De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Cool pvr - mediacenter en lcd t.v aansluiten ?

    ik heb een Sony home cinema systeem met HD/DVD recorder.
    een philips lcd t.v.
    en een Humax PVR.

    Hoe kan ik deze op de beste manier aansluiten gebruik makende van alleen coax - scart en evt tulp audio kabels.

    Dit i.v.m met een voorzetwand die wij destijds bij onze oude configuratie geplaatst hebben en hierachter de bekabeling hebben verborgen, indien ik deze bekabeling moet veranderen moet ik deze wand compleet slopen.

    Greetz Ron.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Ron, welkom op het forum.

    Ik denk dat je wel moet aangeven welke aansluitingen de apparaten hebben of minimaal de typenummers en welke kabels er beschikbaar zijn.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Peptalk,

    De home cinema bestaat uit uit een Sony ht-ss1000p met een bijbehorende dvd recorder rdr-hx725 een Humax ipvr 9200c en een philips lcd flat tv met scart - hdmi en svideo en audio uitgangen.

    Momenteel heb ik achter mijn voorzetwand een tweetal scart kabels, twee coax kabels en twee audio kabels tulp !! ( ik kan hier weinig aan veranderen gezien deze muur en een audiokast later zijn gemodificeerd, en aanpassen van de bekabeling dus erg moeilijk wordt zonder dat wij dit alles moeten afbreken???)

  4. #4

    Standaard

    Hoe staat het opgesteld, m.a.w. aan welke kant v/d aansluitingen het ene en aan welke kant het andere? Aan welke kant komt het signaal v/d coax binnen en zit er evt ook radio bij? Coax mannetje/ vrouwtje of aan allebie de kanten dezelfde aansluiting? 2 keer Audio stereo tulp(2X2) of 2 keer digitaal(2X1)?

  5. #5

    Standaard

    Coax zowel 2 vrouwtjes en 2 mannetjes aan beide zijden (geen radio alleen t.v , dit signaal komt als enige niet van achter de wand), tulp 1 keer svideo en audio wit en rood en nogmaals alleen audio wit en rood, verder nog 2 x scart.

    ????

  6. #6

    Standaard

    TV aan de ene kant v/d aansluitingen en HTS en kabeldecoder aan de andere kant?

  7. #7

    Standaard

    Tv aan een kant en de rest van de apparatuur aan de andere kant, de coax antenne aan de kant van de decoder

  8. #8

    Standaard

    Volgens mij kun je het het beste zo doen:

    Humax:
    Cable in: binnenkomende kabel TV
    Cable out: Coax naar rdr-hx725
    TV Scart: Scart naar TV
    S/PDIF: toslink/optisch naar HTS

    Sony HTS:
    Video 1: tulp van TV
    FM 75 Ohm Coaxial: binnekomende kabel radio
    Opt in: toslink/optisch van Humax
    Coax in DVD: coax van rdr-hx725

    Sony rdr-hx725:
    DIgital out: coax naar HTS
    Aerial in: Coax van Humax
    Aerial out: Coax naar TV
    Line 3 decoder: scart naar Humax
    Line 1 TV: Scart naar TV


    En nu maar hopen dat ik niks gemist heb

  9. #9

    Standaard

    Thanks peptalk

    Ik ga het eens proberen.

    Greetz Ron

  10. #10

    Standaard

    Thanks Peptalk,

    alles werkt naar behoren ( muren en kasten zijn ook nog heel !!!!)

    Heb nog een vraagje over de humax, ik zal hiervoor een nieuw topic starten.

    Gr Ron

  11. #11

    Standaard

    Mooi, graag gedaan.

    Dat is goed, want ik weet niets van Humax.

  12. #12

    Standaard

    Het enige wat ik niet heb aangesloten is de spdif/toslink gezien het feit dat ik deze niet heb,en ook niet begrijp waar deze voor is ik dacht dat de scart de geluidssignalen overbracht naar de HTS ? en ik heb twee audio tulp stekkers van video1 van de HTS naar de tv aangesloten aangezien ik anders geen geluid heb ????

    Kan ik ook i.p.v de spdif/toslink twee audio tulpkabels tussen decoder en HTS aansluiten ???

    Goed ?????
    Laatst aangepast door ron2108 : 10-12-2009 om 10:52

  13. #13

    Standaard

    JA dat kan ook, maar je krijgt met optisch echt surround sound en met die stereo tulp niet.
    Ik zou dus wel even een optische kabel halen, kan al vanaf een paar euro bij een bouwmarkt of onderdelenhuis of zoiets. Of duurder bij audio winkels, maar het is maar net wat je er voor uit wil geven.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb nu alles aangesloten ook de optische kabel en alles functioneert, enkel indien ik een zender met dolby Digital bekijk heb ik geen geluid, ondanks dat ik de audiouitvoer van de decoder op dd heb staan en mijn receiver ook op dd en de de rest van de instellingen ook goed heb staan, indien ik pcm kies krijg ik wel normaal geluid ???

  15. #15

    Standaard

    Heb je die tulps EN de optische kabel tussen reciver/decoder aangesloten?

  16. #16

    Standaard

    Ja optisch en tulp zijn aangesloten !!

  17. #17

    Standaard

    Dan moet je in de instellingen van de Sony aangeven dat je de digitale ingang wil gebruiken voor de video 2 ingang

  18. #18

    Standaard

    Sorrie Peptalk, maar ik heb alleen optisch tussen receiver en decoder, dit zou toch voldoende moeten zijn.

  19. #19

    Standaard

    Hier moet denk ik toch iemand met een/dezelfde Humax antwoord op geven, want Humax ken ik verder niet.

  20. #20

    Standaard

    Beste Peptalk,

    Je tip over de video 2 ingang heeft het probleem opgelost, eindelijk doet alles het naar behoren.

    Dankjewel voor je adviezen.

    Greetz Ron.

  21. #21

    Standaard

    Veel plezier er mee en graag gedaan.
    Tip voor een volgende keer: Teken het even uit

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •