De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Wharfedale Laser 60

  1. #1

    Standaard Wharfedale Laser 60

    Wharfedale Laser 60

    Iemand ervaring met deze luidsprekers, zijn voor deze Pioneer versterker:


    Ik kan er op het internet niets over vinden, ik hoop op een gebruikers ervaring.


  2. #2

    Standaard

    Dit zijn luidsprekers in een gesloten kast met een woofer die vaak niet bestand is tegen de druk in de kast. De kans op een inwendige beschadiging is daardoor wat groter dan bij een bas-reflex.

    Je kunt daarom beter eerst luisteren voordat je deze koopt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Is dat vaak zo bij oude beestjes of is het speciaal dit type. Als ze nog goed zijn is het dan geen probleem en kan ik met een gerust hard Prince's Controversy erop afspelen?


  4. #4

    Standaard

    Dit is een probleem wat veel gesloten luidsprekers hebben. Veel conussen en randen van dergelijke oudere luidsprekers zijn niet stijf genoeg waardoor deze kunnen vervormen wanneer de luidspreker zwaarder belast wordt. Deze vervorming kan er voor zorgen dat de houder van de spreekspoel verbuigt en dan tegen de magneet komt.

    Je kunt er daarom dus niet hard mee spelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman Bekijk bericht
    Is dat vaak zo bij oude beestjes of is het speciaal dit type. Als ze nog goed zijn is het dan geen probleem en kan ik met een gerust hard Prince's Controversy erop afspelen?
    Vind dit wel een mooi geschreven uitleg over speakers en hun kastvormen:

    http://www.diskidee.nl/2008/08/28/de...prekers/8489/3

    Ook gesloten systemen kunnen hard spelen, de versterker moet er dan ook wat harder aan trekken. Heb zelf een 23 jaar oud gesloten speakersetje staan, je kan er hard mee spelen, maar zoals met alle speakers dien je erop te letten dat je ze niet overbelast, bij vervorming van het geluid dien je toch wel wakker te worden en niet door te gaan met het volume op te schroeven, maar dat geld voor elke speaker.

    Hard is niet belangrijk, wel de klank, deze kan bij gesloten systemen beter voor elkaar zijn dan bij open systemen, toch spelen er veel factoren mee die klank beinvloeden. (versterker, kamerinrichting,plaatsing) Heel goede speakers klinken ook bij een laag volume mooi, speakers die je hard moet zetten om een beetje "mooi" geluid te krijgen zijn het niet echt.

    Als ze goed zijn en mooi klinken.....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •