Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 71 worden weergegeven.

Discussie: Adviezen graag

  1. #1

    Standaard Adviezen graag

    Ik heb een Philps FR996 reciever die 5 keer 100W max doet, ik heb geen ruimte voor vloerstaanders(voor) of ze moeten heel smal zijn en ik heb onderstaande 5.1 sets op het oog:

    Mordant Short Genie S.E.



    Pioneer S-VLF3-II




    Audica CS-System 1



    Teufel Motiv 6 "Set 3" (Met dank aan DVDProfilerFilmGek)




    Als uitsmijter de KEF 8005, maar dan wordt het pas zo februari voor dat ik deze zou kunnen aanschaffen:




    Schiet me af, of te hulp of zijn beide hetzelfde...............??????

  2. #2

    Standaard

    hey Peppie,

    Heb jij een budget, waarbinnen de uitgaven moeten blijven?

    Is dat inclusief of exclusief bekabeling?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    De sets van Audica en Kef hebben een soundbar met daarin de fronts en centre. Voor films is dit wel mooi, maar ik denk voor muziek niet. De front zijn daarvoor te dicht bij elkaar geplaatst en horizontaal. Het geluidsbeeld zal daardoor minder breed en diep worden.

    Voor de Philips kun je het beste kiezen tussen de Teufel en de Mordaunt Short, omdat die volgens mij kwa klank het beste aan zullen sluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Kabels heb ik nog(voor de achterspeakers heb ik ze 3 jaar geleden gelukkig al onder de vloer gelegd), wil niet boven de 1000 gaan en om eerlijk te zijn vind ik 700 ook wel mooi, of ik moet flink overtuigd worden.

    Zoals je aan de keuzes denk ik al kan zien is muziek geen drijfveer om wat nieuws te kopen en tja, ik wil ook graag dat ze er mooi uit zien. Soundbar is handiger met de bekabeling, maar dat is eigenlijk geen groot probleem.
    Neig best wel naar de Teufels, die mag je ook 8 weken proberen en ze zijn in de aanbieding en met stands voor de achterluidsprekers.

    Heb nu een Philips HTS8100 soundbar, is een 2.1 systeem, maat ik wil weer naar achterluidsprekers toe. Gister een Philips BDP9500 gehaald, vandaag mooie kabel binnen voor de analoge uitgangen: Oehlbach Blue Magic 5.1

  5. #5

    Standaard

    Die Blue Magic is en mooie kabel he?

    Tsja, waarom dan die Teufel niet gewoon nemen? Je zou een Canton set nog kunnen proberen, zou er ook nog mee wegkomen. Of een KEF 2005.3 set. Die laatste heb ik gisteren in gebruik genomen. Valt absoluut niet tegen, en dan heb ik nog niet de tijd genomen om alles goed in te stellen!

    Volgens mij zijn veel van die TEUFEL setjes incusief decoders in de sub (dus heb je in theorie geen reciever meer nodig). Dan betaal je voor iets wat je niet gebruikt.

    Volgens mij heeft TEUFEL ook setjes zonder decoders in de subwoofer.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Ja die ziet er prachtig uit en wordt ook vaak geadviseerd. Via marketseller op amazon.de gekocht, binnen 3 dagen in huis.

    On topic:
    Teufel heeft idd ook bijna elke set met versterker/decoder, maar dat wil ik dus niet.
    Die KEF had Stassen een paar weken geleden voor 650, maar ze zijn daar op. Op andere sites zijn ze veel duurder en dan word ik gierig......
    Als het goed is ga ik binnenkort nog wel naar de UK, daar zijn KEF's nog wel eens goedkoper

  7. #7

    Standaard

    Ik kwam op internet laatst deze set tegen. Ik weet niet of die ook in Nederland verkrijgbaar is, maar heel veel reviews waren erg positief.

    http://www.energy-speakers.com/na-en...-5-1-overview/
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  8. #8

    Standaard

    Die heb ik idd afgeprijsd zien staan in Arnhem, ik geloof voor 499 of 399 (bij Versloot Hifi v/h in de Jansstraat)
    Heb ook positieve reviews gelezen, zijn wel erg plastic, maar wel 'goed' van gewicht. Voelen dus wel degelijk aan.

  9. #9

    Standaard

    Die Energy-set is ook mooi, maar die heeft geen echte centre ls. De luidspreker die je als centre moet gebruiken is een wat grotere sateliet die je horizontaal kan plaatsen. Nadeel hiervan is dat de tonen in het overgangsgebied tussen woofer en tweeter dan naar links of naar rechts worden gestuurd. Ook kan het er voor zorgen dat het geluid minder uit de TV lijkt te komen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die Energy-set is ook mooi, maar die heeft geen echte centre ls. De luidspreker die je als centre moet gebruiken is een wat grotere sateliet die je horizontaal kan plaatsen. Nadeel hiervan is dat de tonen in het overgangsgebied tussen woofer en tweeter dan naar links of naar rechts worden gestuurd. Ook kan het er voor zorgen dat het geluid minder uit de TV lijkt te komen.
    Om te beginnen, ben blij dat ik zelf nog steeds heel tevreden ben met mijn eigen full range speakeropstelling, als ik aan een nieuwe set toe zou zijn...... dan zou ik denk ik heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel tijd nodig hebben om dat te vinden wat mij zou aanstaan. Dan het budget, heb ik momenteel niet, en hoop dat het voorlopig ook niet nodig is

    Ik wens peptalk heel veel plezier met zijn zoektocht en hoop dat hij geduldig kan blijven, je kan je geld maar 1x uitgeven, dus het moet dan wel echt klikken.

    Over die center speaker die geen centerspeaker zou zijn, daar ben ik een andere mening toegedaan, deze center heeft 2 poorten, aan weerszijden, dat lijkt me al een voordeel, dan in mijn achterhoofd houdend dat hoge tonen niet links of rechts afslaan lijkt er mij niets mis aan deze speaker. Zelf gebruik ik een "normale" speaker als center, deze heeft maar 1 poort en zelfs bij deze speaker heb ik nooit het idee gehad dat het geluid niet uit het midden komt, maar dat terzijde.

    Zal verder maar geen speakers meer noemen, al mis ik Mirage in de lijst, een fabrikant die ook wel aardige speakertjes kan maken
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Zal verder maar geen speakers meer noemen, al mis ik Mirage in de lijst, een fabrikant die ook wel aardige speakertjes kan maken
    Noem nog wat op zou ik zeggen, wie weet zit er iets bij waar ik direct een klik mee heb.
    Heb namelijk weer aardig wat geld aan andere HT dingen uitgegeven, dus de kans dat ik direct iets bestel/haal is een stuk kleiner geworden, verlaagt de impulsaankoop doen zeg maar.

    Duurde wel lang dat je reageerde trouwens

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Noem nog wat op zou ik zeggen, wie weet zit er iets bij waar ik direct een klik mee heb.
    Heb namelijk weer aardig wat geld aan andere HT dingen uitgegeven, dus de kans dat ik direct iets bestel/haal is een stuk kleiner geworden, verlaagt de impulsaankoop doen zeg maar.

    Duurde wel lang dat je reageerde trouwens
    Sorry, voor het late antwoord

    Op bepaalde delen van het forum kom ik iets minder vaak, zag vandaag voor het eerst je vraag voor advies. Ik lees oa de HET ( Home Entertaiment Today ) daar wordt in het eerste nummer van volgend jaar oa een test gedaan van een set Teufel speakers, de Teufel THX Ultra 2, aan het plaatje te zien ook een mooie compacte set, maar qua design helaas wel minder als het openingsvoorbeeld, maar laten we eerlijk zijn, uiteindelijk moeten de oortjes het meest overtuigd worden. Mocht ik nog wat leuks tegenkomen dan meld ik het hier wel, maar bedenk wel dat ik zelf niet in de markt ben, dus bind me er niet aan vast.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sorry, voor het late antwoord

    Op bepaalde delen van het forum kom ik iets minder vaak, zag vandaag voor het eerst je vraag voor advies. Ik lees oa de HET ( Home Entertaiment Today ) daar wordt in het eerste nummer van volgend jaar oa een test gedaan van een set Teufel speakers, de Teufel THX Ultra 2, aan het plaatje te zien ook een mooie compacte set, maar qua design helaas wel minder als het openingsvoorbeeld, maar laten we eerlijk zijn, uiteindelijk moeten de oortjes het meest overtuigd worden. Mocht ik nog wat leuks tegenkomen dan meld ik het hier wel, maar bedenk wel dat ik zelf niet in de markt ben, dus bind me er niet aan vast.
    Het is je vergeven

    Die zijn me een beetje te duur, plus dat ik daar de ruimte niet voor heb, zijn te breed, passen niet naast de TV. Die Teufels had ik via jouw post op dit forum voor het eerst gezien. Een vriend van me heeft al de THX System 5 select besteld, dus ben benieuwd hoe ze klinken en aanvoelen(bouwkwaliteit e.d.).

  14. #14

    Standaard

    Marcellow heeft eenleuke set Missions te koop staan vro weinig, boekenplank modellen die niet verkeerd zijn. Boekenplankmodellen vind ik te verkiezen boven sattelieten, Q-Accoustics heeft ook betaalbare boekenplankmodellen die zeer goede prijs-kwaliteit hebben.

  15. #15

    Standaard

    Marcellow heeft zijn set Missions inmiddels verkocht...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Over die center speaker die geen centerspeaker zou zijn, daar ben ik een andere mening toegedaan, deze center heeft 2 poorten, aan weerszijden, dat lijkt me al een voordeel, dan in mijn achterhoofd houdend dat hoge tonen niet links of rechts afslaan lijkt er mij niets mis aan deze speaker. Zelf gebruik ik een "normale" speaker als center, deze heeft maar 1 poort en zelfs bij deze speaker heb ik nooit het idee gehad dat het geluid niet uit het midden komt, maar dat terzijde.
    Het heeft zeker een voordeel dat de centre 2 poorten heeft, maar daar schreef ik ook niet over. Waar ik over schreef was het overgangsgebied tussen de woofer en de tweeter. In dit gebied zijn er verschillen in het tijds-domein tussen die van de woofer en van de tweeter waardoor bepaalde frekwenties een beplaalde richting krijgen. Is de tweeter links van de woofer dan gaan ze meer naar rechts. Dit is een reden waarom centre luidsprekers vaak 2 woofers hebben. Een andere reden is de spreiding van het geluid. Wanneer een centre ligt wordt het geluid meer en de hoogte verspreidt en wekt het meer de illusie dan het het geluid uit de TV komt dan wanneer deze staat.

    Een experiment waarmee je veranderingen in het tijds-domein kan ervaren:
    Neem hiervoor een 2-weg luidspreker met de woofer en tweeter naast of boven elkaar (zgn gescheiden 2-weg)die je makkelijk in je handen vast kunt houden. Wanneer deze muziek weergeeft, pak je deze in jouw handen en draait deze in verschillende richtingen. Je zult dan merken dat niet alle tonen even luid te horen zijn in alle richtingen. Zou je dit met een luidspreker doen waarbij de tweeter in het midden van de woofer is geplaatst (zgn coaxiaal 2-weg of puntbronnen), dan maakt het niet uit in welke richting je de luidspreker draait. Alle tonen worden even luid weergegeven in alle richtingen.

    @DVDPF
    In jouw geval zou je dit ook kunnen ervaren door een luidspreker verticaal en ondersteboven te plaatsen en vanaf verschillende plaatsen te luisteren.

    De bezetting van een luidspreker bepaalt dus ook het afstraalgedrag.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Marcellow heeft eenleuke set Missions te koop staan vro weinig, boekenplank modellen die niet verkeerd zijn. Boekenplankmodellen vind ik te verkiezen boven sattelieten, Q-Accoustics heeft ook betaalbare boekenplankmodellen die zeer goede prijs-kwaliteit hebben.
    Helaas geen ruimte voor, zie foto



    TV hangt tussen 2 deuren in en de ambilight heeft ook nog wat ruimte nodig.....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het heeft zeker een voordeel dat de centre 2 poorten heeft, maar daar schreef ik ook niet over. Waar ik over schreef was het overgangsgebied tussen de woofer en de tweeter. In dit gebied zijn er verschillen in het tijds-domein tussen die van de woofer en van de tweeter waardoor bepaalde frekwenties een beplaalde richting krijgen. Is de tweeter links van de woofer dan gaan ze meer naar rechts. Dit is een reden waarom centre luidsprekers vaak 2 woofers hebben. Een andere reden is de spreiding van het geluid. Wanneer een centre ligt wordt het geluid meer en de hoogte verspreidt en wekt het meer de illusie dan het het geluid uit de TV komt dan wanneer deze staat.

    Een experiment waarmee je veranderingen in het tijds-domein kan ervaren:
    Neem hiervoor een 2-weg luidspreker met de woofer en tweeter naast of boven elkaar (zgn gescheiden 2-weg)die je makkelijk in je handen vast kunt houden. Wanneer deze muziek weergeeft, pak je deze in jouw handen en draait deze in verschillende richtingen. Je zult dan merken dat niet alle tonen even luid te horen zijn in alle richtingen. Zou je dit met een luidspreker doen waarbij de tweeter in het midden van de woofer is geplaatst (zgn coaxiaal 2-weg of puntbronnen), dan maakt het niet uit in welke richting je de luidspreker draait. Alle tonen worden even luid weergegeven in alle richtingen.

    @DVDPF
    In jouw geval zou je dit ook kunnen ervaren door een luidspreker verticaal en ondersteboven te plaatsen en vanaf verschillende plaatsen te luisteren.

    De bezetting van een luidspreker bepaalt dus ook het afstraalgedrag.
    Theoretisch gesproken zal je betoog wel hout snijden, maar als je spreekt over tijdsdomein, dan zijn die verschillen in de praktijk zo minimaal en als ik naar mijn eigen opstelling kijk(waar de center voor het mooie te laag geplaatst is) ervaar ik in het geheel geen nadeel dat ik een gewone full range ipv een speciale centerspeaker gebruik. In de praktijk kun je vaak in de woonkamer situatie al niet eens een optimale opstelling plaatsen. Zelf kan ik niet eens mijn "center" (een gewone full range boekenplank speaker) volgens de regels op oorhoogte plaatsen, hij zou dan midden voor het beeld zitten, jammer van het tijdsdomein, links recht omhoog omlaag, het zou wat, in de praktijk is het bijna niet mogelijk om in een huiskamer opstelling tot de optimale opstelling te komen, je probeert er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen.

    Je kan natuurlijk ook corrigeren door de speaker iets uit het midden te plaatsen zodat het geluid wel goed aankomt op de hotspot
    In de praktijk valt het over het algemeen wel mee, althans in mijn situatie ben ik zeer tevreden over het gebruik van een "normale" boekenplank ipv een center.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Helaas geen ruimte voor, zie foto



    TV hangt tussen 2 deuren in en de ambilight heeft ook nog wat ruimte nodig.....
    Nou, nou... waar een wil is is een weg, als het niet al te grote boekenplank modellen zijn, dan schroef je ze toch gewoon op de deuren.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nou, nou... waar een wil is is een weg, als het niet al te grote boekenplank modellen zijn, dan schroef je ze toch gewoon op de deuren.
    Wat een goed idee en dan de deuren verankeren...... lol.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat een goed idee en dan de deuren verankeren...... lol.
    Dat zou je kunnen doen, in/uitgang via de vensters.

    Of gewoon de deuren gangbaar houden, de kabeltjes alleen wel aan de scharnierkant van de deur houden
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Ik ben zelf op het moment aan het kijken voor de Teufel Concept S serie



    Misschien is dat ook wat?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  23. #23

    Standaard

    Is idd ook niet verkeerd en ook een hele mooie prijs.

    Vriend van me heeft vrijdag de THX Concept besteld, op de site staat binnen 2 a 4 dagen leverbaar, maar in de bevestigingsmail staat 4 weken. Dat valt dus wel even vies tegen en weerhoudt me toch een beetje daar te gaan bestellen. M.a.w. ik ben er nog niet uit.

  24. #24

    Standaard

    En hoe zit het met de ruimte naast de deuren, daar zit direct de muur zeker?
    Maar ik zie wel een mogelijkheid, bevestig de boekenplankspeakers onder de lichtschakelaars.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is idd ook niet verkeerd en ook een hele mooie prijs.

    Vriend van me heeft vrijdag de THX Concept besteld, op de site staat binnen 2 a 4 dagen leverbaar, maar in de bevestigingsmail staat 4 weken. Dat valt dus wel even vies tegen en weerhoudt me toch een beetje daar te gaan bestellen. M.a.w. ik ben er nog niet uit.
    Haastige spoed is zelden goed, zeker op het gebied van speakers uitzoeken. Heb wel vaker gelezen dat het in sommige gevallen wel eens even langer kan duren bij Teufel. Zitten ze net weer even zonder, misschien wel slordig, maar betere even wachten dan helemaal naast de pot gepist. Gelukkig zit je niet zonder, en heb je daarom ook de tijd om tot een zeer weloverwogen aanschaf te komen.

    @RJI , als je ze aanschaft ben ik benieuwd naaar je ervaringen.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •