Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Laagste prijsgarantie bij Fnac?

    Waarom ik er blijf gaan weet ik niet maar eens mijn blu-raybonnen op zijn kunnen in de Fnac dik mijn klokkenspel kussen.

    Ik wou de BR kopen van Deep Impact. Prijs (ook op de website) was 22,90, maar hij was niet binnen. Heb hem dan maar besteld, maar intussen is 'ie opgeslagen naar 26,90 en ik heb 'm niet voor de oude prijs meegekregen. Zou eigenlijk bij de directie willen klagen maar die is pijnlijk onbereikbaar. 't Is dat ik voor 31 december mijn bonnen moet opgebruiken, maar daarna kunnen ze mijn rug op, de smerige afzetters!
    Laatst aangepast door Werner : 09-06-2020 om 10:01
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Bij mij hebben ze vandaag prijzen aangepast aan de balie: goedkoper op internet > duurder in Fnac.

    Geluk dat ik toevallig braaf meiske had, die niet durfde te weigeren

    Sommige br's staan in de winkel dus "per ongeluk" hoger geprijsd. Men deed alsof dat dit een toevallig incident was, maar aan hun reactie te zien weten ze het maar al te goed

    Maar in MM Brussel zijn ze tegenwoordig in het zelfde bedje ziek.

    Kan men je verplichten die gereserveerde dvd te kopen? Nee toch. Je moet geen voorschot betalen, dus deponeer je hem gewoon ergens in de rekken.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 04-12-2009 om 17:19 Reden: ...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Waarom ik er blijf gaan weet ik niet maar eens mijn blu-raybonnen op zijn kunnen in de Fnac dik mijn klokkenspel kussen.

    Ik wou de BR kopen van Deep Impact. Prijs (ook op de website) was 22,90, maar hij was niet binnen. Heb hem dan maar besteld, maar intussen is 'ie opgeslagen naar 26,90 en ik heb 'm niet voor de oude prijs meegekregen. Zou eigenlijk bij de directie willen klagen maar die is pijnlijk onbereikbaar. 't Is dat ik voor 31 december mijn bonnen moet opgebruiken, maar daarna kunnen ze mijn rug op, de smerige afzetters!
    Ik vind dat vreemd want als je iets besteld dan krijg je een bestelbon met de prijs. En ze moeten aan die prijs verkopen. Ik heb vroeger al meerdere keren in Brussel besteld en heb nooit problemen gehad.

  4. #4

    Standaard

    Mijn bestelling hebben ze gedaan op basis van Fnac-kaart.

    Met m'n blu-ray van Wall-E hebben ze me ook beetgenomen (verschillende prijzen zelfde discs), maar volgende keer let je beter op. Oude discs die nu in Warner Essentials collectie zitten, werden nog aan volle prijs verkocht. Iedere disc prijs vergelijken is de boodschap.

    Het is overal een ramp in België tegenwoordig.

    In Extrazone krijg je beschadigde of gebruikte artikelen, bij MM zijn promoties nooit aanwezig, bij Fnac het geknoei met de prijzen, bij FRS toen ik bestelling moest afhalen al 2 keer een kwartier-twintig minuten moeten wachten aan kassa (alhoewel er geen volk was),... Terwijl men je ziet staan.

    Dan zit personeel van Extrazone te klagen dat het allemaal door het downloaden komt ... Ik denk dat echte muziek- en filmliefhebbers tegenwoordig liever online bestellen. Want de service en klantvriendelijkheid in multimediazaken is echt een ramp. Is het arrogantie, desinteresse, nonchalance, niet beter kunnen,... ik weet het niet.

    Of het zijn van die azijndrinkers of van die zelfingenomen types die als het er op aan komt de ballen van weten. Als ik hoor hoe men sommige bedient ... Ik heb vandaag een oude vrouw geholpen een dvd te vinden voor haar kleinkind.

    Dat mens zag niet goed en waarschijnlijk totaal niet op de hoogte en was al 3 keer gaan vragen, waarop ze wat gemompel in de aard van "kijk in de rekken" als antwoord kreeg. Terwijl de verantwoordelijke met een air van "stom wijf" op z'n stoeltje aan het sms'en was.

    Alhoewel ik moet zeggen dat er tegenwoordig ook hulpvaardige mensen in Fnac rondlopen. Zowel Franstalig als Nederlandstalig. Sommige maken er geen probleem van om in het magazijn te gaan zien, terwijl andere nog niet eens de moeite doen om de titel op het scherm in te typen.

    Waar ik werk worden zulke dingen regelmatig getest. vb. Anonieme bellers die algemene vragen stellen om klantvriendelijkheid van diensten te testen. En dan zijn we niet eens een dienstverlenende tak.

    Men zou dat beter in die winkels ook eens doen. Enkele "zogezegde klanten" inhuren om competentie van het personeel te testen.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 04-12-2009 om 19:46 Reden: ...

  5. #5

    Standaard

    Ik ben zelf ook een consument in de winkels die hier opgenoemd worden en ik kan dit alles alleen maar beamen. Als het op service, prijs en kwaliteit aankomt, dan worden wij Belgen continu in de zak gezet. Waar in het buitenland dvd's voor een zacht prijsje de deur uitgaan, moeten wij hier soms voor dezelfde dvd (maar met een Nederlands hoesje) 50 % meer betalen. De enigste winkels die een dvd voordelig verkopen zijn FRS (af en toe) en MM (idem). Naar de rest ga ik niet meer.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht

    Men zou dat beter in die winkels ook eens doen. Enkele "zogezegde klanten" inhuren om competentie van het personeel te testen.
    Ik werk in een winkel en dat wordt bij ons maandelijks gedaan door een externe firma. Iemand komt iets kopen en stelt vragen, en maakt achteraf een gedetailleerd verslag op van winkelinrichting, klantenservice en ga zo maar door. Wij komen er keer op keer met een 8,5 of een 9 op 10 van af, maar er zijn winkels die waarschijnlijk steeds een dikke nul krijgen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik vind dat vreemd want als je iets besteld dan krijg je een bestelbon met de prijs. En ze moeten aan die prijs verkopen. Ik heb vroeger al meerdere keren in Brussel besteld en heb nooit problemen gehad.
    Ik heb hier een bijzonder dubieuze bestelbon met 2 prijzen op waarbij het niet 100 % duidelijk is wat de prijs is, begrippen als "stukprijs" "nettorprijs" e.d. worden rijkelijk door elkaar gebruikt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Zal ik ook maar eens mijn beklag doen, misschien hebben we een appart topic nodig voor de situatie hier in de winkels.

    Heb jaren lang hier in België in de lokale winkels mijn dvd's en blu-ray's gekocht, tot eh jah deze week eigenlijk. Heb afgelopen jaren zowel in Fnac, MM, Saturn als FRS gekocht. Maar heb dan deze week eens op amazon gekeken, viel echt van mijn stoel :s.

    De orde in de winkels, MM, Fnac is niet te overzien, als je een dvd wilt zoeken kan je echt uren bezig zijn...

    De prijzen, deze zijn echt schandalig aan het worden... hierboven gezegd dat we 50% meer betalen? dat zal wel, maak er maar gerust 200-400% meer van... Ben zojuist nog in de Fnac geweest. enkele voorbeeldjes

    CSI New York Seizoen 3 (2 delen zowel in Fnac als Amazon): De delen kosten op amazon 18 euro samen, in Fnac maarliefst 84 euro. in dit is een seizoen dat al enkele jaren op de markt is, het geldt trouwens zo voor alle seizoenen van CSI (en andere series) dit enorme prijsverschil. 460% duurder mensen...

    Eerste seizoen van 24, bij Amazon 20 euro, bij Fnac nog steeds 52.5 euro...

    de gemiddelde blu-ray koste in de fnac tussen de 20 en 40 euro.... toch echt wel zotte prijzen... meeste seizoenen van tvseries van enkele jaren geleden kosten nog tussen de 30-50 euro....

    Heb dus zoals gezegd deze week de prijzen op sites zoals amazon ontdekt... morgen mijn eerste bestelling plaatsen .. en niet meer hier in België kopen, had dit eerder moeten doen
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  9. #9

    Standaard

    Met de kortingsbonnen was het soms te doen. Bv. groene prijs, hot price, warner essentials, oudere titels in combinatie met bon. Dan had je soms prijzen die in de buurt van de internationale sites komen. Nu deze opgebruikt zijn zal ik terug pak minder kopen.

    Probleem is dat op niet alle br's in het buitenland nl ondertitels staat. En kijk toch liever film met ondertitels. Het grootste deel van de film versta ik wel, maar met 1 woordje niet te verstaan kan je heel wat missen. Ook de reden waarom gezinnen toch wel in dergelijke zaken zullen blijven kopen.

    De verkoopster in Extrazone vertelde me dat er geruchten waren dat Fnac zou stoppen met cd-verkoop na hun overname. Of was dit gewoon natrappen uit frustratie? Volgens haar was alles de schuld van grote zaken zoals MM, Fnac en downloaden.

    Vandaag ook even naar cd's gekijken bij EZ. Zelfs cd's uit jaren '90 waren terug opgetrokken naar 20,99€ om dan aan -50% te verkopen! Deze cd's stonden vroeger in de 3 voor 15€ actie! Gewoon te gek voor woorden!
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 04-12-2009 om 21:45 Reden: ...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb tot nu toe ook altijd in Belgie gekocht voor onder andere de NL ondertitels. Maar wil voor men studie en mezelf eigenlijk Engels toch wel goed kunnen, en in het met Engelse subs kan dan alleen maar helpen, dus dat is mooi meegenomen .
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Met m'n blu-ray van Wall-E hebben ze me ook beetgenomen (verschillende prijzen zelfde discs), maar volgende keer let je beter op. Oude discs die nu in Warner Essentials collectie zitten, werden nog aan volle prijs verkocht. Iedere disc prijs vergelijken is de boodschap.
    Ik weet het nog. In Belgïe werd een versie verkocht met een tweetalige cover. De Fnac heeft zowel deze versie als de Nederlandse import verkocht met alléén een Nederlandstalige cover. Ik had de tweetalige versie gekocht en jij de Nederlandstalige versie. En jou versie was duurder dan de mijne. Dus, ik raad je aan om volgende keer beter te kijken. Dit prijsverschil is typisch een probleem van de FNAC .

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ik heb hier een bijzonder dubieuze bestelbon met 2 prijzen op waarbij het niet 100 % duidelijk is wat de prijs is, begrippen als "stukprijs" "nettorprijs" e.d. worden rijkelijk door elkaar gebruikt.
    Volgende keer, indien je nog van plan bent daar iets te kopen , moet je eisen om de juiste prijs op de bestelbon te melden.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht

    Vandaag ook even naar cd's gekijken bij EZ. Zelfs cd's uit jaren '90 waren terug opgetrokken naar 20,99€ om dan aan -50% te verkopen! Deze cd's stonden vroeger in de 3 voor 15€ actie! Gewoon te gek voor woorden!
    Veel winkels trekken hun prijzen terug op voor de solden om ze dan vervolgens aan - 50% te kunnen zetten en er weinig verlies op te doen. 't Is inderdaad schandalig.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Iedereen doet snel snel kerstinkopen. En vaak zijn er dan huilende kinderen mee of een vrouw die nog een nieuwe outfit wil en niet snel genoeg weg kan. Met als gevolg dat men maar naar 1 winkel gaat, en geen prijzen vergelijkt. Pas achteraf ziet men dan toevallig dat dezelfde artikelen elders 50% goedkoper staan

    Zolang er reuzefiles staan in zaken zoals Fnac en MM zal men die tactiek niet veranderen. In het begin legde MM, Fnac het vuur aan de schenen. Maar MM is zelf ook weggezakt en is zelfs erger geworden (zeker bepaalde filialen). Promotietitels komen pas binnen als de actie gedaan is, nieuwe topreleases liggen 2 dagen later nog steeds niet in de winkel,...
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 05-12-2009 om 12:46 Reden: ...

  15. #15

    Standaard

    Ben vandaag nog eens gaan zeuren en ik heb het verschil uiteindelijk teruggekregen maar wat ik niet versta is dat ik voor zoiets EVIDENTS eerst een half uur aan de CD-balie moet gaan zeuren en daarna nog eens naar zo'n studentje aan de kassa ook nog eens een half uur moet overtuigen. Zó is het wel makkelijk, je zou het van miserie al gewoon opgeven en zeggen dat ze die vier euro mogen steken op een plaats waar de zon nooit schijnt.

    En dan nu het goeie nieuws: mijn kortingsbonnen zijn op, ga ik in de toekomst lekker bij een winkel kopen die haar klanten wel serieus neemt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ben vandaag nog eens gaan zeuren en ik heb het verschil uiteindelijk teruggekregen maar wat ik niet versta is dat ik voor zoiets EVIDENTS eerst een half uur aan de CD-balie moet gaan zeuren en daarna nog eens naar zo'n studentje aan de kassa ook nog eens een half uur moet overtuigen. Zó is het wel makkelijk, je zou het van miserie al gewoon opgeven en zeggen dat ze die vier euro mogen steken op een plaats waar de zon nooit schijnt.

    En dan nu het goeie nieuws: mijn kortingsbonnen zijn op, ga ik in de toekomst lekker bij een winkel kopen die haar klanten wel serieus neemt.
    Vindt je dat MM zijn klanten wel serieus neemt? Dat vind ik niet. Daarom, ik koop meestal bij dvdpacific. Die Amerikanen nemen wel hun klanten serieus want bij hen is de klant nog koning.

  17. #17

    Standaard

    Op voorwaarde dat ik 100% zeker ben van Nl. ondertitels koop ik voortaan ook in het buitenland.

    Heb nu wel verschillende sites gecheckt zoals Amazon, Axelmusic, Play,...

    Dit verschilt nauwelijks in prijs dan mijn aankopen bij Fnac (welverstaan inclusief alle kortingen!) Natuurlijk als je groene prijs, hot prijs, verlaagde prijs acties neemt.

    Nog iets dat me opgevallen is bij Fnac. Zelden movieminutes op de discs! De discs met Movieminutes staan dan vaak 10€ tot 20€ duurder geprijsd. Bv. Ratatouille zonder movieminutes 27,99€, met movieminutes 37,99€.

    Sites van Amazon zijn wel enorm slordig ...
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 05-12-2009 om 21:27 Reden: ...

  18. #18

    Standaard

    Vind nog altijd het belangrijkst dat je "nieuwe" en "verzorgde" titels kan kopen.
    Dit kan helaas enkel en alleen bij Fnac, MM en Saturn; in andere winkels ga ik al niet meer binnen (is trouwens de reden waarom EZ failliet is, naar mijn gevoel)!

    Vandaag in Fnac Gent stond een massa mensen aan te schuiven aan de kassa's, dus de zaken gaan klaarblijkelijk nog altijd heel goed!

  19. #19

    Standaard

    Het gaat heel goed in Fnac. Hun aanbod is vrij overzichtelijk gerangschikt. Terwijl het bij MM toch vaak een warboel is. Prijzen is een ander paar mouwen.

    Het is ook één van de weinige zaken waar je nog een uitgebreid cd-aanbod hebt.

    Extrazone was schandalig ... Alle doosjes nog eens verminkt met 10 verschillende prijs en actiestickers. Gescheurde hoesjes, bekraste cd's,... Ze hebben hun eigen graf gegraven.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Nog iets dat me opgevallen is bij Fnac. Zelden movieminutes op de discs! De discs met Movieminutes staan dan vaak 10€ tot 20€ duurder geprijsd. Bv. Ratatouille zonder movieminutes 27,99€, met movieminutes 37,99€.
    Ben niet 100% met je ééns want vorig keer, als ik Wall-E gekocht heb, waren er exemplaren met en zonder MovieMinutes. En die met de MM waren niet duurder. Het kan zijn dat met Ratatouille het geval is maar niet noodzakelijk met andere titels.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Sites van Amazon zijn wel enorm slordig ...
    Amazon.fr is inderdaad soms slordig. Voorbeeld met de blu-ray van Fringe.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Vind nog altijd het belangrijkst dat je "nieuwe" en "verzorgde" titels kan kopen.
    Dit kan helaas enkel en alleen bij Fnac, MM en Saturn; in andere winkels ga ik al niet meer binnen (is trouwens de reden waarom EZ failliet is, naar mijn gevoel)!

    Vandaag in Fnac Gent stond een massa mensen aan te schuiven aan de kassa's, dus de zaken gaan klaarblijkelijk nog altijd heel goed!
    In de Fnac van Brussel zijn er dagelijks zeer lange rijen aan de kassas. Teken dat de mensen zeer tevreden zijn over de Fnac ondanks de "hogere" prijzen tegenover de MediaMarkt. Klanten gaan meestal naar de Fnac omdat ze daar een betere service krijgen (bij het kiezen van een produkt en de dienst na verkoop) in tegenstelling met MM waar de service alles behalve professionneel is.
    Ik vergelijk dat soms met de ROB en andere warenhuizen. Als je bij ROB gaat, betaalt je voor een Filet Pure tussen de 50 en de 160€ de kilo (Die van 160€ is de Japanse Filet Pure met veel vet). Maar als je een Filet Pure van de ROB eet dan geniet je 100% van het vlees en de smaak. Als je naar de Carrefour gaat dan eet je een leren lap van minder dan 30€/kilo dat geen smaak heeft. Als je naar een Carrefour gaat dan ziet je zeldzaam een wagen met een CD nummerplaat. Als je naar de ROB gaat, dat zit de parking vol CD nummerplaten en veel buitenlanders zoals Japanners enz. Waarom? Omdat die mensen een goede service willen en zijn dus bereid om meer te betalen voor hun produkten.
    Laatst aangepast door BASIL : 05-12-2009 om 23:20

  23. #23

    Standaard

    je vergelijking klopt niet helemaal : ook het product verschilt in kwaliteit in het voorbeeld van het warenhuis, bij dat van de multimediawinkel niet (er van uit gaande dat alles geseald is in de MM en FNAC).

    Heel veel mensen gaan ook uit gemakzucht gewoon de eerste de beste winkel binnen voor een DVD of CD, zeker "gewone" mensen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    je vergelijking klopt niet helemaal : ook het product verschilt in kwaliteit in het voorbeeld van het warenhuis, bij dat van de multimediawinkel niet (er van uit gaande dat alles geseald is in de MM en FNAC).
    Inderdaad voor de produkten maar ik spreek ook over de service die je in de warenhuizen niet meer krijgt.

    Heel veel mensen gaan ook uit gemakzucht gewoon de eerste de beste winkel binnen voor een DVD of CD, zeker "gewone" mensen.
    Als die "gewone" mensen toch maar in één winkel gaan, waarom de Fnac kiezen als ze weten dat die winkel de duurste is. MM en Fnac zijn alle twee in de complexe City2/Inno. Als ze toch naar de Fnac gaan, dat is een teken dat ze de Fnac aangenamer vinden.

  25. #25

    Standaard

    Nu dat ik een lidkaart heb overweeg ik om in de toekomst alles wat ik bij ons koop bij de Fnac te gaan indien het dezelfde prijs is of zelfs 1 à 2€ duurder dan bij de MM. Indien MM, voor een bepaalde produkt, veel goedkoper is, dan ga ik wel bij de MM.
    Maar gelukkig koop ik tussen de 80 en de 90% van de blu-ray's in de Verenigde Staten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •