Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 268 worden weergegeven.

Discussie: Een GOEIE horror?!

  1. #1

    Standaard Een GOEIE horror?!

    Ik dacht eens zo bij mezelf, misschien is het wel leuk om een keer een GOEDE horror op DvD aan te schaffen. Maar...dan bedoel ik ook een GOEDE horror! En niet zo'n eentje als "Scream" ofzo. Want ik wil gewoon een keer weer een lekkere creepy film zien. Sommige van jullie vonden "The Blair Witch Project" niet goed, maar ik heb een ruime fantasie en juist omdat je daar niets ziet vond ik dat een enge film.

    Maar goeie horrors zijn schaars, naar mijn mening. Tenminste, in mijn opzicht. De meeste uit hollywood krenken gewoon geen haar op mijn hoofd (999 van de 1000 keer). En nou lees ik zo nu en dan wel eens verhaaltjes/recensies over horrorfilms uit bijvoorbeeld italie, of azie, of welk ander land dan ook. Of een horrorfilm WEL uit amerika maar van een onafhankelijke regisseur NIET uit hollywood. En daar hoor ik dan goeie verhalen over.

    Goed, come to the point!
    Plaats hier gewoon je tips over welke horrors echt GOED zijn en echt een beklemmende sfeer kunnen weergeven. "THe Exorcist" en "The Blair Witch Project" uitgezonderd. Die heb ik al gezien namelijk. Ik ben benieuwd!

    Groetjes en bedankt alvast.
    Meanrat

  2. #2

    Standaard

    Jeepers Creepers

    schijnt een van de betere te zijn van de laatste paar jaar. Zelf kijk ik dit soort films niet zo vaak, maar ik zelf vond het een hele goeie (alleen het eind is wat, hoe zullen we het zeggen? opvallend?)

  3. #3

    Standaard

    Hmm...Echte horrorfilms, da's een moeilijke....
    Zelf vond ik Blair Witch 2 beter dan de 1e.

    Omdat je aangeeft dat je Blair Witch Project goed vond omdat je niets zag, is 'The Others' wellicht iets voor je...

    En hoewel geen echte horror, maar zeker niet minder beklemmend (en in ieder geval spannend):
    - Sixth sense
    - Seven

  4. #4

    Standaard

    Hij is wel commercieel, en ik weet dat een hoop mensen hem echt helemaal niks vonden, maar ik heb toch met een onaangenaam gevoel in mijn buikje zitten kijken naar
    Thir13en Ghosts
    In de bioscoop wel te verstaan.
    Edit: Vorige week The Others gezien, is idd ook goed. Heb je in ieder geval wat fantasie voor nodig. Aanrader
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  5. #5

    Standaard

    The Shining, een trendzetter in thriller-horrors. Verwacht hier geen veel bloed, afgezaagde hoofden ed. Er zit 1 echt gore scenen in met een vrouwelijk zombie.

    Maar wel een film die je constant op het puntje van je stoel laat zitten. En Jack Nicholson is meesterlijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Geslaagde creepy films (althans dat vond ik):
    - Halloween (evt. kan H20 ook)
    - I know what you did last summer
    - The Shining
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  7. #7

    Standaard

    Dit is wel een erg divers onderwerp. Je hebt de slasher-films (het Wes Craven-genre met alle volgelingen), de klassieke hammer-horrors uit Engeland (Christopher Lee en consorten), je hebt de verfilmde horror-verhalen a la Dracula, Frankenstein, Jeckyl & Hyde, et cetera.
    Mijn favorieten op horror-gebied:
    Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (wel de originele met Max Schreck, niet de remake met Klaus Kinski). Een stomme film uit de hoogtijdagen van de vooroorlogse Duitse cinema.
    Bram Stokers Dracula. Raakt de sfeer van het originele boek erg goed.
    Hellraiser 1. Gebaseerd op een boek van Clive Barker. Deze horror-schrijver wordt door Stephen King zelf geprezen. Deel 2 is ook nog te genieten, de rest niet.
    En als we het toch over Stephen King hebben: The Shining (ik geef de voorkeur aan Kubrick's versie) is een van de weinige (horror-)boeken van hem die een goede film hebben opgeleverd. Stephen King was het daar zelf overigens niet mee eens. Hij heeft het later nog eens overgedaan in een mini-serie.
    Night of the Living Dead. Een klassieker in het zombie-genre.
    Alien 1. Alien 2 (Aliens) was de actie-Alien, Alien 3 de dramatische Alien, Alien 4 (Resurrection) de dramatisch slechte Alien en het origineel is de horror-Alien. Een klassieker in zowel het SF- als het horror-genre, mede dankzij het design-werk van H.R. Giger.
    Binnen het slasher-genre zijn de eerste delen van de Halloween-cyclus en de Nightmare on Elmstreet-cyclus nog wel acceptabel. De vervolgen stellen veelal teleur. Friday the 13th heeft mij nooit kunnen bekoren.
    Verder zijn diverse films van Guillermo del Toro erg apart. Cronos is een apart vampieren-verhaal, El Espinazo del Diablo (the Devil's Backbone) schijnt ook erg apart te zijn. In 2003 verschijnt Hellboy van zijn hand, met Ron Pearlman in de hoofdrol (speelt in meer Del Toro-films mee). Dit zou ook nog wel eens een sfeervolle film kunnen worden.
    Dan hebben we nog de weerwolven-films, waarvan An American Werewolf in London en Company of Wolves als hedendaagse klassiekers mogen gelden. De special effects (lees: transformatie-scènes) waren in hun tijd baanbrekend. Dit was dus voor CGI. Daarnaast heb je diverse oude Frankenstein-films met Boris Karlof. De versie met Robert de Niro is ook wel aardig, maar Boris blijft toch het ultieme monster.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #8

    Standaard

    The Shining
    Alien
    De Lift
    The People Under The Stairs
    Henry: Portrait Of A Serial Killer
    Thirtheen Ghosts
    Cube
    Phantoms

  9. #9

    Standaard

    DOG SOLDIERS (beste weerwolf film sinds AWIL)

    FRAILTY (zeer goede NOIR thriller, niet echt eng maar wel heel goed)

    THE ENTITY (oud maar nog steeds een topper)

    THE BEYOND (fulci's beste film, athans dat vind ik)

  10. #10

    Standaard

    The Omen. Ook weer geen slasher, maar een suspense-horror van de bovenste plank. Waanzinnige rol van Damien. Hoe kunnen ze zo'n klein jochie toch zo duivels laten kijken...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    The Omen. Ook weer geen slasher, maar een suspense-horror van de bovenste plank. Waanzinnige rol van Damien. Hoe kunnen ze zo'n klein jochie toch zo duivels laten kijken...
    Gewoon zeggen dat-ie niet naar Teletubbies mag kijken
    Maar the Omen is inderdaad goed. Deel 2 en 3 zijn iets minder, maar je kunt ze samen nog wel als trilogie bekijken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    DOG SOLDIERS (beste weerwolf film sinds AWIL)
    Hier heb ik inderdaad goede dingen van gehoord. Draait-ie al ergens in den lande? Of heb je een divx-versie bekeken?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #13

    Standaard

    Persoonlijk vond en vind ik The Relic een van de betere horrorfilms van de laatste tijd. In hetzelfde genre is ook Mimic een aanrader.

    Verder vond ik ook Event Horizon om te bibberen en zie ik uit naar de release van Jeepers Creepers ...

  14. #14

    Standaard No slash go suspense

    Hmmm, ik denk dat ik meer van suspense horror hou dan van Slasherhorror. Vroeger kon ik nog wel genieten van Friday the 13th maar bij het herkijken van een uitzending op tv kon het me totaal niet boeien. Nee, ik vind SFEER in de film belangrijk. Zoals die in The Others gemaakt wordt, dat is fantastisch wel. Zoiets dus...

    Kennen julile de film "Ring" uit Japan? Ik heb daar wel goede dingen over gehoord. Gezien? Dan NIET gelijk alles vertellen, maar alleen of je die GOED vond of NIET, maar NIET alles vertellen, want dan schrap ik die ook van mijn wishlist (oh ja, daar staat nog niet eens wat in ).

    Tja, ik hou dus meer van de sfeer die een horror creeert dan de bloederige scenes. Hoe meer bloed en gore, hoe komischer de horror, hoe minder 'horror' het is.

    Aju!
    Meanrat

  15. #15

    Standaard

    Aan te raden horror:

    Gore -> The Thing (1982)

    Creepy -> The Changeling

    Classic - Psycho (1960)

    Verder nog de thriller/opbouwsuspense -> Se7en, Silence o/t Lambs, Rosemary's Baby, The Tenant

    Dat zijn wel de standaard aanraders, die je vast en zeker goed zal vinden, enneh ohja -> Cineasten waar je op mag letten -> David Cronenberg, Dario Argento, Takashi Miike

  16. #16

    Standaard

    mja laten we eerlijk zijn met Horror bedoel we geen thriller (scream, last summer, helloween e.d.) maar HORROR.
    Nou is mijn persoonlijke mening dat er de laatste jaren weinig goeie horror films zijn uitgebracht.. maar er is nog hoop voor het genre Cradle of Fear deze film met een uitmuntend verhaal kunnen wij bestempelen als HORROR zoals horror bedoeld is.
    Eén probleem. Hij is niet of nauwelijks in Ned te krijgen. Als je em tog wilt hebben moet je em bestellen op Cradle of Fear ikzelf heb em gevonden in een plaatselijke import shop (lucky bastard ) Als je een film kijkt voor de effecten neem dan een andere, want deze film heeft zn geld duidelijk uitgegeven aan de bloederige effecten. En had ik al gezegd dat het een goed verhaal had?

  17. #17

    Standaard 4 verhalen??

    Ik heb op de website gekeken van Cradle of Fear en daar lijkt het erop dat er 4 aparte verhalen verteld worden. Ze hebben wel met elkaar te maken, maar ze worden als apart zijnde verteld. en ik heb liever een (horror)film waarbij gewoon alles in 1 verhaal verteld wordt. Ik heb ook een keer "The Necronomicon" gezien. Ook zo'n film. 4 verschillende verhalen...die in principe ook wel met elkaar te maken hebben, maar toch apart verteld worden.

    Ik hou er niet zo van eerlijk gezegd

    Bedankt wel weer voor de vele reacties.
    Meanrat

  18. #18

    Standaard wow, ziek

    Wooww....
    "The Sick Room" op die internetsite gaat me iets te ver. Erg grof! Is die film ook zo? Raannnzzziiigggg, lijkt verder te gaan dan Audition.

    De eh...massel??

    meanrat

  19. #19

    Standaard

    Hellraiser 1&2 (vond persoonlijk 2 beter)

    Evil dead 1&2 (3 is gewoon pure fun maar 1&2 zijn nog wel echte horror)

    Candyman (spannend)

    Videodrome (Al die david cronenberg films hebben wel zo'n sfeertje)

    The People Under The Stairs (degelijke film van wes craven)

    Necronomicon (bizar)

    The shining (prachtige film de remake van stephen king zelf is echt slecht)

    Nightmare on Elmstreet (1,2,3)

    The Dead zone (niet typische horrorfilm van stephen king maar toch wel heel beklemmend. echt een fantastische film)
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  20. #20

    Standaard

    Body Parts met Jeff Fahey is ook een behoorlijke horrorfilm.

  21. #21

    Standaard

    Hier heb ik inderdaad goede dingen van gehoord. Draait-ie al ergens in den lande? Of heb je een divx-versie bekeken?

    Ik heb een SVCD liggen

  22. #22

    Standaard

    Heb die Cradle Of Fear zien liggen in de lokale FRS. Wel veel te duur om zelfs maar in overweging te nemen. (dacht ik). Hopelijk daalt de prijs als ze hem niet kwijt geraken ...

    En ja ... dit is echt een ranzig filmpje ...

  23. #23

    Standaard Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    Tja, ik hou dus meer van de sfeer die een horror creeert dan de bloederige scenes. Hoe meer bloed en gore, hoe komischer de horror, hoe minder 'horror' het is.
    Silence of the Lambs is ook nog misschien een aanrader, alsmede misschien Jaws en Brotherhood of the Wolf.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #24

    Standaard Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat


    Kennen julile de film "Ring" uit Japan? Ik heb daar wel goede dingen over gehoord. Gezien? Dan NIET gelijk alles vertellen, maar alleen of je die GOED vond of NIET, maar NIET alles vertellen, want dan schrap ik die ook van mijn wishlist (oh ja, daar staat nog niet eens wat in ).
    Absolute aanrader! Juist in deze film is de sfeer echt huiveringwekkend, met hele simpele situaties wordt er echt een ijzingwekkende spanning opgebouwd. "Ring 2" en "Ring 0" Moet je dan eigenlijk ook kijken, niet omdat ze altijd hetzelfde niveau halen maar omdat dan het héle plaatje duidelijk wordt..

    Een aanrader in dit aziatische horror genre is overigens de welbekende "Audition"

    Overige aanraders die wel in het plaatje passen dat jij geschetst hebt:

    Jacobs Ladder
    The Shining
    The Omen

    en niet thirteen ghosts en jeepers creepers, de eerste is gewoon bagger, de tweede niet zozeer maar wel een typisch jaren 90/00 hollywood "horror" (persoonlijk dan)

  25. #25

    Standaard Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    Kennen julile de film "Ring" uit Japan? Ik heb daar wel goede dingen over gehoord. Gezien? Dan NIET gelijk alles vertellen, maar alleen of je die GOED vond of NIET, maar NIET alles vertellen, want dan schrap ik die ook van mijn wishlist (oh ja, daar staat nog niet eens wat in ).
    Ook hier kon Hollywood het niet laten: Een Amerikaanse remake is in produktie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •