Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 153 worden weergegeven.

Discussie: Philips Bdp 9500

  1. #1

    Standaard Philips Bdp 9500

    Hier een korte uiteenzetting van de voor-
    en nadelen van de BDP 9500 (het vlaggeschip van Philips)

    Voordelen:

    - Zéér snelle laadtijd van blu-rays(meestal beeld binnen de 10 seconden)
    - Ondertitelverschuiving bij blu-rays(handig voor wie een cinema 21/9 heeft of er één wil aanschaffen)
    - Mooie levendige kleuren bij blu-ray (Qdeo chip in toestel)
    - Speelt zo goed als alle formaten af (MKV, AVCHD, DIVX)
    - Zéér goede dvd weergave(alleen mijn Pioneer LX 52 doet de upscaling van dvd's nog net iets beter maar dit toestel heeft een zeer trage laadtijd van blu-rays)

    Nadelen:

    - Soms heb ik al beeld terwijl het geluid nog moet komen(geef dit via bitstream door aan mijn Onkyo receiver) Het beeld komt meestal een stuk sneller en daarom mis ik soms een stukje van het geluid van bv. het Sony logo of een andere intro. Géén onoverkomelijk probleem maar wel vervelend.

  2. #2

    Standaard

    Dat nadeel heb ik ook met mijn PS3 en HTS8100 soundbar.

    Bedankt voor het posten trouwens, van de week eens kijken of Smits in Arnhem hem al heeft staan. Las op het htforum dat iemand hem daar gereserveerd had voor 425 euro en morgen kon ophalen.

  3. #3

    Standaard

    Vandaag eens bij wat zaken in Arnhem rondgevraagd, maar nergens staat de 9500 in de schappen

    Smits kan hem wel reserveren voor 425 euro. Er stond er wel 1 nieuw in doos te wachten om opgehaald te worden. Als ik het vals had gespeeld had ik hem zo mee kunnen nemen.
    Wat ik wel hoorde is dat de voorkant glimmend zilver is, hetzelfde als de 7500, net 1 spiegel. Ik vond dat bij de 7500 er niet echt mooi uit zien......

  4. #4

    Standaard

    Heb er 1 besteld, samen met een maat van me. 400 euro, hij had daar ook net een 40pfl9704 gekocht, dus ze wilden nog wel wat met de prijs doen

    Laatst aangepast door peptalk : 05-12-2009 om 14:49

  5. #5

    Standaard

    Prima deal. Gefeliciteerd met je aankoop! Vergeet vooral niet de laatste firmware update erop te zetten!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Prima deal. Gefeliciteerd met je aankoop! Vergeet vooral niet de laatste firmware update erop te zetten!
    Dat had ik al begrepen, thx.

  7. #7

    Standaard

    Heb de speler vandaag opgehaald en na 22:00 aangesloten en nu pas zin om wat te posten.

    De verbetering t.o.v. de PS3 is echt veel beter dan verwacht:
    - Meer detail
    - Kleurrijker
    - 'Zichtbaarheid' in donkere scenes
    - Scherpte
    - Vloeiender beeld
    - Geluid is voller, maar dat kan ook komen dat ik hiervoor een optisch naar coax adapter er tussenhad

    M.a.w. WAUW

  8. #8

    Standaard DVD gedeelte regiovrij maken

    Op de volgende manier is het DVD gedeelte om te zetten naar regio 0:

    1) Zorg dat er geen disc in de lade zit
    2) Druk op de "HOME" toets van de afstandsbediening
    3) Geef de volgende cijferreeks in 1389310 (laatste cijfer is de 'nieuwe' regiocode)


    Om te controleren of het heeft gewerkt kun je het volgende doen:

    1) Zorg dat er geen disc in de lade zit
    2) Druk op de "HOME" toets van de afstandsbediening
    3) Geef de volgende cijferreeks in 8520

    Ik heb het getest met Tarzan R1.

  9. #9

    Standaard

    hoi,

    Ik ben ook aan het overwegen om de BDP 9500 aan te schaffen.
    Ik kom ook zijn voorganger tegen, de BDP 9100.
    Het prijsverschil is € 100,-

    Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat de BDP 9500 ook geschikt is voor 21:9 TV's of zie ik nog iets over het hoofd en moet ik toch de BDP 9500 aanschaffen?
    There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like me into walkin' for them.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Lahaije Bekijk bericht
    hoi,

    Ik ben ook aan het overwegen om de BDP 9500 aan te schaffen.
    Ik kom ook zijn voorganger tegen, de BDP 9100.
    Het prijsverschil is € 100,-

    Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat de BDP 9500 ook geschikt is voor 21:9 TV's of zie ik nog iets over het hoofd en moet ik toch de BDP 9500 aanschaffen?
    In de BDP 9500 zit een veel betere videochip, betere DAC's en de stroomvoorziening/trafo is volledig afgeschermd. Helaas zijn er nog geen testen te vinden van deze speler, maar ik zou de BDP9500 nemen. De prijs zou zo rond de 425 uit moeten komen.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb de BDP7500 voor mn verjaardag gekregen, en ik moet ook zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Snelle laadtijden, speelt bijna alles via usb stick en ook goede upscaling.

    En dat voor 211 euro. Ik vond de 9500 te duur want 400 euro voor een BR op mn 16e vind ik een beetje teveel van het goede. Maar voor het geld een leuke speler en de touchbuttons zijn ook cool evenals de alu behuizing.

    Veder is de gratis BR actie ook leuk, heeft iemand die trouwens al binnen?
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In de BDP 9500 zit een veel betere videochip, betere DAC's en de stroomvoorziening/trafo is volledig afgeschermd. Helaas zijn er nog geen testen te vinden van deze speler, maar ik zou de BDP9500 nemen. De prijs zou zo rond de 425 uit moeten komen.
    Bedankt voor de aanvullende info! Ik heb inderdaad gekozen voor de BDP 9500. De lokale electro boer made me an offer I couldn't refuse. € 389,- en 5 gratis films ivm de Philips actie.

    Nog een paar dagjes wachten en dan kan het feest beginnen!
    There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like me into walkin' for them.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Lahaije Bekijk bericht
    Bedankt voor de aanvullende info! Ik heb inderdaad gekozen voor de BDP 9500. De lokale electro boer made me an offer I couldn't refuse. € 389,- en 5 gratis films ivm de Philips actie.

    Nog een paar dagjes wachten en dan kan het feest beginnen!
    Erg mooie prijs hoor, maar ik hoop dat je hem voor de kerst in huis hebt met dit weer....

  14. #14

    Standaard

    Had deze speler ook opgemerkt. Ziet er mooi uit en mijn ervaring met mijn Philips dvdspeler is zeer goed.

    Heb ook gelezen dat deze speler je DVD's er zeer mooi uit laat zien, toch wel belangrijk omdat ik nog steeds veel dvd's heb (en geen enkele Bluray).

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Had deze speler ook opgemerkt. Ziet er mooi uit en mijn ervaring met mijn Philips dvdspeler is zeer goed.

    Heb ook gelezen dat deze speler je DVD's er zeer mooi uit laat zien, toch wel belangrijk omdat ik nog steeds veel dvd's heb (en geen enkele Bluray).
    Ik vind de upscaling van DVD's zeer goed. Vorig week Young Victoria gekeken en dat leek wel een Blu-ray zo mooi.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik vind de upscaling van DVD's zeer goed. Vorig week Young Victoria gekeken en dat leek wel een Blu-ray zo mooi.
    Ik heb kunnen waarnemen dat de BDP7500 heel af en toe een schokje geeft, dus dat het beeld met sommige bluerays heel even schokt. Waarneem jij dat met de 9500 ook?
    Ik vond dat toch wel een beetje jammer want verder vind ik dat ook een topspeler.

    Ik twijfel zelf nog tussen de Philips BDP7500, BDP9500 en de Sony S760.
    Of eventueel een stapje hoger met een Oppo of een Cambridge Audio.

    Hoe zit dat precies met die actie van 5 gratis films eigenlijk? Hoe kan ik daar aan meedoen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door duncanvdlinden Bekijk bericht
    Ik heb kunnen waarnemen dat de BDP7500 heel af en toe een schokje geeft, dus dat het beeld met sommige bluerays heel even schokt. Waarneem jij dat met de 9500 ook?
    Ik vond dat toch wel een beetje jammer want verder vind ik dat ook een topspeler.

    Ik twijfel zelf nog tussen de Philips BDP7500, BDP9500 en de Sony S760.
    Of eventueel een stapje hoger met een Oppo of een Cambridge Audio.

    Hoe zit dat precies met die actie van 5 gratis films eigenlijk? Hoe kan ik daar aan meedoen
    Ik heb dat idee heel soms ook, dat is idd wel minder, ben er nog niet aan toegekomen om dan hetzelfde stuk film op mijn PS3 te kijken. Net wel voor het eerst teruggespoeld en op precies hetzelfde moment ging het weer mis. Kan misschien met seamless branching te maken hebben bij Tora! Tora! Tora! die ik aan het kijken ben. Misschien dat ik daar morgen nog wel verder induik.

    Tja die Oppo lijkt me ook wel wat, maar is toch weer ongeveer 50% duurder en als het tegenzit heb je een lange levertijd. Die CA heb ik me niet zo in verdiept.

    Op de Philips site naar het actie gedeelte gaan en dan wordt het verder uitgelegd.

  18. #18

    Standaard

    Heb vandaag de subwoofer op een betonnen tegel gezet en geen last gehad van het 'schokken'.
    Mijn ondervloer is van hout en mij BD rust daar momenteel ook tijdelijk op, dus ik denk dat dat er mee te maken heeft gehad.

  19. #19

    Standaard

    Na lang nadenken heb mij deze ook maar besteld, was al een tijdje aan het rondkijken om een vervanger te zoeken voor de PS3 als BD speler. Nu hopen dat die van de week nog binnenkomt, kan ik nog net profiteren van de actie voor 5 gratis BD's.
    Panasonic 50G20 Silver/ Onkyo TX-SR 508 Black/ Klipsch home theater HD500/ Philips BDP9500/ Playstation 3 Slimline 120 gig/ Logitech Harmony One

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=2881

    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=2881

  20. #20

    Standaard

    Ik heb atm een Panasonic BD35.
    Deze wil ik misschien vervangen door een :

    - Philips BDP-9500
    - Denon DBP`1610
    - Sony 760

    Iemand enig idéé wat de beste keuze is, en of ik uberhaupt vooruit ga ?!
    Ben eerlijk gezegd onder de indruk wat ze allemaal in de Philips hebben gestopt.
    ( Dac's, trafo )

    Alvast bedankt voor jullie tips en/of suggesties !

    Hier trouwens de nieuwste update voor het apparaat :
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...ctn=BDP9500/12
    Laatst aangepast door Radiant : 29-12-2009 om 21:15

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht

    Mijn duits is niet heel goed, maar ze vinden dat de drive iets teveel lawaai maakt als ik het goed lees??

    Heb de speler gisteren ontvangen en mijn eerste indruk is erg goed, speler straalt hoge kwaliteit uit, hoop dat die dat ook op de lange termijn gaat waar maken.( slechte ervaring met philips, spul gaat vaak stuk net na de garantie)
    Panasonic 50G20 Silver/ Onkyo TX-SR 508 Black/ Klipsch home theater HD500/ Philips BDP9500/ Playstation 3 Slimline 120 gig/ Logitech Harmony One

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=2881

    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=2881

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen76 Bekijk bericht
    Mijn duits is niet heel goed, maar ze vinden dat de drive iets teveel lawaai maakt als ik het goed lees??

    Heb de speler gisteren ontvangen en mijn eerste indruk is erg goed, speler straalt hoge kwaliteit uit, hoop dat die dat ook op de lange termijn gaat waar maken.( slechte ervaring met philips, spul gaat vaak stuk net na de garantie)

    Met openen en sluiten en het eerste gedeelte laden echt te veel lawaai, daarna net iets meer tot op 1 meter afstand dan de concurrentie.
    Ik denk niet dat er veel minder dan 1 meter van hun BD speler afzitten

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Met openen en sluiten en het eerste gedeelte laden echt te veel lawaai, daarna net iets meer tot op 1 meter afstand dan de concurrentie.
    Ik denk niet dat er veel minder dan 1 meter van hun BD speler afzitten
    Oke bedankt, dat was me ook al opgevallen dat die veel lawaai maakt in het begin, maar zit gelukkig verder dan een meter van de BD
    Panasonic 50G20 Silver/ Onkyo TX-SR 508 Black/ Klipsch home theater HD500/ Philips BDP9500/ Playstation 3 Slimline 120 gig/ Logitech Harmony One

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=2881

    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=2881

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Lahaije Bekijk bericht
    hoi,

    Ik ben ook aan het overwegen om de BDP 9500 aan te schaffen.
    Ik kom ook zijn voorganger tegen, de BDP 9100.
    Het prijsverschil is € 100,-

    Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat de BDP 9500 ook geschikt is voor 21:9 TV's of zie ik nog iets over het hoofd en moet ik toch de BDP 9500 aanschaffen?
    De BDP9100 is ook voor de 21:9 TV, dus dat is geen verschil. Trouwens het enige wat de speler dan doet is het beeldformaat van je Philips Cinema TV automatisch op 21:9 zetten. Voor de rest zit er niet iets van een speciale 21:9 techniek in of zo.
    Dus voor mij blijft het enige voordeel tov ander merken, het verschuiven van de ondertitels.
    Waarschijnlijk kunnen ander merken dit inmiddels ook.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •