Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 136 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard THX certificaat doorslaggevend in mijn keuze?

    Hallo allemaal,

    Ik heb eindelijk een 3tal versterkers gevonden die wel aan mijn eisen voldoen.
    Hiervan heb ik er 2 kunnen beluisteren.
    Mijn keuze opties zijn:
    - Marantz SR6004
    - Onkyo 807
    - Yamaha RX-V1065 (niet beluisterd)

    Mijn huidige set is een Yamaha RX-V440 met Tannoy revolution serie speakers 5.1

    Nu heeft 1 van de 3 receivers het certificaat voor THX2. Is dit van essentieel belang om een doorslaggevende keuze te maken Alle receivers komen vrijwel overeen.
    Ik wil het gaan gebruiken voor Blu Ray via PS3 (nabije toekomst ook een stand alone), HD-decoder via HDMI, DVD-speler (regio vrij) via composiet en de WII via tulp aansluiting.

    Wat is de beste keuze die ik kan maken volgens jullie? De 2 beluisterde toestellen vond beiden heerlijk klinken. Maarja, niet over mijn eigen speakerset.

    Ik hoop dat jullie mij nog kunnen verder helpen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Ik hecht persoonlijk niet veel waarde aan dit soort certificaten. Het betekend alleen dat hij door THX is getest op een aantal punten die zij belangrijk vinden en die jij misschien helemaal niet belangrijk vind.

    Ik zou als ik jouw was je niet blindstaren op het certificaat en gewoon de reciever kopen die jij in combinatie met je speakers het beste geluid vind geven. Verder kun je dan nog het aantal aansluitingen en de prijs in overweging nemen.

    Ik zou in dit geval voor Marantz gaan om dat die meestal toch een iets betere bouwkwaliteit hebben als Onkyo en vaak ook langer mee gaan. Maar je kunt het beste kopen waar jij je het prettigst bij voelt. En dan maakt dat THX certificaat bijna niks meer uit, omdat er ook nog eens weinig films zijn waarbij het geluidspoor ook THX gecertificeerd is.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    De prijs van de onkyo en Marantz liggen dicht bij elkaar in de normale winkels.
    De Marantz is op internet stukken goedkoper. De onkyo nog niet verder opgezocht.

    Yamaha ben ik eigenlijk nog benieuwd naar. Omdat ik zeer tevreden ben over mijn huidige Yamaha. Maargoedm die moet ik wel eerst luisteren nog.

    THX kan ik dus overwegen of het dan aan mijn standsaarden voldoet. De enige films daarmee die ik heb zijn de Star Wars films, meer niet denk ik.....
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4

    Standaard

    Persoonlijk zou ik ook niet wakker liggen over het THX certificaat, al is het wel een bepaalde aanduiding dat je niet direct rommel hebt

    Mis nog een Denon in je lijstje, al heb ik die zelf momenteel niet, ik vond het wel een hele fijne receiver

    Gaan voor die receiver die je het meeste aanspreekt, die prettig te bedienen is en over voldoende HDMI aansluitingen beschikt.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    THX is niets meer dan een merkje waar je inderdaad niet teveel waarde aan moet hechten. Ga gewoon voor de receiver die jij het beste vind klinken en die aansluit bij jouw wensen.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me er niet blind op gaan staren.

    Weet iemand waar ik de Yamaha kan beluisteren? Dat is de enige die ik niet gehoord heb nog.
    Ik neig denk ik wel naar de Marantz. Die heb ik gezien voor 749 euro bij Polectro.nl
    Deze winkel is overgenomen door BCC, dus ik ga hem daar ook proberen te krijgen voor die prijs. Anders online want de garantie gaat toch via BCC lopen. Lijkt me ook een mooie prijs.

    Onkyo laat ik dan maar een beetje voorbij gaan ivm eerder gemaakte statement.

    Denon heb ik eerlijk gezegd niet eens in verdiept. Wat is daar nu een goed type in voor onder de 1000,- euro?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Denon heb ik eerlijk gezegd niet eens in verdiept. Wat is daar nu een goed type in voor onder de 1000,- euro?
    In weze kun je bij Denon niet verkeerd kiezen, alleen maar naar jouw wensen en budget.

    Als ze een receiver in jouw budget en wensen hebben, dan is het al gauw goed.

    Net als Marantz wat duurder dan Yamaha en Onkyo, maar ook bij hen krijg je waar voor je geld, gewoon een kwestie van smaak.

    Klank, bedieningsgemak, aansluitingen en mogelijkheden zouden de doorslag moeten geven, niet het naambordje van 1 van deze 5, Yamaha, Onkyo, Pioneer, Denon of Marantz maken goede spullen ook in de wat lagere prijsklasse en dat maakt ze zo gewaardeerd
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik zou in dit geval voor Marantz gaan om dat die meestal toch een iets betere bouwkwaliteit hebben als Onkyo en vaak ook langer mee gaan.
    Ik weet niet waar je dit vandaan hebt hier ben ik het niet mee eens. Ik heb nu meerdere types (generaties) van Onkyo gehad en deze zijn van zeer degelijke kwaliteit en heb er nog nooit problemen mee gehad. Helemaal de hogere series (70x en de 80x) zijn van zeer degelijk kwaliteit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Onkyo laat ik dan maar een beetje voorbij gaan ivm eerder gemaakte statement.
    Als je bovengenoemde statement bedoeld, hier ben ik niet mee eens.
    Ga luisteren en vergelijken in een winkel (Raf / Staffhorst bijvoorbeeld) waar deze types/merken goed te vergelijken zijn. Zo kun je van elk merk goed "zijn" geluid beluisteren en voor jezelf de juiste keuze maken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik weet niet waar je dit vandaan hebt hier ben ik het niet mee eens. Ik heb nu meerdere types (generaties) van Onkyo gehad en deze zijn van zeer degelijke kwaliteit en heb er nog nooit problemen mee gehad. Helemaal de hogere series (70x en de 80x) zijn van zeer degelijk kwaliteit.



    Als je bovengenoemde statement bedoeld, hier ben ik niet mee eens.
    Ga luisteren en vergelijken in een winkel (Raf / Staffhorst bijvoorbeeld) waar deze types/merken goed te vergelijken zijn. Zo kun je van elk merk goed "zijn" geluid beluisteren en voor jezelf de juiste keuze maken.
    Ja, ik zette hem iets terug op mijn lijst wat betreft de opmerking. Ik heb hem beluisterd, maar van binnen natuurlijk niets gezien en heb ik ook geen vestand van.

    Vrijdag ga ik bij ons in de buurt naar een BCC, daar hebben ze ook een luisterhoek afgesloten. Daar kun je ook eea laten aansluiten. Ik heb een lijstje van 3 types, zal nog een Denon met mijn wensen er aan toevoegen, en dan moet het wel lukken denk ik.
    Anders toch een keer naar Raf. Eens moet de eerste keer zijn....
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Dank je wel voor je tip, maar niet wat ik zoek.

    Wat is dit precies voor een site? Ik kwam van de week ook 27/7 tegen. Dan kun je een beperkt aantal artikelen kopen tegen erg lage prijzen. Is dit ook zoiets?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je wel voor je tip, maar niet wat ik zoek.

    Wat is dit precies voor een site? Ik kwam van de week ook 27/7 tegen. Dan kun je een beperkt aantal artikelen kopen tegen erg lage prijzen. Is dit ook zoiets?
    Ik denk het wel, 27/7 ken ik niet, maar bij ibood komt er elke dag om 00:00 uur een nieuw product. Als je op http://www.jouwaanbieding.nl kijkt krijg je een overzicht van dit soort websites.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je wel voor je tip, maar niet wat ik zoek.

    Wat is dit precies voor een site? Ik kwam van de week ook 27/7 tegen. Dan kun je een beperkt aantal artikelen kopen tegen erg lage prijzen. Is dit ook zoiets?
    Het is idd niet wat je zoekt.

    Er zijn een aantal internet sites waar je per dag leuke dingen kunt kopen, leuk als het je ding is.

    iBood.com is 1 van die websites
    er bestaat ook nog:
    1DayFly.com

    om zo maar wat te noemen. Je kunt overal je geld kwijt

    De aanbieding die de Tuinman je liet zien....... is niet de eerste keer dat ie kwam, Onkyo maakt leuke spullen, maar dat is meer voor studentjes met een klein kamertje zonder vooruitzichten op een goede toekomst
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    heeft niets met het merk, maar met het type te maken

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    heeft niets met het merk, maar met het type te maken
    Yep, met het merk is niets mis, heb het zelf ook.

    Er zijn wel meer merken waar geen problemen mee zijn, maar toch maken ze ook rommel, er zijn nu eenmaal klanten die dat graag willen. (alles in 1 setjes bijvoorbeeld )
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    THX biedt je natuurlijk wel de garantie dat het systeem aan bepaalde voorwaarden voldoet, en het biedt een paar interessante 7.1 geluidformaten als THX Surroud EX en Ultra2.
    Maar inmiddels doet DPLxii dat ook!

    Overigens is niet gezegt dat niet THX systemen mindere kwaliteit bieden, alleen geen garantie tot!

    PLus dat alleen een THX receiver niet volledig doet wat men eist, dan zou je hele set incl. speakers ook aan de THX Standaard moeten voldoen.

    Persoonlijk gebruik ik de THX standen wel veel, maar niet altijd.
    Sinds DPLxii er is, is de noodzaak minder....., voor mij
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Persoonlijk ben ik geen liefhebber van DSP zaken.
    Als een geluidsspoor mono op een disc staat dan is dat om een reden en dan wil ik dat zo houden. Idem met stereo etc.
    Mijn receiver heeft dan ook nauwelijks DSP's.

    Wat men vervolgens ook niet moet vergeten is dat het THX certificaat welliswaar een bepaalde kwaliteit "garrandeert" van de receiver / speakers (of dat gene wat gecertificeerd is, maar dat dit alleen geldt indien men met de ruimte ook aan alle THX eisen voldoet. Doorgaans is dat meen ik een ruimte zonder ramen of deuren met de speakers op x afstand van de muren en de luister positie optimaal in het midden etc...

    In een ruimte die ingericht is met rekening houdend van geluids absorptie van de muren etc zal een THX certificering een echte meerwaarde hebben (op papier). Voor de rest geeft het alleen aan dat in principe de kwaliteit hoogst waarschijnlijk wel in orde is, maar het zegt zoals al anderen hebben aangegeven totaal niets over de apparaten die dit niet hebben.

    JBL / Harman Kardon speakers zijn doorgaans ook voorzien van een THX certificaat maar de computer speakers die ik in het verleden met dit certificaat verkocht halen het toch echt niet bij menig speaker die hier op het forum de revue passeert zonder certificaat.
    Veel JBL speakers met certificaat worden zelfs door professionals als niet geschikt voor thuis bevonden omdat die een bepaalde wandbekleding etc vereisen.

    Of te wel zoals al menigeen hier gemeld heeft, THX certificering is leuk maar in de thuis praktijk geen direct zinvolle meerwaarde boven een receiver zonder.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    JBL / Harman Kardon speakers zijn doorgaans ook voorzien van een THX certificaat maar de computer speakers die ik in het verleden met dit certificaat verkocht halen het toch echt niet bij menig speaker die hier op het forum de revue passeert zonder certificaat.
    Veel JBL speakers met certificaat worden zelfs door professionals als niet geschikt voor thuis bevonden omdat die een bepaalde wandbekleding etc vereisen.

    Of te wel zoals al menigeen hier gemeld heeft, THX certificering is leuk maar in de thuis praktijk geen direct zinvolle meerwaarde boven een receiver zonder.
    Mooi betoog

    Had voor mijn huidige receiver een Denon, die had ook geen THX certificering, heb daar nooit wakker van gelegen.

    BTW, deze PC speakers worden nog altijd verkocht met THX certificering:

    http://www.logitech.com/index.cfm/sp...s/224&cl=be,nl

    Doen het bij mij erg leuk in de spelletjes kamer, en ook daar had ik niet van wakker gelegen als het er niet op gestaan zou hebben, zijn gewoon heel fijne PC/Home-theater speakers met power
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sluit ik mij bij aan...

    Het doel van Lucas en THX was natuurlijk meer bespitst op de toenmalige slechte technische staat van de bioscoopzalen.
    Daarbij heeft het door de jaren heen wel veel aan bijgedragen.

    Maar een thuisbioscoop is toch altijd wel een som der delen tussen idealen en mogelijkheden.


    Je weet in ieder geval als je een THX versterker haalt, dat deze iig tot de betere binnen het merk vallen.
    En het staat leuk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Ik wil de versterker overal voor gaan gebruiken.
    PS3 games en blu ray.
    Stand alone Blu Ray (toekomst)
    DVD (via scart->tulp of composiet indien dvd speler dit heeft)
    Wii via tulp
    HD decoder HDMI
    Natuurlijk radio
    CD luisteren via dvd-speler.

    Ik heb wel een aantal films die THX ondersteunen, maar zoals ik boven lees is het systeem gewoon goed als ie het ondersteunt (Onkyo 807, marantz 7002), maar mijn huiskamer is niet THX ondersteunt:razz: Een gewone tussenwoning met grote voor en achterramen. Mijn frontspeakers staan 2 om 2,5m van de tv en center af. Dus ook al niet echt ideaal.
    Maar als de receiver van mijn keuze het heeft prima, anders maar niet.

    Kan iemand mij vertellen over ervaringen met mijn genoemde voorselectie en evt een Denon die ik ook wil gaan luisteren van het weekend?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #21
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Een vraagje:

    Ik heb momenteel een JVC RX receiver. Die mist o.m. Dolby True HD en DTS HD.
    Ik heb wel een Blue Ray speler (Sony 350). Is het een must om een nieuwe versterker aan te schaffen?

    Ik bedoel mis ik nu (te) veel kwa geluid?? (of is het nauwelijks echt hoorbaar??)
    I'll be back!!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nico Mos Bekijk bericht
    Een vraagje:

    Ik heb momenteel een JVC RX receiver. Die mist o.m. Dolby True HD en DTS HD.
    Ik heb wel een Blue Ray speler (Sony 350). Is het een must om een nieuwe versterker aan te schaffen?

    Ik bedoel mis ik nu (te) veel kwa geluid?? (of is het nauwelijks echt hoorbaar??)
    Ligt ook een beetje aan je speakers, met een doorsnee satelliet set hoor je nog wel verschil als je naar de core van een HD audio track luisterd. Helaas zijn er maar weinig films met echt super geluid en er zijn ook opgepepte nep DTS HD Master audio tracks te vinden.

    Als je tevreden bent met je huidige receiver, dan hoef je niet direct hardhollend naar de winkel voor een nieuwe. De nieuwe generatie is leuk als je "oude" receiver niet helemaal fris meer is en toch op het punt stond om vervangen te worden.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Helaas zijn er maar weinig films met echt super geluid
    Tsss, hoe kom je hier toch in hemelsnaam op. Ik moet echt moeite doen om een film te pakken die matig klinkt....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat ik zeker het verschil hoor tussen een DD track of een HD track.

    Het is vrijwel ongecomprimeerd, veel opener, helderder, beter geplaatst en het bied een veel beter geluidsveld.
    Uiteraard verschilt dit per track.
    De formaten zijnn immers niet meer dan een verpakking van de originele master.
    Maar je haalt in de meeste gevallen het meest uit de audio.
    Maar idd speakers en apparatuur zijn essentieel, logisch uiteraard.

    Het is wel degelijk zo dat indien ik bijv een 'standaard' DD track luister, ik wat mis!
    Aan de andere kant maakt het mijn buren weer geheel niet uit, die hebben van beiden evenveel last.

    Dus ook een conventionele Dolby Digital of DTS track kan erg goed klinken.
    Het is maar waar je niet zonder mee kunt leven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Tsss, hoe kom je hier toch in hemelsnaam op. Ik moet echt moeite doen om een film te pakken die matig klinkt....
    :veryfunny:
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •