Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 71 worden weergegeven.

Discussie: Adviezen graag

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    En hoe zit het met de ruimte naast de deuren, daar zit direct de muur zeker?
    Maar ik zie wel een mogelijkheid, bevestig de boekenplankspeakers onder de lichtschakelaars.
    Foto's zeggen meer dan woorden:







    Nadeel als ik op de muren naast de deuren wat ga doen dat ik erg lastig kabels onder de vloer moet gaan stoppen, liggen tegenwoordig schelpen op de bodem, kabelgoten moet plaatsen en de dingen die daar nu staan moet gaan verplaatsen. Achter de muur waar de TV hangt zit een kelderkast, paar gaten in de muur en de kabels zijn niet meer te zien
    En ja, er zouden dan ook vloerstaanders kunnen staan, maar die geven toch te veel power en aangezien ik altijd na 22:00 pas film ga kijken, zijn mijn buren daar niet blij mee.

  2. #27

    Standaard

    Misschien ook een oplossing:

    deurspeakers: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQwOTIzMTYxMzg=?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_searchstring=inbouw+ luidsprekers&s_haupt_kategorie=&zhmmh_area_kz=&p_i nit_ipc=X&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies= 1&scrwidth=1920

    Je zit een beetje met de ruimte naast je TV en als je je ambi zat bent en een wat groter scherm wilt, dan wordt het helemaal krap. Op de deuren monteren klinkt misschien een beetje vreemd, maar voor de afstand tussen de speakers zou het niet eens zo gek zijn. Naast de deuren heb je ook nog een klein beetje ruimte, maar dan komen de speakers toch wel een beetje ver uit elkaar. Als het je eigen deuren zijn......

    Misschien nog een optie om de eethoek en de zithoek van plek te doen ruilen?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    @ DVDPFG

    Helaas krijg ik een error melding op je link van Conrad:
    Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.


    Maar volgens mij gaat het over inbouwluidsprekers. Ook al zijn het niet 'mijn' deuren, als ik dat zou willen zou ik het doen. Ik had ook al het idee dat de boxen dan wel eg ver uit elkaar komen te staan op de muren.
    Een nog groter scherm........Dacht altijd dat een 37" groot genoeg zou zijn, maar wat ben ik blij met 42", hahaha. Ambi had ik bij mijn vorige TV ook, ben ik absoluut niet zat.

    Omruilen van eethoek is geen optie. Aan de kant van de eethoek loopt de stoep direct naast het raam, daar zit ik niet lekker, net alsof ze naast me lopen. Grootste nadeel van mijn woning, samen met de houten vloeren.

  4. #29

    Standaard

    Houten vloeren zijn makkelijk met electra wegwerken, maar je zou kunnen overwegen om ipv zuilen boekenplank modellen naast de deuren te plaatsen, op een leuke stand of desnoods op een plankje aan de muren, je hebt dan wel meteen wat meer speelruimte en je geluidsveld wordt mooier/breder.

  5. #30

    Standaard

    Mmm, lastig ... oh, yep inderdaad was een link naar autoinbouwspeakers, ze hebben er daar ruim 130 om uit te kiezen.

    Je deuren zitten op de mooie afstand om speakers te plaatsen, maar wie weet krijgen we in de nabije toekomst wel eens plaatjes van ze te zien waarop ze voorzien zijn van geluid

    Je bent gebonden aan slanke zuilen(naalden) of een compact systeem, je hoeft je gelukkig niet te haasten zodoende kun je je rustig oriënteren.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Heb net een setje v/e vriend van me opgehaald van TMA de Compact 10 samen met zijn Onkyo 605.
    V/d week eens even testen wat dat brengt.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb net een setje v/e vriend van me opgehaald van TMA de Compact 10 samen met zijn Onkyo 605.
    V/d week eens even testen wat dat brengt.
    Veel test plezier toegewenst, houd wel in je achterhoofd dat het systeem helemaal staat ingeregeld naar de smaak v/d vriend, hoop dat hij alles heeft opgeschreven en dat je alles naar eigen wens mag inregelen.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Veel test plezier toegewenst, houd wel in je achterhoofd dat het systeem helemaal staat ingeregeld naar de smaak v/d vriend, hoop dat hij alles heeft opgeschreven en dat je alles naar eigen wens mag inregelen.
    Hij heeft die set van Teufel besteld, dus dat ga ik gewoon doen, hahaha. Help hem al een tijdje regelmatig met zijn verbouwing, dus heb wel wat krediet.

  9. #34

    Standaard

    Zou je ook foto's kunnen posten van de andere kant van de kamer?

    Het lijkt er op dat het ook mogelijk is om de eethoek naar het andere gedeelte te verplaatsen en dan tegen de andere kant. Of heb je dan te maken maken met bvb een open haard die dan een te groot gedeelte van de zithoek in zoun nemen?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Top, er wordt echt meegedacht, maar de eethoek gaat niet naar de andere kant v/d kamer ook al zit er geen openhaard. Ik ga niet naast het raam zitten wat zich aan de kant v/d zithoek bevindt. Daar loopt namelijk de stoep direct naast het raam en dan heb ik het gevoel dat 'men' me op de schoot kijkt.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Top, er wordt echt meegedacht, maar de eethoek gaat niet naar de andere kant v/d kamer ook al zit er geen openhaard. Ik ga niet naast het raam zitten wat zich aan de kant v/d zithoek bevindt. Daar loopt namelijk de stoep direct naast het raam en dan heb ik het gevoel dat 'men' me op de schoot kijkt.
    Wanneer je op de bank of in een fauteuil zit kan iedereen je ook op de schoot kijken omdat je dan lager zit dan op een eetkamerstoel. Daarnaast is het nu mogelijk dat je last hebt van meekijkers. Mensen die kijken naar welk programma jij kijkt of welke spullen je in huis hebt staan. Er zou dus niet veel veranderen als je de zithoek met de eethoek zou verwisselen en je bang bent dat er op je schoot gekeken wordt.

    Anders gewoon even zwaaien naar degene die naar binnen gluurt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je op de bank of in een fauteuil zit kan iedereen je ook op de schoot kijken omdat je dan lager zit dan op een eetkamerstoel. Daarnaast is het nu mogelijk dat je last hebt van meekijkers. Mensen die kijken naar welk programma jij kijkt of welke spullen je in huis hebt staan. Er zou dus niet veel veranderen als je de zithoek met de eethoek zou verwisselen en je bang bent dat er op je schoot gekeken wordt.

    Anders gewoon even zwaaien naar degene die naar binnen gluurt.
    Misschien even een doekje over de schoot als je natuurfilms zit te kijken
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Misschien even een doekje over de schoot als je natuurfilms zit te kijken
    deken.....

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    deken.....
    Ja, dat is ook knus met dit weer

    Maar aan inkijk is op verschillende manieren toch wel wat te doen Je hebt horizontale lamellen (luxaflex), verticale lamellen, vitrage of wat ik ook wel eens zie, een soort van ondoorzichtige strook die op de ramen geplakt wordt. Ik zou me door een paar binnenkijkers niet laten weerhouden om een zo ideaal mogelijke opstelling te maken.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die Energy-set is ook mooi, maar die heeft geen echte centre ls. De luidspreker die je als centre moet gebruiken is een wat grotere sateliet die je horizontaal kan plaatsen. Nadeel hiervan is dat de tonen in het overgangsgebied tussen woofer en tweeter dan naar links of naar rechts worden gestuurd. Ook kan het er voor zorgen dat het geluid minder uit de TV lijkt te komen.
    Ik heb dit gisteren ervaren met TMA set, speaker maar recht op gezet.
    Had hier nog een oude center staan, Bose vcs-10 die breede, maar die is met conversatie heel zacht t.o.v. de TMA. Ook nog een Elac Cinema 05 center er op geprobeerd, maar die sluit ook minder aan, al heeft deze wel 2 tweeters en kan dus 'liggen'.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Houten vloeren zijn makkelijk met electra wegwerken, maar je zou kunnen overwegen om ipv zuilen boekenplank modellen naast de deuren te plaatsen, op een leuke stand of desnoods op een plankje aan de muren, je hebt dan wel meteen wat meer speelruimte en je geluidsveld wordt mooier/breder.
    Ik denk dat het idd boekenplank moet worden.
    Had zelf hier nog het volgende staan:



    en


    JBL HLS 410 en Bose VCS-10 en ik moet zeggen dat dat echt veel beter klinkt dan de satellieten die ik te leen heb.

    Dus wie heeft er een idee of ideeën voor me?

  17. #42

    Standaard

    Koop nog een par van die JBL's en een bijpassende JBL center en doe die Bose in de allesbrander .

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Koop nog een par van die JBL's en een bijpassende JBL center en doe die Bose in de allesbrander .
    Hoe komt het dat de meeste zo negatief zijn over Bose, als ik zie dat deze center 2e hands nog voor grof geld verkocht wordt dan zijn er toch ook liefhebbers.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Koop nog een par van die JBL's en een bijpassende JBL center en doe die Bose in de allesbrander .
    Hele goede tip (die Bose kan ook nog op Marktplaats, er zijn van die ....... die gaan voor dat merk, kun je dan weer besteden bij je nieuwe setup)
    Dan nog een leuke sub erbij, hoeft helemaal niet duur te zijn, bijvoorbeeld de Mivoc 1100 A-II en je zit gebeiteld.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Heb ook nog wel een hele oude Philips sub staan, de FB201, maar daar geloof ik niet meer zo in, die is al meer dan 10 jaar oud.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb ook nog wel een hele oude Philips sub staan, de FB201, maar daar geloof ik niet meer zo in, die is al meer dan 10 jaar oud.
    Leeftijd is niet zo belangrijk in dit geval, wel de specificaties van die Philips, en als ik die zo zie, dan slaat ie nog geen deuk in een pakkie zachte boter

    Mijn sub zal nu ook tegen de 10 jaar lopen, maar daar ben ik nog steeds super tevreden over
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Ik heb deze op het oog en dan ga ik de oudere JBL's als achterspeakers gebruiken.


    JBL LC-1


    JBL L830

    Als subwoofer wil ik de Ceratec Versa overnemen van een maat van me(heb ik hier al staan om te testen).

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als subwoofer wil ik de Ceratec Versa overnemen van een maat van me(heb ik hier al staan om te testen).

    Als je hem voor een heeeeeeeeeeeel zacht prijsje over kan nemen...... anders zou ik gaan voor een nieuwe zoals ook Michael Hamers die heeft de Mivoc heeft een heel goede prijs kwaliteits verhouding. De Ceratec mist heel wat diepgang als ik de specs zo zie, 45 Hz is niet een echte sub waardig sub te heten Gelukkig mag je zelf wat testen.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Denk dat de gegevens op kieskeurig niet helemaal kloppen, volgens de fabrikant zijn dit de gegevens:

    Technical Data
    Frequency Response 30-170 Hz
    Cross-over Frequency 40-160 Hz Adjustable
    Phase Changer 0-180°
    On/Off Automatic Yes
    Input 2xLine RCA /L.R Speaker
    Output 2xLine RCA / L.R Speaker
    Mains Voltage 115/230V – switchable
    Mains Power Max. 225 Watt
    Amplifier Output 100 Watt
    Woofer 200mm
    Cabinet Finishes Alu polished
    Dimensions (HxWxD) 350x350x350mm
    Weight (net) 11,4 Kg

    Bron(pagina 6)

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Denk dat de gegevens op kieskeurig niet helemaal kloppen, volgens de fabrikant zijn dit de gegevens:

    Technical Data
    Frequency Response 30-170 Hz
    Cross-over Frequency 40-160 Hz Adjustable
    Phase Changer 0-180°
    On/Off Automatic Yes
    Input 2xLine RCA /L.R Speaker
    Output 2xLine RCA / L.R Speaker
    Mains Voltage 115/230V – switchable
    Mains Power Max. 225 Watt
    Amplifier Output 100 Watt
    Woofer 200mm
    Cabinet Finishes Alu polished
    Dimensions (HxWxD) 350x350x350mm
    Weight (net) 11,4 Kg

    Bron(pagina 6)
    Oke, maar uit een 20cm woofer verwacht ik niet veel, of er moet een behoorlijk zware versterker achter zitten, gelukkig kun je het op je gemak thuis beluisteren en zelf ervaren of je er mee kunt leven.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •