Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011
De resultaten 251 tot 268 van 268 worden weergegeven.

Discussie: Een GOEIE horror?!

  1. #251

    Standaard

    Saw is een geweldige en weer eens originele nieuwe horrorfilm.

  2. #252

    Standaard

    Na al het lof over The Beyond gehoord te hebben heb ik vorig jaar ofzo eens een keer The Beyond bekeken. En ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niet waarom iemand een film als die goed kan vinden. Zeker als deze titel tussen films als "The Entity" staat, wat in alle opzichten een betere film is.

    Wat vind ik nou zo belabberd aan The Beyond; een lijst...

    Acteerprestaties
    Muziek past totaal niet bij de sfeer
    Slechte special effects
    En hoe kan een blinde vrouw uit angst ineens de het huis uit rennen door deuropeningen heen en van het trapje van de veranda af...zonder te struikelen of haar neusje te stoten?

    En nu we het over zombiefilms hebben. Even een andere film. Dawn of the Dead...daarin moeten zombies gevaarlijk zijn, maar ze lopen daar zo langzaam! Ik erger me dan groen en geel aan het feit dat men elke keer zo bang voor ze is. Je hebt minimaal een half uur de tijd om te richten. Je kunt zelfs een meter van ze vandaan staan en precies richten om ze te schieten of wat dan ook met ze te doen.

    Komen we terug bij de nieuwe versie van Dawn of the Dead. Jaaa, daar zijn ze gevaarlijk! Dat vond ik nou een stoere film. Heerlijk genieten was dat. 28 Days was al goed, maar Dawn of the Dead 2004 beter!

    Nou ik ga
    MeanRat

  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    En hoe kan een blinde vrouw uit angst ineens de het huis uit rennen door deuropeningen heen en van het trapje van de veranda af...zonder te struikelen of haar neusje te stoten?
    Omdat die blinde vrouw een geest is. Tijdelijk ontsnapt aan 'The Beyond'.
    Ze probeert Liza te waarschuwen voor wat komen gaat, mocht ze blijven.

    Na al het lof over The Beyond gehoord te hebben heb ik vorig jaar ofzo eens een keer The Beyond bekeken.
    Aangezien het een jaar geleden is dat je 'The Beyond' hebt gezien, zou ik hem als ik jouw was de film nog maar eens bekijken.
    Mischien valt het kwartje. :wink:

  4. #254

    Standaard

    Ik vond The Beyond een sterke film, een echte cult horrorklassieker. Samen met Zombi 2 één van de betere werken van Fulci.

  5. #255

    Standaard

    Jeepers Creepers
    Jeepers Creepers 2 (deel 1 was beter, maar dit is n film ala Scream, dus veel kill, kill, kill)

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martini
    Jeepers Creepers
    Jeepers Creepers 2 (deel 1 was beter, maar dit is n film ala Scream, dus veel kill, kill, kill)
    Jeepers Creepers 2 begon heel erg goed, maar verviel al snel in de zoveelste ongeïnspireerde teenagerhorrorfilm.

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    Na al het lof over The Beyond gehoord te hebben heb ik vorig jaar ofzo eens een keer The Beyond bekeken. En ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niet waarom iemand een film als die goed kan vinden. Zeker als deze titel tussen films als "The Entity" staat, wat in alle opzichten een betere film is.

    Wat vind ik nou zo belabberd aan The Beyond; een lijst...

    Acteerprestaties
    Muziek past totaal niet bij de sfeer
    Slechte special effects
    En hoe kan een blinde vrouw uit angst ineens de het huis uit rennen door deuropeningen heen en van het trapje van de veranda af...zonder te struikelen of haar neusje te stoten?

    En nu we het over zombiefilms hebben. Even een andere film. Dawn of the Dead...daarin moeten zombies gevaarlijk zijn, maar ze lopen daar zo langzaam! Ik erger me dan groen en geel aan het feit dat men elke keer zo bang voor ze is. Je hebt minimaal een half uur de tijd om te richten. Je kunt zelfs een meter van ze vandaan staan en precies richten om ze te schieten of wat dan ook met ze te doen.

    Komen we terug bij de nieuwe versie van Dawn of the Dead. Jaaa, daar zijn ze gevaarlijk! Dat vond ik nou een stoere film. Heerlijk genieten was dat. 28 Days was al goed, maar Dawn of the Dead 2004 beter!

    Nou ik ga
    MeanRat
    Hoe oud ben je?

    Dit is niet om lullig te doen want ieder zijn eigen smaak (dat geld ook voor ouderen ), maar toen deze films gemaakt werden was de tijdsgeest heel anders. Sfeer en symboliek was toen veel belangrijker.
    Jonge mensen willen meer actie, snellere beelden en minder inhoud.
    Ook niks mis mee natuurlijk, maar daarom worden al die remakes ook veer sneller en vaak ook nog explicieter in beeld gebracht dan de originelen. Texas Chainsaw was op zich een hele tamme film kwa bloed. De remake heeft al meer gore (nog niet veel maar goed )
    The Shining duurt ook uren maar is wel lekker beklemmend.

    Alex Proyas heeft met Dark City bijvoorbeeld de balans tussen sfeer en snelheid fantastisch gecombineerd.

    Star wars is ook een heel goed voorbeeld. De oude films waren veel trager dan de nieuwe. De meeste mensen vinden de oude beter, maar laat bijvoorbeeld een kind van 12 of een kind van zelfs 16 of 18 en die vinden denk ik de oude films maar saai.

    Again: Niks mis mee

    Dawn en de remake zijn beide leuke films. The Beyond vond ik ook niks aan, maar dat komt wellicht omdat ik meer gore had verw8.

    EN veel belangrijker: Er is ook zoiets als smaak
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  8. #258

    Standaard

    The Beyond is één van de beste horrors ever. Geweldige sfeer, gore, etc.. Het is een film die je niet moet proberen te snappen, maar gewoon over je heen moet laten komen.
    He is but one man. One man alone cannot fight the future.

  9. #259

    Standaard

    Aan The Beyond valt ook niks te snappen, ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand heb gehoord die het 'verhaal' uit kan leggen.

    Neemt niet weg dat dit imho een pareltje in zijn genre is. Je moet natuurlijk wel van B-horror houden, en dan is Fulci toch wel iemand die een aantal klassiekers op zijn naam heeft staan (Zie ook Zombi 2, City of the living dead en House by the cemetery)

  10. #260

    Standaard

    Dit is mijn top 5:

    1: The Shining
    2: The Thing
    3: Nightmare on Elmstreet deel 1
    4: The Beyond
    5: The Newyork ripper

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fox Mulder
    The Beyond is één van de beste horrors ever. Geweldige sfeer, gore, etc.. Het is een film die je niet moet proberen te snappen, maar gewoon over je heen moet laten komen.
    Is deze ook op DVD regio 2 te koop? ik heb hem wel een keer op regio 1 gezien.

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    5: The Newyork ripper


    Zeker na 't zien wat voor 'n gegevens ze toen al uit een bloedtest konden halen

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fox Mulder
    The Beyond is één van de beste horrors ever. Geweldige sfeer, gore, etc.. Het is een film die je niet moet proberen te snappen, maar gewoon over je heen moet laten komen.
    Is deze ook op DVD regio 2 te koop? ik heb hem wel een keer op regio 1 gezien.
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2163

  14. #264

    Standaard

    Weet niet of deze al genoemd is, maar dit vind ik een echte horrortopper:
    Candyman (alleen de eerste, de rest is rotzooi) met Tony Todd..... :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fox Mulder
    The Beyond is één van de beste horrors ever. Geweldige sfeer, gore, etc.. Het is een film die je niet moet proberen te snappen, maar gewoon over je heen moet laten komen.
    Is deze ook op DVD regio 2 te koop? ik heb hem wel een keer op regio 1 gezien.
    The Beyond zit ook in de Filmnight Special box. Elke film in deze box wordt bovendien ingeleid door Jan Verheyen. De intro's van Verheyen zijn bijzonder interessant en bij momenten hilarisch.

    http://www.freerecordshop.be/pages/p...oductID=423507

  16. #266

    Standaard

    ringu 1+2
    ju-on 1+2
    8)

  17. #267

    Standaard


    A TALE OF TWO SISTERS Kim Yee-Woon
    ERASERHEAD David Lynch
    THE BROOD David Cronenberg
    KAIRO Kiyoshi Kurosawa
    CURE Kiyoshi Kurosawa
    HAUTE TENSION Alexander Aja
    THE TENANT Roman Polanski
    SESSION 9 Brad Anderson

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bobby
    ju-on 1+2
    Bedoel je dan Ju-On: The Grudge 1 en 2 of Ju-On de TV-films 1 en 2?
    TV-films heb ik nog niet gezien maar schijnen angstaanjagender te zijn dan Ju-On: The Grudge (vooral deel 1).
    Deel 2 van Ju-On: The Grudge vond ik niks aan. Slechte film. Heel onsamenhangend en ze deden teveel hun best om de andere delen te evenaren.
    Waarom zijn tegenwoordig veel Aziatische sequels met zwangere vrouwen (Ju-On: The Grudge 2 en The Eye 2 ook al)? Zouden ze beter niet doen want de verhalen zijn volkomen uit de lucht gegrepen.

Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •