Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 75 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NickM Bekijk bericht
    Vroeg me het volgende af:
    Kun je met deze "logische" speculaties nu wel weer naar deeltje 4 kijken zonder dat het afbreuk doet aan jouw filmbeleving (dus dat die gebreken nu accaptabeler zijn geworden)?
    Dat ga ik straks even bekijken als ik uit mijn werk kom, dan ga ik denk ik maar weer eens verder met de film. Het is wel jammer, dat je moet speculeren over de inhoud van een film. Dat werkt bij sommige films, maar niet bij deze. Ik vind, dat je dan je verhaal gewoon niet goed verteld hebt. Er zijn natuurlijk ook films waarbij het wel werkt. Denk bijvoorbeeld aan Donnie Darko (erg goede film). Na die film liep ik dagen later nog in gedachten verzonken om te bedenken wat ik nu eigenlijk gezien had.

    Er zitten overigens genoeg pluspunten (de Terminators zien er super creepy uit bijvoorbeeld met die vodden) in en ik heb al eens ergens gezegd, dat dit een beetje de Phantom Menace van het Terminator Universum is. Een nieuw begin, zonder echt einde. Dus ik kijk ook nog steeds uit naar latere films, ik hoop alleen niet, dat de filmmaatschappij het nu gaat uitmelken tot er niets meer over is van het Terminator Universum.

    Dus nog een sequel of twee maximaal en enigszins films, die in de buurt blijven van de voorgaande delen. Dus niet ineens een aanval van Skynet op Australië ofzo. Ik heb geruchten gelezen over Hunter Killers in hedendaags Londen bijvoorbeeld. Blijf lekker in Amerika zou ik zeggen en ga verder met de toekomst. 2029 lijkt me bijvoorbeeld een leuk jaartal.
    Laatst aangepast door Jeroen vS : 01-12-2009 om 23:41
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  2. #27

    Standaard

    Ik snap niet waarom jullie zeggen dat de T-800 al in ontwikkeling was, voordat hij zijn missie kon afmaken. Het is duidelijk dat Marcus al rond zijn dood in 2003 is gemaakt, ver voor het begin van het maken van de Terminators. Hij heeft dus jaren in die ondergrondse ruimte gelegen. Skynet herontdekt hem en activeert hem na ontdekking van de ruimte. Ze maken slechts gebruik van wat ze tegenkomen. Verder is hij gemaakt door Cyberdyne Systems:

    Marcus Wright was a human on Death Row in 2003 for multiple homicide, and was executed shortly after signing his body over to Dr. Serena Kogen of Cyberdyne Systems' Genetic Research Division. He was then entered into Project Angel and converted into a hybrid machine, which was later reactivated by Skynet to serve as a sleeper agent for an infiltration mission to find John Connor and Kyle Reese in the war-torn future 2018.
    Marcus succeeded in his mission, while completely unaware of his objective until being told of it by Skynet itself.

    Dit zeiden de makers over het tijdreizen en Kyle Reese:
    • McG states that Terminator Salvation uses "... the spirit of parallel worlds, as theorized by Einstein. We try to pay attention to that approach to a fundamentally theoretical construct. This allows Skynet to be aware of the other attempts on the life of John Connor, and allows it make plans based on it's past successes and failures. This likely explains why Skynet would lure John into combat against the T-800 Model 101, because it is the model that managed to successfully kill him in a different future on July 4, 2032.
    McG mentions how it is able to identify and target Kyle Reese while he is just a civilian in 2018. "It’s a function of their recon during the dark period, and a function of their awareness of the events that had happened since Kyle Reese traveled back. By virtue of John Connor being alive, that means Kyle Reese did meet Sarah Connor and impregnate her. That data exists, and was brought into the fold at Skynet.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NickM Bekijk bericht
    Kun je met deze "logische" speculaties nu wel weer naar deeltje 4 kijken zonder dat het afbreuk doet aan jouw filmbeleving (dus dat die gebreken nu accaptabeler zijn geworden)?
    Je zou ook kunnen redeneren dat deze "gebreken" geen gebreken meer zijn als je er een logische verklaring voor kan vinden.

    Het is wel jammer, dat je moet speculeren over de inhoud van een film. Dat werkt bij sommige films, maar niet bij deze.
    Bij T2 kon je anders ook lang genoeg je hoofd breken over de interessante tijdsparadox die daarin geïntroduceerd wordt: een Terminator gaat terug in de tijd om zijn eigen bestaan te beschermen, encreëert daarmee juist zijn eigen bestaan.
    Dat was er toch ook één waar ik lang van wakker kon liggen.
    En T2 was ook niet vrij van "gebreken". Hoe kan je immers verklaren dat John nog blijft bestaan zodra de T-1000 en Arnold vernield zijn? Immers, daarmee zou Judgment Day voorkomen zijn, en zonder Judgment Day geen Kyle Reese die teruggaat in de tijd, en dus geen John (en T3 bestond toen nog niet om dit recht te trekken).

    Marcus Wright was a human on Death Row in 2003 for multiple homicide, and was executed shortly after signing his body over to Dr. Serena Kogen of Cyberdyne Systems' Genetic Research Division. He was then entered into Project Angel and converted into a hybrid machine, which was later reactivated by Skynet to serve as a sleeper agent for an infiltration mission to find John Connor and Kyle Reese in the war-torn future 2018.
    Marcus succeeded in his mission, while completely unaware of his objective until being told of it by Skynet itself.
    Interessante informatie, maar van welke bron komt dit? De makers van de film? Want uit de film zelf blijkt dit dus helemaal niet zo duidelijk (maar ik moet toegeven dat het alweer een tijd terug is dat is T:S gezien heb).
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  4. #29

    Standaard

    [quote=Roy Langeveld;1646417]Bij T2 kon je anders ook lang genoeg je hoofd breken over de interessante tijdsparadox die daarin geïntroduceerd wordt: een Terminator gaat terug in de tijd om zijn eigen bestaan te beschermen, encreëert daarmee juist zijn eigen bestaan.
    Dat was er toch ook één waar ik lang van wakker kon liggen.
    En T2 was ook niet vrij van "gebreken". Hoe kan je immers verklaren dat John nog blijft bestaan zodra de T-1000 en Arnold vernield zijn? Immers, daarmee zou Judgment Day voorkomen zijn, en zonder Judgment Day geen Kyle Reese die teruggaat in de tijd, en dus geen John (en T3 bestond toen nog niet om dit recht te trekken).
    Kan je even ophouden zeg. Mijn hoofd duizelt Maar, ook al zitten er allerlei paradoxen of tegenstrijdigheden de Terminator films blijven geniaal. Op de een of andere manier accepteer je het daar gewoon of valt het niet zo snel op, tot je verder gaat nadenken.

    Maar we spreken hier over Terminator tijdreizen en niet over Back to the Future. Ik denk, niet dat John zou verdwijnen, simpel omdat hij er al is. Na zijn geboorte is de toekomst 'verandert', maar dat maakt hem niet minder 'geboren'. In Back to the Future kunnen kranten, die al gedrukt zijn van tekst veranderen, maar dat is daar dan ook alleen maar een mechanisme om aan te geven, dat het resultaat bereikt is.

    Die van dat beschermt zijn eigen bestaan en creëert daarmee zijn eigen bestaan? O wacht even, ik snap het al. De chip en de arm. Ik denk, dat T3 daar nog een uitleg over geeft (Cyberdyne Systems is inmiddels vernietigd). Hoe gaat dat stukje ook al weer. 1997 ging voorbij en er was geen Judgment Day, maar uiteindelijk duurt het gewoon langer voordat het toch gebeurt. Datzelfde kan je ook zeggen van het bouwen van de machines, dat duurt nu gewoon langer, maar zou uiteindelijk toch gebeuren.

    Maar hoe je het ook wend of keert, dit soort films blijven interessant juist door dit soort paradoxen.

    Wat ik overigens vreem vind (ik heb de serie niet gezien), maar komen er in de Sarah Connor chronicles niet heel veel Terminators voor? Time displacement was toch zo moeilijk? Hebben ze in het geheim een fabriek gebouwd in het heden ofzo?
    Laatst aangepast door Jeroen vS : 02-12-2009 om 10:49
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  5. #30

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Dit vind ik ook een zeer aannemelijke theorie. Enige punt wat ik kan toevoegen is dat ik denk dat Skynet Marcus niet zozeer 'menselijk' heeft gemaakt, maar nog wat van zijn eigen menselijkheid heeft laten behouden, door zijn hersenen nog grotendeels intact te laten.

    Rest wel de vraag waarom de T-800 al in ontwikkeling is voordat Marcus zijn missie heeft kunnen starten. Kennelijk had Skynet er toch niet al te veel vertrouwen in


    Hoe dan ook, ik vind het niet zo erg dat dit niet helemaal uitgelegd wordt, dat voegt weer wat mythologie aan het verhaal toe om over te speculeren. Met elke film en elke onthulling wordt het universum van de Terminator toch al steeds kleiner (ook een reden waarom die-hard fans zo tegen sequels zijn). Er mag toch best wat te raden over blijven? En het geeft weer wat spanning aan het verhaal omdat John ook niet weet wie Marcus is en wat zijn missie is.
    Jij en ik zitten grotendeels op de zelfde golflengte, alhoewel ik niet genoeg kan krijgen van het Terminator universum! Sequels, prequels, reboots en weet ik veel wat nog meer mogen van mij allemaal uitkomen mits ze passen binnen het universum... Natuurlijk bestaat hierbij het risico dat het door de maatschappijen/ regisseurs/ mensen die ff geld willen verdienen kapot wordt gemaakt waardoor wij als film- en Terminatorliefhebbers "benadeeld" worden met een slechte nieuw deel van de serie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom jullie zeggen dat de T-800 al in ontwikkeling was, voordat hij zijn missie kon afmaken. Het is duidelijk dat Marcus al rond zijn dood in 2003 is gemaakt, ver voor het begin van het maken van de Terminators. Hij heeft dus jaren in die ondergrondse ruimte gelegen. Skynet herontdekt hem en activeert hem na ontdekking van de ruimte. Ze maken slechts gebruik van wat ze tegenkomen. Verder is hij gemaakt door Cyberdyne Systems
    Misschien kun je hier spreken van een plothole...? Misschien kun je hier ook weer speculeren dat Marcus al eerder een missie heeft uitgevoerd die blijkbaar mislukt was, waardoor Skynet hem op non-actief heeft gezet. Door de aanval van Connor is hij blijkbaar weer geactiveerd met als poging zo dicht bij Connor of Reese te komen. Waarom Marcus ze dan niet heeft afgemaakt toen hij de kans had? Zoals ik al eerder zei: hij weet wat goed en fout is en voelde zich meer menselijk dan robot...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Je zou ook kunnen redeneren dat deze "gebreken" geen gebreken meer zijn als je er een logische verklaring voor kan vinden.
    Dit heb je inderdaad beter verwoord!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Bij T2 kon je anders ook lang genoeg je hoofd breken over ....
    Ik weet niet meer precies of dat in de films of op internet (IMDB) werd gezegd dat door het tijdreizen alternatieve tijden zijn ontstaan in het verleden, heden en toekomst.... Dit is eigenlijk wel een flauw excuus om die paradoxen niet te hoeven uitleggen. Aan de andere kant voegt dit wel een hele dimensie toe aan de Terminatormythe (anders zaten we hier ook niet over te discuseren )
    Laatst aangepast door NickM : 02-12-2009 om 22:47

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Die Marcus leek mij wel een aardige gozer in de film met besef van enige moraal. Waarvoor is hij ter dood veroordeeld?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Die Marcus leek mij wel een aardige gozer in de film met besef van enige moraal. Waarvoor is hij ter dood veroordeeld?
    Hij heeft de dood van zijn broer en twee agenten op zijn geweten. Dat komt even ter sprake aan het begin van de film. Maar als je hem als persoon in de film ziet, krijg ik het gevoel, dat dat door een ongeluk of iets is gekomen. Want hij komt niet over als een koelbloedige killer ofzo.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NickM Bekijk bericht
    Vroeg me het volgende af:
    Kun je met deze "logische" speculaties nu wel weer naar deeltje 4 kijken zonder dat het afbreuk doet aan jouw filmbeleving (dus dat die gebreken nu accaptabeler zijn geworden)?
    Ja, ik denk het wel. Ik heb de film inmiddels afgekeken voor de tweede keer (eerste keer in de bioscoop). Ik kwam er alleen achter, dat de DC verstopt zit bij de extra's, dus ik ga de film nog een keer bekijken.

    Maar goed, een hoop is goed te verklaren. Iets wat ik in de bioscoop overigens minder vond en nu op Blu-Ray eigenlijk best wel goed, was de digitale Arnie. Dat vond ik toch wel aardig goed gedaan.

    Eén minpunt heb ik nog wel. Hoe kan het verzet zonder slag of stoot zo maar Skynet binnen komen. John Connor snap, dat was zo opgezet door Skynet. Maar volgens mij had Marcus alleen de North Gate turret disabled. En dat hele Skynet zit vol met Terminators. Misschien dat Marcus nog meer gedeactiveerd heeft, maar dat zie je in ieder geval niet. Wel zie je ook nog heel even een Black Hawk een paar keer ergens op schieten, maar dat is het dan.

    Jammer overigens dat in de film ook niet duidelijker werd, dat de oudere Terminators die in de film zaten (behangen met vodden) de versies met rubberen huid waren. Die waar Kyle Reese het in T1 nog even over heeft. Dit werd pas duidelijk toen ik de extra's ging kijken. Of misschien had ik beter moeten opletten.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Spoilertags S.V.P.
    Wat heb ik verklapt?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Hij heeft de dood van zijn broer en twee agenten op zijn geweten. Dat komt even ter sprake aan het begin van de film. Maar als je hem als persoon in de film ziet, krijg ik het gevoel, dat dat door een ongeluk of iets is gekomen. Want hij komt niet over als een koelbloedige killer ofzo.
    Nou je zit hem wel worstelen met zijn gedachten in de scène met pilote, waarbij ze tegen hem aan gaat liggen en hij vraagt of mensen een 2de kans verdienen...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Ja, ik denk het wel. Ik heb de film inmiddels afgekeken voor de tweede keer (eerste keer in de bioscoop). Ik kwam er alleen achter, dat de DC verstopt zit bij de extra's, dus ik ga de film nog een keer bekijken.

    Maar goed, een hoop is goed te verklaren. Iets wat ik in de bioscoop overigens minder vond en nu op Blu-Ray eigenlijk best wel goed, was de digitale Arnie. Dat vond ik toch wel aardig goed gedaan.

    Eén minpunt heb ik nog wel. Hoe kan het verzet zonder slag of stoot zo maar Skynet binnen komen. John Connor snap, dat was zo opgezet door Skynet. Maar volgens mij had Marcus alleen de North Gate turret disabled. En dat hele Skynet zit vol met Terminators. Misschien dat Marcus nog meer gedeactiveerd heeft, maar dat zie je in ieder geval niet. Wel zie je ook nog heel even een Black Hawk een paar keer ergens op schieten, maar dat is het dan.

    Jammer overigens dat in de film ook niet duidelijker werd, dat de oudere Terminators die in de film zaten (behangen met vodden) de versies met rubberen huid waren. Die waar Kyle Reese het in T1 nog even over heeft. Dit werd pas duidelijk toen ik de extra's ging kijken. Of misschien had ik beter moeten opletten.
    Grappig: wat jij in de spoiler m.b.t. dat minpunt vermeld zijn eigenlijk ook weer speculaties zodat het verhaal voor jou meer samenhang krijgt. Zoals een paar post terug al werd aangegeven, er hoeft niet alles verklaard te worden... Immers als Connor die fabriek niet binnen was gekomen, hadden we ook digi Arnie niet gezien, hadden we niet de oorsprong van het litteken gezien en was er geen climax dat Connor dodelijk gewond zou zijn geraakt en Marcus zijn leven geeft.
    Enne dat die oudere Terminatormodellen een rubberen skin hadden, werd dat niet in T1 door Kyle Reese vermeld? (dit weet ik ook niet meer zeker, misschien kan iemand dit bevestigen?)

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Persoonlijk denk ik dat er (voorlopig?) nooit meer een terminator film gaat komen voor mij die T2 weet te evenaren en Salvation doet dit dan ook niet. In sommige scene's neigt het wat naar transformers en ook is veel voorspelbaar. Het kan natuurlijk altijd beter en meestal komt dit ook door de te hoge verwachtingen vooraf, maar voor mij is Salvation een stuk beter uitgevallen dan deel 3 maar kan hij niet in de schaduw van 1 en al helemaal niet van 2 staan. Ondanks alles een must own deze blu ray !!
    Heeft denk ik toch ook met de tijdgeest te maken. Toen T2 in de bios was werd dat (terecht) de maatstaf voor een goede aktiefilm. Dat zat hem in het verhaal dat niet alledaags was en zeker ook in de special effects die nog nooit gedaan waren. Daarbij was T2 een hele dure film om te maken.

    Nu is de techniek veel verder. Zover zelfs dat we eigenlijk nergens meer van staan te kijken. We zijn hardstikke verwend geworden. ik denk dat alles wat Salvation nodig had een regisseur was die een goed verhaal kon vertellen. Iemand kaliber Ridley Scott / James Cameron, mensen dus die de juiste balans aan kunnen brengen tussen effects en verhaal.
    Plus bovendien had Christian Bale zn grote mond moeten houden toen hij meer screentijd eiste. Hij heeft met zijn vertolking nou niet echt het karakter John Connor eer aan gedaan.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NickM Bekijk bericht
    Wat heb ik verklapt?

    Onder andere:

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Ik snap niet waarom jullie zeggen dat [spoiler]de T-800 al in ontwikkeling was, voordat hij zijn missie kon afmaken. Het is duidelijk dat Marcus al rond zijn dood in 2003 is gemaakt, ver voor het begin van het maken van de Terminators. Hij heeft dus jaren in die ondergrondse ruimte gelegen. Skynet herontdekt hem en activeert hem na ontdekking van de ruimte. Ze maken slechts gebruik van wat ze tegenkomen. Verder is hij gemaakt door Cyberdyne Systems

    Misschien kun je hier spreken van een plothole...? Misschien kun je hier ook weer speculeren dat Marcus al eerder een missie heeft uitgevoerd die blijkbaar mislukt was, waardoor Skynet hem op non-actief heeft gezet. Door de aanval van Connor is hij blijkbaar weer geactiveerd met als poging zo dicht bij Connor of Reese te komen. Waarom Marcus ze dan niet heeft afgemaakt toen hij de kans had? Zoals ik al eerder zei: hij weet wat goed en fout is en voelde zich meer menselijk dan robot...
    Laatst aangepast door Roger B. : 06-12-2009 om 14:36

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Onder andere:....
    Excuses en is aangepast

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NickM Bekijk bericht
    Wat heb ik verklapt?


    Nou je zit hem wel worstelen met zijn gedachten in de scène met pilote, waarbij ze tegen hem aan gaat liggen en hij vraagt of mensen een 2de kans verdienen...


    Grappig: wat jij in de spoiler m.b.t. dat minpunt vermeld zijn eigenlijk ook weer speculaties zodat het verhaal voor jou meer samenhang krijgt. Zoals een paar post terug al werd aangegeven, er hoeft niet alles verklaard te worden... Immers als Connor die fabriek niet binnen was gekomen, hadden we ook digi Arnie niet gezien, hadden we niet de oorsprong van het litteken gezien en was er geen climax dat Connor dodelijk gewond zou zijn geraakt en Marcus zijn leven geeft.
    Enne dat die oudere Terminatormodellen een rubberen skin hadden, werd dat niet in T1 door Kyle Reese vermeld? (dit weet ik ook niet meer zeker, misschien kan iemand dit bevestigen?)
    Ik heb dan gewoon het gevoel, dat er wat weg gelaten wordt. Dat heb je ook bij Daredeveil (Theatrical versie) en dan blijkt dat ook gewoon te kloppen op het moment dat de DC uitkomt. En ik las hier (http://screenrant.com/terminator-sal...iew-vic-35615/), dat McG ooit gezegd heeft dat de DC wel 30-40 minuten langer zou zijn. Nogmaals, een film kan wat aan de verbeelding over laten, denk aan Donnie Darko, maar in een film als dit voelt het gewoon alsof het niet af is.

    Wat betreft die rubber skins ... hier het script van Terminator 1:

    128 INT. GREY SEDAN - NIGHT 128

    REESE
    (continuing)
    But outside, it's living
    human tissue. Flesh, skin,
    hair...blood. Grown for the
    cyborgs.

    SARAH
    Look, Reese, I know you want
    to help, but...

    REESE
    (cutting her off)
    Pay attention. The 600
    series had rubber skin.
    We spotted them easy. But
    these are new. They look
    human. Sweat, bad breath,
    everything. Very hard to
    spot. I had to wait 'til
    he moved on you before I
    could zero him.

    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    En ik las hier (http://screenrant.com/terminator-sal...iew-vic-35615/), dat McG ooit gezegd heeft dat de DC wel 30-40 minuten langer zou zijn.
    Dikke kans dat de studio dit, gezien de wat tegenvallende biosresultaten van deze film, niet heeft goedgekeurd. Met 30-40 minuten erbij, á la de LotR EEs, moet er weer een hele batterij aan mensen aan het werk gezet worden voor extra SFX, muziek, en zo. Kennelijk verwachtten ze geen al te grote markt voor deze versie, dus mocht er alleen een DC gemaakt worden met 4 minuten aan snippers, die toch nog op de montagevloer lagen. Maar laat ik niet te vroeg oordelen, heb de DC zelf nog niet gezien.
    Of ze komen over een jaar "ineens" met een Ultimate Edition met die 30-40 minuten, dat kan ook.

    Eén minpunt heb ik nog wel. Hoe kan het verzet zonder slag of stoot zo maar Skynet binnen komen. John Connor snap, dat was zo opgezet door Skynet. Maar volgens mij had Marcus alleen de North Gate turret disabled. En dat hele Skynet zit vol met Terminators. Misschien dat Marcus nog meer gedeactiveerd heeft, maar dat zie je in ieder geval niet. Wel zie je ook nog heel even een Black Hawk een paar keer ergens op schieten, maar dat is het dan.
    Ik heb twee minpunten: De manier waarop Skynet Marcus aanspreekt met een soort van diashow. VInd ik een beetje ongelukkige stijlkeuze, het coole van Skynet was altijd dat het zo'n gezichtloze zwijgende entiteit is die alleen communiceert via dodelijke robots. Had wat subtieler gekund.
    Tweede is dat het hart van Marcus blijkbaar zomaar in John getransplanteerd kan worden. Hadden de scenaristen nog nooit van afstoting gehoord? En ik betwijfel dat de medische zorg in al die jaren van oorlog zo vooruit gegaan is om afstoting tegen te gaan.


    Die laatste is een punt waar ik helaas niet overheen kan speculeren. Of het moet zijn dat Marcus' hart na zijn dood ook is behandeld zodat het geen afstotingsverschijnselen meer kan veroorzaken.

    Verder vond ik het een uitstekende film. Al mag het in de volgende delen nog wel wat grimmiger.
    Ik las al de ultieme wens dat James Cameron himself weer een deel zou regisseren. Zou geweldig zijn, maar dat gaat niet gebeuren; JC heeft na T2 al aangegeven dat hij klaar was met het Terminator universum.
    Ach, we hebben altijd Avatar nog.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Dikke kans dat de studio dit, gezien de wat tegenvallende biosresultaten van deze film, niet heeft goedgekeurd. Met 30-40 minuten erbij, á la de LotR EEs, moet er weer een hele batterij aan mensen aan het werk gezet worden voor extra SFX, muziek, en zo. Kennelijk verwachtten ze geen al te grote markt voor deze versie, dus mocht er alleen een DC gemaakt worden met 4 minuten aan snippers, die toch nog op de montagevloer lagen. Maar laat ik niet te vroeg oordelen, heb de DC zelf nog niet gezien.
    Of ze komen over een jaar "ineens" met een Ultimate Edition met die 30-40 minuten, dat kan ook.



    Ik heb twee minpunten: De manier waarop Skynet Marcus aanspreekt met een soort van diashow. VInd ik een beetje ongelukkige stijlkeuze, het coole van Skynet was altijd dat het zo'n gezichtloze zwijgende entiteit is die alleen communiceert via dodelijke robots. Had wat subtieler gekund.
    Tweede is dat het hart van Marcus blijkbaar zomaar in John getransplanteerd kan worden. Hadden de scenaristen nog nooit van afstoting gehoord? En ik betwijfel dat de medische zorg in al die jaren van oorlog zo vooruit gegaan is om afstoting tegen te gaan.


    Die laatste is een punt waar ik helaas niet overheen kan speculeren. Of het moet zijn dat Marcus' hart na zijn dood ook is behandeld zodat het geen afstotingsverschijnselen meer kan veroorzaken.

    Verder vond ik het een uitstekende film. Al mag het in de volgende delen nog wel wat grimmiger.
    Ik las al de ultieme wens dat James Cameron himself weer een deel zou regisseren. Zou geweldig zijn, maar dat gaat niet gebeuren; JC heeft na T2 al aangegeven dat hij klaar was met het Terminator universum.
    Ach, we hebben altijd Avatar nog.
    Zeg nooit, nooit. Hopelijk krijgen ze hem ooit zo ver. En dan moeten ze niet al te gierig zijn. Een Terminator film met James Cameron is al uit de kosten nog voor de film ooit in de buurt van een bioscoop is geweest.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  17. #42

    Standaard

    Ja ik hoopte ook op een langere D"C's cut of een extended version..met 30 min verder..leuk de discussies over plotholes hier etc..mischien dat er wat van deze gaten ooit terug komen in de volgende films..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ja ik hoopte ook op een langere D"C's cut of een extended version..met 30 min verder..leuk de discussies over plotholes hier etc..mischien dat er wat van deze gaten ooit terug komen in de volgende films..
    De oplossingen dan .
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Zeg nooit, nooit. Hopelijk krijgen ze hem ooit zo ver. En dan moeten ze niet al te gierig zijn. Een Terminator film met James Cameron is al uit de kosten nog voor de film ooit in de buurt van een bioscoop is geweest.
    Mijn zegen heeft hij, maar Cameron heeft altijd beweerd dat hij zijn verhaal verteld had met de eerste twee delen. Deel 3 vond hij nog wel aardig, en van deel 4 schijnt hij te hebben beweerd dat hij die "niet zo erg haatte als hij had verwacht". Hij zal dus vast niet staan te springen.

    (...)ik kan geen genoeg krijgen van het Terminator universum! Sequels, prequels, reboots en weet ik veel wat nog meer mogen van mij allemaal uitkomen mits ze passen binnen het universum... Natuurlijk bestaat hierbij het risico dat het door de maatschappijen/ regisseurs/ mensen die ff geld willen verdienen kapot wordt gemaakt waardoor wij als film- en Terminatorliefhebbers "benadeeld" worden met een slechte nieuw deel van de serie.
    Ik heb ook zeker geen principiële bezwaren tegen sequels en prequels. En die hoeven van mij niet per se beter dan of net zo goed als de originele delen te zijn om 'geslaagd' genoemd te worden. Zo vind ik T3 en T-S dan wel respectievelijk de minste en op-een-na-minste films uit de serie, ik heb me met allebei kostelijk vermaakt.
    Ik bedoel maar dat er echter ook van die fans zijn die het origineel zo slaafs-religieus vereren, dat er vervolgens in hun opinie helemaal niks deugd aan de pre/sequels (veel Star Wars fans hebben hier last van). Daar heb ik niet gauw last van. Ik begreep dat er nog minstens twee Terminator films gaan komen, als die allemaal acceptabel zijn ben ik tevreden.
    En idd, als ze een beetje in het universum passen. Ik heb de Sarah Connor Chronicles ook nog een tijd gevolgd, op zich fascinerend, maar die werd op een gegeven moment wel heel erg vergezocht.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  20. #45

    Standaard

    T2 zal nooit overtroffen worden, alleen al om het feit dat deze film zo'n impact gemaakt heeft destijds en voor veel mensen sentimentele waarde heeft. Voor mensen die T3 niks vinden is de serie weer aan te raden, daar gaan ze in principe ervan uit dat T3 nooit gemaakt is.

  21. #46

    Standaard

    Ik heb de serie gevolgd tot halverwege seizoen 2, toen trok Veronica de stekker eruit zonder opgaaf van reden, en ze weigeren de rest uit te zenden. Maar zoals ik al zei, ik vond die serie er uiteindelijk niet sterker op worden.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  22. #47

    Standaard

    Vanavond deze film gezien, buren waren niet thuis dus de volumeknop kon lekker open , en dat was bij deze film geen straf, het is een heerlijke popcorn/spektakel film, ik zelf til niet zo heel zwaar aan alle theorieën hierboven, maar geniet lekker onderuitgezakt van het visuele en audio geweld....

    En het is zeker genieten, en ok de film kan niet tippen aan T1/T2 maar het is gewoon een lekker avondje vermaak, en dat vermaken doet de film ook, vooral het geluid vond ik om van te smullen, mijn sub staat nog na te dampen en het beeld is met Blu Ray uiteraard ook top.

    Al met al lekker genoten van deze film, en er mag van mij ook nog wel een vervolg komen, maar aan de andere kant melk je zo wel deze formule tot het einde uit, we zullen zien wat Hollywood ons zal brengen.......
    Grtz Ron

  23. #48

    Standaard

    Ik vond Sam Worthington geen moment overtuigen (hij leek door de film heen te wandelen met een houding van 'wat doe ik hier'. En dat dacht ik op een gegeven moment ook). Christian Bale was nou ook niet bepaald overtuigend als John Connor (hij was het gewoon niet, terwijl ik 'm normaal een aardig goede acteur vind die zijn rol 'wordt').
    Jammer, voor mij is het een gemiste kans. Dan vond ik T3 nog beter, misschien ook mede omdat daar de echte Arnie inzat, ook al was het verhaal niet veel beter, maar daar heb ik me tenminste wel constant vermaakt. .
    Nergens werd het spannend, dat ik op het puntje van stoel zat. Ik heb 'm nog afgekeken, maar het viel niet mee.....

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vond Sam Worthington geen moment overtuigen (hij leek door de film heen te wandelen met een houding van 'wat doe ik hier'. En dat dacht ik op een gegeven moment ook). Christian Bale was nou ook niet bepaald overtuigend als John Connor (hij was het gewoon niet, terwijl ik 'm normaal een aardig goede acteur vind die zijn rol 'wordt').
    Jammer, voor mij is het een gemiste kans. Dan vond ik T3 nog beter, misschien ook mede omdat daar de echte Arnie inzat, ook al was het verhaal niet veel beter, maar daar heb ik me tenminste wel constant vermaakt. .
    Nergens werd het spannend, dat ik op het puntje van stoel zat. Ik heb 'm nog afgekeken, maar het viel niet mee.....
    Sam Worthington speelt zijn rol dus goednlijk. Want zijn character denkt ook constant: "Wat doe ik hier, was ik niet dood of zo?" Dus die houding is dus best goed te verklaren. Bale viel inderdaad wat tegen. Maar misschien was er ook niet zo veel in het script waarmee hij 'zijn rol kon worden'.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  25. #50

    Standaard

    Ik had de blu-ray steelbox in me handen van de week. Maar wat een lelijke cover zeg. Van die paar vette posters hebben ze de lelijkste uitgezocht. Erg jammer in mijn ogen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •