De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard monster kabels prijs verschillen??

    Even een vraagje van een leek mbt kabels etc. Ik ben op zoek naar een goede HDMI kabel voor de home setup. Nu zag ik dat bv een goede HDMI kabels van Monster hier in NL +- 150 euro kost. Een zelfde originele kabel is te koop op de US ebay nieuw voor 32 dollar. Waar zit dit prijsverschil dan in..........??? Worden we dan zo afgezet hier in NL??
    Greeeeeets............ Stuart

  2. #2

    Standaard

    Op Marktplaats worden ze ook goedkoper aangeboden, maar ik heb zo mijn twijfel bij die ebay en goedkope marktplaats monster kabels, denk dat er ook namaak in omloop is...
    Ik vind Monster iig wel veel te duur.
    In Duitsland kun je bijvoorbeeld voor redelijke prijzen Oehlbach kabels kopen, of kijk eens op whathifi.com bij de testen van kabels of daar niets bij zit.

    Er is wel een probleem met digitale kabels, er is geen overeenstemming of een duurdere kabel beter is dan een goedkopere, omdat velen zeggen: digitaal doet het wel of digitaal doet het niet.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb verschillende hdmi kabels aangesloten gehad en kon het verschil nooit zien of horen. De review-sites die wel zeggen dat ze verschil zien of horen komen eigenlijk altijd maar met meningen, nooit met harde, controleerbare feiten.

    Koop gewoon een König hdmi kabel ofzo. Ca. €20,- voor 1,5 meter en een degelijke bouwkwaliteit.

  4. #4

    Standaard

    HDMI kabels zijn bedoeld om een digitaal signaal door te geven. Digitale signalen moeten zo min mogelijk last hebben van invloeden van buitenaf. Het is daarom belangrijk een degelijke kabel te kopen maar die hoeft absoluut geen fortuin te kosten. Sowieso is Monster qua prijs-kwaliteit een beetje scheef, het eerder genoemde Oehlbach is dan veel beter.

    Maar wat is nu een kwalitatief goede kabel? Nou bijvoorbeeld de B-merken (Vivanco ofzo) maar dan daarvan de hogere series. De goekopere versies kunnen last hebben van mindere afscherming waardoor er vreemde (meestal groene) wazen op je scherm zichtbaar worden.

    Ook is de bevestiging van de plug/kabel zeer belangrijk, meestal hangt de kabel namelijk aan de plug en dat kan op den duur ook zorgen voor problemen als die bevestiging niet goed is. Kortom, gewoon een stevige degelijke kabel en als het om grote lengtes gaat geef er dan wat meer aan uit. Bij grotere lengtes is de kans op signaal storing danwel signaal verlies namelijk veel groter. Beter in 1 keer goed doen dan uiteindelijk 3 keer een goedkope kabel proberen en duurder uit zijn.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf erg positieve ervaringen met de HDMI kabels van deze Amazon.co.uk verkoper.

    Omgerekend zo'n €15,- per kabel en eventueel met een 90 graden connector eraan. De beide connectoren zitten stevig in de HDMI poort en kunnen we niet zomaar uitvallen.

  6. #6

    Standaard

    Je kan, als je iets anders gaat overwegen, ook eens kijke naar thatcable; deze heb ik zelf via ebay (ebaywinkel van het merk) in bestelling.
    De hdmi's van dit merk komt goed uit de test bij whathifi en ze zijn behoorlijk net geprijsd.
    Laatst aangepast door RJI : 04-01-2010 om 15:28
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  7. #7

    Standaard

    Ik heb 20 euro kostende 10 meter HQ kabel en die laat alles gewoon perfect door. Echt ik zie het punt niet om een fortuin uit te geven aan digitale kabels. De aansluiting is goed en stevig en dat is imo het belangrijkste vergeleken met die no-name gevallen. Daar willen de stekker nog wel eens van afwijken.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Ik heb zelf 1 HDMI kabel van Molex van een jaar of vijf oud, en 3 kabels van Belden van 1,5 meter lang die een jaar of twee oud zijn.
    de Belden Kabels gekocht via "Blue Jeans Cable" na positieve ervaringen in diverzen internationale forums,...samen voor de prijs van ongeveer 50 Euro.

    Nooit problemen gehad met zowel de kabels van Belden als die van Molex terwijl een kabel van Bettercable, die ik ooit in een dwaaze bui heb gekocht en die duurder was dan de vier andere kabels samen, al binnen enkele weken problemen gaf waarbij de verbinding weg viel.
    De kabel van Bettercable was behoorlijk zwaar en stug uitgevoerd wat ook zijn weerslag had op de HDMI aansluitingen van de apparatuur.

    Doe mij voortaan maar een goedkope, lichte en soepele kabel, wat voor korte lengtes goed genoeg is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #9

    Standaard

    Bovendien; als een kabel op zo'n lengte verschil in beeldkwaliteit zou maken, waarom gebruikt dan wel iedereen de goedkope, meegeleverde kabel bij z'n computerscherm?

    Maar idd; op het punt van bouwkwaliteit is het wel verstandig om een goede kabel te hebben. Heb zelf een König gekocht bij Paradigit en die werkt perfect. Ook een andere (standaard) kabel die ik bij m'n tv kocht werkt perfect, evenals een kabel die ik voor twee tientjes bij de MM kocht. Allen overigens van goede bouwkwaliteit; degelijke connectoren, geen last van uitval en geen overbodige belasting op de aansluitingen op de apparatuur.

  10. #10

    Standaard

    HDMIDiscounter.nl

    Monster kabels voor een nette prijs.
    Heb hier zelf goede ervaring mee.

    Patrick.

  11. #11

    Standaard

    Ik denk dat alle goedkope monsterkabels van sites als deze komen en of die echt zijn......
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Hi,

    Er zijn ook zeer veel namaak kabels in de omloop. In een mail gestuurd naar Monster,
    gaf men toe, dat ze niet weten hoe ze een namaak moeten herkennen, er zijn
    namelijk zo veel verschillende soorten kabels op de markt ... dat dit onmogelijk lijkt.

    Het kan dus zijn, dat als je een goedkope Monster ziet .. dit namaak is.
    Wil natuurlijk niet zeggen, dat de namaak; vele malen slechter is.
    Forum Lid / Lid oa. van:

    HT-Forum | DVD.NL | HDN | IMDB | Tweakers | Hardware Info | WatchTalk Forums | WatchUseek |

  13. #13

    Standaard

    Ik heb een tijd geleden Monster gekocht voor mijn stereoset bij een electronica zaak,
    volgens mij waren ze zeker 30 euro 'overpriced'.
    Ik zou de prijzen voor Monster producten in Nederland en Duitsland vergelijken
    (en natuurlijk in de USA).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •