Pagina 11 van 31 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 771 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    [QUOTE=Davidshadow13;1790412]Ik denk dat de betrouwbaarheid van NL-recensies an sich wel oké zijn. Als je ziet hoeveel mensen het wel een goede beeldkwaliteit hebben en er maar één of twee zijn die het hier niet mee eens zijn. Dan is een overgrote meerderheid het met de review eens en dus dan wel redelijk betrouwbaar. Let wel dat de meesten NL-review sites niet zoveel budget hebben om referentie-kwaliteit beeld en geluidsapparatuur neer te zetten.

    Verder zou De_Hollander toch moeten weten dat de screenshots die hij geplaatst heeft totaal niet representatief zijn aangezien ze maar 48 KB groot zijn. Er zit dus een belachelijk grote JPEG-compressie overheen. Hij zou toch moeten weten dat als ie zijn screenshots in bijv. PNG zou plaatsen de resultaten veel accurater zouden zijn???[/QUOTE]

    oke, maar je moet dus de 2 screenshots met elkaar vergelijken en dan zie je het verschil; ik neem aan dat de screenshots van de verschillende versies op dezelfde manier zijn gemaakt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik vind hem anders best meevallen, er zijn nog BD's met veel slechtere kwaiteit, zoals The Man in Iron Mask.
    Daar ben ik het absoluut mee eens, dat er nog slechtere BD's zijn. Zo heb ik als cadeau van iemand "Fuego" gehad. Om te huilen zo slecht, zowel beeld- als geluidskwaliteit. Het heeft me er zelfs van weerhouden om überhaupt de film zelf compleet te kijken. Maar je weet wat ze zeggen, een gegeven paard...
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  3. #253

    Standaard

    [QUOTE=Peter van santbrink;1790453]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik denk dat de betrouwbaarheid van NL-recensies an sich wel oké zijn. Als je ziet hoeveel mensen het wel een goede beeldkwaliteit hebben en er maar één of twee zijn die het hier niet mee eens zijn. Dan is een overgrote meerderheid het met de review eens en dus dan wel redelijk betrouwbaar. Let wel dat de meesten NL-review sites niet zoveel budget hebben om referentie-kwaliteit beeld en geluidsapparatuur neer te zetten.

    Verder zou De_Hollander toch moeten weten dat de screenshots die hij geplaatst heeft totaal niet representatief zijn aangezien ze maar 48 KB groot zijn. Er zit dus een belachelijk grote JPEG-compressie overheen. Hij zou toch moeten weten dat als ie zijn screenshots in bijv. PNG zou plaatsen de resultaten veel accurater zouden zijn???[/QUOTE]

    maar je moet dus de 2 screenshots met elkaar vergelijken en dan zie je het verschil; ik neem aan dat de screenshots van de verschillende versies op dezelfde manier zijn gemaakt
    Peter van santbrink je lult nu toch wel wat uit je nek, de jpg's zijn toch niet lager dan 440 kB groot toen ik ze uploade. Maar ik heb toch van beide versies geupload en je ziet verschil tussen beide.
    Allemaal op dezelfde manier gemaakt

    deze zelfs 800 kb

    vergelijken tussen 2 releases Machete

    Franse versie codec H.264

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/22/1303469916-320.jpg

    NL versie codec VC-1

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/22/1303462354-740.jpg


    ik weet niet hoe je aan 48 kb komt, je rekend de byts verkeerd om naar kb want ze zijn niet lager dan 440 kb?
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-04-2011 om 11:24

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht


    Iedereen meld dat Lord of the rings op blu-ray slecht van kwaliteit is,
    http://www.bol.com/nl/p/dvd/lord-of-...duct_judgement

    http://www.9lives.be/forum/films-dvd...s-blu-ray.html

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74803

    en hier op dvd.nl geeft men 5 sterren.
    Je kijkt alleen naar de sterren en je leest het artikel niet...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je kijkt alleen naar de sterren en je leest het artikel niet...
    Jawel hoor de persoon die de recentie geeft meld dit;

    De DVD's hadden al een uitstekende beeldkwaliteit en de Blu-ray Disc versies doen er nog een schepje bovenop. Alle drie de films zien er uitstekend uit. Eigenlijk valt er weinig of niets op aan te merken. De scherpte is bijzonder goed en ook het contrast en schaduwdetail zijn uitstekend verzorgd. Het beeld heeft een mooie dieptewerking, zoals je van een goede HD-transfer mag verwachten.

    en hij geeft aan beeld kwaliteit 5 sterren

    bij http://bluray.highdefdigest.com/2313...gstrilogy.html geven ze ook toe dat het een slechte kwaliteit heeft.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-04-2011 om 11:32

  6. #256

    Standaard

    [QUOTE=De_Hollander;1790462]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Peter van santbrink je lult nu toch wel wat uit je nek, de jpg's zijn toch niet lager dan 440 kB groot toen ik ze uploade. Maar ik heb toch van beide versies geupload en je ziet verschil tussen beide.
    Allemaal op dezelfde manier gemaakt

    deze zelfs 800 kb

    vergelijken tussen 2 releases Machete

    Franse versie codec H.264

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/22/1303469916-320.jpg

    NL versie codec VC-1

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/22/1303462354-740.jpg


    ik weet niet hoe je aan 48 kb komt, je rekend de byts verkeerd om naar kb want ze zijn niet lager dan 440 kb?
    dude, je quote de verkeerde, ik ben het juist met je eens

    voor mij is het simpel; ik ga voor het beste materiaal; probleem is alleen dat er niet altijd een vergelijking aanwezig is, maar als ik het goed begrijp zijn de schijfjes zelf (BD25 vs BD50) in combinatie met de gebruikte codec (MPEG4, VC-1) al een goede (dus geen zekere !) indicatie
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht

    bij http://bluray.highdefdigest.com/2313...gstrilogy.html geven ze ook toe dat het een slechte kwaliteit heeft.
    Lees nou ff een keer verder joh:

    Ten eerste: Niemand vindt de beeldkwaliteit slecht, maar minimaal een voldoende
    Ten tweede: De 1e film krijgt de laagste score, nog steeds een voldoende en 2 en 3 krijgen een goede score

    Hier dus te lezen in het door jou aangehaalde review op highdefdigest.com!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Peter van santbrink je lult nu toch wel wat uit je nek, de jpg's zijn toch niet lager dan 440 kB groot toen ik ze uploade. Maar ik heb toch van beide versies geupload en je ziet verschil tussen beide.
    Allemaal op dezelfde manier gemaakt

    deze zelfs 800 kb

    vergelijken tussen 2 releases Machete

    Franse versie codec H.264

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/22/1303469916-320.jpg

    NL versie codec VC-1

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/22/1303462354-740.jpg


    ik weet niet hoe je aan 48 kb komt, je rekend de byts verkeerd om naar kb want ze zijn niet lager dan 440 kb?

    Wat een verschil met die plaatjes...ik zie enkel, dat de 1 een fractie lichter is als de ander, lekker belangerijk en in ieder geval geen grote misser en zeker geen discussie waard.
    Als dat nou het enige is waar je een probleem van maakt, dan moet je serieus in therapy...
    Laatst aangepast door Ed Lewis : 27-04-2011 om 12:24

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Wat een verschil met die plaatjes...ik zie enkel, dat de 1 een fractie lichter is als de ander, lekker belangerijk en in ieder geval geen grote misser en zeker geen discussie waard.
    Als dat nou het enige is waar je een probleem van maakt, dan moet je serieus in therapy...
    Huh je moet een bril hebben, de NL versie heeft duidelijke macroblokking
    de de franse versie is zuiver.

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Wat een verschil met die plaatjes...ik zie enkel, dat de 1 een fractie lichter is als de ander, lekker belangerijk en in ieder geval geen grote misser en zeker geen discussie waard.
    Als dat nou het enige is waar je een probleem van maakt, dan moet je serieus in therapy...
    Ik zie duidelijk dat de Franse versie 'n dun laagje filmgrain heeft en de Nederlandse versie laat 't eruitzien als 'n soort DivX/XviD rip.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HBx2000 Bekijk bericht
    Ik zie duidelijk dat de Franse versie 'n dun laagje filmgrain heeft en de Nederlandse versie laat 't eruitzien als 'n soort DivX/XviD rip.
    Dat bedoel ik

    [QUOTE=Peter van santbrink;1790490]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht

    dude, je quote de verkeerde, ik ben het juist met je eens

    voor mij is het simpel; ik ga voor het beste materiaal; probleem is alleen dat er niet altijd een vergelijking aanwezig is, maar als ik het goed begrijp zijn de schijfjes zelf (BD25 vs BD50) in combinatie met de gebruikte codec (MPEG4, VC-1) al een goede (dus geen zekere !) indicatie
    sorrie verkeerd geQUOTE
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-04-2011 om 13:00

  12. #262

    Standaard

    Het zal wel hoor, uit deze 2, uiterst slecht gekozen plaatjes trouwens, maak je op dat 1 op een dvd rip lijkt ten opzichte van de ander ??
    Wat een onzin zeg, ik laat dit topic wel even links liggen tot er echt wat te melden valt...

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Het zal wel hoor, uit deze 2, uiterst slecht gekozen plaatjes trouwens, maak je op dat 1 op een dvd rip lijkt ten opzichte van de ander ??
    Wat een onzin zeg, ik laat dit topic wel even links liggen tot er echt wat te melden valt...
    Als SuperMember mag jij je diep schamen voor je reactie en dan ook nog therapie met een y schrijven. Flashbacks komen bij dat ik toch echt door de moderator een "waarschuwing" voor zo iets heb gekregen, maar waar is die moderator nu?

    In de 2 afbeeldingen is duidelijk een verschil te zien van veel grain, dat jij het niet kan zien houdt niet per direct in dat het er niet is.

  14. #264

    Standaard

    Laat je grapjes maar achterwege hoor, daar zit geen mens op te wachten.
    Ik zal wel gewoon niet zon zeikerd zijn op dat gebied, er zijn genoeg films die ECHTE misser bevatten, dit is er geen naar mijn mening, zon klein verschil ga je echt niet merken als je op de bank naar je scherm kijkt.

  15. #265

    Standaard

    Dit topic wordt zo een beetje het grote muggenziften topic, maar feit blijft dat de NLE distributeurs mindere producten afleveren. Ze beknibbelen op de schijven en/of op de extra's. Het maakt ze niet opeens inferieur, maar als ik moet kiezen tussen een kale BD25 of een BD50 vol extra's dan weet ik het wel!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gurty Bekijk bericht
    Als SuperMember mag jij je diep schamen voor je reactie en dan ook nog therapie met een y schrijven. Flashbacks komen bij dat ik toch echt door de moderator een "waarschuwing" voor zo iets heb gekregen, maar waar is die moderator nu?

    In de 2 afbeeldingen is duidelijk een verschil te zien van veel grain, dat jij het niet kan zien houdt niet per direct in dat het er niet is.
    Ik moet me schamen als supermember ? wat betekent dat dan ?
    Maar post gerust nog een paar plaatjes om mij eens beter het verschil aan te tonen als je wilt, graag zelfs.

    En opmerkingen over schrijffouten zijn echt te kinderachtig voor woorden en horen op geen enkel forum thuis.

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gurty Bekijk bericht
    Flashbacks komen bij dat ik toch echt door de moderator een "waarschuwing" voor zo iets heb gekregen, maar waar is die moderator nu?
    Hoi, hier ben ik Dit topic gaat voorlopig maar eens even dicht want het gaat werkelijk nergens meer over.

  18. #268

    Standaard

    Maar weer eens een poging wagen

  19. #269

  20. #270

    Standaard

    Zet Chocolat (E1 Entertainment natuurlijk) ook maar op de sh*tlist (1080i)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #271

    Standaard

    King's Speech UK versie is 1080i
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #272

    Standaard

    Gisteren A Man Apart (E1, who else) gezien. Om te huilen .

    Het beeld leek wel alsof ze een 100 keer afgedraaide en met magneet bewerkte VHS tape op een schijfje hadden gedumpt (letterlijk gedumpt, hier is nooit een keer naar gekeken of het gelukt is). Dat het niet aan de film ligt, bleek wel omdat ik paar weken geleden het begin op BBC had gezien. Wilde hem nu graag afkijken. Maar niet op deze manier.

    Is echt de laatste keer geweest dat ik iets van een nederlandse distributeur heb gekocht. Te vaak teleurgesteld.

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theta Bekijk bericht
    Gisteren A Man Apart (E1, who else) gezien. Om te huilen .

    Het beeld leek wel alsof ze een 100 keer afgedraaide en met magneet bewerkte VHS tape op een schijfje hadden gedumpt (letterlijk gedumpt, hier is nooit een keer naar gekeken of het gelukt is). Dat het niet aan de film ligt, bleek wel omdat ik paar weken geleden het begin op BBC had gezien. Wilde hem nu graag afkijken. Maar niet op deze manier.

    Is echt de laatste keer geweest dat ik iets van een nederlandse distributeur heb gekocht. Te vaak teleurgesteld.
    Misschien toch eerst eens iets leren over stilistische beeldvertelling en filmgrain.

    Dit is namelijk een nette transfer, die volledig recht doet aan het bronmateriaal en de intenties van de makers

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Jordy bedankt voor het heropenen.

    Toegevoegd The English patient(1080i).
    1080i wat? 50 of 60 ....

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Misschien toch eerst eens iets leren over stilistische beeldvertelling en filmgrain.

    Dit is namelijk een nette transfer, die volledig recht doet aan het bronmateriaal en de intenties van de makers
    Zal dan wel aan mijn disc liggen, maar dit is echt geen filmgrain. Heb net wat stills op internet bekeken en een trailer (toegeven niet het meest optimale om oordeel te vellen) maar wat ik zie is haast alsof het beeld "gaten" heeft, soort sneeuw/ruis over het beeld (je kent het wel als het vroeger heel slecht weer was en dat stoorde op sommige zenders). Dat lijkt me toch echt niet de bedoeling.

    Stilistische beeldvertelling heb ik dan ook absoluut geen moeite mee, werkt veelal beter om een verhaal te vertellen dan de soms volledig platgestreken en strakgestrokken plaatjes die we voorgeschoteld krijgen. Maar nogmaals, dit is dus geen grain.

Pagina 11 van 31 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •