De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile ik kom er niet meer uit...

    ik heb voorlopig enkel een philips full hd tv (42PFL7404H/12). nu wil ik daar bleu ray en surround sound/ home cinema set bij kopen. ik heb zitten kijken naar een home cinema set incl. bleu ray (bijv.: sony bdv e300 of philips HTS 7520/12). als ik zo iets koop ben ik ongeveer 500-600 euro kwijt en dan heb ik alles er op en eraan (video unpscaling, dolby true hd, 1000w vermogen enz.).

    Maar nu zag ik dat de ps3 ook al deze formaten (audio en video) ondersteunt. Wat gebeurt er als ik de ps3 via HDMI aansluit op een versterker met boxen, welke de nieuwste audio formaten niet ondersteund? Het lijkt mij dat ik dan niet, bijvoorbeeld, dolby true hd te horen krijg, toch?

    waarom deze vraag; als ik een ps3 koop en een goedkoop surround setje (zonder high tech ondersteuning) ben ik ongeveer 500 euro totaal kwijt en heb ik dus een 'gratis' spel computer + blue ray + surround set. Maar als ik de ps3 koop en daarbij moet een home cinema set, welke alle formaten wel ondersteund dan ben ik zeker 800 euro kwijt...

    keuzes, keuzes, ik wordt er gek van help

  2. #2

    Standaard

    Als je de spullen los koopt dan ben je wel duurder uit, maar je hebt vaker wel beter spul dan die alles-in-1 setjes. Ik heb zelf ook de PS3 Slimline en de Denon 1909 met losse JBL speakers. De kwaliteit is gewoon beter, plus de PS3 is idd een Blu-ray speler, game console en mediaserver in-1. Ik zou toch iets meer geld uitgeven voor een betere kwaliteit ipv die alles-in-1 shit wat vaak belabberd spul is...

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een ps3 moet je vooral kopen als je een gamer bent, als extra krijg je dan de BD speler erbij.

    Maar als je al een surround versterker hebt met bijv 5.1 analoge ingangen (6 tulpen input), kan je ook een bdspeler kopen met ingebouwde HD Audio decoders en kan je wel van HD audio genieten, anders krijg je alleen DD en DTS, maar dat klinkt ook niet slecht!
    Maar als ik het goed lees heb je die niet!!

    Het is maar net waar je waarde aan hecht.
    Zo'n complete set voor een x bedrag mag je natuurlijk niet veel van verwachten!
    Plus dat het lastiger is om later up te graden als je opeens toch anders wil!

    Dus precies, keuzes keuzes en keuzes.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-12-2009 om 16:49
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Hier nog eentje die ergens niet uitkomt, hoop dat iemand het weet??

    Mijn probleem is ik krijg via de denon 2310 niet het gewenste hd-master audio geluid, HD-DTS enzovoort wat ik te zien en horen krijg is het multi ch in na 3 maal de 2310 gerest te hebben tig maal de gebruiksaanwijzing erbij gepakt te hebben nu maar de vraag hier gesteld.

    Ik heb via de hdmi aangesloten tv in naar de out van de 2310.
    blu-ray speler op de in (HDP van de 2310) naar de out van de blu-ray speler (sony bdp-s760)
    Ook loopt er nog een optische kabel van de Mediabox (UPC) naar de opt1 van de 2310 voor het tv geluid.
    Zie ik nu wat over het hoofd?
    Hoop dat iemand de oplossing heeft, alvast bedankt voor de reaktie!

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Digitale output in de bd speler op bitstream zetten i.p.v. pcm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Digitale output in de bd speler op bitstream zetten i.p.v. pcm.
    Het probleem is gelukkig opgelost, het zat hem niet in de instellingen van de denon 2310, maar in de instellingen van de blu-ray speler, had keurig de instellingen gebruikt uit het gebruikershandleiding, maar dit waren niet allemaal de juiste bleek dus, maar in ieders geval bedankt voor je antwoord!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •