Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Killing (Denemarken)



    Wie heeft Nanna Birk Larsen vermoord? Deze vraag hield miljoenen kijkers over de hele wereld in de ban. Alles begint wanneer inspecteur Sarah Lund zich meldt voor haar laatste werkdag in Kopenhagen en de 19-jarige Nanna als vermist wordt opgegeven. Dezelfde dag nog wordt het lijk van de jonge vrouw teruggevonden. Sarah voelt dat haar baas iemand beschermt en besluit haar geplande verhuizing naar Zweden uit te stellen. Een instinctieve beslissing die haar niet in dank wordt afgenomen, zeker niet wanneer het moordonderzoek haar naar de hoogste politieke kringen van Kopenhagen zal voeren. The Killing is meer dan een “whodunit”. De gelaagdheid in het verhaal is het voornaamste kenmerk van deze spannende en Emmy genomineerde serie. Feilloos legt ze de pijnpunten en donkere mechanismen van onze hedendaagse samenleving bloot.


    Lijkt me nog een leuke serie die wat aan Twin Peaks doet denken. Vanaf 10 december 2009 verkrijgbaar op dvd. Reeks bestaat uit 20 afleveringen van 60 minuten. Prijs tussen 24,99€ en 29,99€.

    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 26-11-2009 om 06:57 Reden: ...

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me zeker wat, indien voor een mooie prijs verkrijgbaar komt deze titel er zeker in.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Lijkt me nog een leuke serie die wat aan Twin Peaks doet denken.
    De beste serie die ik dit jaar heb gezien. Aan Twin Peaks deed het me echter niet denken. De enige overeenkomst is het startpunt van de serie (wie heeft het meisje vermoord). Geen hallucinaties en achteruitpratende dwergen dus... :wink:

    The Killing is veel rauwer dan al die uitgekauwde en hypergestileerde Amerikaanse politieseries als 24, CSI, etc. Je blijft de hele serie op het puntje van je stoel zitten, mede dankzij de vele plottwists en politieke intriges. Er is nu een tweede seizoen bezig op de Deense tv, maar ja... dat ga je natuurlijk niet even downloaden zonder ondertiteling.

    Als ik één tv-serie mag aanraden dit jaar, dan is het The Killing.

  4. #4

    Standaard

    Goede tip! Weet ik wat ik met de kerst ga kijken .

  5. #5
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2009
    Woonplaats
    Sint-Katelijne-Waver, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    De beste serie die ik dit jaar heb gezien. Aan Twin Peaks deed het me echter niet denken. De enige overeenkomst is het startpunt van de serie (wie heeft het meisje vermoord). Geen hallucinaties en achteruitpratende dwergen dus... :wink:

    The Killing is veel rauwer dan al die uitgekauwde en hypergestileerde Amerikaanse politieseries als 24, CSI, etc. Je blijft de hele serie op het puntje van je stoel zitten, mede dankzij de vele plottwists en politieke intriges. Er is nu een tweede seizoen bezig op de Deense tv, maar ja... dat ga je natuurlijk niet even downloaden zonder ondertiteling.

    Als ik één tv-serie mag aanraden dit jaar, dan is het The Killing.
    Lijkt me wel cool, maar is het tweede seizoen een rechtstreeks vervolg op seizoen 1 of 'eindigt' het eerste seizoen met een oplossing van de moord? Ik kijk series graag in z'n geheel en dan wacht ik liever nog even op seizoen 2.

  6. #6

    Standaard

    Leuke tip, waar betaalbaar te vinden?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    In Fnac Brussel stond box aan 22,99€. Is toch vrij betaalbaar voor wat het is.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb nu al enkele afleveringen gezien, en is echt een prachtserie (ook prachtige fotografie). Veel realistischer dan de gemiddelde Amerikaanse series.

    Alleen kan ik tijdens sommige scenes een "wit puntje" waarnemen helemaal linksonder in het scherm (zelfde kleur als ondertiteling).

    De serie komt pas echt op dreef vanaf de tweede episode.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 05-12-2009 om 16:30 Reden: ..

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de tip quadran.
    Ik ga deze serie zeker even uitchecken.

  10. #10

    Standaard

    De beeldkwaliteit kan niet typen aan de Amerikaanse series, maar de inhoud maakt veel goed.

    En ook de andere "Scandinavische" omgeving. Het hoeft niet altijd Los Angeles, New York, Washington of Miami te zijn

  11. #11

    Standaard

    Volledig gezien. Prachtig gewoon!

    Constant wordt je op het verkeerde been gezet, en uiteindelijk verdenk je gewoon iedereen.

  12. #12

    Standaard

    Heb nu net de 1e vier afleveringen/1e DVD gezien. Dat is dus 4 uur voor de buis maar het is zo'n ontzettende goede serie (tot nu toe dus), Ik denk dat ik zondagavond de hele serie wel gezien heb. Dat is pas goed de kerst doorkomen haha.

  13. #13

    Standaard

    Zeker even verslavend dan pakweg "24" en heel wat realistischer. Beeldkwaliteit is soms wisselend, maar voor dergelijke serie kijk ik dat graag door de vingers.

    Ik hoop dat tweede seizoen snel op dvd komt. Net als de nieuwe tv-films van Beck, Wallander en Irene Huss.

  14. #14

    Standaard

    Heb de volledige serie nu ook gezien.
    1 van de beste TV series die ik ooit gezien heb. Pure verslaving !!

    Hopelijk pakken meer mensen deze serie op want deze serie verdient dit.

  15. #15

    Standaard

    5 sterren in de Veronica gids.

    Hopelijk gaat deze serie nu meer bekendheid krijgen want het is echt ongekend goed.

  16. #16

    Standaard

    Maar komt er een 2e seizoen dan? Dacht dat het gewoon 1 "seizoen" was.. Dus gewoon een film van 20uur.

  17. #17

    Standaard

    Het 2e seizoen is op het moment op TV in denemarken.

  18. #18

    Standaard

    heel spannend, razend knap geacteerd en boeiend van begin tot einde.

    Alleen jammer dat er toch nog wat vragen onbeantwoord overblijven aan het einde ...

  19. #19

    Standaard

    Kortweg is dit een werkelijk idioot goede serie, de acteerprestaties waren eigenlijk zonder uitzondering geweldig, zeer goed drama en over het algemeen zeer spannend.

    Hoop dat de 2e serie dit niveau ook kan halen (en dat we hem binnenkort ook op DVD kunnen krijgen dus).

  20. #20

    Standaard

    Ben gisteren begonnen met 8 afleveringen. Erg verslavend. Wat ik mij wel afvraag of het realistisch is dat de lokale partijen, oke hij is dan wel wethouder, zo goed op de hoogte gehouden worden en dat ze zelfs de dossiers van de leraren mogen inzien.

  21. #21

    Standaard

    We zijn hier nu een weekje aan het kijken en geweldig spannend! Heb wel het idee dat de ondertitels door een deen gedaan zijn, maar zo leer je ook nog eens wat deense uitdrukkingen.
    Ben nu zover dat ik iedereen verdenk, al tig keer op het verkeerde been gezet.

  22. #22

    Standaard

    Heb woensdag seizoen 1 en 2 gekocht omdat ik al zoveel over de serie gehoord heb dat ik het ook wel eens wou zien

  23. #23

    Standaard

    Ik ga morgen aan seizoen 2 beginnen, wordt wederom een prima kerst dus!

  24. #24
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb beide seizoenen inmiddels gezien en ben er zeer enthousiast over. Het spel van de acteurs is over het algemeen voortreffelijk, de verhalen geven naast het nagelbijtende speurwerk een inzichtelijk beeld van de Deense politiek en samenleving. De geweldige cliffhangers aan het eind van elke aflevering dragen bij aan de verslaving die de serie kent al zijn er duidelijk meer redenen aan te wijzen.

    Hoewel beide seizoenen nagenoeg voor dezelfde prijs in de winkel liggen, is seizoen 1 (5 dvd, 20 afleveringen van een uur) twee keer zo lang als het tweede seizoen (4 dvd, slechts 10 afleveringen van een uur). Op imdb staat dat er ook een derde seizoen inmiddels in preproductie is van Forbrydelsen (a.k.a. The Killing) met wederom Sofie Gråbøl als de onvermoeibare en geobsedeerde Sarah Lund.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Ik heb beide seizoenen inmiddels gezien en ben er zeer enthousiast over. Het spel van de acteurs is over het algemeen voortreffelijk, de verhalen geven naast het nagelbijtende speurwerk een inzichtelijk beeld van de Deense politiek en samenleving. De geweldige cliffhangers aan het eind van elke aflevering dragen bij aan de verslaving die de serie kent al zijn er duidelijk meer redenen aan te wijzen.

    Hoewel beide seizoenen nagenoeg voor dezelfde prijs in de winkel liggen, is seizoen 1 (5 dvd, 20 afleveringen van een uur) twee keer zo lang als het tweede seizoen (4 dvd, slechts 10 afleveringen van een uur). Op imdb staat dat er ook een derde seizoen inmiddels in preproductie is van Forbrydelsen (a.k.a. The Killing) met wederom Sofie Gråbøl als de onvermoeibare en geobsedeerde Sarah Lund.
    wat betaal je ervoor dan? want ik vind 28e op bol.com voor seizoen 1 nogal veel

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •