De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Video-instellingen Onkyo TX-SR607

    Beste mensen,

    Afgelopen week heb ik mijn Harman Kardon Receiver vervangen door een Onkyo TX-SR607. Vandaag heb ik de Onkyo aangesloten en tot op heden ben ik zeer tevreden met het apparaat, zij het dat ik nog worstel met de "Video-instellingen".

    Aansluitingen / opstelling :

    Mijn Pioneer BDP-320 (BR) en mijn UPC HD-Receiver zijn via de HDMI-ingang(en) aangesloten en dan gaat via de HDMI-uit van de Onkyo een aansluiting naar mijn Philips 42PFL7404H LCD (FullHD 100Hz).

    Ik heb vandaag op mijn gemak de instellingen van de Onkyo doorgefietst en dat gaat goed tot ik bij de Video-instellingen kom (in de Manual is dat pag. 82).
    Volgens de beschrijving kom je in deze instellingen door de [Receiver]-toets in te drukken, gevolgd door de [Video]-toets. Als ik dat echter doe, krijg ik op de display de melding Not Available.:wallbash:

    Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd ? Is er iets mis gegaan bij de andere instellingen ?

    Ik dacht dat er een overeenkomst was met het probleem op deze pagina
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60361&page=39
    maar ik zie nog niet wat de crux is.

    Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

    Alvast bedankt !
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  2. #2

    Standaard

    Je schrijft nergens dat je al beeld hebt......

    Pagina 22 en 39 van je gebruiksaanwijzing al doorgenomen?
    Heb je de HDMI ingangen toegewezen?(pag. 39)
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je schrijft nergens dat je al beeld hebt......

    Pagina 22 en 39 van je gebruiksaanwijzing al doorgenomen?
    Heb je de HDMI ingangen toegewezen?(pag. 39)
    Bedankt voor je reactie en je op/aanmerkingen; mijn omschrijving van het probleem was inderdaad niet geheel compleet zie ik nu.

    -Ja, er is beeld, zowel van UPC al BR-speler

    -Ja, ik heb alles doorgenomen en dat liep goed tot aan pagina 82.
    Wat betrfet pagina 39 : Ik heb DVD/BD toegewezen aan HDMI1 en CBL/SAT aan HDMI 3 (en de betreffende apparaten uiteraard ook zo aangesloten). Dit stond ook al zo. Achter de overige items heb ik (later) streepjes gezet.

    Nogmaals : er is beeld, maar ik zou (onder de Video-instellingen) Resolution op Through willen zetten, om de BR, dan wel de TV het evntuele Upscalen te laten doen.
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  4. #4

    Standaard

    Meestal als je zo'n melding krijgt, dan heb je al wat ingesteld die de optie die je kiezen wilt opheft.

    Probeer andere instellingen te wijzigen, of doe een gehele reset en begin opnieuw en ga dan na wat aller noodzakelijkste instellingen eerst naar het menu dat je wilt gebruiken.

    BTW, idd is throug een instelling die de videosignalen met rust laat, zeker aan te raden als je apparatuur al Full HD(1080p/24) is. De 607 komt zelf dacht ik niet hoger dan 1080i, over het algemeen is het spelende apparaat dat upscaled beter dan een upscaler van een TV.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Gisteren toevallig precies hetzelfde gedaan, mijn HK vervangen door de 607.

    Setup ook hetzelfde

    Maar ook bij die van mij: Not availible

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_b Bekijk bericht
    Gisteren toevallig precies hetzelfde gedaan, mijn HK vervangen door de 607.

    Setup ook hetzelfde

    Maar ook bij die van mij: Not availible
    Heb jij al gereset ? (Zoals hierboven beschreven)
    Ga ik wellicht vanavond of morgenavond nog eens proberen.

    Op de reviews op Kieskeurig.nl maakt (behalve ikzelf) nog iemand melding van dit fenomeen (Of ben jij dit Frank ?).
    Laatst aangepast door Herald B. : 04-01-2010 om 20:45
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  7. #7

    Standaard

    Hallo Forummers,

    Ik heb nog niet gereset, maar kreeg wel elders op het net de volgende reacties op dit probleem :

    Volgens mij doen jullie geen van allen iets verkeerd.Als ik het goed begrepen heb is de scaler/interlacer alleen maar beschikbaar indien er een analoog videosignaal toegevoerd wordt(bv oude dvd speler met component)HDMI wordt volgens mij alleen maar doorgesluisd en hoeft volgens mij ook niet bewerkt te worden. Als ik het mis heb hoor ik dat graag.

    Nou ik ben er inmiddels achter, het zit zo, de onkyo doet geen upscaling met signalen die via de hdmi lopen, alleen de component en composite, daar werkt het menu wel bij, bij hdmi wordt puur het signaal doorgegeven zoals het al is.

    Kan iemand bevestigen of dit correct is ?

    PS Ik heb inmiddels ook Onkyo gemaild maar nog geen reactie gehad. Via de NL-site kom je voor service overigens in Dld. terecht. Of weet iemand of er ook een nederlands aanspreekpunt is ?
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  8. #8

    Standaard

    Effies voor de duidelijkheid
    Als je bu ray speler alle formaten aankan en je stelt die goed in volgens de gebruiksaanwijzing dan hoef je op je receiver niks in te stellen(zelfde geld voor upchd).
    En volgens mij kan de onkyo upscalen tot 1080i verder niet(dat zou zowel analoog hdmi of optisch moeten kunnen.
    Dus als je als basis alles reset zou in ieder geval je blu ray en tv via upc het moeten doen.
    Wel ingangen toewijzen natuurlijk
    Blijft over de dvd ... werkt dat ook?
    Blijft de vraag waarom moet je uberhaupt iets aangeven in dat menu?
    Je blu ray is al doorgelinkt via de receiver naar de tv(blu ray bepaald de settings)
    Upc box idem .... bij hd zenders heb je 1080i (verder kan ook niet toch? of denk jij dat de tv dat nog kan upscalen naar 1080P
    Het kan ook zijn dat ik er geen bal van snap?
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  9. #9

    Standaard

    John,

    Om te beginnen bedankt voor je reaktie.

    Ik zal zeker niet zeggen dat jij het niet begrijpt; dat zou zeker net zo goed voor mij kunnen gelden.

    Over je reaktie :
    Ik kan je volgen als je zegt dat als je de BR instelt op upscalen dat je dan die functie van de Onkyo niet meer nodig hebt.
    Ik wist alleen niet hoe dat zou zitten met de UPC-Box (en dan m.n. de niet-HD zenders). Ik vroeg me af of de Onkyo daar dan wellicht wel/niet mee aan de slag gaat (maar dat is slechts omdat ik de technische achtergrond mis).

    Los van deze hele afweging blijft het feit dat ik een apparaat heb, waarvan ik bepaalde functies uit de Manual niet kan benaderen. Dan vind ik het wel prettig om te weten of het aan mijn doen (of nalaten) ligt, dan wel dat ik te maken het met een apparaat dat functioneel niet goed is.
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  10. #10

    Standaard

    Herald,

    Als ik het verhaal zo lees, denk ik dat er bij de HDMI video inputs van de Onkyo inderdaad niets in te stellen valt. Met andere woorden, hij geeft het 1 op 1 naar de HDMI video output.

    Niet-HD-zenders worden al gescaled door je UPC-box. Daar geef je immers in de setup aan welk signaal de box moet uitsturen (576, 720, of 1080). Alle zenders stuurt de UPC-box dan op die resolutie uit. Mocht jouw UPC-box wisselen met wat hij uitstuurt op basis van de zender (weet niet of de box dat doet, mijn HD-decoder van Cisco in ieder geval niet), dan zal de Onkyo dit ook onveranderd doorsturen naar de HDMI output.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 06-01-2010 om 07:26
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herald B. Bekijk bericht
    PS Ik heb inmiddels ook Onkyo gemaild maar nog geen reactie gehad. Via de NL-site kom je voor service overigens in Dld. terecht. Of weet iemand of er ook een nederlands aanspreekpunt is ?
    Onkyo heeft geen Nederlands aanspreekpunt.
    Voor reparaties kun je contact opnemen met CE-repair in Mijdrecht, zij zijn het officieel door Onkyo aangewezen servicepunt en nemen bij een defect je toestel in en zorgen dat deze door Onkyo gerepareerd wordt.

  12. #12

    Standaard

    Sorry helemaal niet meer bezig geweest met dit probleem. Beetje druk geweest

    Verhalen hierboven klinken logisch dat hij niets doet met hdmi signalen.
    Hij geeft idd ook netjes het schakelen van bv de uc box door.

    Wij zijn zeker niet de enigen die hier vragen over hebben, manual is hier dan ook een beetje erg onduidelijk over.

    er worden in het engels ook veel vragen over dit probleem gesteld, blijkbaar heeft onkyo hier niet over nagedacht.

    Iemand heeft een oplossing bedacht voor dit probleem

    http://forum.blu-ray.com/showpost.ph...6&postcount=30

    Alles doet het goed en ik heb het ook niet nodig, maar net als Herald verbaas ik mij erover dat iets niet werkt wat wel in de manual staat.
    Ik dacht eerst nog, zal wel een japanner zijn die engels naar nederlands vertaald :razz: maar helaas, de vertaling is goed, engels manual verteld hetzelfde.

    Ik ga mij er wel eens in verdiepen, maar deze week beetje druk.

  13. #13

    Standaard

    Goedenavond,

    Allereerst weer bedankt voor de laatste reacties.

    Zoals gezegd heb ik mijn vraag ook op de reviews bij Kieskeurig.nl gezet.
    Daar heeft zich iemand gemeld met hetzelfde probleem en die heeft vervolgens via component een oude DVD-speler aangesloten en toen bleek dat de Video-settings inderdaad te benaderen waren

    Ik ga er daarom vooralsnog vanuit dat het zo is als hiervoor door (o.a.) Peter aangegeven.

    Mocht ik reactie krijgen van Onkyo dan laat ik dat hier nog even weten.
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  14. #14

    Standaard

    HDMI wordt idd ongemoeid gelaten.

    Analoge signalen kan ie upscalen (het menu was bij analoge signalen wel beschikbaar), maar dat heb ik ook door mijn tv laten doen, die is daar beter in.

  15. #15

    Standaard Bericht Onkyo

    Forummers,

    Lang gewacht, toch gekomen, het bericht van Onkyo (Duitsland) :

    Sehr geehrter Herr,
    vielen Dank für Ihre E-Mail und dem Interesse an unseren Produkten.
    Diese Einstellung ist nur möglich bei Zuspieleung von analogen Vidosignalen.
    Bei Zuspielung von HDMI -Signalen ist die Einstellung nicht möglich, da der Receiver keine HDMI-Signale skalieren kann.

    MfG
    Ihr ONKYO Team

    Conclusie : "Probleem opgelost", maar de handleiding mag wel wat duidelijker.

    Nogmaals allemaal bedankt vooor het meedenken.
    Laatst aangepast door Herald B. : 18-01-2010 om 21:32
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  16. #16

    Standaard Onkyo TX SR 507

    hallo, een beetje inhakend op het vorige Onkyo probleem.Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik heb de TX SR 507 receiver van Onkyo gekocht. Deze werkt super met de KEF Q5 speakers. Alleen krijg ik de dvd speler, Onkyo Blue Ray DV BD 507, niet spelend via de receiver. Ik heb de dvd speler met de receiver met een HDMI kabel verbonden. Daarna proberen toe te wijzen aan de receiver. Dan zou het geluid via de KEF-speakers moeten komen. Dit lukt dus niet.
    Ik heb nog geen HDMI tv, vandaar dat ik de receiver met de blueray-dvd speler verbindt. Binnenkort komt er een HDMI tv in huis. De DVD speler functioneert wel direct via de tv. Het geluid komt dan via de tv, en niet via de receiver.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bruno Bekijk bericht
    hallo, een beetje inhakend op het vorige Onkyo probleem.Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik heb de TX SR 507 receiver van Onkyo gekocht. Deze werkt super met de KEF Q5 speakers. Alleen krijg ik de dvd speler, Onkyo Blue Ray DV BD 507, niet spelend via de receiver. Ik heb de dvd speler met de receiver met een HDMI kabel verbonden. Daarna proberen toe te wijzen aan de receiver. Dan zou het geluid via de KEF-speakers moeten komen. Dit lukt dus niet.
    Ik heb nog geen HDMI tv, vandaar dat ik de receiver met de blueray-dvd speler verbindt. Binnenkort komt er een HDMI tv in huis. De DVD speler functioneert wel direct via de tv. Het geluid komt dan via de tv, en niet via de receiver.

    Zucht....
    Kwam eerst dit bericht van je tegen en had daar op geantwoord:

    >>
    Oorspronkelijk gepost door bruno
    hallo, wie kan mij helpen. Ik heb de aangeraden receiver van Onkyo gekocht. Ik heb er een set kef Q5 speakers bij gekocht bij Correct. Dit werkt allemaal super. Helaas krijg ik de dvd speler , via HDMI kabel, niet toegewezen aan de receiver. heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? De DVD speler functioneert wel indien we deze via de tv laten spelen en ook via de tv komt er wel normaal geluid.<<

    Oorspronkelijk gepost door bruno
    hallo, wie kan mij helpen. Ik heb de aangeraden receiver van Onkyo gekocht. Ik heb er een set kef Q5 speakers bij gekocht bij Correct. Dit werkt allemaal super. Helaas krijg ik de dvd speler , via HDMI kabel, niet toegewezen aan de receiver. heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? De DVD speler functioneert wel indien we deze via de tv laten spelen en ook via de tv komt er wel normaal geluid.
    Even controleren of je je HDMI ingangen van je receiver al hebt toegewezen, zie blz40 van je gebruiksaanwijzing
    Het ziet er naar uit dat je je DVDspeler wel goed hebt ingesteld, je krijgt immers geluid over HDMI wel naar je TV. Om DD5.1 en DTS5.1 etc etc te krijgen, dient in veel gevallen eerst de receiver aangezet te worden en daarna pas de DVDspeler, dit om tot een correcte handshake te komen.

    Ben benieuwd of het je lukt....

    Bij dit topic geef je net weer even meer info, en wel belangrijke ook, hier meld je namelijk wel dat je TV geen HDMI heeft, het slordige is dat je niet even meldde hoe je dan je speler had aangesloten op je TV.

    Oke, dan nog maar even een aanvulling, als je je receiver goed hebt ingesteld, dan kan het ook nog zijn dat je je blu raydvdspeler nog correct moet instellen, daar zal ook wel een gebruiksaanwijzing bijzitten.....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Dank voor je reactie, ik had echt gehoopt verder te komen. helaas. als ik een cd via de dvd speler afspeel, is de tv het geluid. het lijkt wel aslof de HDMI niet reageert....................

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bruno Bekijk bericht
    Dank voor je reactie, ik had echt gehoopt verder te komen. helaas. als ik een cd via de dvd speler afspeel, is de tv het geluid. het lijkt wel aslof de HDMI niet reageert....................
    Hardnekkig geval..... wederom geen melding hoe je nu je speler dan wel hebt aangesloten op je TV.

    (lees je gebruiksaanwijzing op pagina 16 en 17)
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Nou daar gaat ie dan : de gele stekker vanaf de dvd speler naar de tv vanuit video. de gele en rode stekker vanaf de dvd naar de tv ook vanaf video output, nu alleen de rode en witte tulip stekker.In de TV: geel in geel de rode en witte in audio mono AV in 2. Vanaf de tv naar de aansluiting in de muur zit een coax kabelBen ik nu duidelijk???

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bruno Bekijk bericht
    Nou daar gaat ie dan : de gele stekker vanaf de dvd speler naar de tv vanuit video. de gele en rode stekker vanaf de dvd naar de tv ook vanaf video output, nu alleen de rode en witte tulip stekker.In de TV: geel in geel de rode en witte in audio mono AV in 2. Vanaf de tv naar de aansluiting in de muur zit een coax kabelBen ik nu duidelijk???
    Niet echt, geeft niet, sommige mensen hebben nu eenmaal dat talent.

    De gele stekkeraansluiting wordt ook wel composiet genoemd, het is kwalitatief de minst aantrekkelijke, hoog tijd voor een knappe TV, je hebt tenslotte ook een Blu Ray speler gekocht al blijf je die heel verwarrend een DVDspeler noemen. Natuurlijk was het mooi geweest als je ook een TV had gehad met HDMI aansluiting, Blu Ray speler met HDMI in je receiver en vanuit je receiver een HDMI kabeltje naar de TV.

    Er zijn een aantal manieren om het geluid van je Blu Ray speler ook over je receiver te krijgen. Met de rode en witte tulp die je nu in je TV hebt zitten, met een optische kabel of met een digitaleCoax kabel. Ook met HDMI is mogelijk, maar dan moet je wel even doen wat er bovenaan blz 17 van de gebruiksaanwijzing staat van je blu ray speler.

    BTW, je hebt toch wel de HDMI ingangen van de receiver toegewezen/geactiveerd?
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bruno Bekijk bericht
    Nou daar gaat ie dan : de gele stekker vanaf de dvd speler naar de tv vanuit video. de gele en rode stekker vanaf de dvd naar de tv ook vanaf video output, nu alleen de rode en witte tulip stekker.In de TV: geel in geel de rode en witte in audio mono AV in 2. Vanaf de tv naar de aansluiting in de muur zit een coax kabelBen ik nu duidelijk???
    Het lijkt er op dat je een beeldbuis-toestel hebt met mono (of stereo) geluid. Geluid van de BD speler kun je daarom beter niet via een analoge verbinding (witte en rode stekkers) naar de TV sturen, maar alleen via een digitale audio-verbinding rechtstreeks naar de AV receiver. HDMI werkt nl. alleen als je ook de TV in de keten opgenomen hebt, omdat er dan een handshake gemaakt kan worden tussen de weergever(TV) en de bron(BD speler).
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-02-2010 om 14:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •