De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: 24 inch televisie

  1. #1

    Thumbs up 24 inch televisie

    Beste medeforummers,

    Ik wil een plat tvscherm aanschaffen! Helaas, ben ik niet deskundig op het gebied van tvschermen en hoop ik dat jullie mij willen en kunnen helpen met het maken van de juiste keuze. (Heb alsjeblieft genade met mij! )

    Mijn 'eisen' zijn als volgt:
    - Niet groter dan 24 inch! (dit is echt de max!)
    - Goede beeldkwaliteit voor zover het kan met dit formaat!
    - PS3 aansluitbaar op de televisie
    - Standalone televisie (geen pc voor nodig)

    Wat ik ermee wil:

    - Primair film kijken middels medium Blu-ray Disc
    - '(kabel)Televisie kijken', maar niet primair
    - Gezien ik een PS3 op de televisie wil aansluiten, wil ik af en toe gamen (liever geen ghosting en dergelijke problematieken) en filmbestanden van de nabijgelegen pc streamen middels PS3 naar de televisie toe

    Ik heb al een beetje georienteerd op het internet en ik ben tot de volgende tv gekomen:
    Samsung SyncMaster P2470HD (Vandaar dat ik in dit topic post!) Het is een computer monitor en televisie in één.

    Hebben jullie ervaring met deze 'tv-monitor', welk formaat dan ook (P2270HD, P2370HD etc.)? Raden jullie mij deze aan? Ik heb slechts één Franse review van deze monitor op het internet kunnen vinden.

    Ik heb nog enkele vragen omtrent dit product:

    1. De kijkhoek zal niet 'geweldig' zijn, daar ben ik op voorbereid. Als je er recht voor gaat zitten is dat geen probleem, maar vormt dit ook geen probleem als je 2 a 3 meter van het scherm zit?
    2. We hebben nog analoog kabel tv. Kan een kabel in het scherm/PS3?
    3. Ik heb een PC speaker systeem de Creative Inspire T7900. Kan dit systeem op de tv/ps3 worden aangesloten?
    Deze kabels *klik*zitten er in mijn PC. Ik denk het zelf niet, is hier een oplossing voor of moet ik andere boxen kopen?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik zou ontzettend blij zijn met jullie hulp!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KingMustafa Bekijk bericht
    Beste medeforummers,

    Ik wil een plat tvscherm aanschaffen! Helaas, ben ik niet deskundig op het gebied van tvschermen en hoop ik dat jullie mij willen en kunnen helpen met het maken van de juiste keuze. (Heb alsjeblieft genade met mij! )

    Mijn 'eisen' zijn als volgt:
    - Niet groter dan 24 inch! (dit is echt de max!)
    - Goede beeldkwaliteit voor zover het kan met dit formaat!
    - PS3 aansluitbaar op de televisie
    - Standalone televisie (geen pc voor nodig)

    Wat ik ermee wil:
    - Primair film kijken middels medium Blu-ray Disc
    - '(kabel)Televisie kijken', maar niet primair
    - Gezien ik een PS3 op de televisie wil aansluiten, wil ik af en toe gamen (liever geen ghosting en dergelijke problematieken) en filmbestanden van de nabijgelegen pc streamen middels PS3 naar de televisie toe

    Ik heb al een beetje georienteerd op het internet en ik ben tot de volgende tv gekomen:
    Samsung SyncMaster P2470HD (Vandaar dat ik in dit topic post!) Het is een computer monitor en televisie in één.

    Hebben jullie ervaring met deze 'tv-monitor', welk formaat dan ook (P2270HD, P2370HD etc.)? Raden jullie mij deze aan? Ik heb slechts één Franse review van deze monitor op het internet kunnen vinden.

    Ik heb nog enkele vragen omtrent dit product:

    1. De kijkhoek zal niet 'geweldig' zijn, daar ben ik op voorbereid. Als je er recht voor gaat zitten is dat geen probleem, maar vormt dit ook geen probleem als je 2 a 3 meter van het scherm zit?
    2. We hebben nog analoog kabel tv. Kan een kabel in het scherm/PS3?
    3. Ik heb een PC speaker systeem de Creative Inspire T7900. Kan dit systeem op de tv/ps3 worden aangesloten?
    Deze kabels *klik*zitten er in mijn PC. Ik denk het zelf niet, is hier een oplossing voor of moet ik andere boxen kopen?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik zou ontzettend blij zijn met jullie hulp!
    Ja ja, ik weet het, het klink lullig, maar wat waarschijnlijk niemand durft te zeggen is dat je op 3 meter afstand een verrekijker nodig hebt.

    Op mijn 24" FullHD scherm (computerruimte) kijk ik een fimpje op max. 60 cm afstand.

    Ik raadt je afhankelijk van de redenen van een dergelijk klein scherm dit dus ook af. Spaar even door, voor 400-500,- euro koop je een volwassen tv. (Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken, en weten of je ruimte hebt voor iets groters)

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 22-11-2009 om 20:39
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Ja ja, ik weet het, het klink lullig, maar wat waarschijnlijk niemand durft te zeggen is dat je op 3 meter afstand een verrekijker nodig hebt.

    Op mijn 24" FullHD scherm (computerruimte) kijk ik een fimpje op max. 60 cm afstand.

    Ik raadt je afhankelijk van de redenen van een dergelijk klein scherm dit dus ook af. Spaar even door, voor 400-500,- euro koop je een volwassen tv. (Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken, en weten of je ruimte hebt voor iets groters)

    Grt Roger.
    Roger niet iedereen wil een grote tv hebben. De TS zegt bewust niet groter dan 24 inch te willen en daar heeft hij zo zijn redenen voor denk ik...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    [....]
    Dank voor je antwoord!

    24 inch is echt de max! Ik ben student, nog thuiswonende en mijn slaapkamer is klein en overvol! Bovendien kijk ik nu tv op een 36/37 cm beeldbuis. Ik ga er in ieder geval op vooruit! Het heeft dus met ruimte te maken en niet zozeer budgettechnisch.
    Ik kijk soms televisie met een afstand van minder dan 1 meter (bv als ik achter mijn computer zit), maar soms ook tv/film van een afstand van 2,5 meter (als ik bijvoorbeeld op mn bed lig/zit).
    Laatst aangepast door KingMustafa : 22-11-2009 om 20:49

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Roger niet iedereen wil een grote tv hebben. De TS zegt bewust niet groter dan 24 inch te willen en daar heeft hij zo zijn redenen voor denk ik...
    Vertel mij wat, mijn vrouw heeft liever een kleine en ik toch echt een grote

    De TS ? ToeSchouwer ?

    Verder laat ik Mustafa in zijn waarde als ie geen plaats of om financiële redenen niet groter wil

    Maar het blijft niet al te groot, so be it.......
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    De TS ? ToeSchouwer ?
    Topic Starter...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    @ KingMustafa. Ik ben ook geen deskundige dus ik kan je niet veel verder helpen, maar ik zag op de site van BCC dat zij 2 Sony lcd tv's hebben die bijna aan jouw max. maat (19 en 22 inch) voldoen. Wellicht kan je met jouw "eisen" daar eens binnen lopen.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb zelf momenteel een Samsung T240HD in gebruik. Goed scherm voor zowel tv als dvd/bluray. Kijkhoek is inderdaad niet geweldig, maar wie gaat er dan ook helemaal schuin voor de tv zitten

    De afstand van 2,5m is geen enkel probleem. Ik heb het scherm op een kastje voor mijn bed staan en kijk dus ook vanuit bed. Dat is dus ook wel 2,5m en dat is zeer goed te doen hoor.
    Dat scherm is qua aansluitingen ook erg handig, want alles zit er wel zo'n beetje op. HDMI/VGA/Component/Scart/optisch enz. enz.

    Het geluid is echter vrij zwak, dus dat zou ik via een receiver laten lopen. Ik gebruik momenteel een oude home cinema set met 5.1 geluid. Klinkt voorlopig goed genoeg! Je kunt dat aansluiten met een optische- of een coax kabel.

    Heb er ook een xbox360 op aangesloten en ook dat gaat prima.

    Ik weet niet wat de verschillen zijn met de types die jij noemde, maar ik denk dat je gerust zo'n soort scherm kunt aanschaffen.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •