De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer aansluiten op receiver

    Hoi,

    Ik heb een Canton CX-60 speaker set en een Marantz SR-5004 receiver. Nu snap ik niet helemaal hoe ik de subwoofer moet aansluiten.

    Op de subwoofer zit een 'pre-amplifier output' aansluiting met een rode en witte ingang (voor tulp plugjes). Op mijn versterker zit ook een pre-out aansluiting met een rode en witte ingang (ook voor tulp plugjes).

    Moet ik die gebruiken? Kan ik daar zo'n kabeltje met tulp pluggen voor gebruiken die je ook tussen analoge audio apparatuur gebruikt (b.v. tussen CD speler en stereo versterker)?

    Raar, ik dacht dat er maar 1 ingang op de subwoofer zou zitten, maar het zijn er twee (rood en wit).

  2. #2

    Standaard

    Hoi en welkom op het forum.

    Je moet idd die ingang gebruiken. Er zijn subwoofers die maar 1 ingang hebben en er zijn er met een stereo ingang. Je geeft aan dat je Marantz ook een stereo sub uitgang heeft, dus dan kun je er makkelijk ook een dubbele kabel tussen hangen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Bedankt voor je reactie. Ik heb een stereo pre-out uitgang op mijn receiver, maar die is volgens mij niet specifiek voor een sub-woofer bedoelt. Of maakt dat niet uit. Er zit ook een aparte sub-woofer pre-out op, maar dat is maar 1 tulp plug (1 paarse en dus niet 1 rode en 1 witte, zoals op de sub-woofer zit).

    Moet je een speciale 'sub woofer kabel' gebruik (als die al bestaat) of zo'n gewone stereo kabel die je b.v. ook tussen een CD speler en een stereo versterker gebruikt?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door whatu1tme2b Bekijk bericht
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie. Ik heb een stereo pre-out uitgang op mijn receiver, maar die is volgens mij niet specifiek voor een sub-woofer bedoelt. Of maakt dat niet uit. Er zit ook een aparte sub-woofer pre-out op, maar dat is maar 1 tulp plug (1 paarse en dus niet 1 rode en 1 witte, zoals op de sub-woofer zit).

    Moet je een speciale 'sub woofer kabel' gebruik (als die al bestaat) of zo'n gewone stereo kabel die je b.v. ook tussen een CD speler en een stereo versterker gebruikt?
    Je moet de enkele sub pre-out gebruiken. Je hebt dan 2 opties:
    1: je koopt een enkelvoudige sub kabel, met dus aan allebei de kanten 1 tulpstekker. Die sluit je dan op je sub op de rode ingang aan.
    2: je koopt een y-splitter kabel, met dus aan 1 kant 1 tulpstekker en aan de andere kant 2 tulpstekkers.

    Er zijn speciale subwooferkabels op de markt, maar een goede dikke tulpkabel volstaat wel voor de subwoofer in jouw prijsklasse. Ik heb zelf een y-splitter sub kabel gekocht, maar de kabel die ik heb gekocht is eigenlijk een beetje overkill voor de goedkope subwoofer die ik heb
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Hartstikke bedankt voor de hulp. Ik begrijp het. Ik ga vandaag even een sub-kabel halen.

    Groeten Jan.

  6. #6

    Standaard

    Let op, als je een Y-splitter neemt dat je sub zo'n 4 tot 6 dB meer produceerd dan middels een reguliere subkabel.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook een vraag over het aansluiten van een subwoofer:
    Als ik de tuefelset koop heeft de sub hiervan ook een rood/witte ingang.
    Deze kan ik dan gewoon op de pre-out van de pioneer 919 aansluiten?
    Foto achterzijde pio:
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ik heb ook een vraag over het aansluiten van een subwoofer:
    Als ik de tuefelset koop heeft de sub hiervan ook een rood/witte ingang.
    Deze kan ik dan gewoon op de pre-out van de pioneer 919 aansluiten?
    Yep.

  9. #9

    Standaard

    Heb ik ook nog even een sub vraagje:

    ik heb voor mijn vader een sub aangesloten (op de PRE OUT) van zijn Marantz receiver. In het menu van de receiver heb ik SUB op YES gezet. Bij de testtone geeft de sub een zacht bromgeluid. Maar vervolgens bij het afspelen van een film/cd of radio doet de sub helemaal niks.

    Vergeet ik iets? Alvast bedankt.

  10. #10

    Standaard

    Je moet ook instellen dat ie de sub daadwerkelijk gebruikt. Als je een 5.1 soundtrack hebt zou ie het zowiezo moeten doen. Bij stereobronnen moet je aangeven dat hij ook geluid uitstuurt naar de sub, zoals bijvoorbeeld Dolby ProLogic. Ook de crossover moet je instellen. Als je de crossover niet goed instelt kan het zijn dat je alleen het geluid van een 5.1 kanaal ook echt alleen het .1 kanaal (dus sub kanaal) hoort. Stel je de crossover wat hoger in, dan zullen er meer bassen naar de sub gaan. Kortom, beetje uitproberen en de handleiding eens goed lezen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bedijn Bekijk bericht
    Heb ik ook nog even een sub vraagje:

    ik heb voor mijn vader een sub aangesloten (op de PRE OUT) van zijn Marantz receiver. In het menu van de receiver heb ik SUB op YES gezet. Bij de testtone geeft de sub een zacht bromgeluid. Maar vervolgens bij het afspelen van een film/cd of radio doet de sub helemaal niks.

    Vergeet ik iets? Alvast bedankt.
    Front luidsprekers als 'small' instellen of als 'large' en dan de 'bass mix' inschakelen. De 'bass mix' zorgt er dan voor dat de lage tonen ook naar de sub gestuurd worden.

    Info komt uit gebruiksaanwijzing van een SR5004
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •