De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard analoog opnemen dvd recorder, geen satelliet ontvangst

    Ik heb twee problemen met mijn TV en dvd recorder.

    1) ik heb analoog tv ontvangst (upc), dvd recorder en een satelietreceiver. Als ik met mijn dvd recorder bijvoorbeeld een nl programma opneem (dus analoog), kan ik niet naar satelietprogramma's kijken.
    Ik vind dit raar, want de tv heeft standaard av1, av2, av3. Alleen av1 is dus bij mij satelietontvangst en als ik de dvd recorder aanzet, dan heb ik geen sateliet, behalve via dvd recorderkanaal dan. Op het moment dat ik de dvd recorder aanzet gaat hij over het satellietkanaal wat op av1 staat overheen. Doe ik iets verkeerd?

    Zo is het bij mij ingesteld: hdmi kabel tv (sony w5500) >> dvd recorder (panasonic)
    dvd recorder scart >>> satelliet receiver.

    Op de tv zie ik hdmi 2 staan, dat is de dvd kanaal, maar op av1 zie ik een analoge programma staan. Dat is toch raar?

  2. #2

    Standaard

    Even resumé:

    Je hebt een recorder en een satelliet ontvanger.
    De recorder heb je via HDMI aan de tv.
    De satelliet ontvanger heb je via scart op de recoder, maar niet direct op de tv.

    Wat ik me nu kan voorstellen is dat de recoder maar een bron signaal tegelijk kan verwerken. Als hij dus bezig is met het opnemen van iets via de ingebouwde analoge tuner zal hij ook uitsluitend dit signaal via de uitgangen naar de tv leiden. Herbij blokkeert hij dus doorlus van de satelliet ontvanger.
    Wil je wel satelliet ontvangst zien heb je tv zul je dan ook een directe kabel van je ontvanger naar de tv moeten trekken.

    Dit is maar een voorlopige conclusie wellicht dat er toch nog wat anders mee speelt.

  3. #3

    Standaard

    Ja, er speelt wat anders een rol:sad:

    In de scartstekker zit een pinnetje waar spanning opgezet wordt als een bepaald apparaat wordt ingeschakeld, deze zorgt ervoor dat de TV dan naar die ingang gaat, zover geen probleem als je de TV dan op de hand toch weer naar een andere ingang kan sturen.

    Heel vervelend wordt het als je TV blijft staan op die ingang waar je niet naar wilt kijken en zich niet laat overschakelen. Het probleem kan zijn dat niet overal de juiste scartverbindingen zijn gemaakt, je dient altijd de TV uitgangen van de recorder met de TV te verbinden en de TV uitgang van de satontvanger met de TV en de recorder uitgang met de recorder, controleer of dat ook werkelijk zo is!

    Is dat wel goed aangesloten, dan is er nog een oplossing, je sloopt het pootje uit de scartstekker waarop die spanning komt waarnaar je TV luisterd. Als je dat pootje eruit sloopt/trekt met een tangetje, dan zul je met de hand naar een kanaal van je TV moeten schakelen, het gaat dan niet meer automatisch, maar in dit geval zou dat juist een voordeel zijn.

    Het gaat om pootje 8, zie schema:



    Lees hier ook maar even:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART

    Vanzelfsprekend sloop je op eigen risico, maar wie heeft er nu niet bergen scartkabels over
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek.

    Op zich heb je gelijk dat dit ook een rol zou kunnen spelen, dacht ik ook aan maar:

    Uit zijn gegevens haal ik op dat de recorder uitsluitend met HDMI verbonden is aan zijn tv. Het pinnetje gaat daar mee (nog) niet op.
    Verder heeft hij de satelliet decoder uitsluitend via Scart aan de recorder hangen en niet ook nog naar de tv. Er is dus op de tv maar een extern kanaal waar hij naar kan kijken, dan wel naar analoge ontvangst van de in de tv ingebouwde tuner.

    Ik ben nog aan het wachten op antwoord over hoe hij het nu precies heeft aangesloten. Dan zou het alsnog kunnen dat jij gelijk hebt met de aanvulling.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek.

    Op zich heb je gelijk dat dit ook een rol zou kunnen spelen, dacht ik ook aan maar:

    Uit zijn gegevens haal ik op dat de recorder uitsluitend met HDMI verbonden is aan zijn tv. Het pinnetje gaat daar mee (nog) niet op.
    Verder heeft hij de satelliet decoder uitsluitend via Scart aan de recorder hangen en niet ook nog naar de tv. Er is dus op de tv maar een extern kanaal waar hij naar kan kijken, dan wel naar analoge ontvangst van de in de tv ingebouwde tuner.

    Ik ben nog aan het wachten op antwoord over hoe hij het nu precies heeft aangesloten. Dan zou het alsnog kunnen dat jij gelijk hebt met de aanvulling.
    Mmm, ik ben ook benieuwd, vond zijn tekst ook niet echt heel duidelijk, vandaar dat ik er nog heb bijgezet hoe de scarts aan te sluiten.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij heeft hij de satelliet decoder ook via een scart aangesloten op zijn TV. Hij heeft het over AV1 en dat hij dan beeld heeft van zijn satelliet decoder. Dat zal een scart-ingang zijn. Zijn recorder zit via een HDMI-kabel op HDMI2.

    Volgens mij wordt de storing veroorzaakt door de satelliet decoder. Deze krijgt een (power-on)signaal van de recorder binnen - wanneer deze wordt aangezet via de scartverbinding - en geeft dat beeld door aan de TV naar de AV1 ingang.

    De scartaansluiting op de satelliet decoder waar de recorder op aangesloten zit, is dominant t.o.v. de scartaansluiting waarmee de satelliet decoder zit aangesloten op de TV. Het beeld afkomstig van de recorder overruled dan logischerwijs het beeld van de satellietontvangst.

    Volgens mij is dit op te lossen door:
    1. in de setup van de satelliet decoder de scartingang zo in te stellen dat hij niet reageert op het power-on signaal van de recorder (als dit mogelijk is).
    2. Het pinnetje verwijderen (zoals DVDProfilersFilmgek aangeeft).
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 04-01-2010 om 15:21
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Waarom heb ik geen beeld als ik analoog wil opnemen.
    Ik moet dan de TV aanlaten,zodra ik de tv uitdoe neemt ie zwart beeld op
    Digitaal opnemen is goed
    ik heb een hdd recorder van panasonic E58 en een samsung h360 rs van ziggo
    Ik heb als volgt gedaan:
    Antenne uit de muur ----ingang recorder
    out recorder naar-- de ingang samsung
    out samsung naar ---de tv
    alles met hdmi kabel aangesloten
    recorder scart boven naar-- de tv
    recorder onder naar boven-- samsung
    Wat doe ik verkeerd,wie wil mij helpen
    Alvast bedankt

    Aalden

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aalden Bekijk bericht
    Waarom heb ik geen beeld als ik analoog wil opnemen.
    Ik moet dan de TV aanlaten,zodra ik de tv uitdoe neemt ie zwart beeld op
    Digitaal opnemen is goed
    ik heb een hdd recorder van panasonic E58 en een samsung h360 rs van ziggo
    Ik heb als volgt gedaan:
    Antenne uit de muur ----ingang recorder
    out recorder naar-- de ingang samsung
    out samsung naar ---de tv
    alles met hdmi kabel aangesloten
    recorder scart boven naar-- de tv
    recorder onder naar boven-- samsung
    Wat doe ik verkeerd,wie wil mij helpen
    Alvast bedankt

    Aalden
    Digitaal neem je waarschijnlijk op via scart vanaf de Samsung.

    Analoog dat neem je, als het goed is, op van de ingebouwde tuner van de Panasonic recorder, niet vanaf de scart. Als het goed is, heb je tijdens de setup van de panasonic, deze laten zoeken naar de analoge TV zenders, je neemt dan op vanaf het plekje waarop deze in je Panasonioc zijn opgeslagen, op deze manier hoeft de TV niet aan te staan.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Digitaal neem je waarschijnlijk op via scart vanaf de Samsung.

    Analoog dat neem je, als het goed is, op van de ingebouwde tuner van de Panasonic recorder, niet vanaf de scart. Als het goed is, heb je tijdens de setup van de panasonic, deze laten zoeken naar de analoge TV zenders, je neemt dan op vanaf het plekje waarop deze in je Panasonioc zijn opgeslagen, op deze manier hoeft de TV niet aan te staan.
    Hallo,

    Als ik mijn panasonic laat zoeken,zoekt ie wel en zet de zenders er ook in .
    Maar dan heb ik geen beeld erbij.
    Ik heb wel beeld op de av1(is analoog) en av 2 (is digitaal)
    Wat of hoe dan ook heb ik verkeerd aangesloten dan?
    antennekabel--panasonic in
    panasonic out --- samsung 360 ziggo
    dit via de lus met elkander verbonden
    out samsung---Tv
    panasonic hdmi--tv
    panasonic scart --TV
    panasonic scart out ---samsung in
    samsung hdmi--tv
    Ik hoop dat je me nog weer kan helpen met wat info
    groeten Aalden

  10. #10

    Standaard

    1 ding is mij onduidelijk:

    1 In je openingspost heb je het over de panasonic onder en de panasonic boven wat onder en wat boven?

    Analoog opnemen doe je via de ingebouwde tuner van de Panasonic, als hij de zenders opslaat dan moet hij ze ook op kunnen nemen, de Panasonic heeft antenne invoer, dat is het signaal dat zijn tuner omzet naar een zendersignaal dat hij opneemt. Er zijn 2 mogelijkheden, of je programmeerd de Pana niet goed, of de Pana is defect.

    Digitaal opnemen(dat doe je niet echt, je neemt een analoog signaal via scart op van de digitale tuner) die je via de scart verbinding die uit de Samsung komt bij de Samsung dus aangesloten op de scartuitgang bedoeld voor VCR, deze VCR scartuit gaat bij de Pana op de scartingang die daarvoor bedoeld is, dus niet de Samsung aansluiten op de scartuitgang die bedoeld is voor de TV! Om "digitaal"op te kunnen nemen, dient ook de Samsung geprogrammeerd te worden of op de hand op het kanaal gezet te worden dat je wilt opnemen, je dient ook de Pana te programmeren of op de hand de opname te starten.

    In jouw geval zou ik zeker de scartverbindingen nog even controleren of je wel de juiste verbindingen hebt gemaakt

    De Pana moet van de opgeslagen zenders gewoon analoog zonder dat er verder ook maar 1 ander apparaat aanstaat op kunnen nemen, zoniet, dan is hij defect. ( ik neem hierbij wel aan dat je beschikt over analoge zenders op de kabel!!!!! )
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •