Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 268 worden weergegeven.

Discussie: Een GOEIE horror?!

  1. #51

    Standaard Re: The Threadstarter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat


    Maar "The Threadstarter" heeft hem dus al gezien .
    "The Treadstarter"... komt ook wel 'funny' over als je er zo over nadenkt. Ik vind dat deze film in hetzelfde rijtje thuishoort als 'Henry: Portrait...'. Misschien moet je Last House On The Left eens gaan huren Meanrat. De sfeer in deze film vond ik op bepaalde momenten echt wel misselijkmakend. Niet dat het me allemaal te erg werd, maar ik kreeg er wel een onaangenaam gevoel bij. Kwam echt wel als een mokerslag aan.

  2. #52

    Standaard

    Ieder zn eigen mening maar HR: Inferno is echt wel de moeite waard om te kijken en het gaat niet om pinhead of hoelang die erin voorkomt.. en trouwen bedoel je pinhead? dat zn accent weg is? vreemd hij word in alle Hellraisers door de zelfde persoon gespeeld heur

  3. #53

    Standaard

    Heyzz iedereen!!
    De beste horrorfilms? Moeilijk te zeggen, want het zijn er nogal wat. Ik heb een tijdje geleden de Lift en Down (re-make) gezien. Opzich vond ik ze tijdens het kijken geneens zo eng, maar het bleek dat beide films na een tijdje toch begonnen te werken (ik ben pas 14 jaar). "Videodrome" is voor mij iets te oud. Ik vond hem wel aardig, maar het verhaal leek af en toe wel geschreven voor de hallucinaties opzich, en er zaten een paar stevige scenes in. Ik ben namelijk niet dol op al te gore films. Maar ik kan maar niet begrijpen dat Blair Witch 2 zulke slechte recensies heeft gekregen. Hij was toch best spannend? Jammer van het einde. Een van de weinige films die ik echt eng vond, en waarschijnlijk ben ik de enige, was the Sixth Sense. Claustrofobisch en supergoor.

  4. #54

    Standaard Goor zintuig?

    Hmm, The Sixth Sence "goor"? Oke, beklemmend vond ik hem ook wel, maar toch lang niet zo beklemmend als een film kan zijn. Maar, dat ie goor is...je ziet wat opgemaakte mensen. Nee, als je goor wilt zien...mag ik dat aan een 14jarige vertellen? Ik hou mijn mondje maar, heheheh...

    Maar ik vond Event Horizon inderdaad wel wat goor (zoals iemand eens zei). En de DvD een keertje lekker langzaam afspelen en de pauzeknop gebruiken dat lijkt mij ook best smerig. Want die snelle hallucinaties die ertussendoor komen zijn inderdaad vrij goor. Voor een Hollywoodfilm zeker. Alleen jammer dat deze film toch teveel lijkt op een doorsnee hollywood. De opbouw is...:
    neem een zooitje mensen. Slacht daar een paar van af en hou er op het eind een paar over. Zo kun je nog veel meer films noemen. Ik noem Aliën 1, 2, 3, 4. Het is wel leuk, maar eens wil je meer...

    Ik zit echt nu te denken om "Ring" aan te schaffen...maar toch nog eng...stel dat ik het wel een leuke film vind maar dat ik na het kijken het toch niet waard vond om hem te kopen. Jammer, hier in Enschede hebben we nou niet echt goeie videotheken.

    Of weet iemand of er hier in Enschede / Hengelo wel goede videotheken zijn? Laat me maar weten...

    Meanrat

  5. #55

    Standaard

    In de categorie beklemmend vind ik Strange Days zeker de moeite waard.

  6. #56

    Standaard Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    Kennen julile de film "Ring" uit Japan?
    Ik heb net op de IMDB zitten kijken en nu blijken er 2 films te zijn die makkelijk door elkaar te halen zijn:
    *Ring (imdb)
    *Ringu (imdb)

    Ring is een Koreaanse/Japanse film en Ringu een Japanse. Het grappige is dat als je de user reviews leest, je het idee krijgt dat het over exact dezelfde film gaat. Toch hebben ze een andere cast en zijn ze in opvolgende jaren gemaakt. En er komt inderdaad een Ring aan uit Hollywood...

    Die bij Ezy lijkt me de juiste (Japanse) en ik denk dat ik 'm maar ga bestellen. De reviews lezende wordt ik al bang...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #57

    Standaard Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Ring is een Koreaanse/Japanse film en Ringu een Japanse.
    Ring (de eerstgenoemde) is beter bekend als Ring Virus (en totaal niet als gewoon Ring), en is een Koreaanse remake van Nakata's Ringu.

  8. #58

    Standaard Perfecte nacht

    Het onweert hier een beetje. Heel ingetogen donders en flitsen...de perfecte avond voor een GOEIE horror. Als ik Ringu had...ik moet morgen toch pas om 16uur werken dus als ik bang wordt: het wordt 7 uur alweer licht en dan ben ik niet bang meer en kan ik gaan slapen.

    heheh


    (hellup...)

    Ik ga hem ook maar ergens bestellen. Neem het risico, maar ik geloof dat ie wel lekker eng voor me gaat zijn.

    Desalniettemin, jullie mogen dit forum (oei! Kraakdonder!! Creepy...) gebruiken om verdere tips te geven hoor! Ik ben altijd benieuwd naar andere titels.

    Zeg, zijn er nog mensen die de wat onbekendere horrorfilms kijken? Dus niet uit hollywood. Jeepers Creepers lijkt me namelijk niet zoveel aan. Ik hoor er veel dingen over waarvan ik eigenlijk al bijna zeker weet dat ik het ook niet zoveel aan vindt. Wat ik hoor is:
    Het begin is erg goed! Lekker eng. Maar zodra de film echt begint kabbelt het voort als een standaard horrortje met standaard ingrediënten...om maar te zwijgen over het einde.
    (Nogmaals, dit heb ik gehoord/gelezen)

    He, ben benieuwd naar meer reacties.
    Enneh, succes met slapen...

    Laat je me weten of je nog hebt kunnen slapen na het zien van "Ringu" Mike Philippens?

    meanrat

  9. #59

    Standaard Re: Perfecte nacht

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    Laat je me weten of je nog hebt kunnen slapen na het zien van "Ringu" Mike Philippens?
    Zal ik doen. Moet er wel even op wachten...heb 'm uiteindelijk bij DeVoteD besteld, daar was ie weer een eurootje of wat goeiekoper. Ze hebben daar btw nu een clearance sale en als je één dvd uit de clearance besteld wordt de hele order FREE (=gratis) gestuurd.

    Back on-topic: heb van de week ook weer een keer The Exorcist gekeken. Lekker in het donker, volume op een lekker nivo... En dan de donkere slaapkamer in. Als ik al die commentaren zie van Ringu denk ik dat ik nooit meer een videobandje in het apparaat durf te stoppen...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #60

    Standaard Devoted?

    Wat is de internetpagina van devoted? Als dat devoted.nl is kan ik Ringu niet vinden. Zelfs niet 1 dvd geloof iik....alleen video's.

  11. #61
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik vind horrorfilms die in de jaren 30, 40 en 50 gemaakt zijn heel leuk. Vooral die horrorfilms waarin Lon Chaney in gespeelt heeft. Jammer dat er nog niets op DVD van verschenen zijn

  12. #62

    Standaard Re: Devoted?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    Wat is de internetpagina van devoted?
    Sorry...DeVoteD is Australisch...hier dus. De DVD is R1,2,3,4,5,6 dus je kunt 'm hier afspelen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  13. #63

    Standaard

    Ik ben zelf wel een grote fan van de Hellraiser serie. Ik vind ze ook allemaal goed behalve 4, die is gewoon minder...

    Inferno vind ik ook wel een goede film alleen is het niet echt een Hellraiser maar zit er wel een sfeer in waarin je niet weet wat er nou precies aan de hand is, lekker vaag

    Hopenlijk wordt deel 6, die in november in de usa uitkomt en een groot deel van de originele cast heeft, weer iets beter en gaat het weer meer richting deel 1, waarim de Cenobites toch wel het beste in voor komen, niet te veel maar ook niet te weinig.
    Demons To Some, Angels To Others.

  14. #64

    Standaard Re: Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Ring (de eerstgenoemde) is beter bekend als Ring Virus (en totaal niet als gewoon Ring), en is een Koreaanse remake van Nakata's Ringu.
    ..en Ringu is in Europa uitgebracht als Ring en dat is ook de film waar ik het over heb...

  15. #65

    Standaard Re: Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Ring (de eerstgenoemde) is beter bekend als Ring Virus (en totaal niet als gewoon Ring
    Wel in de IMDB... Zouden zij het mis hebben dan?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  16. #66

    Standaard Re: Re: Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Wel in de IMDB... Zouden zij het mis hebben dan?
    Op IMDB Staat Ring,also kown as Ring Virus
    en Ringu, also known as Ring..

    Ringu is dus de film waar het over gaat in deze thread, alleen is deze film in europa bekend als Ring. In Azië als Ringu. Zoek crouching tiger hidden dragon maar is op, die stat in imdb ook onder de originele chinees/manderijnse naam, wat ons in europa helemaal niks zegt.

    Dus voor de duidelijkheid, als je in Nederland de film Ring in de videotheek ziet staan, meenemen!

  17. #67

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: No slash go suspense

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Op IMDB Staat Ring,also kown as Ring Virus
    en Ringu, also known as Ring..
    Om de verwarring compleet te maken: De titel van de Japanse film is in het buitenland Ring, en niet Ringu (zoals het boek heet waar de film op gebaseerd is). Dit schijnt te zijn gedaan om de film betere kansen te geven in bijvoorbeeld de lucratieve Amerikaanse markt. Nou raad eens hoe de Amerikanen hun remake -in eigen land 'Ring' of 'The Ring' genoemd- in Japan willen noemen? Juist, Ringu.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #68

    Standaard

    Ach, sinds ik Evil Dead 1 heb gekeken toen ik 12 was, vond ik daarna elke horror film bijna humoristisch .

    Een lijstje van mijn favourieten zal niet veel nieuws bevatten, maar here it is:
    01) Nightmare on Elmstreet cyclus is mijn meest favourite all time. Ja, de eerste paar zijn echt horror (en de allerlaatste natuurlijk), maar ik vond ik de ontwikkeling van Freddy toch wel cool. Meer van horror naar sadistische humor. Je moet ervan houden en dat doe ik dus. Had vroeger mijn kamer wel redelijk volhangen met grote posters.

    02) "My Name is Chucky, I am your friend to the end. Hideho, hahahaha.....Die Bitch" Child's Play cyclus. Ook niet heel harde horror, maar ik vind de humor van de character geweldig, zeker in de laatste deel die ik in de bios heb gezien. De halve zaal lag regelmatig krom van het lachen. Ik kan niet wachten op deel 5 en eens een goede Child's Play Box op dvd, want de huidige losse delen zijn echt waardeloos.

    03) Evil Dead cyclus. Ik ben blij dat ik ze allemaal op dvd heb. Ja, ook de laatste is niet echt horror, maar des te meer humor. Deel 1 blijft gewoon een klassieker.

    04) Legend of the Overfiend. Ja, de Manga tekenfilm. Dit is de een van de meest zieke/ranzige horrors die ik heb gezien.

    05) Hellraiser. Ik heb ze nog niet allemaal gezien, maar diegene die ik gezien heb zijn toch wel behoorlijk.

    Voor de rest heb ik niet echt een volgorde:
    - Faust, love of the damned
    - Thirteen Ghosts (heb deze net op dvd, maar moet ik nog kijken)
    - Resident Evil (moet volgens mij ook heel erg ook zijn. Heb hem ook net op dvd en moet hem nog kijken)
    - Night of the living dead
    - Jeepers Creepers

    De rest vind ik niet echt horror, maar wel spannend:
    - Halloween 1,2 (de rest moet ik nog zien)
    - Friday 13th 1 (de rest moet ik nog zien)
    Freddy Krueger: [to Jason] Penny for your thoughts?

    (updated on 24-08-2002)

  19. #69

    Standaard Humor?

    Ja, er zijn er inderdaad een paar (mensen) die horror als humor zien. En ja, er zijn een aantal films zoals Braindead en Bad Taste (en nog iets...met een R ofzo...ging volgens mij over een ziekenhuis die experimenten deden met mensen en dus hier en daar wat ledematen afsneden) die nogal humoristisch zijn omdat er zoveel geslasht wordt. Die zijn ook humoristisch bedoeld uiteraard! Maar ik denk dat mensen die alle horror als humor zien nooit een horror samen zullen kijken met mensen die geloven dat sommige horrors ook erg serieus kunnen zijn.

    Zoals hopelijk "Ringu" wel zal zijn.
    Ik ken ook iemand op een ander forum die het allemaal maar een standaard verhaaltje vindt en niet bang werd van de film. Nou, er zijn ook mensen die niet bang werden van "The Blair Witch Project" dusssss

    Meanrat

  20. #70

    Standaard

    ik zat tegen t plafond bij the blair witch project...
    verder vind ik niet snel iets echt ranzig qua films dan, in ieder geval als het niet met bloed etc te maken heeft. scenes waarin mensen gaan nekken vind ik veel erger en een aflevering van ingang oost is al veel enger dan horrorfilms, waarschijnlijk door het idee dat het echt is. ik heb een keer een stukje faces of death gezien en dat doe ik nooit weer...

  21. #71

    Standaard

    Nou mocht je er ooit nog eens tegen aan lopen, onthou dan dat van Faces of Death ook 90% nep is.

  22. #72

    Standaard Gatver

    In mijn jonge jaren heb ik een keer met een vriend de stoute schoenen aangetrokken en Faces of Death 1 gehuurd. Tijdens het kijken dacht ik dat ik genoot. Maar nu ik ouder ben geworden en erop terugkijk kan ik zeggen dat ik er niet zo van genoten heb. Het is gewoon ziek. Vooral de presentator. Die brengt het als een gewonen documentaire, maar eigenlijk is dat documentaireachtige gedoe alleen maar een excuus om het wat toegankelijker te maken. In principe is die presentator ook ziek en wil hij bloed zien vloeien. Lekker naar mensen kijken die worden vermoord of gedood.

    Nou, dit nooit meer.
    Dan maar Cradle of Fear (die ik ook niet ga kijken)...

    meanrat

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Funny Games van Michael Haneke baadt ook wel in een creepy sfeertje. Alhoewel er erg weinig expliciet getoond wordt, is de sfeer toch wel behoorlijk sick.
    Funny Games iseen soort van psychologische thriller

  24. #74

    Standaard

    Is Faces of Death eigenlijk ook eigenlijk op dvd beschikbaar??

    Wie weet dat mischien?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon le Mair
    Is Faces of Death eigenlijk ook eigenlijk op dvd beschikbaar??

    Wie weet dat mischien?
    Denk het niet, iig niet in Nederland, is toch verboden?
    Demons To Some, Angels To Others.

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •