De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 7.1 receiver mogelijk om 2.1 te gebruiken??

    Hallo allemaal,

    Ik koop binnenkort de DENON AVR1910 receiver.

    Kan ik 2 speakers, een center speaker en een subwoofer aansluiten op
    deze 7.1 set?
    Kan je überhaupt minder speakers aansluiten op een receiver die eigenlijk meer mogelijkheden heeft en toch
    surround sound ervaren?

    Gr, Bob

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bovada Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik koop binnenkort de DENON AVR1910 receiver.

    Kan ik 2 speakers, een center speaker en een subwoofer aansluiten op
    deze 7.1 set?
    Kan je überhaupt minder speakers aansluiten op een receiver die eigenlijk meer mogelijkheden heeft en toch
    surround sound ervaren?

    Gr, Bob
    Hoi Bob,

    je kunt in principe in elke goede receiver instellen welke speakers je wel of niet gebruikt. Jij wilt 2 fronts een centerspeaker en een sub gebruiken. Dat is geen enkel probleem en dit zal prima werken. Je receiver zal dan het geluid van de achterspeakers over de fronts meemixen zodat je niks mist in het geluid. Daarnaast noem je dat dan geen 2.1 setup, maar een 3.1 setup
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bovada Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik koop binnenkort de DENON AVR1910 receiver.

    Kan ik 2 speakers, een center speaker en een subwoofer aansluiten op
    deze 7.1 set?
    Kan je überhaupt minder speakers aansluiten op een receiver die eigenlijk meer mogelijkheden heeft en toch
    surround sound ervaren?

    Gr, Bob
    Hey Bob,

    Welkom

    Heb je ook nog andere receivers in overweging genomen ?
    Denon is kwalitatief altijd erg goed geweest en zal dat zeker nog steeds zijn.
    Maar Ik vindt de gebruiksvriendelijkheid de laatste modelseries erg tegenvallen.
    Dan heb ik het over het menu (met name op de receiver zelf, op de tv valt het nog redelijk mee, of moet ik zeggen tegen) De afstandbediening, pffffffffff vermoeiend. Een "hoe zal ik uhm vandaag eens omhouden model"
    Mijn Denon AVR 1803 was nog begrijpelijk en logisch, echter de 1907 van m'n ouders die trouwens na 2 jaar al de geest gaf was me toch een partijtje lastig.

    Ik ben overgestapt op Onkyo (de 806) en mijn ouders de 707 (model jonger maar wel een trapje lager) WAT EEN VERADEMING als je dat osd op je tv en zelfs op je receiver hebt.
    Als je een tikkeltje logica van homecinema in je hebt stel je hem zonder handleiding in, serieus het is gewoon zo.
    En ze zijn in verhouding wat goedkoper qua prijs/kwaliteit verhouding. Wel opletten waar je koopt (je kunt letterlijk honderden euro's sparen) Ik heb m'n Onkyo voor pak uhm beet 750,- euro gekocht terwijl ie bij Stassen voor 1100-1200 euro te koop stond. !

    De Onkyo TX-SR707 (550,- euro) (of als je de centjes ervoor hebt en wil uitgeven de 807 (770,- euro) die helemaal het einde is), een heel goed alternatief ipv de Denon 1910 (die natuurlijk ook prima zijn werk doet)



    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 06-12-2009 om 17:25
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard in combinatie met de volgende speakers??

    ik dacht er aan om speakers van Q-acoustic erbij aan te schaffen:
    De 2010 speakers, de 2000c center en de 2070 sub. Ik heb gehoord
    hoe deze klinken en vond ze erg goed.

    Tsja, ik vind het erg moeilijk om een goede keuze te maken
    voor een receiver. Die onkyo TX-SR707 is ook een optie.

    Hoe kom ik (als leek) nu achter de grootste verschillen tussen de Onkyo TX-SR707
    en de DENON AVR 1910? Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bovada Bekijk bericht
    ik dacht er aan om speakers van Q-acoustic erbij aan te schaffen:
    De 2010 speakers, de 2000c center en de 2070 sub. Ik heb gehoord
    hoe deze klinken en vond ze erg goed.

    Tsja, ik vind het erg moeilijk om een goede keuze te maken
    voor een receiver. Die onkyo TX-SR707 is ook een optie.

    Hoe kom ik (als leek) nu achter de grootste verschillen tussen de Onkyo TX-SR707
    en de DENON AVR 1910? Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn?
    Kieskeurig (beide selecteren, dus aanvinken en dan vergelijken) of de gegevens van de beide sites naast elkaar leggen.

    Het is een feit dat je bij Onkyo wat meer krijgt voor het zelfde geld. Zowel meer hdmi ingangen (voor mij erg belangrijk)

    Je zult de stap zelf moeten nemen, niemand moet of kan jou iets opleggen qua merkkeuze.

    Veel lezen en googlen, dat is vaak nog het leukst. En veelal niet naar verkopers luisteren. Die verkopen het liefst wat ze zelf hebben staan. (slechts een enkele verkoper is echt eerlijk)

    Succes Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •