De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Marantz UD9004

  1. #1

    Standaard Marantz UD9004

    Marantz UD9004

    Na een pauze van ruim 2 jaar brengt DVD.nl opnieuw een hardware review. Om deze wedergeboorte kracht bij te zetten wordt het vlaggenschip van Marantz besproken, de Marantz UD9004. Marantz scoort met dit apparaat! Het is een dijk van een Universele Disc-speler op het gebied van beeld- en geluidskwaliteit.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik heb nu voor de tweede keer een Marantz DVD-speler en ben niet echt tevreden. Beide hebben moeite met het inlezen van de DVD's. Als hij eenmaal heeft 'gepakt' dan geeft hij ook nog regelmatig en error midden in de film. Ik zal eerst eens een ander merk proberen bij een overstap op blue ray.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Ik heb nu voor de tweede keer een Marantz DVD-speler en ben niet echt tevreden. Beide hebben moeite met het inlezen van de DVD's. Als hij eenmaal heeft 'gepakt' dan geeft hij ook nog regelmatig en error midden in de film. Ik zal eerst eens een ander merk proberen bij een overstap op blue ray.
    Ligt het eerder aan de kwaliteit van de dvd want een vriend van mij heeft ook een Marantz dvd speler en die pakt alles gewoon. Het grote nadeel van Marantz spelers is dat ze wel langzaam zijn met het inlezen van een dvd, maar ze lezen wel alles.

    Wat betreft de review. Eindelijk weer eens een hardware review en eens een artikel wat niet een korte samenvatting is van iets. Nadeel is alleen dat de spelers gewoon ver buiten elke prijsklasse voor het gros van de mensen ligt wat ze voor een Blu-ray speler uit willen geven.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Ik vind dit een erg magere review die deze topspeler veel te weinig eer aan doet en veel aspecten onbelicht laat.

    Waarom is er sprake van een 'korte testperiode' waardoor alleen de speler als Blu-ray Disc speler wordt belicht. Je laat hiermee de echt bijzondere aspecten van deze speler onbelicht. Deze bijzondere aspecten zitten vooral in het audio gedeelte.
    Het HD beeld is weliswaar ook exceptioneel goed, maar dat zie je pas bij grootbeeld projecteren (en niet op een 50" Pioneer scherm).

    In deze review wordt de DV12S2 aangehaald als de vorige referentiespeler van Marantz. Alhoewel een goede DVD speler, was de DV12S2 vooral een bijzonder fraaie audiospeler. In deze review wordt de UD9004 als waardige opvolger geplaatst, terwijl nergens een vergelijking is gemaakt. De DVD kwaliteiten van de UD9004 wordt zeer summier behandeld en van de audiokwaliteiten wordt alleen SACD kort besproken. Nergens een vermelding van de DVD-Audio kwaliteiten of de CD kwaliteit. Waar is de conclusie dat de UD9004 een waardige opvolger dan op gebaseerd?

    Terecht wordt aangehaald dat de UD9004 is afgeleid van de Denon speler. Marantz heeft van de Denon speler niet het analoge gedeelte aangepast, maar het analoge AUDIO deel. Ik mis hier veel informatie over (zie het Marantz persbericht op mijn Kalibravo site).

    Ik lees in deze bespreking ook niets over de uitgebreide instelmogelijkheden in het setupmenu van de speler, vooral wat betreft de 7.1 analoge uitgang.

    In de review wordt terecht melding gemaakt van een unieke feature van deze speler, het scheiden van audio en video signalen over twee aparte HDMI aansluitingen. Maar ik lees niet of dit nu ook een hoorbaar verschil geeft.

    In de review staat "Voor deze recensie is gebruik gemaakt van PM11S1 Marantz versterkers". De PM11S1 is een geïntergreerde stereoversterker van Marantz. Hoe kan daarmee het surroundgeluid beoordeeld zijn? En met wat voor kwaliteit luidsprekers is geluisterd?

    Bij de conclusie:
    "De speler levert een zeer scherp gestoken beeld" moet zijn "De speler levert een gestoken scherp beeld".
    "De speakers zorgen ervoor dat het geluid op alle fronten klopt." is een vreemde conclusie voor een Blu-ray Disc speler.

    Hardware reviews op DVD.nl zou zeker goed zijn, maar neem het wel serieus en besteedt er dan wel meer kwalitatieve aandacht. Want op basis van deze review kun je als lezer niet bepalen of de erg hoge aanschafprijs van de UD9004, die 10x meer kost dan de ook alles etende en zeer positief beoordeelde Oppo BDP-83, gerechtvaardigd is.

    En zag ik daar een crosslink op een ander forum? Speciaal voor aangemeld?

  5. #5

    Standaard

    In de review staat "Voor deze recensie is gebruik gemaakt van PM11S1 Marantz versterkers". De PM11S1 is een geïntergreerde stereoversterker van Marantz. Hoe kan daarmee het surroundgeluid beoordeeld zijn?
    Misschien ben je niet op de hoogte dat de PM11S1 beschikt over het Floating Control Bus System (F.C.B.S.) voor surroundweergave. De UD9004 is getest met behulp van 3 PM11S1 versterkers die gekoppeld zijn via het F.C.B.S.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henrieke van Assen Bekijk bericht
    Misschien ben je niet op de hoogte dat de PM11S1 beschikt over het Floating Control Bus System (F.C.B.S.) voor surroundweergave. De UD9004 is getest met behulp van 3 PM11S1 versterkers die gekoppeld zijn via het F.C.B.S.
    Ik weet dat Marantz deze mogelijkheid heeft, maar surround op deze wijze heb ik nog nooit gehoord. Was handig geweest als je in de review had gemeld dat je surround op deze wijze beluisterd. De PM11S1 is een mooie stereoversterker en ben dan ook best benieuwd hoe surround op deze wijze klinkt. Dit betekent ook dat je alleen maar naar de analoge audio kwaliteit van de speler kunt luisteren en de interne HD decoders en DAC van de speler erg belangrijk zijn. Je kunt dus niets zeggen over audio via HDMI, jammer. Dit betekent ook dat een uitgebreide setup van de 7.1 analoge uitgang voor jou erg belangrijk is, maar hier heb je ook niets over vermeld. Vind ik jammer.
    En je luidsprekers?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •