De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hulp nodig bij opbouw oude TV, PS3, digitale tv en receiver

    Hoi,

    Wie kan mij hierbij helpen? Ik krijg deze week een PS3 (model 120 GB). Ik wil e.e.a. natuurlijk goed aansluiten, maar weet niet goed hoe dan alles op elkaar aan te sluiten. Ik wil alle geluid via de receiver kunnen krijgen. Het kastje van Ziggo (is alleen een tuner) wil ik ook op de tv hebben.

    Wat heb ik?
    Receiver: Sony D6500
    TV: Aristona 70WA6216/03
    digitale tv: kastje van Ziggo (Humax)
    en dan dus de PS3

    Ik denk dat de bottleneck is dat tv en receiver geen hdmi hebben. Verlies ik dan trouwens heel veel kwaliteit. Is er in dat geval iets wat ik daaraan kan doen?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Hoi,

    Wie kan mij hierbij helpen? Ik krijg deze week een PS3 (model 120 GB). Ik wil e.e.a. natuurlijk goed aansluiten, maar weet niet goed hoe dan alles op elkaar aan te sluiten. Ik wil alle geluid via de receiver kunnen krijgen. Het kastje van Ziggo (is alleen een tuner) wil ik ook op de tv hebben.

    Wat heb ik?
    Receiver: Sony D6500 Model bestaat niet/niet te vinden bij Sony
    TV: Aristona 70WA6216/03 Oude CRT breedbeeld TV van 28 inch
    digitale tv: kastje van Ziggo (Humax) Zal wel de SD uitvoering zijn
    en dan dus de PS3

    Ik denk dat de bottleneck is dat tv en receiver geen hdmi hebben. Verlies ik dan trouwens heel veel kwaliteit. Is er in dat geval iets wat ik daaraan kan doen? Het is binnenkort Sinterklaas, vraag aan hem een nieuwe TV, zo'n platte Full HD en over een tijdje komt de Kerstman, aan hem vraag je een nieuwe receiver

    Alvast bedankt!
    Kwaliteit verliezen ten opzichte van wat

    In deze setup, zonder wat te weten over je TV en je receiver de volgende aansluitingen;

    1 PS3 met composiet (gele stekker) of verloop naar scart (dan ook rode en witte in de verloop) aansluiten op de TV. Optische kabel naar je Sony receiver. Je dient wel de PS3 goed in te stellen, voor zowel de beeld en audio uitgangen in de menu's van de PS3. BTW de composiet aansluiting heeft de allerminste kwaliteit.
    2 Die Humax...... kom, die zat toch al met scart aangesloten op je TV je kan nog een optische kabel van de Humax op je Sony receiver aansluiten. Ook nog even de instellingen van de Humax controleren.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •