Pagina 12 van 31 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 771 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    1080i wat? 50 of 60 ....
    Geen idee. Ik heb alleen uit dit draadtje opgemaakt dat het 1080i moet zijn.

  2. #277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Geen idee. Ik heb alleen uit dit draadtje opgemaakt dat het 1080i moet zijn.
    Uit dat draadje haal ik aleen maar verwarring en niets concreet...

    Ik wacht wel tot ie in de graaibakken ligt in het najaar

  3. #278

    Standaard

    Om de puntjes op de i te zetten:
    Chocolat en The English patient zijn 1080i50
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #279

    Standaard

    Toch jammer dat ze tegenwoordig nog blu-ray uitbrengen op 1080i

  5. #280

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Toch jammer dat ze tegenwoordig nog blu-ray uitbrengen op 1080i
    1080i50. Dit is dus wsl weer een transfer bestemdv oor HD-TV als Film 1

    Hiermee blijft de Duitse uitgave tot nu de beste...

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    1080i50. Dit is dus wsl weer een transfer bestemdv oor HD-TV als Film 1

    Hiermee blijft de Duitse uitgave tot nu de beste...
    Ik heb ergens vernomen dat de huidige televisies allemaal de-interlacen. Dan krijg je het beeld alsnog progressief te zien. correct me if I'm wrong, maar dat is het enige nadeel toch de 4% PAL-speedup? (die mij niet opvalt, al vind ik het ook wel een fijner gevoel als ik weet dat ik de film gewoon in de correcte snelheid afgespeeld krijg)
    The future is Blu

  7. #282

    Standaard NL ondertiteling

    In mijn ogen een grote misser: Sonny Boy! Had deze gekocht, maar er blijken geen Nederlandse ondertitels op te zitten?! Voor de meeste is dat geen probleem, maar het was juist een cadeautje voor mijn dove ouders. Nu kunnen mijn ouders dus nooit die film zien, in mijn ogen echt achterlijk

  8. #283

    Standaard

    Is dat niet bij heel veel Nederlandse producties zo?

  9. #284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sparxy Bekijk bericht
    In mijn ogen een grote misser: Sonny Boy! Had deze gekocht, maar er blijken geen Nederlandse ondertitels op te zitten?! Voor de meeste is dat geen probleem, maar het was juist een cadeautje voor mijn dove ouders. Nu kunnen mijn ouders dus nooit die film zien, in mijn ogen echt achterlijk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Is dat niet bij heel veel Nederlandse producties zo?
    In Nederland gaan de filmmaatschappijen ZEER slecht om met de mede mens met een handicap (groot of klein).
    Slechts enkele Nederlands gesproken films of series hebben Nederlandse ondertitels. Overigeens is het op Tv net zo erg.

    Ik mag dit wsl niet zeggen, maar kijk eens verder om je heen. Want als ik Google komt ik als gebruikelijk wel wat tegen...

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    In Nederland gaan de filmmaatschappijen ZEER slecht om met de mede mens met een handicap (groot of klein).
    Slechts enkele Nederlands gesproken films of series hebben Nederlandse ondertitels. Overigeens is het op Tv net zo erg.

    Ik mag dit wsl niet zeggen, maar kijk eens verder om je heen. Want als ik Google komt ik als gebruikelijk wel wat tegen...
    Ik heb inderdaad al via google gekeken, maar de releases spreken van NL retail subs, maar er bestaan geen retail subs...

    Verder vond ik dat de films de laatste tijd wel aardig goed gingen met NL subs. Vooral de blu-rays. Dit is echt de eerste nieuwe release die ik tegen kom waar de NL subs ontbreken. Snap ook niet waarom A-film veel films wel uitbrengt met NL subs en deze dan weer niet?!

  11. #286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sparxy Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad al via google gekeken, maar de releases spreken van NL retail subs, maar er bestaan geen retail subs...

    Verder vond ik dat de films de laatste tijd wel aardig goed gingen met NL subs. Vooral de blu-rays. Dit is echt de eerste nieuwe release die ik tegen kom waar de NL subs ontbreken. Snap ook niet waarom A-film veel films wel uitbrengt met NL subs en deze dan weer niet?!
    Nee, er zijn vele Nederlandstalige films zonder NL ot.

    Google eens op .SRT

  12. #287

    Standaard

    Five Minarets in New York(NL)
    - 1080i
    - DTS HD HR

    Uiteraard wordt op de hoes 1080p en DTS HD MA vermeldt...

    Moet wel zeggen dat het verder geen miskleun 1080i is zoals Bonded by Blood die ook van Justbridge is. Hekken en rasterwerken worden perfect weergegeven namelijk.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #288

    Standaard

    Ik had begrepen dat The Rock een gewone 5.1 DTS track heeft, geen HD MA, das toch erg jammer voor zon film...
    Laatst aangepast door Ed Lewis : 10-06-2011 om 09:19

  14. #289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Ik had begrepen dat The Rock een gewone 5.1 DTS track heeft, geen HD MA, das toch erg jammer voor zon film...
    The Rock heeft een English PCM 5.1 Surround track. Zie voor info over hd-audio: http://forums.highdefdigest.com/high...audio-faq.html. Op deze site staat ook een recensie. Deze pcm track krijgt een waardering van 4,5 op 5 punten. Dus van een misser kunt je denk ik niet echt spreken, eerder het tegendeel.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 10-06-2011 om 10:39
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Ik had begrepen dat The Rock een gewone 5.1 DTS track heeft, geen HD MA, das toch erg jammer voor zon film...
    Lol, nee er werd geklaagd dat die er net niet op zat...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #291

    Standaard

    Het was dan ook eigenlijk meer meteen een vraag dan een opmerking.
    Ik had het van iemand gehoord en zag zelf ook op diverse sites alleen maar 5.1 DTS staan.
    Bedankt voor de toelichting, blij te horen dat het mee valt, wil hem namelijk graag in de collectie

  17. #292

    Standaard Verwijder die 1.85 referenties aub.

    2 dingen:

    1. Ik vind dat je alle 1.85 films uit je lijst kan halen.
    Nergens ter wereld worden de films met een ienieminie klein zwart balkje op blu-ray gezet, zodat dat aspect ratio gehaald wordt, het is altijd 16x9, 1.78 :1. Zelfs Taxi Driver en Raging Bull van Scorcese uit de US en The Color Purple van Spielberg zijn in dat formaat, 1.78.
    Iedereen weet dat 1.78 geen 1.85 is, maar iedereen weet ook dat al die films 1.78 erop staan. Haal dat aub. uit de lijst, want dat heeft geen zin. Het verschil is in dit geval marginaal, ook al klopt het niet.
    Dan kan je beter de discussie voeren dat 16x9 tv's eigenlijk oorspronkelijk in 1.85 gemaakt hadden moeten worden. Dat is nl. aan de hand.
    Dit zorgt nu alleen maar voor onnodige verwarring. Geen enkele film die geschoten is in 1.85 staat ook alszodanig op de blu-ray.
    Verder geen aanmerkingen, ik vind het goed dat misstanden met transfers gemeld worden.
    En dat leidt me tot het volgende punt.

    2. Biutiful. Deze film mag in de lijst. Zie de recensie op dvd.nl
    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4477
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  18. #293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    2 dingen:

    1. Ik vind dat je alle 1.85 films uit je lijst kan halen.
    Nergens ter wereld worden de films met een ienieminie klein zwart balkje op blu-ray gezet, zodat dat aspect ratio gehaald wordt, het is altijd 16x9, 1.78 :1. Zelfs Taxi Driver en Raging Bull van Scorcese uit de US en The Color Purple van Spielberg zijn in dat formaat, 1.78.
    Iedereen weet dat 1.78 geen 1.85 is, maar iedereen weet ook dat al die films 1.78 erop staan. Haal dat aub. uit de lijst, want dat heeft geen zin. Het verschil is in dit geval marginaal, ook al klopt het niet.
    Dan kan je beter de discussie voeren dat 16x9 tv's eigenlijk oorspronkelijk in 1.85 gemaakt hadden moeten worden. Dat is nl. aan de hand.
    Dit zorgt nu alleen maar voor onnodige verwarring. Geen enkele film die geschoten is in 1.85 staat ook alszodanig op de blu-ray.
    Verder geen aanmerkingen, ik vind het goed dat misstanden met transfers gemeld worden.
    En dat leidt me tot het volgende punt.

    2. Biutiful. Deze film mag in de lijst. Zie de recensie op dvd.nl
    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4477
    Misschien begrijp ik gewoon niet wat je bedoelt maar: Ik heb nogal wat films die niet 1.78:1 zijn maar 1.85:1 er zijn bij die films dan ook kleine balkjes te zien. Dit is overigens voor mij nooit een reden geweest om te klagen. Maar jouw stelling; "Geen enkele film die geschoten is in 1.85 staat ook alszodanig op de blu-ray." is volgens mij onjuist. Er was een tijd, toen ik mijn tv pas had, dat ik 'm in de instellingen niet op "full pixel" had staan (zo heet dit bij SONY in ieder geval) en het verschil tussen 1.78:1 en 1.85:1 was toen inderdaad niet te zien. Maar met full pixel waren er wel degelijk kleine balkjes te zien bij 1.85:1, met als positieve bijwerking dat het beeld ook nog een een tikkeltje scherper was! Is het misschien zo dat jij je tv nog op overscan oid hebt staan?
    Laatst aangepast door CrimsoNl : 19-06-2011 om 21:46
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  19. #294

    Standaard

    gister de bluray " National Geographic's Most Incredible Photos" gekocht, op de achterkant suggereert het dat de bluray gaat over het varhaal achter de mooi fotos die in het blad hebben gestaan, dit gaat echter over de mooise fotos van 2009/2010.

    vond ik toch erg jammer omdat ik verwacht had dat het over de mooise fotos allertijden ging

  20. #295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Misschien begrijp ik gewoon niet wat je bedoelt maar: Ik heb nogal wat films die niet 1.78:1 zijn maar 1.85:1 er zijn bij die films dan ook kleine balkjes te zien. Dit is overigens voor mij nooit een reden geweest om te klagen. Maar jouw stelling; "Geen enkele film die geschoten is in 1.85 staat ook alszodanig op de blu-ray." is volgens mij onjuist. Er was een tijd, toen ik mijn tv pas had, dat ik 'm in de instellingen niet op "full pixel" had staan (zo heet dit bij SONY in ieder geval) en het verschil tussen 1.78:1 en 1.85:1 was toen inderdaad niet te zien. Maar met full pixel waren er wel degelijk kleine balkjes te zien bij 1.85:1, met als positieve bijwerking dat het beeld ook nog een een tikkeltje scherper was! Is het misschien zo dat jij je tv nog op overscan oid hebt staan?
    Bedankt voor deze aanvulling.
    Heel veel displays echter hebben deze functie niet eens. Zelfs mijn Sony heeft m niet. Maar da's wel n model van 3 jaar oud. Ik ga het nieuwste LED model kopen binnenkort, en mag hopen dat het daar wel op zit. Begrijp me goed, ik zie graag het hele 1.85 beeld. Dat gezegd hebbende zullen de meeste mensen deze functie ook niet hebben, of niet hebben aanstaan. Toch vind ik dat verschil van 1.78 en 1.85 lang niet zo storend of vermeldenswaardig als van 2.35 naar 1.78 pan-en-scannen. Dat is pas echt het mes erin zetten, en mag gezien worden als een echte misser / blunder. Dat is alleen maar mijn persoonlijke mening.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Bedankt voor deze aanvulling.
    Heel veel displays echter hebben deze functie niet eens. Zelfs mijn Sony heeft m niet. Maar da's wel n model van 3 jaar oud. Ik ga het nieuwste LED model kopen binnenkort, en mag hopen dat het daar wel op zit. Begrijp me goed, ik zie graag het hele 1.85 beeld. Dat gezegd hebbende zullen de meeste mensen deze functie ook niet hebben, of niet hebben aanstaan. Toch vind ik dat verschil van 1.78 en 1.85 lang niet zo storend of vermeldenswaardig als van 2.35 naar 1.78 pan-en-scannen. Dat is pas echt het mes erin zetten, en mag gezien worden als een echte misser / blunder. Dat is alleen maar mijn persoonlijke mening.
    Mijn Philips tv heeft ook zo'n optie. Toen ik hem kocht wist ik dat ook niet maar bij mij volgende tv ga ik daar zeker opletten dat het aanwezig is.

    Warner zet al zijn films die een beeldformaat hebben van 1.85 als 1.78 op schijf. Toen ik de lijst net was begonnen had ik dit soort films er ook tussen staan. Men vond dat ik te ver was doorgeschoten en ik heb deze toen verwijderd. Ik heb nu de lijst nog eens langs gelopen en ik zag dat ik er nog één tussen had staan deze heb ik ook verwijderd. Alle andere zijn in combinatie met 1080i deze laat ik gewoon staan.

  22. #297

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    Maar .... 'Dit is een voor kabel/betaal-Tv geproduceerde film, welke in de VS ook in 1080i60 HD wordt uitgezonden.' Dus zo fout is het formaat dus ook niet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #299

    Standaard

    Blu-rays waarvan de bron al 1080i50 of 1080i60, vaak gaat het om material dat voor de tv is geproduceerd, is worden niet in de lijst opgenomen.

  25. #300

    Standaard

    Hombre en Sparxy ook ik heb al eens geklaagd. Neem nu de film Wit licht van Marco Borsato. De makers vertalers hebben alleen het Engels gesproken gedeelte vertaald. Het Nederlands wordt niet ondertiteld. Hoe dat bij de Blu Ray is weet ik niet, Zwart Boek heeft het in ieder geval al wat beter geregeld. Overigens is de hele vertaling ondertiteling vaak bar slecht geregeld in Nederland. SDI media is zo'n bedrijf dat zich diep moet schamen. Vol met fouten zinnen die niet worden vertaald. Het zijn zoals ik heb begrepen een stelletje amateurs die soms de film helemaal niet hebben gezien.

    Het wordt in Nederland tijd dat we fatsoenlijke vertalers krijgen ook op de TV. Wie de BBC wel eens opzet en 888 erop zet weet wat ik bedoel. Perfect 10 met een griffel.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Pagina 12 van 31 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •