Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 136 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee dat doen ze nooit.
    Net zo min als dat ze gaan zeggen dat hun apparatuur nooit stuk gaat!
    Ze moeten hunzelf wel een beetje indekken uiteraard.

    De open achterkant is uiteraard een must en dan eventueel ook de kast niet helemaal tegen de muur zetten.
    Ik had heb mijn kast zelf gebouwd, zodoende loopt de bovenplaat van de kast dieper door dan de kast zelf.
    Hierdoor heb ik achter de kast meer dan 10cm ruimte, plus de ongebruikte ruimte achter de receiver in de kast zelf!
    Die ruimte had ik ook wel nodig met al die kabels die ik heb lopen, dus dubbelpret.

    Ik heb nu geen problemen, zelf de UPC HD DVR tosti ijzer kan warmte genoeg kwijt!
    Zorg iig daar waar de roosters in het apparaat zitten ruimte voldoende is!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Dat snap ik. Jezelf indekken natuurlijk.

    De kast komt niet tegen de muur. Staat ie nu ook al niet. Staat ongeveer 10cm van de muur af.
    Helaas hebben wij een prachtige kast, waar ik wel de achterkant uit wil zagen maar meer ook niet. De kast was iets van € 800,-. Dus je snapt dat ik er niet teveel aan wil doen aan zij en voorkanten. Hij heeft dus gezette maten en helaas niet zo slim als jij een dieper bovenblad dan kast.

    Wat je zegt, ik heb 10cm ivm kabels etc naar de speakers en andere apparaten en natuurlijk de tv.

    Tja, de roosters van de Marantz en alle andere apparaten zitten zowel boven als opzij. Is nu ook bij mijn Yamaha zo. Dus heb ik indien het in de kast gaat de gestelde maten.
    De Yamaha heb ik het probleem niet, want die past niet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  3. #53

    Standaard

    als je de achterkant openmaakt van de kast is er niets aan de hand.

  4. #54

    Standaard

    In ieder geval succes met je beslissing
    Ik schrok eigenlijk zelf van de hoge score van de yamaha Kwa klang enz enz een stuk hoger als de veel duurdere yamaha dpz-11 enz enz.
    Maar geen thx certificatie...
    Blijft een koopje en ik denk dat de warmte ook wel meevalt,
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    als je de achterkant openmaakt van de kast is er niets aan de hand.
    Overweging waard dus. Nu nog diverse tests zoeken, lezen, vergelijken. En gaan luisteren. Marantz is geen probleem, maar Yamaha hier in buurt wel denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    In ieder geval succes met je beslissing
    Ik schrok eigenlijk zelf van de hoge score van de yamaha Kwa klang enz enz een stuk hoger als de veel duurdere yamaha dpz-11 enz enz.
    Maar geen thx certificatie...
    Blijft een koopje en ik denk dat de warmte ook wel meevalt,
    Dank je wel. Zal een close call worden als ik her en der al wat lees. (Op de Duiste site na, wat ik ervan begrijp dan).
    Ik begreep al ergens te lezen dat de receivers THX wel aankunnen, maar niet de certificering ervoor willen betalen.....?

    Ja scheelt wel weer iets tov de Marantz. De Yamaha gaat zeker niet passen, dus wat betreft de warmte heeft hij er geen last van:razz:
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #56

    Standaard

    Je zu eens moeten lezen op de site van THX wat het nu eigenlijk inhoud:
    leuk artikeltje, even door de reclame hen prikken

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Je zu eens moeten lezen op de site van THX wat het nu eigenlijk inhoud:
    leuk artikeltje, even door de reclame hen prikken
    Als ik het zo lees is het "niets" voor thuis (lees: mijn huis). Ik woon aan een redelijk doorgaande weg. Heerlijk en gezellig al die mensen en vervoer voorbij. Maar dus hoor je dat ook door de film heen. Dus heeft het kennelijk voor mij geen meerwaarde.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    eh....dit klinkt niet positief. Wat bedoel je hiermee?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #59

    Standaard

    Reclamegeneuzel meneer frans heeft alle spullen voor thx ( en die site is niet eens up to date)

    Thx en THX-2 staar je der niet blind op.Gaat o.a. om bepaalde druk/geluid per m3 waaraan een box en/of versterker moet voldoen om de certificering te krijgen(en nee der zijn nog meer dingen waaraan de apperatuur moet voldoen.
    Maar waar praten we over Is dat intressant voor het budjet en de ruimte die jij hebt?
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #60

    Standaard

    Dus in het begin gezocht naar iets wat voor mij inderdaad niet van belang kan zijn. De opstelling kan ik nooit halen, mijn speakers al niet en om nu mijn hele huis te gaan verbouwen. Receiver is me gelukt maar een verbouwing krijg ik er niet doorheen.

    Wat ik nu net wel lees is dat ook de Marantz voorbereid is op Sirius Sattellite radio. Voor de toekomst lijkt me dat wel leuk. Maargoed, kan ik ook kopen via internetradio, en dan streamen.

    Het vervelende en vermoeiende vind ik nu wel de diverse recensies. De ene loopt weg met de Marantz en de ander vind het net niet of te duur voor wat je krijgt. De ander loopt weg met de Yamaha en die is dan weer goed waar voor je geld.
    De Yamaha kan je over het internet al kopen voor onder de 800 euro. De Marantz niet. Bij ons in de winkel kan ik de Marantz kopen voor 850 euro.
    Dus ook niet echt een onwijze afweging.
    De bekende sites heb ik bekeken. Kan het allemaal nog goedkoper??? Of is dit wel al erg laag?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #61

    Standaard

    Bij recensies moet je naar expertriews zoeken, en reviews van bladen tijdschriften
    Reviews van klanten kopers heb je over het algemeen(zeker 95%) geen ene drol aan.
    Niemand kraakt zijn spullen snel af, en als je af en toe kijkt wat er staat snapt het gross er geen ene drol van
    Maar als jij graag de marantz koopt ipv de yama (die betere recensies heeft in bladen te test) Be my guest het maakt mij persoonlijk niks uit.
    Prijs yamaha
    http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=14243 709 euri komt 12,50 transport bij
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    eh....dit klinkt niet positief. Wat bedoel je hiermee?
    Dat is helaas geheel oftopic en stamt uit een andere draad OHT
    Beter negeren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Bij recensies moet je naar expertriews zoeken, en reviews van bladen tijdschriften
    Reviews van klanten kopers heb je over het algemeen(zeker 95%) geen ene drol aan.
    Niemand kraakt zijn spullen snel af, en als je af en toe kijkt wat er staat snapt het gross er geen ene drol van
    Maar als jij graag de marantz koopt ipv de yama (die betere recensies heeft in bladen te test) Be my guest het maakt mij persoonlijk niks uit.
    Prijs yamaha
    http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=14243 709 euri komt 12,50 transport bij
    Die lees en zoek ik ook. Want kieskeurig is leuk, maar alleen voor de opsomming van de specs naast elkaar.
    Ik heb nog steeds niets besloten hoor. Ik belde vandaag de winkel waar ik vrijdag heen ga om te luisteren. De Marantz heeft ie nog staan. Hij had het erover dat er nog nieuwe Yamaha's aankomen. De types wist hij zo niet te kopen omdat hij de inkoop niet doet. Kunnen er nieuwe modellen aankomen of niet?
    De Yamaha heb ik totaal nog niet afgeschreven. Sterker nog. Ik lees net alleen even wat recensies over de Onkyo 807. Pfff het wordt er niet gemakkelijker op. Iedereen praat/recenseert elkaar tegen.

    De prijs bij digital street is erg mooi inderdaad. Kan je hem niet voor meenemen uit de winkel.

    De Marantz lijkt overal wel een vaste prijs te zijn, standaard 999,-.
    De onkyo wordt ook veel mee gedaan, qua prijs.

    Dus je ziet, ik ben er nog niet helemaal uit hoor.
    alle 3 en misschien nog een die ik hoor van iemand of over lees maken een goede kans. Yamaha en Marantz zijn de koplopers. Toch wel ook de Yamaha vanwege de klank, die ken ik en ben ik erg tevreden over.

    Zijn er van Yamaha nog "betere" receivers wat betreft geluid en aansluitmogelijkheden etc?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #64

    Standaard

    Betere yamaha in de prijsklasse onder 1200 euri nee momenteel niet
    Zelfs de toppers als
    http://www.audio.de/Produktdaten/Yam...1_3214747.html dikke 5000 euri heeft 73 punten ipv 84 van de 1065
    Maar winkel of internet wat maakt dat uit? Digital street zit volgens mij zelf bij het garantiefonds aangesloten(dacht ik)
    de onkyo 906 en 905 hebben 60 punten
    Maar de dsp-z11 heeft wel upscaling naar 1080p voor alle hdmi ingangen net zoals een paar toppers maar die beginnen allemaal boven de 3000 euri(en hebben kwa klang minder punten als de 1065
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  15. #65

    Standaard

    Gaat niet echt op vind ik. Een versterker van 1000 euro met 85 punten klinkt toch echt minder dan een van 5000 euro met 65 punten.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #66

    Standaard

    Albert het kan een drukfout op de website zijn natuurlijk
    Maar ik ken de audio al 20 jaar , dan is de de eerste keer
    Maar de test is uit het november nummer dit jaar verkrijgbaar bij de goede boekhandel wellicht iets voor raymond om daar eens een 10 euri aan te spenderen.

    Ik schat 20 jaar geleden voorpagina audio Phonoghen transfer de goedkoopste superbox aller tijden.... 10.000 mark(gekocht)
    In de top 5 stonden boxen tussen de 25 en 55000 mark maar phoneghen versloeg ze alleen
    En ik heb er 3 andere toppers gehoord en vergeleken en ze hadden gelijk
    Dat is me later(10 jaar in duitsland gewoond) nog 3 keer bij aankopen overkomen, dus voor mij(door vaak te luisteren en vergelijken van topapperatuur) in de audio betrouwbaar.
    Voordeel van duitsland was grotere en betere hi end audiozaken als nederland
    -Hamburg Bremen-Hannover
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gaat niet echt op vind ik. Een versterker van 1000 euro met 85 punten klinkt toch echt minder dan een van 5000 euro met 65 punten.
    Mmm, een opmerking die ik niet kan onderschrijven, iets dat duurder is moet beter zijn dan iets dat goedkoper is..... als het toch zo simpel in het leven zou zijn.....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Betere yamaha in de prijsklasse onder 1200 euri nee momenteel niet
    Zelfs de toppers als
    http://www.audio.de/Produktdaten/Yam...1_3214747.html dikke 5000 euri heeft 73 punten ipv 84 van de 1065
    Maar winkel of internet wat maakt dat uit? Digital street zit volgens mij zelf bij het garantiefonds aangesloten(dacht ik)
    de onkyo 906 en 905 hebben 60 punten
    Maar de dsp-z11 heeft wel upscaling naar 1080p voor alle hdmi ingangen net zoals een paar toppers maar die beginnen allemaal boven de 3000 euri(en hebben kwa klang minder punten als de 1065
    Ok, ik dacht dat de RX-v2065 er zoeen was. Maar misschien is dat hetzelfde als de 1065 met wat uitbreidingen. Wat is het voordeel van meerdere upscale aansluitingen boven 1? Ik heb 1 dvd speler die ge-upscaled zou moeten worden. Er komt nog een allesvreter bij (DVD, divx, sacd etc) die ook bluray speler is. Waarvan ik het dvd gedeelte regio vrij wil maken. Dus dan is het upscale gedeelte ook alweer verleden voor mij.

    Verschil tussen internet en winkel is er niet echt denk ik. Ik wilde alleen aangeven dat de Marantz bij ons in de winkel voor 850,- te verkrijgen is en waarvan ik denk dat het een mooie prijs is. Zo bedoelde ik het meer. Niet dat internet beter is of slechter. Is ook een gevoel. Dat je bij een winkel naarbinnen loopt met problemen en op internet toch meer moet mailen etc.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, een opmerking die ik niet kan onderschrijven, iets dat duurder is moet beter zijn dan iets dat goedkoper is..... als het toch zo simpel in het leven zou zijn.....
    Daar geloof ik ook nooit direct in. Kan wel zo zijn, maar je moet het ook zien binnen jouw prijsmogelijkheden vind ik. En als dan de Yamaha en Marantz dat zitten en allebei goed overkomen en de Yamaha toch meer aangeprijsd wordt twijvel ik toch weer.

    Maar wat is de reden dat op die duitse site de Yamaha echt vele malen beter scoort dan de Marantz en op bijvoorbeeld hometheatrereview.com niet?? Is toch hetgeen waar iedere zoekende koper tegenaan loopt en dan het even niet meer weet?
    Dat bedoelde ik dus dat de expert recensenten elkaar redelijk tegen spreken.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  19. #69
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, een opmerking die ik niet kan onderschrijven, iets dat duurder is moet beter zijn dan iets dat goedkoper is..... als het toch zo simpel in het leven zou zijn.....
    Niet altijd uiteraard
    Maar wel als een versterker 5x duurder is zou het wel een hele rare gang van zaken zijn.

    Overigens kan je reviews lezen tot je een ons weegt.
    Het zijn in mijn ogen allemaal opgedrongen meningen.
    Ik vorm graag mijn eigen mening, dat houdt dus in zelf luisteren en zelf beoordelen.
    En daar ben ik dan gelukkig vrij koppig in.
    En het liefst nog in eigen omgeving, want dat zijn allemaal variabelen.

    Neemt niet weg dat een review een leidraad kan zijn maar geen absolute definitie!


    Enne upscalen vind ik overrated, marginaal verschil!
    Plus dat een degelijk scherm dat vele malen beter doet dan een versterker!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-12-2009 om 19:36
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Niet altijd uiteraard
    Maar wel als een versterker 5x duurder is zou het wel een hele rare gang van zaken zijn.

    Overigens kan je reviews lezen tot je een ons weegt.
    Het zijn in mijn ogen allemaal opgedrongen meningen.
    Ik vorm graag mijn eigen mening, dat houdt dus in zelf luisteren en zelf beoordelen.
    En daar ben ik dan gelukkig vrij koppig in.
    En het liefst nog in eigen omgeving, want dat zijn allemaal variabelen.

    Neemt niet weg dat een review een leidraad kan zijn maar geen absolute definitie!


    Enne upscalen vind ik overrated, marginaal verschil!
    Plus dat een degelijk scherm dat vele malen beter doet dan een versterker!
    >>
    Overigens kan je reviews lezen tot je een ons weegt.
    Het zijn in mijn ogen allemaal opgedrongen meningen.
    Ik vorm graag mijn eigen mening, dat houdt dus in zelf luisteren en zelf beoordelen.
    En daar ben ik dan gelukkig vrij koppig in.
    En het liefst nog in eigen omgeving, want dat zijn allemaal variabelen.
    <<

    Helemaal mee eens, kan een hulpje zijn. Dat zelf gaan luisteren en beoordelen raden we hier iedereen aan, en niet naar 1, maar ook eens wat gaan vergelijken. Dan de tijd die sommige sukkels er voor nemen, staan ze met Mien in de winkel zonder enige kennis van zaken en onvoorbereid, gaan za na een halfuurtje met een alles in 1 hok de deur weer uit...... wat is tie mooi he... Als iets koopt in die hele dure klasse..... ja dan neem je daar toch de tijd voor, het is geen pakje boter, het maakt eigenlijk helemaal niet uit in welke prijsklasse, je moet er altijd de tijd voor nemen.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    >>
    Overigens kan je reviews lezen tot je een ons weegt.
    Het zijn in mijn ogen allemaal opgedrongen meningen.
    Ik vorm graag mijn eigen mening, dat houdt dus in zelf luisteren en zelf beoordelen.
    En daar ben ik dan gelukkig vrij koppig in.
    En het liefst nog in eigen omgeving, want dat zijn allemaal variabelen.
    <<

    Helemaal mee eens, kan een hulpje zijn. Dat zelf gaan luisteren en beoordelen raden we hier iedereen aan, en niet naar 1, maar ook eens wat gaan vergelijken. Dan de tijd die sommige sukkels er voor nemen, staan ze met Mien in de winkel zonder enige kennis van zaken en onvoorbereid, gaan za na een halfuurtje met een alles in 1 hok de deur weer uit...... wat is tie mooi he... Als iets koopt in die hele dure klasse..... ja dan neem je daar toch de tijd voor, het is geen pakje boter, het maakt eigenlijk helemaal niet uit in welke prijsklasse, je moet er altijd de tijd voor nemen.
    Ondertussen weeg ik dan ook een ons:sad:
    Maar neemt inderdaad niet weg dat je wel heel wat wijzer bent geworden. Hoewel, je weet meer van de modellen. Wat betreft geluid heb ik wel al wat een idee, maargoed ze komen allebij toch wel goed op mij over.
    Ik heb ook al eea geluisterd maar bij 1 winkel. Vrijdag naar een 2e winkel. Als ik dan nog twijvel ga ik weer elders. Dit jaar moet nog wel gaan lukken hoop ik.....

    Mijn vrouw gaat niet mee kijken/luisteren. Het interesseert haar niet. In zoverre, ze betaald hem, maar wil dan ook wel dat het in 1x goed is en niet dat ik dan later weer zou gaan zeuren om iets dat ik mis ofzo.

    Maargoed, upscaling zit zowel op onze tv als op de PS3. Dus zit het niet in de receiver of maar gedeeltelijk maakt het dus niet echt uit? Dus daar geen druk opleggen?

    Nog een vraag extra. Je ziet ook receivers met netwerk/utp aansluiting. Aanrader/must have????
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ondertussen weeg ik dan ook een ons:sad:
    Maar neemt inderdaad niet weg dat je wel heel wat wijzer bent geworden. Hoewel, je weet meer van de modellen. Wat betreft geluid heb ik wel al wat een idee, maargoed ze komen allebij toch wel goed op mij over.
    Ik heb ook al eea geluisterd maar bij 1 winkel. Vrijdag naar een 2e winkel. Als ik dan nog twijvel ga ik weer elders. Dit jaar moet nog wel gaan lukken hoop ik.....

    Mijn vrouw gaat niet mee kijken/luisteren. Het interesseert haar niet. In zoverre, ze betaald hem, maar wil dan ook wel dat het in 1x goed is en niet dat ik dan later weer zou gaan zeuren om iets dat ik mis ofzo.

    Maargoed, upscaling zit zowel op onze tv als op de PS3. Dus zit het niet in de receiver of maar gedeeltelijk maakt het dus niet echt uit? Dus daar geen druk opleggen?

    Nog een vraag extra. Je ziet ook receivers met netwerk/utp aansluiting. Aanrader/must have????
    Over het algemeen hebben de spelers de betere upscalers, net zoals over het algemeen de receivers de beste decoders hebben. Heb je een wat duurder model receiver dan krijg je ook weer wat betere upscalers, heb ik zelf ook heb ik ergens gelezen, maar heb het helemaal niet nodig, al mijn randapparatuur is Full HD.

    Dan je vraag over Netwerk/utp aansluiting...... heb je het nodig? Ga je het gebruiken, heb je internet radio nodig, ga je het gebruiken? Allemaal gadgets om je mee te lokken of om mee te pochen, ik heb dit en ik heb dat.....

    Mijn TV heeft ook zoiets, kan het internet op en kan streamen van de PC..... gebruik ik het, nee, heb ik het nodig, nee. Leuk dat het erop zit.... nou het boeit me niet, gebruik m'n TV voor het kijken naar DVD's en Blu Rays en andere HD content en maar zelden om TV te kijken, al helemaal niet om mee te internetten. Heb een Blu Ray speler, kan You Tube..... nou fijn, heb het 3x gebruikt. BD live, nou ja zeg, ook van die rommel die tot op heden niet veel bijzonders heeft gegeven. Wel fijn dat hij makkelijk te updaten is via het internet.

    Als upgraden ook geld voor je receiver en is de fabrikant echt actief, dan kan het nuttig zijn, maar een reciever lijkt mij voor de functie waarvoor hij bedoeld is niet een upgrade te hebben, hij moet decoderen en geluid versterken, dat zijn zijn hoofdtaken, de rest is in weze bijzaak. Het is aan jezelf om te beslissen welke bijzaken je aantrekkelijk vind en nodig denkt te hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Over het algemeen hebben de spelers de betere upscalers, net zoals over het algemeen de receivers de beste decoders hebben. Heb je een wat duurder model receiver dan krijg je ook weer wat betere upscalers, heb ik zelf ook heb ik ergens gelezen, maar heb het helemaal niet nodig, al mijn randapparatuur is Full HD.

    Dan je vraag over Netwerk/utp aansluiting...... heb je het nodig? Ga je het gebruiken, heb je internet radio nodig, ga je het gebruiken? Allemaal gadgets om je mee te lokken of om mee te pochen, ik heb dit en ik heb dat.....

    Mijn TV heeft ook zoiets, kan het internet op en kan streamen van de PC..... gebruik ik het, nee, heb ik het nodig, nee. Leuk dat het erop zit.... nou het boeit me niet, gebruik m'n TV voor het kijken naar DVD's en Blu Rays en andere HD content en maar zelden om TV te kijken, al helemaal niet om mee te internetten. Heb een Blu Ray speler, kan You Tube..... nou fijn, heb het 3x gebruikt. BD live, nou ja zeg, ook van die rommel die tot op heden niet veel bijzonders heeft gegeven. Wel fijn dat hij makkelijk te updaten is via het internet.

    Als upgraden ook geld voor je receiver en is de fabrikant echt actief, dan kan het nuttig zijn, maar een reciever lijkt mij voor de functie waarvoor hij bedoeld is niet een upgrade te hebben, hij moet decoderen en geluid versterken, dat zijn zijn hoofdtaken, de rest is in weze bijzaak. Het is aan jezelf om te beslissen welke bijzaken je aantrekkelijk vind en nodig denkt te hebben.
    Ok, dan ga ik ervanuit dat mijn tv en toekomstig losse blu ray speler voor de upscaling gaan zorgen. De PS3 kan dit ook al, alleen niet mijn r1 dvd's.

    Ik vind het niet belangrijk, maar was meer benieuwd naar wat het nut ervan is. Hetgeen jij aankaart had ik ook in mijn hoofd. En of het nu die Marantz wordt of de Yamaha of misschien toch nog een ander, ik wil dan of via bluetooth, of via de ps3 muziek van de harddisk streamen. Indien het voor internetradio zou moeten zou het ook nog gestreamed kunnen worden denk ik zo.

    Het enige wat ik me kan bedenken met firmware updates is dat zodra er een nieuwere codec komt dat ze die dan ook meenemen zodat je weer up to date bent.

    Maar utp neem ik dus ook niet mee in de beslissing.
    Gaat de goede kant op. THX en utp vallen als belangrijke selectiecriteria al af.
    Het gaat nu alleen nog om het geluid, aansluitingen en andere mogelijkheden die nodig zijn voor film, tv, radio en (SA)CD.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  24. #74

    Standaard

    Bij whats hifi(had ik al aangegeven eerder) scoort de yamaha ook beter als de marantz(en een duure pioneer)
    Maar het is altijd fijn om je eerst te orienteren en een week lang goed te zoeken op internet en in vakbladen, en als je dan de mogelijkheid hebt om eventueel verschillende modellen te luisteren ook prima, en als dat thuis mag in je eigen accoustiek en met eigen boxen perfect....
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Bij whats hifi(had ik al aangegeven eerder) scoort de yamaha ook beter als de marantz(en een duure pioneer)
    Maar het is altijd fijn om je eerst te orienteren en een week lang goed te zoeken op internet en in vakbladen, en als je dan de mogelijkheid hebt om eventueel verschillende modellen te luisteren ook prima, en als dat thuis mag in je eigen accoustiek en met eigen boxen perfect....
    Die inleesfase is wel redelijk afgerond. Nu verder met de luisterfase.
    Ja, dat heb ik gelezen. Maar nogmaals, diverse experttests spreken elkaar weer tegen. en DAT vind ik zo vervelend.
    Maar zijn deze en die Duitse site dan echt de meest toonaangevende sites voor deze info? Hometheatrereview.com wat minder? Dat is bijvoorbeeld 1 van de sites die weer lirisch was over de Marantz. Yamaha kwam daar overigens ook goed uit de bus.

    Ja, luisteren is daar geen probleem, ze sluiten alles aan wat je wilt. Ik heb er mijn tannoy speakers ook vandaan. Ze zullen ze niet meer hebben, maar misschien wel gelijkwaardige speakers qua geluid.
    Ik denk ook niet dat ik onder hun begelidingde receivers thuis mag testen. Dat zou toch wel geweldig wezen.....
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •