DVD speler, voor gebruiken omdat een BD speler er eigenlijk niet geschikt voor is.

    Bij een compleet luidsprekersysteem zijn alle snoeren bijgeleverd. Deze snoeren zijn vaak heel dun (0,14mm2)en zorgen daardoor vaak voor een minder goede weergave. Voor het soort luidsprekers wat jij wilt aansluiten kun je beter 0,75mm2 gebruiken.

    Het bedrag waar je aan moet denken staat open omdat dit afhankelijk is van de eisen, de lengte van de kabels, de mogelijkheden van de mediabox en de xbox en natuurlijk het budget.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Je kunt luidsprekers kopen die passen bij de inrichting of bij de set. Passen ze bij de inrichting dan valt de apparatuur meer op en bij de set zal de set visueel gescheiden worden van de inrichting. Het mooiste om te zien is als ook de apparatuur ook bij de inrichting past, maar dit is lastig omdat de meeste TV's nu zwart zijn en de knoppen bij een zwart toestel minder opvallen. Vandaar dat de trend bij luidsprekers ook weer zwart is.

    Die 60 Watt zal geen probleem zijn voor de Onkyo. Voor de luidsprekers is dit een ander verhaal. Deze moeten nl. voldoende geluidsdruk kunnen produceren in de ruimte waar ze gebruikt worden. De geluidsdruk wordt bepaald door de afstand en de en de benodigde hoeveelheid dB's.

    Een DVD speler is handig maar voor HDTV's kun je beter kiezen voor een BluRay Disc speler. Wil je vaak CD's afspelen, dan kun je daar beter een andere soort speler, zoals bvb een DVD speler, voor gebruiken omdat een BD speler er eigenlijk niet geschikt voor is.

    Bij een compleet luidsprekersysteem zijn alle snoeren bijgeleverd. Deze snoeren zijn vaak heel dun (0,14mm2)en zorgen daardoor vaak voor een minder goede weergave. Voor het soort luidsprekers wat jij wilt aansluiten kun je beter 0,75mm2 gebruiken.

    Het bedrag waar je aan moet denken staat open omdat dit afhankelijk is van de eisen, de lengte van de kabels, de mogelijkheden van de mediabox en de xbox en natuurlijk het budget.
    Betekent dit dat de boxen niet geschikt zijn voor deze receiver? De ruimte waarin ik de boxen ophang is niet zo groot, +- 25 m2.

    Ik ben verder niet van plan om Bluraydiscs af te gaan spelen, is het dan alsnog verstandiger om een Blurayspeler aan te schaffen ipv gewone dvdspeler?

    Sja, eisen over kabels, ik wil graag goed geluid, het hoeft niet topklasse te zijn, maar ook niet het goedkoopste. Mijn xbox360 heeft tulpstekkers voor HD, en een aansluiting voor een 'gewone platte HD aansluiting' (weet naam niet). Lengte zal in totaal +- 13 meter kabel zijn voor receiver naar boxjes. Ik weet niet welke mogelijkhede de upcbox heeft, die heb ik nog niet.
    Budget is altijd nog aan te passen

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Betekent dit dat de boxen niet geschikt zijn voor deze receiver? De ruimte waarin ik de boxen ophang is niet zo groot, +- 25 m2.

    Ik ben verder niet van plan om Bluraydiscs af te gaan spelen, is het dan alsnog verstandiger om een Blurayspeler aan te schaffen ipv gewone dvdspeler?

    Sja, eisen over kabels, ik wil graag goed geluid, het hoeft niet topklasse te zijn, maar ook niet het goedkoopste. Mijn xbox360 heeft tulpstekkers voor HD, en een aansluiting voor een 'gewone platte HD aansluiting' (weet naam niet). Lengte zal in totaal +- 13 meter kabel zijn voor receiver naar boxjes. Ik weet niet welke mogelijkhede de upcbox heeft, die heb ik nog niet.
    Budget is altijd nog aan te passen
    Alle 9 voorbeelden zijn geschikt, beter een iets zwaardere versterker dan andersom, een zwaardere versterker kan lichtere speakers beter aansturen en onder controle houden. Iedere boerenl.l kan een set speakers naar de ratsmode helpen, maar met een klein beetje verstand en oren kun je begrijpen dat als het ververvormd, je tever aan het gaan bent....... met een beetje gevoel en verstand kom je een heel eind BTW, speakers zou je moeten kiezen om hun klank, niet voor hun uiterlijk, de oogjes mogen best meekijken, maar het zouden de oortjes moeten zijn die moeten beslissen

    Je bent niet van plan om Blu Ray disc af te gaan spelen, maar die tijd komt vanzelf, ook al ben je het niet van plan, beter mee verlegen dan om verlegen, heb zelf de LG BD 370, een leuke speler met veel mogelijkheden die je de kop niet kost:

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe.../bd370/317228/

    Luidsprekerkabel kun je nemen van 0,75 of 1,5 mm2 , kost je de kop niet:

    http://www.allekabels.nl/display.php?cat=1275


    Je Xbox heeft component en een kleine platte voor HD, dat zou mooi zijn, een HDMI kabel is het mooiste in jouw setup, zeker als je ook de HD mediabox van UPC neemt, samen met een DVD of Blu Ray speler sluit je alles aan met HDMI op je receiver, dan gaat er 1 HDMI kabeltje naar je TV en je zit als een vorst Die kosten je ook de kop niet, deze zijn 2,5 meter:

    http://www.allekabels.nl/na/0/1013585/HDMI-Kabel.html

    maar je hebt ze ook korter of veel langer.

    De mogelijkheden van de UPC box zijn op te zoeken bij UPC, ik zou gaan voor de HD variant, zeker met jouw TV. Moet wel zeggen dat ik UPC een behoorlijk achtelijk bedrijf vind, in hun handleidingen reppen ze niet over de mogelijkheid om er een receiver op aan te sluiten en als ik wat geruchten heb opgevangen is die box niet echt fijn met zijn HDMI aansluiting, zou ik voordat ik hem aanschaf eens wat over vragen bij UPC
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Denk dat het wel goed komt, thx voor jullie adviezen!
    Ik ben trouwens ook niet echt fan van UPC, maar KPN en Ziggo zijn bij niet beschikbaar, en wil ik nog een beetje interactieve tv kunnen gebruiken moet ik UPC wel kiezen.

    Nogmaals bedankt

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Denk dat het wel goed komt, thx voor jullie adviezen!
    Ik ben trouwens ook niet echt fan van UPC, maar KPN en Ziggo zijn bij niet beschikbaar, en wil ik nog een beetje interactieve tv kunnen gebruiken moet ik UPC wel kiezen.

    Nogmaals bedankt
    Graag gedaan, we zijn benieuwd wat je uiteindelijk aanschaft en eventueel met een reden erbij, dat maakt het voor andere zoekers ook weer een beetje leerzaam
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Toch nog even vraagje
    Zag de Canton movie 80 CX set ook nog. Is dit ook een goede keus met mijn systeem? Hij is iets duurder dan de Jamo maar is deze kwalitatief nog iets beter?

    Verder heb ik nog een probleem. Waarschijnlijk zal ik één HDMI kabel gebruiken om van de TV naar Receiver te gaan. De HDMI 1.3 past niet door mijn 16mm binnenmaat electriciteitsbuisje. De schilder is net geweest dus een nieuwe buis erin zitten kan ook niet.

    Er zijn voor zover ik zie 2 mogelijkheden.
    - Of ik koop een kant en klare HDMI 1.3 kabel en knip de kop eraf en soldeer hem weer vast. Maar ik ben bang dat dit ten koste van de kwaliteit gaat, wat ik niet wil.
    - Of ik koop een HDMI naar HDMI mini stekker met daarna een HDMI mini naar HDMI adapter, omdat een HDMI ministekker er wel doorheen zal passen. Maar ik ben ook bang dat hierdoor kwaliteit verloren zal gaan.

    Iemand advies hiervoor?

    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door doodskopaapje : 20-11-2009 om 12:44

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Toch nog even vraagje
    Zag de Canton movie 80 CX set ook nog. Is dit ook een goede keus met mijn systeem? Hij is iets duurder dan de Jamo maar is deze kwalitatief nog iets beter?

    Kom er nu ook achter dat de HDMI kabel van receiver naar TV (die aan muur hangt) niet door mijn loze leiding (16 mm) past. Misschien dat mijn schoonvader (Electriciën) hem kan solderen. Of heeft iemand nog andere oplossing?
    Canton maakt mooie setjes, de prijzen lijken ook iets gestegen, ze zijn voordeliger te koop geweest, volgens wat bezoekers op kieskeurig is het een fijne set:

    http://www.kieskeurig.nl/satellietsy..._80_cx/269271/

    Toch zou ik zelf gaan luisteren als ik de gegevens zie, dan komt deze set niet echt laag met zijn satellieten, dat doet de duurdere Q150 weer wel, zou zeker gaan luisteren, neem er de tijd voor, je kan er heeeeeeeel lang mee doen.

    Zo, nu nog even je kabel vraag, er bestaan mini HDMI aansluitingen, en allerlei koppelstukjes, als de pijp de ministekker kan doorlaten, dan zou je misschien hieraan wat hebben: De kabel is 5 meter lang, de HDMI sluit je aan op je TV, de mini kant door die pijp(als dat past) en dan met het koppelstukje/verloopje er weer een "normale" HDMI van maken en aansluiten op je receiver.

    Hier te koop, maar daar hebben ze wel het verkeerde plaatje bijstaan, dus daar moet je maar even niet op letten:

    http://kabeltje.com/hdmi-male-hdmi-m...ld-p-1787.html
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Toch nog even vraagje
    Zag de Canton movie 80 CX set ook nog. Is dit ook een goede keus met mijn systeem? Hij is iets duurder dan de Jamo maar is deze kwalitatief nog iets beter?

    Verder heb ik nog een probleem. Waarschijnlijk zal ik één HDMI kabel gebruiken om van de TV naar Receiver te gaan. De HDMI 1.3 past niet door mijn 16mm binnenmaat electriciteitsbuisje. De schilder is net geweest dus een nieuwe buis erin zitten kan ook niet.

    Er zijn voor zover ik zie 2 mogelijkheden.
    - Of ik koop een kant en klare HDMI 1.3 kabel en knip de kop eraf en soldeer hem weer vast. Maar ik ben bang dat dit ten koste van de kwaliteit gaat, wat ik niet wil.
    - Of ik koop een HDMI naar HDMI mini stekker met daarna een HDMI mini naar HDMI adapter, omdat een HDMI ministekker er wel doorheen zal passen. Maar ik ben ook bang dat hierdoor kwaliteit verloren zal gaan.

    Iemand advies hiervoor?

    Alvast bedankt.
    Hmmm, aangepast terwijl ik aan het antwoorden was

    Denk niet dat je door die adaptor kwaliteits verlies zal hebben, ik denk dat je dat wel eerder zult hebben als je draden aan elkaar gaat solderen en de isolatie niet goed in de gaten houd.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Toch nog even vraagje
    Zag de Canton movie 80 CX set ook nog. Is dit ook een goede keus met mijn systeem? Hij is iets duurder dan de Jamo maar is deze kwalitatief nog iets beter?

    Verder heb ik nog een probleem. Waarschijnlijk zal ik één HDMI kabel gebruiken om van de TV naar Receiver te gaan. De HDMI 1.3 past niet door mijn 16mm binnenmaat electriciteitsbuisje. De schilder is net geweest dus een nieuwe buis erin zitten kan ook niet.

    Er zijn voor zover ik zie 2 mogelijkheden.
    - Of ik koop een kant en klare HDMI 1.3 kabel en knip de kop eraf en soldeer hem weer vast. Maar ik ben bang dat dit ten koste van de kwaliteit gaat, wat ik niet wil.
    - Of ik koop een HDMI naar HDMI mini stekker met daarna een HDMI mini naar HDMI adapter, omdat een HDMI ministekker er wel doorheen zal passen. Maar ik ben ook bang dat hierdoor kwaliteit verloren zal gaan.

    Iemand advies hiervoor?

    Alvast bedankt.
    Bij luidsprekers van Canton kun je zien waar het geluid uiteindelijk door weergegeven wordt en bij de Jamo-set niet omdat je moeilijk door het frontje heen kan kijken. Je kunt daarom niet zien waar de conus van gemaakt is en of het een (coaxiaal) 2-weg systeem is. Wat Jamo in de boxjes heeft gedaan zou je misschien kunnen zien door er met een kleine zaklamp tegen het front te doen en te kijken wat het licht reflecteert.

    Knippen en solderen of een mini-HDMI kabel gebruiken, kun je beter niet doen bij een HDMI-verbinding omdat dit voor veel ellende zal zorgen. Een dergelijke kabel moet nl. goed afgeschermd zijn om verlies door interferentie te voorkomen. Wil je zo'n kabel door een buis laten voeren, kun je het beste de buis in de lengterichting opensnijden en dan de kabel er in doen voor dat de wand afgewerkt wordt. Nu ben je dus te laat en kun je de kabel beter over de wand laten lopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Was ik al een beetje bang voor. Heb net contact gehad met iemand van kabeltje.com. Ze erkennen dat er opties zijn maar zeggen dat het sowieso wel voor kwaliteitsverlies zal zorgen en het is een dure grap. Misschien toch maar in de muur hakken dan.

    Bedankt voor jullie ideeën!

  14. #14

    Standaard

    Zijn 2e hands speakers + reciever een optie?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Was ik al een beetje bang voor. Heb net contact gehad met iemand van kabeltje.com. Ze erkennen dat er opties zijn maar zeggen dat het sowieso wel voor kwaliteitsverlies zal zorgen en het is een dure grap. Misschien toch maar in de muur hakken dan.

    Bedankt voor jullie ideeën!
    De oplossing met ministeker en adapter, dat zal toch niet leiden tot verlies, dan zouden alle mensen met een cam behoorlijk in de steek gelaten worden en dat geloof ik niet.

    Maar je mag natuurlijk altijd gaan breken, toch zou ik de adapter oplossing eerst proberen, die lijkt mij minder kostbaar dan breken in muren en ook nog eens wat minder stof op te leveren ook
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Bij nader inzien laat ik het breken toch maar voor gezien. Ik denk dat ik een erg boze vriendin krijg als ik dit voorstel. Ik wil zoals je zegt het toch maar proberen met adapter. Lukt dit niet dan zal ik toch moeten accepteren dat er een snoertje over de muur loopt Ach, zijn ergere dingen in de wereld he.

    Het adaptertje wat jij aangaf is pas weer 31 december leverbaar bij kabeltje.com. Ik heb hem daarom nu besteld bij een engelse website, voor 12 euro incl shipping, heb ik hem tenminste nog wat eerder hopelijk.

    Bedankt voor de hulp nogmaals.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Bij nader inzien laat ik het breken toch maar voor gezien. Ik denk dat ik een erg boze vriendin krijg als ik dit voorstel. Ik wil zoals je zegt het toch maar proberen met adapter. Lukt dit niet dan zal ik toch moeten accepteren dat er een snoertje over de muur loopt Ach, zijn ergere dingen in de wereld he.

    Het adaptertje wat jij aangaf is pas weer 31 december leverbaar bij kabeltje.com. Ik heb hem daarom nu besteld bij een engelse website, voor 12 euro incl shipping, heb ik hem tenminste nog wat eerder hopelijk.

    Bedankt voor de hulp nogmaals.
    Nou, lekker website, pas 31 december weer, ja dat schiet ook niet op.

    Graag gedaan, daarvoor komen we hier op het forum, om elkaar te helpen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Toch nog even vraagje
    Zag de Canton movie 80 CX set ook nog. Is dit ook een goede keus met mijn systeem? Hij is iets duurder dan de Jamo maar is deze kwalitatief nog iets beter?
    Ik heb dat setje ook en mij bevalt ie prima. Satellietjes kunnen inderdaad niet heel veel laag weergeven, maar mij viel het geluid 100% mee. In vergelijking met mijn oude set een veel warmer geluid met veel meer detaillering. De subwoofer produceert ook een flink geluid.

    Maargoed, zelf de set beluisteren is in ieder geval een goed idee. Qua prijs/kwaliteit is het denk ik een zeer goede keuze

  20. #20

    Standaard

    Ik kom er nu achter dat mijn xbox360 geen hdmi aansluiting heeft. Hij heeft alleen een AV aansluiting met daaraan losse componenten voor HD. Ik heb in totaal 6 componenten. Hoe kan ik deze nou het beste aansluiten op mijn set? Kan ik nog steeds gewoon alles aansluiten op mijn receiver en dan 1 HDMI kabel naar mijn tv?
    Laatst aangepast door doodskopaapje : 22-11-2009 om 10:55

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Ik kom er nu achter dat mijn xbox360 geen hdmi aansluiting heeft. Hij heeft alleen een AV aansluiting met daaraan losse componenten voor HD. Ik heb in totaal 6 componenten. Hoe kan ik deze nou het beste aansluiten op mijn set? Kan ik nog steeds gewoon alles aansluiten op mijn receiver en dan 1 HDMI kabel naar mijn tv?
    Bij de 607, zie gebruiksaanwijzing:

    http://www.eu.onkyo.com/dl/1334040/M...ch-Swedish.pdf

    op blz 24. is het mogelijk dat een composiet en/of component signaal wordt uitgevoerd naar de HDMI uitgang van de receiver.

    Bij de 507, zie gebruiksaanwijzing:

    http://www.eu.onkyo.com/dl/1334036/M...ch-Swedish.pdf

    zie blz 22. is dat helaas niet mogelijk.

    Het prijsverschil tussen deze beide receivers bedraagt een kleine 150 euro, daartoe bied de 607 dan ook wat meer vermogen en mogelijkheden zoals oa de video upconverting.
    Hier kun je ze grofweg vergelijken:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...25757D0053D517

    Je kunt nu een aantal dingen doen, de X-box inruilen voor één met HDMI, gaan voor een duurdere receiver of gewoon met component via de 507 of rechtstreeks aansluiten van je Xbox op de TV met component en geluid van de Xbox op de receiver met dacht ik uit mijn hoofd met optisch.

    Voor elk probleem is een oplossing, kijk uit dat je niet gegrepen wordt door het upgrade virus:wink: Je dient voor jezelf uit te maken wat je belangrijk vind, dat kan niemand voor je beslissen, heb zelf wel een receiver die heel erg uitgebreid is met allerlei video mogelijkheden...... en ik gebruik het helemaal niet, alle randapparatuur is Full HD en met HDMI, maar het zat er nu eenmaal op.....
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De oplossing met ministeker en adapter, dat zal toch niet leiden tot verlies, dan zouden alle mensen met een cam behoorlijk in de steek gelaten worden en dat geloof ik niet.
    Dit soort kabel hoeven niet zo goed afgeschermd te zijn omdat deze niet bij andere kabels in de buurt ligt. Voor een camcorder is het daarom niet zo erg als voor de vast aangesloten toestellen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door doodskopaapje Bekijk bericht
    Ik kom er nu achter dat mijn xbox360 geen hdmi aansluiting heeft. Hij heeft alleen een AV aansluiting met daaraan losse componenten voor HD. Ik heb in totaal 6 componenten. Hoe kan ik deze nou het beste aansluiten op mijn set? Kan ik nog steeds gewoon alles aansluiten op mijn receiver en dan 1 HDMI kabel naar mijn tv?
    Met '6 componenten' bedoel je waarschijnlijk de 6 tulpaansluitingen. Van de 6 zijn er 3 voor component-video(groen+blauw+rood), 1 voor composiet-video(geel) en 2 voor stereo analoog geluid(rood+wit).

    De component-video uitgang van de X-box kun je -als dit de enige bron is met een dit soort als beste aansluiting- rechtstreeks aanluiten op de TV als de receiver deze niet om kan zetten naar HDMI.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-11-2009 om 10:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard Onkyo receiver 507

    hallo, wie kan mij helpen. Ik heb de aangeraden receiver van Onkyo gekocht. Ik heb er een set kef Q5 speakers bij gekocht bij Correct. Dit werkt allemaal super. Helaas krijg ik de dvd speler , via HDMI kabel, niet toegewezen aan de receiver. heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? De DVD speler functioneert wel indien we deze via de tv laten spelen en ook via de tv komt er wel normaal geluid.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bruno Bekijk bericht
    hallo, wie kan mij helpen. Ik heb de aangeraden receiver van Onkyo gekocht. Ik heb er een set kef Q5 speakers bij gekocht bij Correct. Dit werkt allemaal super. Helaas krijg ik de dvd speler , via HDMI kabel, niet toegewezen aan de receiver. heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? De DVD speler functioneert wel indien we deze via de tv laten spelen en ook via de tv komt er wel normaal geluid.
    Even controleren of je je HDMI ingangen van je receiver al hebt toegewezen, zie blz40 van je gebruiksaanwijzing
    Het ziet er naar uit dat je je DVDspeler wel goed hebt ingesteld, je krijgt immers geluid over HDMI wel naar je TV. Om DD5.1 en DTS5.1 etc etc te krijgen, dient in veel gevallen eerst de receiver aangezet te worden en daarna pas de DVDspeler, dit om tot een correcte handshake te komen.

    Ben benieuwd of het je lukt....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •