Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 136 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Tsss, hoe kom je hier toch in hemelsnaam op. Ik moet echt moeite doen om een film te pakken die matig klinkt....
    En die 100 'natuur' films dan.........

    Offe...., pak een trappetje, kom je er beter bij!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    [quote=DVDProfilersFilmgek;1643550]Ligt ook een beetje aan je speakers, met een doorsnee satelliet set hoor je nog wel verschil als je naar de core van een HD audio track luisterd. Helaas zijn er maar weinig films met echt super geluid en er zijn ook opgepepte nep DTS HD Master audio tracks te vinden.

    Ik heb speakers (+ Subwoofer) van het merk Energy. Ik heb die een paar jaar geleden op veel details laten testen (zelf muziek en films meegenomen). Ik ben daar zeer tevreden over.

    Ik overweeg om een Denon AVR 2809 t.z.t. (in de loop van 2010) aan te schaffen.
    Ik wilde alleen maar weten of het geluidsverschil inderdaad hoorbaar is.
    Van de reactie weet ik in iedergval genoeg om mij hierop meer te gaan verdiepen.
    I'll be back!!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    En die 100 'natuur' films dan.........
    Ai, die ben ik vergeten...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Zo, straks luisteren. Ik ben erg benieuwd.
    Nu heb ik een vraag.
    De receivers hebben aan de boven en zijkanten een rooster voor afvoer van hitte.
    Nu heb ik tijdens gebruik altijd de klep van mijn kast open. De achterkant van de kast moet ik eruit zagen ivm diepte receiver.
    Aan de bovenkant heb ik een 0,5cm vrije ruimte over en aan iedere zijkant 2 cm.
    Is dit voldoende voor de hitteverwerking?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #30

    Standaard

    Dat is echt te weinig!. 20 a 30 cm boven en 10 a 20cm links en rechts is al een stuk beter. Lukt dit niet, zet hem dan vrij neer
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dat is echt te weinig!. 20 a 30 cm boven en 10 a 20cm links en rechts is al een stuk beter. Lukt dit niet, zet hem dan vrij neer
    Ik geloof je gelijk maar is er dan zoveel veranderd wb de warmte verspreiding tov receivers van 8 jaar geleden?
    Mijn huidige Yamaha RX-v440 heeft in diezelfde ruimte nergens last van. En nu heb ik nog niet eens de achterzijde eruit gehaald van de kast.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #32

    Standaard

    Goede apparaten worden warm, echt warm. Dat is zo en was zo. Warmte is prima, maar teveel warmte echter absoluut niet. Als je dus het idee hebt na een uurtje draaien dat je receiver ook als radiator dienst kan doen en hij is niet meer aan te raken lijkt het mij verstandig om hem wat meer lucht te geven.... .
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Goede apparaten worden warm, echt warm. Dat is zo en was zo. Warmte is prima, maar teveel warmte echter absoluut niet. Als je dus het idee hebt na een uurtje draaien dat je receiver ook als radiator dienst kan doen en hij is niet meer aan te raken lijkt het mij verstandig om hem wat meer lucht te geven.... .
    Nouja, op dit moment heb ik het nog niet en nooit gehad met de Yamaha. En met kinderen meegerekent staat ie iegenlijk de hele dag aan. Overdag cartoons en radio en savonds tv en films.
    Ik neig nu echt de Marantz SR6004 te kopen (nu de goedkoopste locatie nog) en ga hem gewoon plaatsen waar ik hem zou willen.
    Mocht hij inderdaad toch te warm/heet worden, dan zal hij verplaatst moeten worden.

    Wat is het gevolg door continue warmte te houden??
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Nouja, op dit moment heb ik het nog niet en nooit gehad met de Yamaha. En met kinderen meegerekent staat ie iegenlijk de hele dag aan. Overdag cartoons en radio en savonds tv en films.
    Ik neig nu echt de Marantz SR6004 te kopen (nu de goedkoopste locatie nog) en ga hem gewoon plaatsen waar ik hem zou willen.
    Mocht hij inderdaad toch te warm/heet worden, dan zal hij verplaatst moeten worden.

    Wat is het gevolg door continue warmte te houden??
    Oververhiitng, vreemde meldingen op je display tot en met weigering van het apparaat of protectiemodus waardoor hij uitgaat en pas na 15 minuten of langer weer aan kan. je ***n het vergelijken met je PC, die moet ook niet heet worden van binnen, met apparatuur net zo.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Oververhiitng, vreemde meldingen op je display tot en met weigering van het apparaat of protectiemodus waardoor hij uitgaat en pas na 15 minuten of langer weer aan kan. je ***n het vergelijken met je PC, die moet ook niet heet worden van binnen, met apparatuur net zo.
    Duidelijk, snap de werking. snap alleen niet (gelukkig maar) dat ik tot op heden geen enkel probleem heb.
    Ik ga het testen met de nieuwe en dan zien/merken we het gauw genoeg.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ruimte is wel een pre!
    Teveel warmte zal je apparatuur geen goed doen en kan de levensduur zelfs verkorten!
    Voor de één is dat een goed excuus , voor de ander flink balen.

    Mijn versterker huist ook niet echt ruim, maar heeft wel een goede luchtflow met open achterkant en gaten aan de zijkant!

    Maar een paar centimeter is wel erg weinig!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37

    Standaard

    Dan zal ik toch een andere oplossing moeten zien te vinden die evengoed fraai is. (Moet ook, mijn vrouw betaald de receiver , maar dan heeft ze wel inspraak als zijnde de welstandscommissie).

    Kan iemand mij een aantal goede review sites vertellen? Ik kom niet verder dan What Hifi via google en ik wil er meer lezen en niet zo summier,
    Geprobeerd te googlen, maar kom iedere keer bij dat vervelende ask en kieskeurig.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dan zal ik toch een andere oplossing moeten zien te vinden die evengoed fraai is. (Moet ook, mijn vrouw betaald de receiver , maar dan heeft ze wel inspraak als zijnde de welstandscommissie).

    Kan iemand mij een aantal goede review sites vertellen? Ik kom niet verder dan What Hifi via google en ik wil er meer lezen en niet zo summier,
    Geprobeerd te googlen, maar kom iedere keer bij dat vervelende ask en kieskeurig.
    Ik zoek op google altijd met het exacte type+ het woordje review. Geeft altijd voldoende resultaten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #39

    Standaard

    Ik heb wat gevonden. Lange review over de sr6003 (zal wel qua geluid etc hetzelfde zijn als de SR6004). Klinkt allemaal goed. Maargoed, de ene review geeft iets een hoog cijfer en de andere weer een lager. Daar wordt ik soms zo moe van. Maargoed, doorslaggevend is mijn eigen gehoor en wensenpakket.

    Toch twijvel ik nog heel erg tussen de Marantz en de Onkyo 807. De laatste is wel een enorme bak.

    Zijn er mensen die 1 van deze modellen heeft en wat zijn jullie ervaringen?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  15. #40

    Standaard

    http://www.whathifi.com/Review/Marantz-SR6004/ kijk ook eens recht naar de yamaha enz

    http://www.hdtv-source.com/reviews/B002KKCPAQ_1.html

    http://www.besteproduct.nl/Marantz_S...skundigen.html

    toch veel commentaar op oa dynamiek
    3 minuten zoeken was dit
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    http://www.whathifi.com/Review/Marantz-SR6004/ kijk ook eens recht naar de yamaha enz

    http://www.hdtv-source.com/reviews/B002KKCPAQ_1.html

    http://www.besteproduct.nl/Marantz_S...skundigen.html

    toch veel commentaar op oa dynamiek
    3 minuten zoeken was dit
    Dank je wel. Ik zal dan toch een verkeerde zoekstring ofzo intypen.

    Wat bedoel je met "kijk ook eens recht naar de yamaha enz"?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je wel. Ik zal dan toch een verkeerde zoekstring ofzo intypen.

    Wat bedoel je met "kijk ook eens recht naar de yamaha enz"?
    Ik snap je al. Die heb/had ik ook op het oog. Mooie receiver ook. Ik heb nu ook een Yamaha en ben over het geluid zeer te spreken. Maar nu ik verder gekeken heb is de Marantz wel aardig met blue tooth. Ik heb een NAS schijf vol met muziek en lijkt me leuk om te streamen. Maar aan de andere kant heb ik ook alles op een usb harddisk, en de Yamaha heeft ook weer een usb aansluiting.
    moeilijk allemaal.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  18. #43

    Standaard

    wat is er leuk aan streamen?
    beide bieden verschillende mogelijkheden, ik zou me in jouw geval meer focussen op raktische zken als klank, match met speakers, aantal benodigde aansluitingen en eventuele andere voor jou nodige zaken.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    wat is er leuk aan streamen?
    beide bieden verschillende mogelijkheden, ik zou me in jouw geval meer focussen op raktische zken als klank, match met speakers, aantal benodigde aansluitingen en eventuele andere voor jou nodige zaken.
    Vind ik ook, schud ze maar eens wakker
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Nouja leuk is het omdat ik heel veel muziek digitaal heb. En om iedere keer mijn laptop fysiek aan te sluiten leek me een optie totdat ik deze mogelijkheid zag.

    Klank vond ik goed (gisteren beluisterd met eigen cd's, dvd en BR). Match met de speakers die ik heb weet ik niet.

    De aansluitingen die op de meeste huidige versterkers zitten is voldoende (zoals ik het nu kan inschatten). Maar wel minimaal 4 HDMI in.

    Hoe zou ik me het beste kunnen focussen op de klank en mijn Tannoy speakers?
    Zoals de opstelling nu is ben ik wat betreft Yamaha tevreden. Is wb het geluid van Yamaha altijd goed (lees: hetzelfde) of veranderd dit ook iedere keer met een nieuwe lijn receivers?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan dat niet via de PS3 dan, op de xbox wel namelijk!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    Yamaha heeft een behoorlijk neutraal karakter en dat is volgens mij al erg lang zo, dat zal dus niet bijster veel veranderen. Marantz s wat voller/warmer maar doet het vaak in stereo net wat beter dan Yamaha, dat kan meetellen.
    Als je nu tevreden bent over de Yammie Tannoy combo zal dat niet veranderen als je weer een Yammie neemt. Met een Marantz zal het wat warmer klinken maar dat kun ej natuurlij ondervangen door met de treble te spelen als het te warm is.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Kan dat niet via de PS3 dan, op de xbox wel namelijk!

    Uiteraard!!

  24. #49

    Standaard

    nog een test gevonden over de yamaha
    http://www.audio.de/Produktdaten/Yam...5_6097850.html

    klik ook op top 10 en alle

    op pagina 3 of 4 komen de marantz 6000 serie(de voorgangers van die jij wil)
    Yamaha 85 punten marantz rond de 55

    Dus de yamaha schijnt een koopje te zijn(audio is denk ik het beste en grootste hifi tijdschrift van europa en doorgaans erg betrouwbaar
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Yamaha heeft een behoorlijk neutraal karakter en dat is volgens mij al erg lang zo, dat zal dus niet bijster veel veranderen. Marantz s wat voller/warmer maar doet het vaak in stereo net wat beter dan Yamaha, dat kan meetellen.
    Als je nu tevreden bent over de Yammie Tannoy combo zal dat niet veranderen als je weer een Yammie neemt. Met een Marantz zal het wat warmer klinken maar dat kun ej natuurlij ondervangen door met de treble te spelen als het te warm is.
    Ik ben nu zeer tevreden, maar alleen wb tv en film. Cd's luister ik nog steeds op een conventionele stereotoren van Sony
    De Marantz kan ik bij ons in de winkel halen voor € 850,- de Yamaha is via het internet even goedkoper.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    nog een test gevonden over de yamaha
    http://www.audio.de/Produktdaten/Yam...5_6097850.html

    klik ook op top 10 en alle

    op pagina 3 of 4 komen de marantz 6000 serie(de voorgangers van die jij wil)
    Yamaha 85 punten marantz rond de 55

    Dus de yamaha schijnt een koopje te zijn(audio is denk ik het beste en grootste hifi tijdschrift van europa en doorgaans erg betrouwbaar
    Dank je wel. Ik zal het eens proberen te lezen. Ooit Duits op school gehad, maar dit is wel even om voor te gaan zitten.
    Zit dus kennelijk nog een aardig verschil tussen de Marantz en de Yamaha in punten.

    Ik heb gisteren (als punt mbt de kast) een mail gestuurd of de kast goed genoeg is. Dus voor en achter open, 0,5cm boven en weerszijde 2cm vrij. Het antwoord dat ik kreeg was:
    Dat het meest belangrijke is dat de warmte uit de receiver kan komen. Als de rest open is, dan zou het goed moeten zijn. It is raadzaam om de kast ook achterin open te maken (dit wil ik dus ook doen) zodat de luchtdoorstroom ononderbroken is.

    Kan ik aan dit antwoord nog evt rechten ontlenen denken jullie, mocht er nog wat mis mee gaan?

    Ik ben er nog steeds niet uit hoor, maar dit is meer de aanvullende info die ik heb gekregen.
    Yamaha past zeker niet, maar ik ken het merk qua klank en de 1065 ziet er ook erg goed uit wb specificaties.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •