Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 136 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ik vind het nadeel van hometheather.com dat je geen top 10 of uberhaupt een vergelijking hebt tussen de geteste apparatuur.
    De audio vind ik persoonlijk een van de beste bladen( in ieder geval in europa)
    Ja thuishoren zal moeilijk worden ben ik bang, dat lukt vaak alleen maar via de importeur die een showroom en demomodellen heeft uit het topsegment.
    Maar dan praat je over een budjet waar je ook een auto voor kunt kopen(of 2) voor die bedragen komen ze de boel wel testen aansluiten en warmdraaien. Lol
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Ik vind het nadeel van hometheather.com dat je geen top 10 of uberhaupt een vergelijking hebt tussen de geteste apparatuur.
    De audio vind ik persoonlijk een van de beste bladen( in ieder geval in europa)
    Ja thuishoren zal moeilijk worden ben ik bang, dat lukt vaak alleen maar via de importeur die een showroom en demomodellen heeft uit het topsegment.
    Maar dan praat je over een budjet waar je ook een auto voor kunt kopen(of 2) voor die bedragen komen ze de boel wel testen aansluiten en warmdraaien. Lol
    Ok, dat is zo, daarom las ik daar de reviews ook los van elkaar. Maar als je ns kijkt naar die conclusie van de Marantz sr6004 dan snap je wat ik bedoel.....

    Precies en dat kan voor mij en mijn huis gezien niet de bedoeling wezen.
    Ik belde net met de winkelier. Een dezer dagen krijgt hij ook 2 yamaha receivers binnen. de 2065 en 1065.
    Dus zodra die er zijn ga ik weer heen om die te luisteren.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, een opmerking die ik niet kan onderschrijven, iets dat duurder is moet beter zijn dan iets dat goedkoper is..... als het toch zo simpel in het leven zou zijn.....
    Als je goed kiest is het inderdaad zo simpel want in elke prijsklasse heb je uitschieters die beter presteren dan hun prijs zou vermoeden. Het is niet zo moeilijk. Jij bent de chef...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #79

    Standaard

    Kan iemand mij helpen met een stukje Duits?
    Ik heb op de aangerade site nog eens verder gezocht, maar kan de review nergens vinden, alleen de einduitslag van de Yamaha RX-V1065.
    Dit is de site:
    http://www.audio.de/Produktdaten/Yam...5_6097850.html

    en de omschrijving als minpunt is:
    Steigt bei hohen Pegeln etwas zu früh aus
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #80

    Standaard

    Totale test staan bij audio alleen in de bladen
    Nog een test meer uitgebreid
    http://www.areadvd.de/hardware/2009/..._rvx1065.shtml
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  6. #81

    Standaard

    Van andere Yamaha's zijn de tests wel aanklikbaar, maar van dit type helaas niet.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Totale test staan bij audio alleen in de bladen
    Nog een test meer uitgebreid
    http://www.areadvd.de/hardware/2009/..._rvx1065.shtml
    Jammer.
    Pff, heel leeswerk, maar wel overtuigend.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Van andere Yamaha's zijn de tests wel aanklikbaar, maar van dit type helaas niet.
    Helaas, dan doe ik even zonder de volledige op deze site. Kijk ik even naar de anderen van Yamaha.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  8. #83

    Standaard

    En hier weer een waarbij het qua punten lood om oud ijzer is. Weliswaar de Yamaha RX-V2065, waarvan ik denk dat ie qua geluid niet beter is dan de 1065 ofzo. Maar de Marantz staat hier bij met 86 punten......

    http://audiovision.de/index.php?id=70&cat=av_1
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Kan iemand mij helpen met een stukje Duits?

    en de omschrijving als minpunt is:
    Steigt bei hohen Pegeln etwas zu früh aus
    Vrij vertaald:

    Laat het bij hogere volumes wat eerder afweten.....
    Have fun and enjoy your collection

  10. #85

    Standaard

    ha, zat ik er dicht bij. Dank je wel. Minpunt waarmee ik zou kunnen leven dus. Ik heb nog buren waarmee we nog op goede voet staan
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #86

    Standaard De keuze is gevallen op..

    De Marantz.
    Ik ben vrijdag en zaterdag wezen luisteren. Vrijdags kwam ik in de winkel en ze hadden de Yamaha en de Marantz klaar staan voor me (eerder gebeld).
    Speakers hadden ze JBL,Magnat en nog een (voor mij) onbekend merk.

    Ik vertelde wat ik thuis heb staan. De Tannoy Revolution speakers met de Tannoy Mercury Sub.
    Geweldig dus, ze hadden de hele Tannoy mercury setup nog achter staan. Hadden ze nog ergens voor de verkoop op de kop kunnen tikken. Schijnt net als de Revolution uit de markt te zijn.

    Van alles geluisterd op cd wat ik van huis heb meegenomen en veel luister, muziek en film op dvd meegenomen en beluisterd en datzelfde ook op Blu Ray.

    Met name de Elvis cd's die ik mee had met muziek van 40 jaar en ouder klonk erg goed. Nu luister ik heel weinig radio, maar juist heel veel cd's en met name Elvis.
    De films klonken erg vol op beide apparaten.
    Eigenlijk had ik met beiden de winkel kunnen verlaten, maar toen viel mijn voorkeur uit naar de Marantz omdat hij in mijn kast past, bluetooth ontvanger heeft (bij Yamaha optioneel) en de knoppen/aansluitingen bij de Marantz aan de voorkant weggewerkt zijn.
    Ik heb de Marantz voor € 850,-.
    Dat vond ik een mooie deal. Deze week krijgen ze hem binnen. Ik wilde natuurlijk weer een zilveren en ze hadden alleen zwart op voorraad.
    Maargoed, wat betreft geluid kon het muntje 2 kanten opvallen. Allebij enorm overtuigend.

    Ik weet dat ik er veel plezier mee ga hebben

    Iedereen die mij hier heeft geholpen en uitleg gegeven heeft wil ik dan ook ontzettend bedanken voor dit en de tijd ervoor. Super!

    BEDANKT!
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  12. #87
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Enjoy
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #88

    Standaard

    De knoop is doorgehakt, dus geniet er van!!!

  14. #89

    Standaard

    Bedankt
    Knoop is inderdaad doorgehakt.
    Het kost wel wat tijd, maar met hulp van medeforumleden en eigen oren kom je een heel eind.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  15. #90

    Standaard

    Dit ga ik binnenkort maar eens met wat 5.1 luidsprekersets doen

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dit ga ik binnenkort maar eens met wat 5.1 luidsprekersets doen
    Wat heb je op het oog?
    Ik heb mijn Tannoy speakers al ruim 8 jaar en ben er nog steeds zeer gelukkig mee.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Wat heb je op het oog?
    Ik heb mijn Tannoy speakers al ruim 8 jaar en ben er nog steeds zeer gelukkig mee.
    Binnenkort zal ik een topic openen

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Binnenkort zal ik een topic openen
    Haha je houd het spannend. Leuk. Ik ben erg benieuwd...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Bedankt
    Knoop is inderdaad doorgehakt.
    Het kost wel wat tijd, maar met hulp van medeforumleden en eigen oren kom je een heel eind.
    Leuk om wat bij te kunnen dragen

    Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd en willen we graag wat plaatjes zien als het er allemaal staat, kunnen we we ook zien waarom je in jouw geval voor zilver kiest.

    Vind het wel leuk om bij thuisbioscoop de medeforumleden hun opstelling en oplossingen te zien hoe zij eea geplaatst hebben, er komen steeds meer medeforumleden die het in beeld brengen, sind ik het ook zelf heb geplaatst voel ik me niet zo'n gluurder meer:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Leuk om wat bij te kunnen dragen

    Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd en willen we graag wat plaatjes zien als het er allemaal staat, kunnen we we ook zien waarom je in jouw geval voor zilver kiest.

    Vind het wel leuk om bij thuisbioscoop de medeforumleden hun opstelling en oplossingen te zien hoe zij eea geplaatst hebben, er komen steeds meer medeforumleden die het in beeld brengen, sind ik het ook zelf heb geplaatst voel ik me niet zo'n gluurder meer:wink:
    Ik zal zodra hij geplaatst is eens een foto proberen te plaatsen.
    Ik kan alleen een foto maken van de tv op de kast en de kast met inhoud. De speakeropstelling wordt wat moeilijk. Dan staat gelijk de hele voorkamer erop. Maar ik doe mijn best.
    Ik hoop hem echt deze week te krijgen. Dan de achterplaat nog even een stuk uitzagen en plaatsen.

    Over plaatsen gesproken. Dat speakersnoer is in mijn huidige opstelling gedaan door de verkoper de vorige keer. Maar moeten de snoeren op een bepaalde manier aangesloten worden? Het snoer wordt bij de speakers gesplit naar de 2 aansluitingen en dat is ook zo op de receiver. Maakt er nog iets uit hiermee???
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik zal zodra hij geplaatst is eens een foto proberen te plaatsen.
    Ik kan alleen een foto maken van de tv op de kast en de kast met inhoud. De speakeropstelling wordt wat moeilijk. Dan staat gelijk de hele voorkamer erop. Maar ik doe mijn best.
    Ik hoop hem echt deze week te krijgen. Dan de achterplaat nog even een stuk uitzagen en plaatsen.

    Over plaatsen gesproken. Dat speakersnoer is in mijn huidige opstelling gedaan door de verkoper de vorige keer. Maar moeten de snoeren op een bepaalde manier aangesloten worden? Het snoer wordt bij de speakers gesplit naar de 2 aansluitingen en dat is ook zo op de receiver. Maakt er nog iets uit hiermee???
    Dat je hele voorkamer zichtbaar wordt is geen probleem, als je op dat deel van het forum kijkt waar de medeforummers hun plaatjes van hun opstelling met ons delen zie je wel meer dan alleen de speakers en de apparatuur, dat geeft juist een beeld hoe de mensen in hun woonsituatie hun best hebben gedaan om een zo goed mogelijke opstelling te bereiken.

    Speakers hebben een plus en een min aansluiting, speakers snoer heeft ook een aanduiding voor een plus en een min kant. De plus kant kan een andere kleur hebben, of er zit een soort van lijntje op of het plastic van die kant is niet rond maar vierkant.
    Je dient alle speakers met het plus draad in de plus aan te sluiten en vanzelfsprekend houd je dan de min kant over die in de min gaat.
    Als de min en plus kanten verwisseld worden, dan noemen we dat het uit fase staan, stel dat je bij je front speakers 1 speaker wel goed hebt staan en de ander niet, dan gaat van de ene speaker de basconus naar voren en de van de andere speaker gaat hij naar achteren, op dat moment heffen de speakers elkaars geluid een beetje op, het geluid gaat dan wat hol klinken.
    Probeer de plus kanten van je snoer en je speakers maar te vinden, mocht je daar moeite mee hebben, dan even een plaatje en je krijgt weer tips om verder te gaan. BTW, voor de wijsneuzen hier, als je alle pluskanten van het snoer op de minkanten aansluit is er ook niets aan de hand, dan blijft ook alles keurig in fase, beide draden zijn immers hetzelfde.
    Hoop dat het met deze simpele uitleg begrijpbaar is.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #97
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan me voortstellen dat niet idereen het prettig vindt om zijn hele hebben en houden hier voor iedereen tentoon te stellen.



    Wat bedoel je met gesplit naar twee aansluitingen?
    De plus en min of bi wire?

    Wat betreft de plus en min van de speaker, bestaat daar een trukje voor.
    Neem een 9volt battery, en mits de speaker zelf al is aangesloten kan je de draadjes op de polen van de battery houden.
    De speaker klapt naar binnen als het fout is, en naar buiten als het goed is.

    Autoradio trukje waar de draadjes moeilijk te volgen zijn!

    Echter kan je met de (DVE) Digital Video Essentiels disc of de DVE HD basics Disc testen of je speakers in phase of out of phase zijn door middel van speaker image location.
    Maar ook nog veel meer audio en video opties instellen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-12-2009 om 12:18
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Kan me voortstellen dat niet idereen het prettig vindt om zijn hele hebben en houden hier voor iedereen tentoon te stellen.
    Natuur foto's worden hier niet zo gewaardeerd denk ik..... je kan een deel weglaten, met een beetje fantasie kun je dat wat er toe doet fotograferen zonder alles open en bloot te gooien

    Denk, dat als het is aangesloten door een winkel, deze winkel toch wel draad gebruikt zal hebben met indicatoren, tenminste, daar zou ik eerst op zoek naar gaan, een winkel gaat toch ook niet aan de slag met een 9volt batterijtje
    Have fun and enjoy your collection

  24. #99

    Standaard

    Ik kijk tegen de tijd wel even wat ik doe met de foto. Een beetje goede hoek uitzoeken zodat eea te zien is maar niet teveel van de woning. Ik niet echt de behoefte om ons hele hebben en houwen op internet te plaatsen. De opstelling op zich is geen probleem.

    Ik heb eens naar het snoer en de aansluitingen op de speakers gekeken. Het snoer bevast inderdaad een ronde en een hoekige aftakking. De hoekige gaat in de koperen aansluiting met een rode markering. Dus zo gaat hij dan ook op de receiver.

    De nieuwe receiver is gelijk ook een mooi moment om alle snoeren te labellen.

    Maakt er ook iemand gebruik van die koperen pinnen waarin je het snoer vastdraait en de pinnen achterin de aansluitingen van de receiver prikt?
    Dit gebruikten ze voor het gemak in de winkel, maar zag er wel deftig uit.

    @Caludio: Met gesplit bedoelde ik dat de 2 polen los zijn en zo een + en een - aansluiting krijgt. Bi-wire zegt me niets, dus dat is het niet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik kijk tegen de tijd wel even wat ik doe met de foto. Een beetje goede hoek uitzoeken zodat eea te zien is maar niet teveel van de woning. Ik niet echt de behoefte om ons hele hebben en houwen op internet te plaatsen. De opstelling op zich is geen probleem.

    Ik heb eens naar het snoer en de aansluitingen op de speakers gekeken. Het snoer bevast inderdaad een ronde en een hoekige aftakking. De hoekige gaat in de koperen aansluiting met een rode markering. Dus zo gaat hij dan ook op de receiver.

    De nieuwe receiver is gelijk ook een mooi moment om alle snoeren te labellen.

    Maakt er ook iemand gebruik van die koperen pinnen waarin je het snoer vastdraait en de pinnen achterin de aansluitingen van de receiver prikt?
    Dit gebruikten ze voor het gemak in de winkel, maar zag er wel deftig uit.

    @Caludio: Met gesplit bedoelde ik dat de 2 polen los zijn en zo een + en een - aansluiting krijgt. Bi-wire zegt me niets, dus dat is het niet.
    Maak je over afbeeldingen maar geen zorgen, dat is niet verplicht en je moet het ook alleen doen als je je er prettig bijvoelt, heb het zelf eerst ook nooit gedaan en doe het ook pas sinds kort dankzij die ons voorgingen en ook niet verder dan ik zelf wenselijk vind.

    Heb zelf ook de platte kanten als de plus kanten gekozen, al kan andersom ook, als je ze dan maar allemaal zo doet. Die koperen pinnen heb je in allerlei uitvoeringen en worden wel bananenpluggen/stekers genoemd, je hebt ook nog spades, hier kun je er wat zien:

    http://www.kabelsenmeer.nl/Productgr...n_Stekers.html

    Zelf zie ik het nut er niet van in, maar er zijn mensen die ze om diverse redenen graag gebruiken en erbij zweren, ook hier ben je vrij, niemand die je verplicht ze te gebruiken of je verbied ze te gebruiken. Het belangrijkste is dat alles in fase staat en natuurlijk de linker en rechterspeakers aan de goede kant, Claudio gaf al een paar voorbeeldjes om mee te testen al zit dat ook op enkele DVD's met THX testmogelijkheden.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •