De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Johnny Firecloud [DVD]

    Johnny Firecloud

    Bloederige wraakpulp uit de jaren '70.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hmm.. hoe durven ze nog tegenwoordig een 4:3 letterbox versie uit te brengen zeg, schande... dat het beeld krasjes etc zou hebben vindt ik persoonlijk niet erg (en juist geeft dat ook een beetje echt grindhouse gevoel), maar 4:3 letterbox?

  3. #3

    Standaard

    misschien gewoon een rechtstreekste kopie van een vhs of digibetatape?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    misschien gewoon een rechtstreekste kopie van een vhs of digibetatape?
    Een beetje digibetatape is ook 16x9, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Van VHS trouwens ook. Misschien wel van een oude uitzendband van TV.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    bedoelde betacam, digibeta kan idd 16:9 zijn maar betacam sp is altijd 4:3 (letterboxed)
    en dan zou het een oude uitzendband kunnen zijn ja

  6. #6

    Standaard

    Ik lees nu pas de recensie omdat ik net de film heb gezien....jezus...wat een review. De film is geweldig en de kwaliteit is uitstekend....we hebben het hier over een grindhousefilm! Het is een directe overname van de Something Weird uitgave. De site dvddrive-in schrijft: The transfer for FIRECLOUD is magnificent, filled with brilliant color, very little speckling, and a fair amount of grain. It ranks with SWV's work on H.G. Lewis' Blood Trilogy and STING OF DEATH. Dus hoezo slechte beeldkwaliteit?? Dat klopt gewoon niet. Het lijkt me een duidelijk geval van een film beoordelen alsof het een hollywoodproductie betreft. Geluid is ook gewoon prima.

    Jammer van het letterboxed formaat maar dat is dan niet anders. Wilbert Rietman schrijft verder: "Dat uit zich voornamelijk in matig acteerwerk en belabberde special effects". Het acteerwerk is fantastisch....zeker voor zo'n productie met een laag budget. Snap totaal de negativiteit niet....dit is een parel op cultgebied.

    En dan de conclusie: "Voor de hedendaagse filmkijker kan het een zure appel zijn om doorheen te bijten. Voor de geïnteresseerden zeker de moeite waard, maar men doet er dan het beste aan de vertelling eerst te huren."

    Hoezo zure appel om doorheen te bijten?? Wat een gelul. De film is nonstop vermaak. Er zijn talloze cultfilms die raar, vreemd en voor bepaalde ogen onkijkbaar....maar dit toch zeker niet. Niets eerst huren.....kopen deze film. Hij is fantastisch.
    Laatst aangepast door Melzz : 31-08-2010 om 22:22

  7. #7

    Standaard

    Misschien een idee om je eens aan te melden als recensent Melvin?

  8. #8

    Standaard

    Ik pretendeer niet dat ik het beter kan. Echter deze review stuit me tegen de borst. Het blijft een mening maar naar mijn idee slaat de reviewer de plank volledig mis. Beeldkwaliteit is namelijk dik in orde. American Grindhouse is de Nederlandse versie van Something Weird Video. Die brengen....de naam zegt het al....grindhousefilms uit. Daar zitten nu eenmaal wat krasjes en vlekjes op. Bij sommige films kan dat als ondermaats beschouwd worden maar bij deze film beslist niet. Is in panavision opgenomen en de print is uitstekend bewaard gebleven. Ook mbt acteerprestaties scoort de film sterk.

    Ik vind het zelf bewonderenswaardig dat de films überhaupt uitgebracht worden. Met zo'n review schrik je mensen af terwijl je dit soort uitgaves juist moet koesteren. Je moet natuurlijk kritisch blijven en troep is troep....maar Johnny Firecloud is een topper in het genre. En daar zijn veel genresites het gelukkig met me eens.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik pretendeer niet dat ik het beter kan. Echter deze review stuit me tegen de borst. Het blijft een mening maar naar mijn idee slaat de reviewer de plank volledig mis. Beeldkwaliteit is namelijk dik in orde. American Grindhouse is de Nederlandse versie van Something Weird Video. Die brengen....de naam zegt het al....grindhousefilms uit. Daar zitten nu eenmaal wat krasjes en vlekjes op. Bij sommige films kan dat als ondermaats beschouwd worden maar bij deze film beslist niet. Is in panavision opgenomen en de print is uitstekend bewaard gebleven. Ook mbt acteerprestaties scoort de film sterk.

    Ik vind het zelf bewonderenswaardig dat de films überhaupt uitgebracht worden. Met zo'n review schrik je mensen af terwijl je dit soort uitgaves juist moet koesteren. Je moet natuurlijk kritisch blijven en troep is troep....maar Johnny Firecloud is een topper in het genre. En daar zijn veel genresites het gelukkig met me eens.
    Persoonlijk vindt ik juist krasje etc (ook bij de wat oudere A-films) de film juist meer character geven, zeker als je via een projector kijkt. Wat ik wel gewoon niet meer vindt kunnen is een 4:3 letterbox uitbrengen, dat is gewoon not-done meer nu, maar sommige elcheapo brands doen deze dan weer gewoon opblazen naar 16:9 waardoor je weer genept wordt..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •