De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Loewe BluTech Vision

    Beste lezer,

    Graag wil ik meer informatie omtrent de Blu-Ray speler van Loewe.
    Is er iemand die er ervaring mee heeft?



    Bij voorbaat dank,
    Groetjes,

    Bart

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Beste lezer,

    Graag wil ik meer informatie omtrent de Blu-Ray speler van Loewe.
    Is er iemand die er ervaring mee heeft?



    Bij voorbaat dank,
    Groetjes,

    Bart
    Lijkt me een speler die niet zelf door het merk wordt gemaakt, te duur en als ik hier en daar zo de opmerkingen lees.....traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

    Kijk ook eens op kieskeurig.

    Snap vaak niet wat mensen op hebben met die design merken koop wat knaps
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Hoezo niet door het merk wordt gemaakt?

    En, traag..... Dit schijnt een software 'probleem' geweest te zijn van de eerste generatie.
    Maar trager schijnen meerdere spelers te zijn.

    Deze speler kost € 799,-. Heb wel duurdere gezien en deze schijnt toch hoog aangeschreven te staan dus waarschijnlijk het geld waard.



    Groetjes,
    Bart

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Hoezo niet door het merk wordt gemaakt?

    En, traag..... Dit schijnt een software 'probleem' geweest te zijn van de eerste generatie.
    Maar trager schijnen meerdere spelers te zijn.

    Deze speler kost € 799,-. Heb wel duurdere gezien en deze schijnt toch hoog aangeschreven te staan dus waarschijnlijk het geld waard.



    Groetjes,
    Bart
    Niet alle merken maken hun eigen spelers, en Loewe lijkt me nu net zo'n merk dat het ook zal moeten uitbesteden, het merk is te klein om ze zelf enigzins betaalbaar te kunnen ontwikkelen.

    Waarom wil je nu persé een Loewe?

    Hij is als ik deze test zo lees:

    http://www.player.de/2009/04/21/test...utech-visison/

    een beetje achter met eea op het gebied van audio, lijkt wel een soort van oude Sony in een Loewe jasje, zou me toch wel eens 1000x op m'n kop krabben eer ik daar intrapte.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Lijkt je een merk dat het ook zal moeten uitbesteden..........
    Graag zou ik feiten willen zien, niet een reactie die gebasseerd is op een vermoeden.

    Waarom niet?
    Zoals al eerder aangegeven deze speler, de nieuwste versie, staat heel erg hoog aangeschreven.
    En, ik persoonlijk heb hele goede ervaring met Loewe, zowel de televisies als de DVD speler van enkele jaren terug.

    Ik kan uit jou opmerking opmaken dat je die ervaring niet hebt en alleen maar aan komt zetten met reacties die anderen hebben geplaatst.
    Ik vind het trouwens knap dat je aan de buitenkant kunt zien dat het een soort van oude Sony speler is met een nieuw jasje..........

    Als ik jou was zou ik eerst maar eens een keer gaan kijken en luisteren naar Loewe, naar mijn mening oordeel je over iets waar je geen oordeel over kunt geven.

    En, wat is betaalbaar in jou ogen, ik vind € 799,- voor een Blu-Ray speler niet heel erg veel geld. Als dat bedrag jou al afschrikt dan vraag ik me af op welk prijsniveau jij je kennis vergaart. Voor het welbekende dubbeltje schat ik zo in.



    Groetjes,
    Bart

  6. #6

    Standaard

    Loewe is idd geen slecht merk, maar wat DvdProfiler probeerd te zeggen (denk ik), is dat je voor die 800 euro veel betere spelers kan kopen bijv. een top line Pioneer of een Oppo en deze verslaan die loewe met gemak. Loewe is precies net zo'n merk als Bang & Olufsen waarbij je gewoon veel meer betaald voor het design. En ik kan het weten, mijn vader is er namelijk helemaal gek van.

    Zo hebben wij een 32 inch tv van 8999 euro waar gwn een philips panel in zit en een Beosound 3200 die 3999 euro koste waar een sony loopwerk in zit. Bij dit soort merken betaal je nou eenmaal veel voor het design. Want voor die 13.000 euro had ik een 60 inch KURO en een top Denon set gehad die 100000x beter is dan dat B&O spul. Maar als je je er prettig bij voelt moet je het gewoon doen.

    Ik zelf vind het geldklopperij.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    @Davidshadow13

    Ik begrijp wat je bedoelt.

    Toch vind ik dat Loewe en B&O te vaak negatief worden beoordeeld, meestal door mensen die er totaal nooit naar hebben gekeken of geluisterd. Je betaalt voor een merk, dat klopt.
    Dat zie je terug bij alle producten die te koop zijn, van kleren tot en met auto's.

    Maar om te zeggen dat het goedkope rommel is van anderen met een duur jasje gaat echt te ver, B&O heeft een berg pattenten en weten echt wel hoe ze spullen moeten maken en ontwikkelen. De keus is meestal beperkt omdat ze alle aandacht geven aan hun producten en het pas op de markt brengen als dergelijke producten ook daadwerkelijk verkocht gaan worden. Loewe en B&O kijken eerst de kat uit de boom en beginnen dan met ontwikkelen, maar dat houdt echt niet in dat het dan overjarige techniek is, integendeel.

    B&O maakt al vanaf 1925 audio producten, Sony is in 1946 begonnen..... met een rijstkoker........ zegt toch ook genoeg.

    Ooit gehoord van Porsche en Ferrari etc.?
    Zullen nooit de eerste zijn met nieuwe techniek maar wat ze maken is nagenoeg perfect.



    Groetjes,
    Bart

  8. #8

    Standaard

    Bart,

    je wilt meer informatie over deze speler. Als andere foumgebruikers dan hun mening geven over het merk Loewe in het algemeen en je gaat dit verdedigen dan is het duidelijk. Dan wilde je geen info over de speler, maar je wilde gewoon het liefst bevestigd zien dat iedereen hier zou zeggen: ja doen, Loewe is echt een topmerk, etc etc. Maar dat is het simpelweg niet. En ik heb zelf ook ervaring met Loewe. 1 dvd speler en een tv ervan gehad en allebei veel te snel kapot. Voor mij nooit meer een Loewe. Hopelijk doe je iets met de tips die anderen geven, want prijs/kwaliteit technisch is Loewe zowiezo al totaal niet interessant. En kwalitatief is het ook niet je van het. En nogmaals, ik spreek uit ervaring. En ja, ze lopen weldegelijk ontzettend achter met hun techniek. Deze speler ondersteund niet eens DTS HD, BD Live! en Bonus View. Dan hebben we het over BD Profile 1.1 wat dus niet eens wordt ondersteund. Dan kun je het niet rechtvaardigen 800 euro te vragen voor een apparaat wat dergelijke zaken niet eens ondersteund.

    B&O maakt al vanaf 1925 audio producten, Sony is in 1946 begonnen..... met een rijstkoker........ zegt toch ook genoeg
    Dat zegt dus geen ene moer. Lamborghini (om maar even jouw auto vergelijkingen te gebruiken) is van oorsprong een tractorbouwer en nu maken ze fantastische sportwagens. Die vergelijking van jou slaat dus als een tang op een varken. Daarnaast wil het niet zeggen dat wanneer je ergens al lang mee bezig bent, je dit dan ook al lang goed doet. Naar mijn mening is B&O dus al vanaf 1925 mensen aan het oplichten met hun veel te dure apparatuur...

    Ooit gehoord van Porsche en Ferrari etc.?
    Zullen nooit de eerste zijn met nieuwe techniek maar wat ze maken is nagenoeg perfect.
    Porsche en Ferrari geen nieuwe techniek? Jij hebt duidelijk geen verstand van auto's...

    Sorry hoor, maar moest het even kwijt...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 03-01-2010 om 10:05
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    @Michael Hamers

    Ik vraag inderdaad om ervaringen met een bepaalde BluRay speler, wat ik vervolgens aan informatie krijg heeft zelden met de speler te maken. En, de informatie is dan meestal afkomstig uit reviews van het eerste model terwijl er onlangs een nieuw model is uitgekomen. Enkele punten van de oudere versie zijn dus al verbeterd.

    Ik wilde een voorbeeld geven voor mensen die beweren dat Loewe en B&O apparaten maken die bestaan uit andere merken met enkel een Loewe en B&O jasje.
    Lezen is ook een vak apart, niet? Ik heb vermeld dat Porsche en Ferrari niet de eerste zijn met nieuwe technieken.................. ze verbeteren en perfectioneren de technieken die er al zijn.

    Dus...........



    Nog iemand die iets over deze nieuwste versie kan vertellen?



    Groetjes,
    Bart

  10. #10

    Standaard

    Het nieuwe model heeft nogsteeds geen LAN aansluiting en is dus simpelweg nogsteeds niet een speler die van de nieuwere technieken gebruik maakt. Er zijn veel alternatieven die hier worden aangedragen. Het is niet bedoeld om Loewe af te zeiken, het is allemaal (goed) bedoeld om jou advies te geven. Jij bent kennelijk al overstag. Koop dat ding dan gewoon en ga niet eea lopen forceren door Loewe zo stellig te verdedigen. Jij bent kennelijk iemand die van het merk houdt, klaar. En dat is natuurlijk je goed recht. Wat degene die tevreden moet zijn, ben jij. Niet wij. En ja, het ding ziet er prachtig uit, maar voor dat geld kocht ik toch liever een andere speler met meer mogelijkheden en van net zo'n goede en misschien wel betere bouwkwaliteit.

    I rest my case...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    @Michael Hamers

    Misschien ben ik niet geheel duidelijk, of willen jullie juist je eigen keus aan iemand opdringen.

    Ik vraag om ervarigen met deze speler, niet om alternatieven.
    Deze ervaringen zou ik echt niet vragen als ik mijn keuze al had gemaakt.

    Het is gewoon zo dat ik met mijn Loewe televisie heel veel mogelijkheden heb als ik die speler zou kopen, voordelen die ik met een ander merk niet zou hebben.
    Dat weegt in mijn ogen zwaarder dan een speler van een ander merk die misschien € 200,- goedkoper is.

    Misschien is de BD Live versie wel via mijn televisie te upgraden, die heeft namelijk wel een ethernet aansluiting.

    Dit soort informatie zoek ik.

    Nogmaals, misschien ben ik niet geheel duidelijk geweest.
    Ik waardeer de reacties van overige forumleden maar zie aan sommige reacties dat een merk als Loewe of B&O niet veel goeds kan doen, gewoon omdat ze niet op de hoogte zijn van de kwaliteit en prestaties.



    Groetjes,
    Bart

  12. #12

    Standaard

    Wellicht zitten hier niet veel mensen die ervaring hebben met het merk, maar zoals ik zelf al zei, heb ik dat persoonlijk dus wel en ze hebben voor mij afgedaan. Veel te duur spul voor de kwaliteit die ze bieden. En veel medeforummers hebben dus kennelijk wel de gedachtengang om zo veel mogelijk (opties/kwaliteit) voor weinig aan te schaffen. En geef ze maar eens ongelijk. Ik wil geen dief zijn van mijn eigen portemonnee. Maar goed...

    Ik heb idd geen ervaring met deze BR speler, dat klopt. Vraag anders aan de verkoper of je em een week kunt proberen icm met je tv (ik zou het erg vreemd vinden als het niet kan in deze prijsklasse). Dan kun je je eigen ervaring gebruiken als uitgangspunt. Op die manier kun je voor jezelf gewoon het beste oordeel vormen. Niets beter dan dat toch?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    @Michael Hamers

    Ik begrijp dat niet iedereen aandacht schenkt aan de opbouw van een aparaat en de techniek van de constructie, enkel zich blind staart op de opties.
    En wees eerlijk, hoeveel opties gebruik je eigenlijk? De versterker die ik nu heb staan staat op Source Direct, geen klankkleuring dus. Die vele opties heb ik persoonlijk niet allemaal nodig.

    Het is gewoon waar je aandacht aan schenkt en waar je het geld aan uit wilt geven, maar een speler van het Kruidvat, met alle respect, zou ik nooit kopen. Dat iemand anders daar wel zijn geld aan uit kan geven is zijn of haar eigen keus, die respecteer ik.

    Probleem is, zoals bij mij gisteren, een overvloed aan informatie vanuit de verkoper, die dus een bevoordeelde mening heeft. Naar mijn mening kwam hij vrij betrouwbaar over maar daarom is juist een forum een goede bron, hij bevestigt de verkoper of hij spreekt de verkoper tegen. Dat is waar ik naar op zoek ben.

    De luistersessie bij mij thuis is me aangeboden, maar uit strategisch oogpunt heb ik daar nog niet te enthousiast op gereageerd, als je begrijpt wat ik bedoel.



    Groetjes,
    Bart

  14. #14

    Standaard

    Dat is idd logisch daar niet meteen op te happen. Ik zou gewoon vragen om dat apparaat op proef te kopen. En is het niks, gewoon terugbrengen die hap...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    @Michael Hamers

    Dat is zeker een optie.
    Ware het niet dat ik toch wel graag een beetje voorbereid wil zijn.



    Groetjes,
    Bart

  16. #16

    Standaard

    Tja, ik denk dat je nu wel kan inzien dat op dit forum eigenlijk bijna niemand Loewe produkten in huis heeft en als ze ze wel hebben de ervaring(en) niet willen delen.

  17. #17

    Standaard

    Ik heb alle off-topic berichten waarin verwijten naar elkaar gemaakt worden en niets met het topic zelf te maken hebben verwijderd.

    Als iemand hier ervaring heeft met Loewe kan dat hier uiteraard gemeld worden, heb je iets tegen iemand anders gebruik dan de PM mogelijkheid en in het uiterste geval de negeeroptie.

  18. #18

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Ik heb nog even navraag gedaan m.b.t. de BluTech Vision, de nieuwste versie heeft de beschikking over een ethernet aansluiting en is dus geschikt voor BD Live.

    Naast deze verbetering heeft het model ook de beschikking over 2 lenzen, 1 voor BluRay en DVD en 1 voor CD.
    Dit betekent dat deze speler naast de perfecte weergave van BluRay ook op een hoog niveau CD's kan afspelen.

    Kortom, ik denk dat deze speler, naast de fraaie vormgeving, niet misstaat in een hoogwaardig HT opstelling.


    Nu nog wat ervaringen van gebruikers van dit nieuwe model om het verhaal van de verkoper en verschillende testsites te onderbouwen.



    Groetjes,
    Bart

  19. #19

    Standaard

    Wederom een aantal berichten verwijderd die niets toevoegen aan het topic. Nog even en dit topic gaat gewoon dicht. Iedereen heeft zijn zegje nu wel gedaan lijkt me.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #20

    Standaard loewe blutech vision

    Ik heb ervaring met de Loewe blutech vision sinds 2 jaar.
    Het apparaat geeft een prachtig HD beeld en geluid op mijn Loewe connect en soundprojector,........als hij na 10 minuten klaar is met opstarten. Dit is het enige min-punt wat dit apparaat. 2 jaar geleden kostte het nog bijna 1000 euro. Ik koos voor dit apparaat omdat het mooi staat bij de rest van mijn Loewe apparatuur. 2 jaar geleden waren er maar een paar fabrikanten die bluray verkochten, dus je had niet zoveel keus.
    Verleden jaar heb ik een software update laten doen omdat ik ineens een bepaalde film niet kon afspelen. Ik hoopte dat de traagheid hiermee verholpen zou zijn, niet dus. Ik weet niet hoe dit zit bij andere merken. Een ander minpuntje is dat bij het afspelen van een muziek cd, je geen informatie van de cd op je tv krijgt te zien, zoals titel en name van de track. Jammer is ook dat het geen AVCHD content kan afspelen. Je bent dan dus verplicht om dure bluray's te gebruiken bij eigen opname's. Ik moet wel zeggen dat ik nog geen zelf gebranden bluray's heb geprobeerd. Binnenkort ga ik dit proberen. Het resultaat zal ik hier plaatsen.

    Inderdaad Loewe gebruikt hardware van andere en past deze aan, aan hun eigen style. De Loewe soundprojector is een ontwerp van Yahama, dit is algemeen bekend. Het enige wat Loewe doet is dat het kan communiceren met hun andere apparaten. Het prijsverschil van de soundprojector van Loewe en Yahama is maar 200 euro, 2 jaar geleden. Ook herschrijven ze de software. Dit is een heel sterk punt van Loewe, de software is berengoed. Ook de ondersteuning van deze software is goed, regelmatig komen er nieuwe updates. Alleen je kunt deze alleen verkrijgen via de leverancier. Er zitten 2 lasers in de blutech, 1 voor dvd/cd's en 1 voor bluray. De lasers van de Blutech zijn van een goed kwaliteit, dit bepaald ook mede de prijs van de speler.
    Succes met je keus.
    Laatst aangepast door digihens : 22-04-2010 om 11:11

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •