Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 268 worden weergegeven.

Discussie: Een GOEIE horror?!

  1. #26

    Standaard Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Absolute aanrader! Juist in deze film is de sfeer echt huiveringwekkend, met hele simpele situaties wordt er echt een ijzingwekkende spanning opgebouwd. "Ring 2" en "Ring 0" Moet je dan eigenlijk ook kijken, niet omdat ze altijd hetzelfde niveau halen maar omdat dan het héle plaatje duidelijk wordt..
    Ik heb de film in het 'rek' zien staan bij Ezy. Is dat een fatsoenlijke uitgave? Ik zie nl dat ie Dolby Surround is. Is er toevallig ook een 5.1 release?
    Als ie inderdaad zou huiveringwekkend is als Exorcist (daar krijg ik écht de creeps van) wil ik 'm wel hebben...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #27

    Standaard

    Is "The Necronomicon" ook op DVD? Kan me herinneren deze film eens ooit gezien te hebben en vond hem erg vet...

  3. #28

    Standaard

    Enkele horrorfilms die mijn inziens zeer de moeite zijn; ook al zijn het geen slasherpics:

    Les Diaboliques (Henri-Georges Clouzot)
    El Ángel exterminador (Louis Bunuel)
    Rosemary's Baby (Roman Polanski)
    The Texas Chain Saw Massacre (Tobe Hooper)
    The Exorcist (William Friedkin)
    Repulsion (Roman Polanski)
    Night of the Living Dead (George A. Romero)
    Wait until Dark (Terence Young)
    Alien (Ridley Scott)
    Evil Dead (Sam Raimi)
    Le Locataire (Roman Polanski)
    Henry, portrait of a Serial Killer (John McNaughton)
    Silence of the Lambs (Jonathan Demme)
    El Espinazo del Diablo (Guillermo del Toro)

  4. #29

    Standaard

    Twee films met Sam Neill:

    In the mouth of madness, heb ik alweer een tijd geleden gezien maar ik weet nog dat het me niet makkelijk af ging

    Event Horizon, laatst nog op de BBC gezien en ook al had ik een borrel op, het bleef griezelen. Er zitten een aantal scenes in waarin de 'slachtoffers' bepaalde korte snelle visioenen hebben, als je dan vernuftig met je pauze toets omspringt weet je niet wat je ziet...

  5. #30

    Standaard

    Cradle of Fear is inderdaad sick...das juist et mooie dr aan. En nee het zijn niet 4 aparte verhalen, want et is wel steeds dezelfde killer maar eigenlijk 4 verschillende (originele) moorden maar wel één verhaal. Mja hij is idd een beetje aan de dure kant maar dat komt omdat het import is. Er staat ook duidelijk op de hoes "This Is Not A Film For The Faint-Hearted" (Dit is geen film voor mensen met een zwak hart)

    It's Not If They Die, It's How...

  6. #31

    Standaard

    - evil dead serie
    - braindead
    - bad taste
    - nekromantik
    - guts of a virgin
    - the beyond
    - zombi 2 aka zombie
    - romero's dead serie
    - violent shit III : infantry of doom
    - rabid grannies
    ...

    klassieke horror : dracula, frankenstein en vele hammer films

    horror is zeer ruim begrip

  7. #32

    Standaard

    Dan maar ff een plateken van CRadle of feAR:


  8. #33

    Standaard

    Hellraiser natuurlijk....deel 1 en 2 zijn verplichte kost voor horror fans! Jammer dat de DVD's die hier in Nederland uitgebracht zijn van Hellraiser de door RCV verklote versies zijn...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    - nekromantik
    Deze heb ik pas ook gezien...was wel benieuwd. Maar deze films (1&2) vielen me zwaar tegen. Had het idee dat er nogal langdradig werd gedaan om de meest nutteloze handelingen in beeld te brengen. Het enige horror hieraan was dan ook de gedachte erachter.

  10. #35

    Standaard

    Demons / Demons 2
    Don't Torture a Duckling
    Manhattan Baby
    The House By The Cemetary
    7 days To Live ( Duitse creepy House film )
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  11. #36

    Standaard

    Nou over horror films gesproken,kreeg net de nieuwe Veronica gids binnen,en kijk dan meestal als eerste naar de dvd recentie's,en welke film staat daar in!! jawel Jeepers Creepers,ik heb deze film bij videoland gehuurd als import maar ik vondt het gewoon een bagger film en helemaal niet spannend gewoon ronduit slecht!.Vele mensen die ik sprak vonden deze film waardeloos,nu komt het allermooiste n.l dat de Veronica redactie(recentie's) deze film gewoon de hemel in prijzen,de recentie logo is gewoon bijna helemaal blauw!!!nou sorry hoor maar als er een iemand is die zeer 'streng' is met recentie's geven is Veronica het wel,dus dit begrijp ik gewoon niet???????krijgt zelfs nog meer als Men in Black2,ik zal Veronica ook even mailen,want dit vindt ik echt heel raar.

    Wat vinden jullie hiervan??

  12. #37

    Standaard


    In the mouth of madness (Shit man die film is ENG!)
    Event Horison (Lekker eng als je je Home Cinema Set lekker hard zet!)
    Childs Play t/m Bride of Chucky (niet echt eng maar een bepaalde en zeer coole zweer en FUNNY!)
    Bram Stokers Dracula(De superbit versie is THA WORD!)
    Sphere (vind hem veel op Event Horizon lijken maar zeker een angstaanjagende film....)
    EDIT : VERGEET DEZE MEESTERLIJKE FILMS NIET :
    The Shining (Jackie op zijn best)
    Misery (Dat ene fragment dat ze hem zijn voeten met een hamer bijwerkt...)
    Extreme Measers (Ik heb allen het boek gelezen niet de film gezien... maar het boek was VET! Nu ff de film een een keer huren)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon le Mair
    nou sorry hoor maar als er een iemand is die zeer 'streng' is met recentie's geven is Veronica het wel,dus dit begrijp ik gewoon niet???????krijgt zelfs nog meer als Men in Black2,ik zal Veronica ook even mailen,want dit vindt ik echt heel raar.

    Wat vinden jullie hiervan??
    Zelf vond ik er ook geen drol aan..waarschijnlijk zal je de DVD ook wel kunnen winnen met een prijsvraag in dezelfde gids... De Veronica gids is natuurlijk ook geen ècht film-recensie-blad. Ik heb altijd de indruk dat dit soort bladen als die van Veronica nogal "sponsorgevoelig" zijn..

  14. #39

    Standaard Re: Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Ik heb de film in het 'rek' zien staan bij Ezy. Is dat een fatsoenlijke uitgave? Ik zie nl dat ie Dolby Surround is. Is er toevallig ook een 5.1 release?
    Als ie inderdaad zou huiveringwekkend is als Exorcist (daar krijg ik écht de creeps van) wil ik 'm wel hebben...
    Ikzelf hou er niet zo van om een bindend filmadvies te geven. Daarvoor verschillen smaken te veel. Ik kan 'm natuurlijk wel aardig aanraden om 'm eerst ff te huren..Ikzelf heb 'm al bij Donner besteld en dat is geloof ik een andere versie. De voorkant is in ieder geval anders.

  15. #40

    Standaard Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters


    Absolute aanrader! Juist in deze film is de sfeer echt huiveringwekkend, met hele simpele situaties wordt er echt een ijzingwekkende spanning opgebouwd. "Ring 2" en "Ring 0" Moet je dan eigenlijk ook kijken, niet omdat ze altijd hetzelfde niveau halen maar omdat dan het héle plaatje duidelijk wordt..
    Ook een hele goede van Hideo Nakata, maar persoonlijk vind ik hem minder dan "The Ring" is "Dark Water. Maar volgens mij is ie nog niet op DVD uit dus dat houdt op.
    November 4th; Sean"Puff Daddy/P.Diddy/Dip Shiddy"Combs'birthday. As friends sing "Happy Birthday," he suddenly realizes there's one song he hasn't sampled yet...

  16. #41

    Standaard

    Ben ik blij dat ik mijn favoriete filmsoort de horror is!

    Ik kan mijzelf toch profileren als een beetje horror-kenner, en daarom raadt ik je de volgende titels aan:

    - Hellbound (Hellraiser 2)
    - Evil Dead 1 en 2 (Lachen!)
    - Braindead (TOPPERTJE!!!)
    - From dusk till dawn 1 (Tittytwister!)
    - Return of the living dead 3 (lekker stoer wijf!)
    - Candyman 1
    - Texas Chainsaw Massacre 1 (freaky voor die tijd!)
    - Sleepy Hollow
    - Jeepers Creepers

    Veel plezier met het kijken! Check anders ook even deze site:
    http://www.horrorcypher.nl

    Vitor

  17. #42

    Standaard

    Funny Games van Michael Haneke baadt ook wel in een creepy sfeertje. Alhoewel er erg weinig expliciet getoond wordt, is de sfeer toch wel behoorlijk sick.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vitor Alves da Silva
    Ben ik blij dat ik mijn favoriete filmsoort de horror is!

    Ik kan mijzelf toch profileren als een beetje horror-kenner, en daarom raadt ik je de volgende titels aan:

    - Hellbound (Hellraiser 2)
    - Evil Dead 1 en 2 (Lachen!)
    - Braindead (TOPPERTJE!!!)
    - From dusk till dawn 1 (Tittytwister!)
    - Return of the living dead 3 (lekker stoer wijf!)
    - Candyman 1
    - Texas Chainsaw Massacre 1 (freaky voor die tijd!)
    - Sleepy Hollow
    - Jeepers Creepers

    Veel plezier met het kijken! Check anders ook even deze site:
    http://www.horrorcypher.nl

    Vitor
    Candyman1?? HORROR? das slappe hap man.. maja ieder zn eigen mening.. ik viel bijna in slaap bij die film.

    Hellraiser Inferno : beste uit de reeks, en schitterend verhaal.. je moet em vaker dan 1 keer zien om te begrijpen.

    Stephen King's IT : Dat die nog niet eens genoemd is : schitterende film... hmm is deze eigenlijk alwel op DvD?

  19. #44

    Standaard

    Zelf vind ik goed:

    A Nightmare on Elmstreet serie
    Child's play serie
    Candyman
    Texas Chainsaw Massacre
    Halloween
    Friday the 13th

    Gistre toevallig gehuurd Jeepers Creepers, ook wel aaridg en redelijk origineel na al die jaren "rotzooi"
    StarTrader

  20. #45

    Standaard hellraiser...steeds dieper

    Hmmm, ik vind dat Hellraiser wel een oke horror is. Maar zeker is het voor mij dat naarmate de hellraiser films vorderen ze steeds slechter worden. In 1 zaten nog goede scènes in en was de kennismaken met die eh...monsters...(wat was hun naam)...nog erg creepy. Dan ken je ze al...en tja...hoe kun je dan nog iemand de stuipen op het lijf jagen. Toen werd er in Hellraiser 2 een nieuwe ...ehm...monster...(wat was hun naam)...gemaakt. Dat was ook nieuw. Maar toen...het was op. Ik had de laatste films op Rtl 5 gezien. Rtl 5 zond ze daar allemaal uit namelijk. Het ging nu meer om slashergeshit. Steeds meer van die eh...monsters...(wat was hun naam)...die steeds meer mensen afslachtten. Niets an...geen verhaal...en de leider van die eh...monsters...(wat was hun naam)...die had niet meer dat fanstastische engelse accent zoals in nummer 1. Je hoorde nu een amerikaan die sukkelig dat accent probeerde na te doen. Man, ik kan dat nog beter.

    Dus ik begrijp niet waarom je Hellraiser Inferno zo goed kan vinden. maar...volgens mij heb ik die niet gezien nog. Dus ik moet mijn mondje er maar over houden. Alleen denk ik niet dat de oude hellraiser sfeer ooit nog terug te halen is. En trouwens...het acteren werd ook steeeeds slechter wat voor mij toch echt belangrijk is. anders voelt het zo goedkoop aan.

    Meanrat

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Funny Games van Michael Haneke baadt ook wel in een creepy sfeertje. Alhoewel er erg weinig expliciet getoond wordt, is de sfeer toch wel behoorlijk sick.
    Ja daar heb ik dan weer helemaal niks mee. Heb wat vrienden van de Filmacademie die daar mee weglopen maar ik vond er echt geen ruk aan. Hij is wel sick, dat wel.

    Voor mij is Stephen King's IT inderdaad ook wel een van de hoogtepunten op horror-gebied. Al vind ik het einde echt dra-ma-tisch, het boek zal wat dat betreft wel beter zijn.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascalnet


    Ja daar heb ik dan weer helemaal niks mee. Heb wat vrienden van de Filmacademie die daar mee weglopen maar ik vond er echt geen ruk aan. Hij is wel sick, dat wel.
    De threadstarter vroeg naar films die een beklemmende sfeer weergeven. Volgens mij slaagt Funny Games daar perfect in. Of zo'n sfeer een conditio sine qua non voor een horrorfilm is, wil ik in het midden laten. Maar het is je volste recht om hier niet mee akkoord te gaan.

  23. #48

    Standaard

    Bespaar je de moeite om Hellraiser Inferno te huren Meanrat,deze film is typisch een b-film heeft ook niet de bioscoop gehaald en ligt er nu al afgedankt in de bakken,Pinnhead komt er ook maar 10 sec in voor,naar mijn mening een nog slechter vervolg.


    Ik heb zo net Stephen King's Rose Red gehuurd,wacht alleen tot het wat donkerder wordt buiten

    Speelduur±245min!!

    Kijken of dit mischien griezelig is

  24. #49

    Standaard The Threadstarter

    The Threadstarter...titel voor een goeie horror?



    Ik heb Funny Games al gezien en ik vond hem helemaal geweldig. Zeer beklemmend inderdaad. Dit komt mede door het fantastische acteerwerk! Zo echt allemaal en dan schrik je je rot als...de kijkers weten wel wat ik bedoel denk ik...anders maakt het me niet zoveel uit. Ik weet zelf wat ik bedoel.

    Maar "The Threadstarter" heeft hem dus al gezien .

    Meanrat

  25. #50

    Standaard

    Bram Stoker's Dracula

    The Thing

    Event Horizon

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •