Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 119 worden weergegeven.
  1. #1

  2. #2

    Standaard Geweld(ad)ige film

    Ik moet even kort iets melden, voor mij persoonlijk zijn de extra's op een DVD nog altijd ondergeschikt aan de film. En American History X is een hele, een heeele goede film. Als de extra's op een DVD een reden is voor het links laten liggen van een goede film, ben je volgens mij niet goed bezig.
    Het gaat er toch om dat je een goede film met goede beeld- en geluidskwaliteit kan bekijken?
    Kortom:Ikheb American History X in mijn collectie en ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop.

  3. #3

    Standaard

    Deze DVD is een schande voor het medium. Nog niet eens waard om onder je tafel te leggen als deze wiebelt. De ingebakken en immens grote ondertitels (ik ben toch niet blind ofzo?!?) vergallen het kijkplezier. Ik heb geen DVD speler gekocht om naar VHS-kwaliteit bagger te gaan zitten kijken!!!

    De grootste miskoop uit mijn collectie, en dan heb ik het natuurlijk over de DVD en niet over de film. Daarom heb ik sinds enige tijd dit bagger Nederlands produkt vervangen door de superieure (en 1.85:1 anamorphische) regio 2 UK versie die op alle fronten beter presteert dan dit wanprodukt...

    Mijn advies aan iedereen die deze film heeft of van plan is aan te schaffen. Bespaar jezelf een hoop ellende en koop de UK of de regio 1 versie, want dit is niet meer normaal...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Nog niet eens waard om onder je tafel te leggen als deze wiebelt
    Hier overdrijf je een beetje Nathan... maar verder vond ik jou recensie deze keer eerlijker dan het origineel

  5. #5

    Standaard Tjonge Tjonge Tjonge

    Het blijkt iedere keer weer dat filmliefhebbers tevens perfectionisten zijn. Bij de minste minpuntje is een film weer te min. Laten we eerlijk zijn...dvd is gewoon altijd goed beeld. Of zijn jullie vergeten wat VHS ook al weer was? Natuurlijk heb je grote verschillen wat betreft de kwaliteit binnen het DVD gebeuren. DVD is niet alleen beeld maar ook formaat, geluid, Xtras enz. Barst een schijfje van de Xtras, heeft het DTS, is het anaphormic, tja...dan betaal je er meestal wel ook voor (wat is het? rond de 70 piek voor een nieuwe film?)

    American History X is een film die eigenlijk weinig xtras behoeft. Het is geen boombastic, exploderende special FX film. Dat er geen Xtras op de schijf staan is jammer maar de prijs is er ook naar. Keep it simple, keep the price low!

    Dit geldt natuurlijk niet voor spektakel-films!

  6. #6

    Standaard kom nou toch...

    Jongens toch... Kopen jullie een DVD voor de extra's of voor de film zelf? Persoonlijk kan het mij geen reet schelen hoe ze een bepaalde shot genomen hebben en hoe vaak de regisseur daarover 's nachts heeft wakkergelegen.
    In contrast, ik geef toe, de extra's bij gladiator zijn absoluut de moeite waard. Bovendien zijn er ook films waarvan je wel wilt weten hoe de special effects zijn gemaakt, denk aan The Matrix bijvoorbeeld. Maar bij een film als American History X is dit ab-so-luut niet van belang, om de simpele reden dat er geen special effects aan te pas komen...

    Verder ben ik van mening dat deze film verplicht moet worden toegevoegd aan het lesmateriaal op middelbare scholen. Als er 1 film ter wereld is die de essentie van racisme en de uitbanning ervan uit weet te beelden, dan is het dit meesterwerkje wel.

    Marty

  7. #7

    Standaard Re: kom nou toch...

    Als je goed op hebt gelet had je gemerkt dat we deze DVD vooral verfoeien door de slechte beeldkwaliteit en het feit dat het hier een Pan en Scan versie betreft met de ondertitels ingebakken.
    Zelfs de regio 1 en regio 2 UK versies hebben niet veel extra´s en ik ben met je eens dat deze film ook niet veel extra´s nodig heeft. Impact heeft de film genoeg. Maar ik (en velen met mij) zijn het er over eens dat deze DVD een veel betere Nederlandse release verdient. Dit is gewoon broddelwerk, geef het maar toe... dat doet dus -nogmaals- niks af aan de film.
    Wat mij betreft hoeven ook niet alle films extra´s te hebben, maar zorg dan wel dat de rest in orde is, en dat is bij deze DVD dus duidelijk niet het geval...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Jongens toch... Kopen jullie een DVD voor de extra's of voor de film zelf?

  8. #8

    Standaard

    Tja ik hem hem dan toch gisteren maar nog gekocht PUUR om de film DVD is idd mindere kwaliteit maar de film is zo goed he dus je moet iets (vooral met een regio 2 speler...)
    StarTrader

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr Blonde
    je moet iets (vooral met een regio 2 speler...)
    Waarom schaf je dan niet de Regio 2 UK versie aan (oranje hoesje)?!? Die ligt bij veel MediaMarkten gewoon in de schappen hoor. Misschien vind je hem zelfs wel bij Van Leest of FRS.

    Als je een creditcard hebt: bij www.play.com is hij lekker goedkoop...

  10. #10

    Standaard

    Gadverdamme, wat een bagger dvd, hoe kan RCV zo'n baggerversie uitbrengen, had iig de keuze gelaten om de ondertitels aan of uit te zetten.
    Mijd de regio2 versie van RCV en ga voor de "oranje" UK versie.

  11. #11

    Standaard

    Nou ik weet niet wat er nou weer te klagen valt over de beeldkwaliteit maar bij mij issie prima en scherp en de film heeft een top verhaal zeker de moeite waard om te kopen voor zo'n mager prijsje. Als je je om alle details druk moet maken zal je wel lekker lang leven.

  12. #12

    Standaard

    Anamorphic Widescreen 1.85:1

    dit verklaart alles denk ik, heb gewoon witte hoes.
    Vandaar dat ik wel mooi beeld heb en sommigen van jullie niet. k heb gewoon de versie van FRS.

  13. #13

    Standaard Re: Tjonge Tjonge Tjonge

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enric Batista
    Het blijkt iedere keer weer dat filmliefhebbers tevens perfectionisten zijn. Bij de minste minpuntje is een film weer te min. Laten we eerlijk zijn...dvd is gewoon altijd goed beeld. Of zijn jullie vergeten wat VHS ook al weer was? Natuurlijk heb je grote verschillen wat betreft de kwaliteit binnen het DVD gebeuren. DVD is niet alleen beeld maar ook formaat, geluid, Xtras enz.
    Ehhh, dvd is niet altijd beter dan vhs, ik heb pas A murder of crows, en Once we're warriors, gekocht, beide heb ik ook of video, en ik moet zeggen dat de video een veel betere qualiteit is dan die dvd's. Ik heb toch godverdomme geen 900 piek uitgegeven voor een dvd speler waarbij een film slechter is dan de versie op mijn 600 piek videorecorder (EN waarmee ik ook nog kan opnemen) , de qualiteit van dvd's kan zo enorm verschillen, dat er eigenlijk gewoon een standaard moet komen voor een dvd, ofwel: beeld moet anamorphic widescreen voor breedbeeld tv's zijn (Indien natuurlijk de film ook zo is opgenomen), Ondertiteling moet aan en uit kunnen, ondertiteling moet compleet in het beeld zitten en niet gedeeltelijk in beeld en gedeeltelijk in het zwart (Zoals bij gladiator), en verder heb ik eigenlijk geen eisen (En de eisen die ik stel zijn helemaal niet moeilijk te realiseren)), extra's zijn leuk, maar niet noodzakelijk BTW bij A Murder of crows staat op de hoes dat er behind the scenes op staan, maar damn if i can find them (Damn Hom vision, ze hebben niet eens een fatsoenlijke website om me te kunnen beklagen)...
    Op dit moment ben ik nog redelijk teleurgesteld over dvd, maarja ik moet wel zeggen dat ik ook niet veel top films heb omdat die nog veel te duur zijn...

  14. #14

    Standaard

    Waarom is deze DVD overal zo goedkoop? Het is toch een hele goede film?? Heb 'm helaas nog niet gezien

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Waarom is deze DVD overal zo goedkoop?
    Omdat hij 4:3 is, DD2.0 geluid heeft en ingebrande ondertitels. Totaal niet zoals de film bedoeld is dus. Als ze de prijs dus hoog moesten houden, raken ze deze DVD niet aan de straatstenen kwijt.
    Nu vind ik wel dat er in deze thread al lichtjes overdreven is. De beeldkwaliteit is uitstekend; het beeld*formaat* daarentegen...
    Veel geluidseffecten moet je in de film ook niet verwachten dus de DD2.0 is niet echt heel hinderlijk.
    Voor de prijs dat hij gesleten wordt,vind ik het al bij al nog niet de slechtste aankoop. Het is een keigoede film en dat maakt voor mij al veel goed.
    Het wordt wél tijd dat er eens een fatsoenlijke Special Edition of zo van komt, want dat verdient AH X zeker !

  16. #16

    Standaard

    Heb deze film gisteren gezien. Echt een heel goede film. Voortreffelijk acteerwerk van Edward Norrton. Ik vind zelf de beeldkwalitiet van de film goed. Is een dvd die ik zeker gaat aanschaffen (ik had hem nu gehuurd. En vooral voor het geld kan ik zo'n een goede film niet laten liggen.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik

    Als je een creditcard hebt: bij www.play.com is hij lekker goedkoop...
    Heb hem vandaag bij Play besteld...
    Bedankt voor de tip Nathan

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Heb hem vandaag bij Play besteld...
    Bedankt voor de tip Nathan
    You're welcome...

  19. #19

    Standaard

    Wordt er in Nederland ooit nog een SE uitgebracht van deze film? Met breedbeeld, 5.1 DD geluid (misschien zelfs DTS?) en een grote hoeveelheid extra's? Want deze versie vind ik heel erg zuigen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #20

    Standaard

    Verschrikkelijk goede fiim, dit heeft een diepe indruk op mij gemaakt...na eerder de NL versie te hebben gekocht heb ik em vorige week vervangen door de UK R2 versie met breedbeeld en 5.1DD...........eindelijk........kan die oude de prullenbak in


  21. #21

    Standaard

    Ik heb deze film een tijdje geleden op C+ gezien. Prachtige film, heel goed gemaakt en geacteerd. Ik zal wel wachten op een SE, want dat is deze film waard.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #22

    Standaard

    De specs van de NL R2 release van deze DVD is exact de reden waarom ik bij de laatste bestelling hem in R1 heb laten meekomen.

    Wat betreft de film, heb hem toen in de bios gezien en de impact was op mij enorm. Zat gewoon stil te zijn onderweg naar huis, niet nog gezellig ff wat drinken daarna. Ik was gewoon stuk. De DVD had wederom het zelfde effect.

    Een van de beste films ooit gemaakt, en een van de meest onderschatte..

    Bas
    Mijn HT
    DVD's
    DON'T LET THAT MAN CRAWL....SOMEBODY HELP THAT MAN............LEAVE NO MAN BEHIND

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Kuiper
    De specs van de NL R2 release van deze DVD is exact de reden waarom ik bij de laatste bestelling hem in R1 heb laten meekomen.

    Wat betreft de film, heb hem toen in de bios gezien en de impact was op mij enorm. Zat gewoon stil te zijn onderweg naar huis, niet nog gezellig ff wat drinken daarna. Ik was gewoon stuk. De DVD had wederom het zelfde effect.

    Een van de beste films ooit gemaakt, en een van de meest onderschatte..

    Bas
    Je slaat de spijker op zijn kop. Ik vind het ohzo jammer dat deze film niet erkend wordt en door iedereen bekeken. Het zou verplichte kost moeten zijn bij geschiedenislessen op school!

    En over die dvd release....Wat boeit het nou, ik heb hem wel gekocht zodat ik altijd naar die film kan kijken. Vet geluid heb je er toch niet bij nodig, het enige nadeel is de 4:3 ipv 16:9, maarja.
    De SE release komt vast nog wel een keer en die koop ik dan uiteraard ook!

  24. #24

    Standaard

    hmmm, de film is een beetje teveel opgehemeld. De personages blijven onderontwikkeld; en het is onrealistisch;
    SPOILER SPOILER!!!

    Edward Norton die wordt bekeerd nadat hij wordt verkracht in de douche? En hij krijgt medelijden met zwarte mensen?

    Maar het blijft een goede film; geen meesterwerk though

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mrs Nathan Strik
    hmmm, de film is een beetje teveel opgehemeld. De personages blijven onderontwikkeld; en het is onrealistisch;
    SPOILER SPOILER!!!

    Edward Norton die wordt bekeerd nadat hij wordt verkracht in de douche? En hij krijgt medelijden met zwarte mensen?
    Hier ga je toch de mist in; Norton krijgt geen medelijden, maar denkt na over zijn daden en over de daden van zijn "vrienden". Lijkt mij niet zo erg onrealistisch. Deze ommekeer is misschien wat snel, maar je hebt beperkte tijd in een film waarbij je 'm ook nog boeiend wil houden.

    Ben diep onder de indruk van deze film, misschien geen meesterwerk voor sommigen, maar het biedt zeker stof tot nadenken en daarom lijkt mij dit inderdaad geen verkeerde film om in de maatschappijlessen van de middelbare scholen te laten bekijken.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •