Pagina 3 van 31 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 771 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ook klagen bij bijvoorbeeld tv-series en concertregistraties vind ik soms een beetje overdreven, want meestal is de master gewoon 1080i en geen 24p en daar kunnen ze moeilijk wat anders van maken of niet soms. Als het er goed uitziet is het toch gewoon goed genoeg?
    Daarom, eerst vond ik deze thread wel ok, maar nu maken sommigen er een sport van om elk lullig mankementje hier te vermelden en zoveel mogelijk 'missers' in hun ogen in het lijstje te proppen. Nogmaals, ben het eens dat ze geen geluid moeten vern**ken, evenals beeld moeten verknippen, maar soms kun je ook te ver gaan. Dan zouden we ook The Godfather erin kunnen zetten want die heeft immers gele subs, en dat vind IK weer een misser and so on, and so on...

  2. #52

    Standaard

    Ach, het gaat er toch om om een lijst te creeeren met blu-ray uitgaves waar je je twijfels bij kunt zetten. Dan kun je na het raadplegen van de lijst altijd nog zelf bepalen of je de desbetreffende titel gaat aanschaffen of niet.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  3. #53

    Standaard

    Jongens, rustig aan. Ik ben de reviews van dvd.nl aan het nalopen, ik ben pas bij de letter d, en ik kwam deze 1,78 en 1,85 afwijking tegen. Ik vind het ook lullig maar ik dacht ik meld gewoon alles. De mensen kunnen dan zelf bepalen of het erg genoeg vinden om om hem wel of niet te kopen.

    Edit:
    Ik heb openings post ook aangepast met soort of disclaimer.
    Laatst aangepast door homernt : 24-11-2009 om 07:42

  4. #54

    Standaard

    Ik heb een tip.
    Ik denk dat het overzichtelijker is het uiterlijk van de thread: Blu-ray USA,UK,AUS met NL subs. aan te houden, uiteraard is het jouw thread, dus JIJ beslist.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb een tip.
    Ik denk dat het overzichtelijker is het uiterlijk van de thread: Blu-ray USA,UK,AUS met NL subs. aan te houden, uiteraard is het jouw thread, dus JIJ beslist.
    Ik zat al te kijken om de boel een beetje leesbaarder te maken. Ik heb idd de kleur van de titel aangepast. Ik zal in toekomst ook met kleurtje aangeven welke er nieuw zijn in de lijst maar omdat ik de lijst nog aan het opbouwen ben lijkt mij dat nog niet zo zinvol. Als mensen andere ideeën hebben mag dat altijd.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik zat al te kijken om de boel een beetje leesbaarder te maken. Ik heb idd de kleur van de titel aangepast. Ik zal in toekomst ook met kleurtje aangeven welke er nieuw zijn in de lijst maar omdat ik de lijst nog aan het opbouwen ben lijkt mij dat nog niet zo zinvol. Als mensen andere ideeën hebben mag dat altijd.
    Top , lijkt me nu idd niet zinvol om de nieuwe een andere kleur te geven.

  7. #57

    Standaard

    Wat betreft Millennium deel 1.

    Lumière heeft zelf meer uitleg op deze link:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...31#post1643331

  8. #58

    Standaard

    Moet zeggen, laatst Amazing Planet gehaald, daarin stoorde het mij niet erg dat dit een 1080i versie was terwijl bij march of the pinguins dat verschrikkelijk was.
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  9. #59

    Standaard

    Zijn de buitenlandse versies van March Of The Penguins beter? Of ligt het gewoon aan het slechte bronmateriaal.

    Heb onlangs vernomen dat regisseur van The Shield de serie niet op blu-ray wil, aangezien door budgetaire beperkingen de serie op goedkope(re) film is geschoten. En er dus nauwelijks of geen meerwaarde zou zijn op gebied van beeldkwaliteit.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 25-11-2009 om 10:30 Reden: ...

  10. #60

    Standaard

    Onzin natuurlijk een blu-ray ziet er altijd beter uit dan een dvd die geupscaled is.
    Denk dat vooral met The Shield de hype een beetje is geweest en dat ze bang zijn dat het meer geld kost dan opleverd.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Zijn de buitenlandse versies van March Of The Penguins beter? Of ligt het gewoon aan het slechte bronmateriaal.
    Ik heb de USA versie en die is iig 1080p. Ik heb deze BD in 2007 gekocht, was één van mijn eerste BD's en toen vond ik hem heel mooi op mijn HD Ready TV. Van de week paar stukjes Full HD gekeken en ik kan niet echt zeggen dat het van het scherm afspetterde, maar was heel snel even, dus is niet helemaal eerlijk.

  12. #62

    Standaard

    Zeker dat de Nederlandse versie van Slumdog Millionaire 1080i is? Alle andere versies zouden 1080p zijn!

    In FNAC verkopen ze trouwens een Franstalige versie waar NL-ondertitels op staan. Is dit dan een aparte release voor Franstalig België (lijkt me onwaarschijnlijk) of de Franse release? De Franse release zou 1080p zijn volgens bluray.com.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Zeker dat de Nederlandse versie van Slumdog Millionaire 1080i is? Alle andere versies zouden 1080p zijn!

    In FNAC verkopen ze trouwens een Franstalige versie waar NL-ondertitels op staan. Is dit dan een aparte release voor Franstalig België (lijkt me onwaarschijnlijk) of de Franse release? De Franse release zou 1080p zijn volgens bluray.com.
    Ja NL versie is 1080i, heb hem zelf.

  14. #64

    Standaard

    In Frankrijk dus blijkbaar ook 1080i voor Slumdog Millionaire ...

    Par ailleurs, en dehors d’un infime changement de cadrage et d’une colorimétrie renforcée, le master employé pour l’édition française est proposé en 1080i 25 images / seconde contre du 1080p 24 images / seconde sur le Blu-ray US. Contacté à ce sujet, Pathé nous a répondu qu’il s’agissait là d’un souhait émanant du réalisateur Danny Boyle qui a supervisé en personne ledit master HDCAM SR 1080i à 25 images / seconde et souhaitait ainsi insuffler davantage de peps à son montage déjà très cut. Le film défile donc un chouia plus vite et affiche une durée totale inférieure de 5 minutes au Blu-ray US (et par extension à la version salle).
    http://www.ecranlarge.com/dvd_review-list-7373.php
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 28-11-2009 om 23:16 Reden: ...

  15. #65

    Standaard

    De UK versie van North Face ( Nordwand, een duitse film) heeft vaste engelse ondertitels. Een geweldige film over de beklimming van de Eiger Nordwand in 1936. Het geluid is geweldig; je denkt dat je zelf in de storm op de berg staat (of hangt).
    Maar de UK versie, ik wist niet dat het nog bestond, heeft vaste ondertitels. Extreem irritant als je het duits uitstekend verstaat; ik lees zo nu en dan zonder dat ik het wil de ondertitels mee, en als die dan niet nederlands zijn (of in dit geval duits) dan is dat extreem irritant.
    AKA Jes

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jessye Bekijk bericht
    De UK versie van North Face ( Nordwand, een duitse film) heeft vaste engelse ondertitels. Een geweldige film over de beklimming van de Eiger Nordwand in 1936. Het geluid is geweldig; je denkt dat je zelf in de storm op de berg staat (of hangt).
    Maar de UK versie, ik wist niet dat het nog bestond, heeft vaste ondertitels. Extreem irritant als je het duits uitstekend verstaat; ik lees zo nu en dan zonder dat ik het wil de ondertitels mee, en als die dan niet nederlands zijn (of in dit geval duits) dan is dat extreem irritant.
    Ik had dat ook bij de US uitgave van Zwartboek dat is niet fijn. Die heb ik dan ook weg gedaan. Het meelezen herken ik want dan ineens denk ik dat zei hij helemaal niet.

  17. #67

    Standaard

    The White Masai (van Lumiere) gisteren gezien en beeld is beeldvullend maar blijkt officieel 2.35:1 te zijn; had niet het idee dat er links en recht beeld was weggelaten, is dus open matte (?)

    vond bitrate van beeld ook wat laag....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #68

    Standaard

    Ik heb de Franse box van Prison Break gisteren binnen gekregen, maar nou staat op elk doosje "1080 HD Ready". Wat betekend dit? Is dit gewoon 1080p of is dit 1080i of nog weer anders...?


  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralfers Bekijk bericht
    Ik heb de Franse box van Prison Break gisteren binnen gekregen, maar nou staat op elk doosje "1080 HD Ready". Wat betekend dit? Is dit gewoon 1080p of is dit 1080i of nog weer anders...?
    Dat ga jij ons moeten vertellen. Stop ze eens in je speler en kijk naar de specificaties. Normaal gezien zijn ze wel 1080p hoor...


  20. #70

    Standaard

    Kan mijn speler dan de specs van een BD laten zien? Dat is nieuw voor mij Naja, dan zal ik straks (of morgen) nog wel ff kijken


  21. #71

    Standaard

    Ik ben door alle blu-ray besprekingen van dvd.nl heen. Ik zal vanaf nu nieuwe toevoegingen tijdelijk aangeven met een ander kleurtje.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    [...]Maar om nu te gaan zeuren over aspectratios 1,78:1 ipv. 1,85:1. Bij dvds doen ze het altijd en hoor je ooit iemand klagen?[...]
    Persoonlijk vind ik dat wel vervelend en ik mijd dergelijke dvd's/blu-ray's altijd. Ik vind het dus wel relevant om in dit (prima ) topic op te nemen.
    Het gaat mij nog niet eens zo om het minimale verschil in beeld oppervlakte maar om het principe, als ze met het formaat gaan knoeien waar hebben ze dan nog meer mee zitten prutsen...
    Overigens wordt dan wel op het hoesje vermeld dat de resolutie 1.78 is en dan weet je direct al dat het origineel meestal 1.85 was.

  23. #73

    Standaard

    Als ik een BD in mijn LG BD350 druk, geeft mijn TV aan "1920x1080 @60hz". Is dit dan 1080p24? En zo niet, weet iemand hoe ik dit wel kan zien op mijn LG BD350 of op de Sony BDP S350? Ik heb namelijk geen (voor zover ik weet) BD in bezit die 1080i is. Enkel de hoes van Planet Earth uit de UK geeft dit aan, maar dat is dus een misdruk (als het goed is).


  24. #74

    Standaard

    Het is onjuist om BD uitgave van shows/concerten die oorspronkelijk voor (HD) TV zijn opgenomen, als misser te classificeren. Per definitie zijn dit dan 50i of 60i uitgaven. Denk hierbij aan de concerten van Celine Dion, Cirque Du Soleil, Deep Purple, etc. Helemaal niets mis mee!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Het is onjuist om BD uitgave van shows/concerten die oorspronkelijk voor (HD) TV zijn opgenomen, als misser te classificeren. Per definitie zijn dit dan 50i of 60i uitgaven. Denk hierbij aan de concerten van Celine Dion, Cirque Du Soleil, Deep Purple, etc. Helemaal niets mis mee!
    Dat haal ik niet uit de reviews zelf. Er zijn ook shows/concerten die wel in FullHD zijn. Dus als het niet uit de review te halen is maakt het voormij lastig om te bepalen welke wel terecht is of niet. Net hetzelfde als het beeld verhouding een klien beetje verknipt is daarom heb ik besloten gewoon overal melding van te doen. In een ander topic las ik fout is fout en dat vond ik wel een goede ook al is het hier niet terecht.

Pagina 3 van 31 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •