Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 136 van 136 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Zo te lezen ligt het echt aan de audiomix, zeker als je het niet bij andere films hebt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #127

    Standaard

    Ik denk het ook.
    Net even seizoen 6 bekeken. Lijkt iets beter maar nog niet hoor.
    Speaker afstanden handmatig gemeten en aangepast en de Db enigzins van de rear aangepast. Bood weinig soelaas.
    De introductie filmpje van Fox is ook Dolby Digital en die hoor je wel degelijk uit alle speakers.
    Ik denk dan ook dat het aan de mix van de serie ligt. Wel erg raar.

    Is er iemand die dit herkent, kan bevestigen ofzo. Of uit een andere bron??
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Het rare is, alleen met dit seizoen van 24 heb ik het. Andere films niet. Zelfs Bob de Bouwer !!! van mijn zoon hoor je door de rears. Zelfs als ze van achteren komen aangereden hoor je ze aankomen.....

    De kracht van mijn receiver is 7x110 watt. Mijn speakers zijn ook 110 watt en 8ohm. De receiver is 6-8Ohm

    Het klinkt zoals gezegd bij andere films wel goed. Alleen de sub denk ik aan naar -7 of -6db te zetten. Maar eens testen.Ik weet niet of alle recente receivers hetzelfde idee zijn, maar als dit zo is zou ik graag hier nog wat tips voor willen hebben. Het is weliswaar smaak, maar toch.....
    De DVD van Bob de Bouwer heeft waarschijnlijk een Dolby ProLogic codering en daarom matrix surround en centre kanalen.

    Die 110Watt per kanaal zegt bij Yamaha niet zo veel. Ze specificeren nl. het uitgangsvermogen hoger door het bij een hogere vermormingsfactor en een lage impedantie te meten. In werkelijkheid levert deze receiver maar 40 tot 50 Watt per kanaal en dat is te weinig wanneer luidsprekers 110Watt continu bij 8 Ohm vragen. Het kan er bvb voor zorgen dat de weergave van de lage tonen moeilijk onder controle te houden is.

    Een Auto set-up zorgt er vaak voor dat alle tonen even luid klinken of dat deze de klankkleur van de receiver hebben. Vandaar dat het dan 'met' minder spectaculair klinkt als 'zonder'. Het past dus de weergave van receiver aan op de luidsprekers en de akoestiek.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-01-2010 om 13:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die 110Watt per kanaal zegt bij Yamaha niet zo veel. Ze specificeren nl. het uitgangsvermogen hoger door het bij een hogere vermormingsfactor en een lage impedantie te meten. In werkelijkheid levert deze receiver maar 40 tot 50 Watt per kanaal en dat is te weinig wanneer luidsprekers 110Watt continu bij 8 Ohm vragen. Het kan er bvb voor zorgen dat de weergave van de lage tonen moeilijk onder controle te houden is.
    Misschien wel een mooie sticky voor dt subforum:

    'Vergelijk en uitleg gespecificeerde Wattages fabrikanten' of zoiets.

    Dan is er gelijk wat 'eerlijker' te vergelijken en te kijken of luidsprekers door een AV reciever aangestuurd kunnen worden.
    Ik wil graag helpen, maar ik heb er niet genoeg verstand van om het zelf te doen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik zou in dit geval voor Marantz gaan om dat die meestal toch een iets betere bouwkwaliteit hebben als Onkyo en vaak ook langer mee gaan.
    Nou dat ben ik nou niet echt met je eens hoor. Vind Onkyo erg degelijk en kwalitatief zeer hoogstaand.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De DVD van Bob de Bouwer heeft waarschijnlijk een Dolby ProLogic codering en daarom matrix surround en centre kanalen.

    Die 110Watt per kanaal zegt bij Yamaha niet zo veel. Ze specificeren nl. het uitgangsvermogen hoger door het bij een hogere vermormingsfactor en een lage impedantie te meten. In werkelijkheid levert deze receiver maar 40 tot 50 Watt per kanaal en dat is te weinig wanneer luidsprekers 110Watt continu bij 8 Ohm vragen. Het kan er bvb voor zorgen dat de weergave van de lage tonen moeilijk onder controle te houden is.

    Een Auto set-up zorgt er vaak voor dat alle tonen even luid klinken of dat deze de klankkleur van de receiver hebben. Vandaar dat het dan 'met' minder spectaculair klinkt als 'zonder'. Het past dus de weergave van receiver aan op de luidsprekers en de akoestiek.
    Dat klopt inderdaad, die is ook prologic.
    Maar ik heb een Marantz sr6004, dus geen Yamaha. Maar of dat verschil maakt weet ik niet.

    Ik heb het aantal Db op de speakers aangepast. En met 24 nog steeds een probleem.
    Met Cars en andere films dus niet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #132
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat je je daar ook niet al te druk om moet maken.
    Het is niet anfders.
    Sommige films/series hebben gewoon een slechte audio mix.
    Proberen dit te compenseren zal meestal niet tot een realitische verbetering leiden.
    Maar meer een illusie van rear surround.

    Dan kan je idd beter het stereo audio spoor kiezen en die met DPL II beluisteren.
    Maar dan nog kan het zijn dat er geen surround info te horen is.

    Snel een andere film of serie kijken dan...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #133
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nou dat ben ik nou niet echt met je eens hoor. Vind Onkyo erg degelijk en kwalitatief zeer hoogstaand.

    Ik ook niet echt.

    Mjn Onkyo's zijn nooit stuk gegaan, maar eerder uit verveling ingeruild voor toto nu nog wederom een Onkyo.
    Wil je echt kwaliteit's verbetering moet je gewoon in een duurdere klasse shoppen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik denk dat je je daar ook niet al te druk om moet maken.
    Het is niet anfders.
    Sommige films/series hebben gewoon een slechte audio mix.
    Proberen dit te compenseren zal meestal niet tot een realitische verbetering leiden.
    Maar meer een illusie van rear surround.

    Dan kan je idd beter het stereo audio spoor kiezen en die met DPL II beluisteren.
    Maar dan nog kan het zijn dat er geen surround info te horen is.

    Snel een andere film of serie kijken dan...
    Dat is iets wat ik nog niets een geprobeerd heb. De Stereo track. Als die afgespeeld wordt door PLII movie zal het heel misschien nog wat worden.
    Ach, nog 7 afleveringen en seizoen 5 is af.

    Ik zit nu een R1 dvd te kijken van Born American (nostalgie:toppie: ) en die heeft een stereo track. En dat klinkt voor zo'n oude film uit eind jaren 80 niet eens zo slecht.
    Kan altijd stukken beter, maar toch.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #135
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Kan altijd stukken beter, maar toch.

    "Kan altijd stukken beter" is wat je gaande houdt.
    Er moet altijd wat te wensen overblijven hé.

    Aan de andere kant moet je ook een keer vrede hebben met waar je nu bent!

    Oh..., enne ook niet vergeten af en toe te genieten i.p.v.alléén te analyseren!

    Maar dat doe je vast wel!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    "Kan altijd stukken beter" is wat je gaande houdt.
    Er moet altijd wat te wensen overblijven hé.

    Aan de andere kant moet je ook een keer vrede hebben met waar je nu bent!

    Oh..., enne ook niet vergeten af en toe te genieten i.p.v.alléén te analyseren!

    Maar dat doe je vast wel!!
    Helemaal mee eens. Is helemaal waar. Ik bedoel meer de soundtrack van toen tov nu. Zo meer van kan stukken beter.
    Ik ben zeer tevreden, nee, gelukkig met mijn huidige setup.
    Het hele verhaal mbt 24 kwam me koud op mijn dak doordat er dd5.1 stond en de soundtrack mij dus tegenviel. Dit heb ik nl nog nooit eerder meegemaakt.
    Vandaar dat ik om hulp vroeg.

    Geloof me. Ik geniet elke minuut nu van een goede film of serie aflevering. Analyseren doe ik, maar met mate
    Ik ga snel weer verder met instellen en finetunen.

    Iedereen bedankt (zover) voor de hulp en inzet om mij verder te helpen roost:
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •