De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluidsverschil Dolby HD / DTS HD

    Hallo allemaal,

    Ik ben al een paar dagen bezig op internet te zoeken over het geluidsverschil, kan alleen niets goed vinden. Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

    Momenteel heb ik de volgende reciever: Pioneer VSX 817 met Magnat speakerset.

    Mijn Blue Ray speler is aangesloten door middel van een Optische aansluiting en HDMI naar de tv.

    Nu zat ik te kijken naar de set van Pioneer VSX 919 want deze kan het HD geluidssignaal laten horen en heeft HDMI ingangen.

    Kan ik met deze set een waarneembaar verschil horen in een HD geluidssignaal ten opzichte van de VSX 817 welke dit niet kan, of zijn de verschillen in HD geluid zo klein en dus niet de moeite waard??

    Ik bedank jullie voor het beantwoorden van mijn vraag en wens jullie een fijne jaarwisseling toe!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf de 919 en hiervoor had ik bluray analoog op mijn oude receiver. Het verschil tussen 'gewoon' DD/DTS en HD DD en DTS is voor mij erg groot. Ik heb zelf een budget speakerset en ik hoor daarmee al een wereld van verschil. Veel meer detail over het gehele toonbereik. Een veel betere plaatsing van het geluid, veel strakkere bassen. Ja, het scheelt echt!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    dank je wel, dus een aanschaf waard!

  4. #4

    Standaard

    Ik sluit me daarbij aan. Ben overgestapt op bd vanwege het betere beeld, maar had niet gedacht dat het juist het betere geluid was dat het meest overtuigt. Heb HD-analoog aangesloten op mijn oude 5.1-versterker.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #5

    Standaard

    Ik bezit zelf over de juiste apparatuur om DTS HD Master audio af te spelen, maar dat is in één woord geweldig. Maar zoals gezegd, je moet wel de juiste apparatuur + geschikte kabels(HDMI 1.3) hebben, anders werkt het niet. Je kan dus geen Master audio via je optische kabel doorgeven.
    "Portland,straight ahead!"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •