Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 86 worden weergegeven.

Discussie: David's HT Setup

  1. #1

    Standaard David's HT Setup

    Na het zien van alle mooie sets hier op DVD.nl en ook op Tweakers.net heb ik besloten ook mijn set maar eens te posten. Ik begin wel meteen met zeggen dat alles op mijn slaapkamer staat en die is niet zo heel groot. Ik ben pas 16 dus ik woon nog bij mijn ouders. Mijn kamer is op zolder en dit is een dakkapel die redelijk nieuw is. Dit is op zich mooi meegenomen aangezien deze goed geïsoleerd is, en ik dus de muziek lekker hard kan aanzetten. Verder is ook alles dubbelglas en is het daardoor ook met dit weer zeker niet koud.

    Om maar eens te beginnen ik ben in de zomer van 2008 serieus begonnen met het opbouwen van een set. Het begon allemaal met een Audiosonic CRT tv, en een dvd spelertje van de Kuidvat, ik had toen ook al een set B&W speakers (van mn vader gekregen) en een hele oude Pioneer 2x 15 watt versterker uit 1979. In december 2008 heb ik toen een nieuwe tv gekocht, een Philips 32PFL7403D die mij toen nog 760 euro heeft gekost wat ik best veel geld vond voor toen der tijd. Daarna heb ik in mei 2009 een eigen A/V meubel gebouwd. En ook een Digitale HD ontvanger gekocht. Zomer 2009 had ik eindelijk geld om ook een knappe reciever te kopen, en in december 2009 heb ook ik de overstap gemaakt naar blu-ray. Als ik dit zo bekijk is de aankoopwaarde van al mijn spullen over de afgelopen 2 jaar: € 1800,00 En dat vind ik toch best aardig wat geld. Nou genoeg geluld. Hier zijn de specs:

    Specificaties:
    TV: Philips 32PFL7403D (HD-Ready, 100Hz)
    Reciever: Sony STR-DG820 (DD TrueHD, DTS HD MA, 7x60watt)
    Decoder: Humax IRHD5000C (HD, Irdeto, Ziggo Ontvanger)
    Blu-Ray: Philips BDP7500 (2009 model, 7.1 Analog Out, Touchbuttons)

    Speakers: 2x B&W DM110 Front, 2x JVC SP-S300 Surround
    Kabels: 2x HQ HDMI, 1x Philips HDMI, 2,5mm2 Speakerkabel Front, 1,5mm2 Speakerkabel Surround, 1x HQ DVI-HDMI, Hirschmann Koka 799 Coaxkabel.

    Zoals je misschien uit mijn setup al merkt zijn het nogal wat verschillende merken. Ik ben typisch iemand die maanden lang reviews/informatie op internet zoekt, beurzen bezoekt voordat ik iets koop. Het belangrijkste vind ik prijs/kwaliteits verhouding ik probeer altijd voor zo weinig mogelijk iets knaps te kopen. Ik ben daarom ook helemaal geen kabelgek. Digitale kabels maakt geen reet uit welk merk je koopt dus daarom heb ik ook bijna alles van HQ en gewoon no-name Luidsprekerkabel. En dat is niet alleen omdat ik het zonde vind, maar omdat ik gewoon ook geen Monster enz. kan betalen. Hier komen de foto's.



    Hierboven zie je een overzichtsplaatje, Sorry als hij een beetje tegroot is maar ik kon de HTML tags niet laten werken. De andere zijn kleiner. Het meubel heb ik zoals gezegd zelf gemaakt en helemaal wit geschilderd omdat ik anders het idee zou hebben dat mijn kamer nog kleiner zou zijn. De Speakerstands zijn ook zelf gemaakt op aanraden van iemand op het forum. Ik heb ook door mijn hele kamer kabelgoten neergelegd om alles netjes weg tewerken en dat is aardig gelukt vind ik. Ik heb nog geen centerspreaker maar dat moet in 2010 gebeuren dan wil ik alles vervangen door 2x XTZ 89 Front en 1x XTZ 89 Center. Omdat ook dat weer speakers zijn met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.


    Reciever Sony STR-DG820, Heeft alles voor een heel zacht prijsje


    Nieuwe BR-Speler die touchknopjes zijn leuk maar hij maakt een beetje veel lawaai.



    Tot slot nog een overzichtsfoto

    Ik heb voor mezelf nog een paar updates in gedachten voor dit jaar. Zo wil ik graag nieuwe speakers. Front en Center en een grotere tv. Bij voorkeur een 46 inch Panasonic Plasma. Maar ik weet niet of ik daar het geld voor heb. Verder wil ik dan ook mijn tv ophangen met een soort standaard zodat ik op mijn meubel de centerspeaker neer kan zetten. Een subwoofer komt er nog niet in want ik denk dat mijn ouders en de buren dat niet echt leuk gaan vinden. En met zuilen ik straks wel genoeg laag zal hebben denk ik.

    To-Do List:
    - Tv Standaard om tv aan op tehangen.
    - Nieuwe tv Panasonic 46G10
    - Nieuwe Speakers: XTZ 89 Serie of JAMO S606 Serie.

    Ik hoop dat jullie het een beetje wat vinden. Ik ben er in iedergeval heel blij mee. En ik hoop dat jullie reageren of dat jullie er nog wat zinnings over te zeggen hebben. Ik zal ook updates blijven plaatsen als ik iets nieuws heb.
    Laatst aangepast door Davidshadow13 : 03-01-2010 om 13:57
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  2. #2

    Standaard

    Mooie set hoor . Mag je trots op zijn!
    Op die leeftijd moest ik mij behelpen met een draagbaar radiotje (opa verteld ...).


    Geniet ervan,


    Sander.

  3. #3

    Standaard

    Ziet er goed uit

    Zou je wel de foto's wat kleiner willen maken? Zo is heel de site uit het verband gerukt... Ik zie dat het niet met de HTML tags lukte, maar verklein de foto zelf dan even aub.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ziet er goed uit

    Zou je wel de foto's wat kleiner willen maken? Zo is heel de site uit het verband gerukt... Ik zie dat het niet met de HTML tags lukte, maar verklein de foto zelf dan even aub.
    Dankje

    De foto's zijn nu aangepast. Ik wist eerlijk gezegd niet wat de max breedte hier op het forum is omdat mijn widescreen 16:10 monitor hem uitrekte waardoor 1280 breed wel paste. Bijv. op Tweakers mag een plaatje max 1024 zijn dus ik heb nu 960 genomen en ik denk dat dat wel moet passen aangezien meeste forums op 1024 pixels breed gebouwd zijn, als er nog problemen zijn hoor ik het wel.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Zo is het al een stuk beter. Ik hou zelf meestal max 800 breedte aan ivm de kolommen aan de zijkanten... Maar zo ist al goed hoor. Veel plezier met je HT!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    De complimenten met je opstelling , daar kan menig huishouden nog een voorbeeld aan nemen. Je hebt gelijk, ik ga ook voor een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding, dure merknamen en designshit zijn aan mij ook niet besteed.

    Dat van die sub kan ik begrijpen, al kun je ze wel zodanig inregelen dat ze op beschaafde wijze meespelen, als je ze zodanig insteld dat een film zijn volle glorie ten gehore mag brengen, ja dan kunnen de directe medebewoners best wel eens ontstemd raken, zelf moet ik dat ook in de gaten houden. :sad:

    Die XTZ speakers ken ik nog niet, maar als ik ze eens ergens tegen kom zal ik er zeker even een oor aan wagen

    BTW, wit komt een beetje op je af en zwart wijkt wat meer, maakt slanker. Ik vind je meubel keurig, je hebt er ook uitsparingen in voor de nodige ventilatie en in het middenvak zou je eventueel een kleine boekenplank speaker kunnen plaatsen voor center gebruik, al is dat niet nodig.

    Houd je vorderingen in het oog
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    BTW, wit komt een beetje op je af en zwart wijkt wat meer, maakt slanker. Ik vind je meubel keurig, je hebt er ook uitsparingen in voor de nodige ventilatie en in het middenvak zou je eventueel een kleine boekenplank speaker kunnen plaatsen voor center gebruik, al is dat niet nodig.

    Houd je vorderingen in het oog
    Ik had perse voor wit gekozen omdat ik vond dat dat er voor zorgde dat het niet zo druk zo worden. Ook met het oog op het feit dat mijn kamer niet zo groot is en zwart dan meteen zo druk en vol oogt naar mijn mening. Mn dekbedovertrek is zwart bijv. en dat ziet er echt voller uit dan als ik een rode gebruik.

    Veder heb ik er ook rekening met de kleur van de apparatuur. Reciever was al zilver er BR ook in zilver te krijgen. De TV had ik al eerder maar dat maakt niet zoveel uit. Enigzinds vind ik het wel jammer dat de Humax niet in zilver te krijgen is maar die gaat er toch uit als er een grotere tv (plasma komt) met CI+ module.

    Verder dacht ik dat centerspeakers altijd verticaal geplaatst horen te worden of maakt dat niet uit? i.v.m. de geluidspreiding in verhouding tot het beeld van de tv. XTZ is voor zover ik weet alleen nog maar in Eindhoven te krijgen en te beluisteren en aangezien ik in de Kop van Noord-Holland woon (Hoorn). Moet ik iemand eens zo gek krijgen mij daar naartoe te bregen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #8

    Standaard

    Zeer mooi David! Ikzelf ga ook met een project beginnen. En het is inderdaad een goed idee om over te stappen op een Full HD tv, het verschil zie je wel. Nog veel chance!


  9. #9

    Standaard

    Ja, eerst moet ik toch echt mijn ouders overtuigen, dat een grotere tv noodzaak is en dat kan nog wel even duren. Wil sowiso toch eerst nieuwe frontspeakers, want deze zijn al bijna 25 jaar oud, ze doen het nog goed maar dat merkt je toch wel.

    Maar aan jouw apparatuur te zien ook wel een mooi setje. Ben je trouwens bezeten geworden van Die Hard 4 ofzo, aangaande je nickchange?
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ja, eerst moet ik toch echt mijn ouders overtuigen, dat een grotere tv noodzaak is en dat kan nog wel even duren. Wil sowiso toch eerst nieuwe frontspeakers, want deze zijn al bijna 25 jaar oud, ze doen het nog goed maar dat merkt je toch wel.

    Maar aan jouw apparatuur te zien ook wel een mooi setje. Ben je trouwens bezeten geworden van Die Hard 4 ofzo, aangaande je nickchange?
    How, ik lees dit bericht nu pas

    De bad guy in Die Hard 4 heet inderdaad Thomas Gabriel, en dat is ook mijn echt naam.

    Zijn er al updates gebeurd ivm je HT?


  11. #11
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mooie set! Zeker voor je leeftijd Ik had toen een leuk stereosetje bij elkaar gespaard, maar niets zoals jij hebt. Goed hoor

    Upgradeplannen zien er ook goed uit....

    Als ik je een tip mag geven. Ik denk dat je speakers beter tot zijn recht komen als je ze iets meer naar voren haalt en dus verder van de verwarming.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    How, ik lees dit bericht nu pas

    De bad guy in Die Hard 4 heet inderdaad Thomas Gabriel, en dat is ook mijn echt naam.

    Zijn er al updates gebeurd ivm je HT?
    Grappig vind ik dat, als je precies dezelfde naam hebt.
    Ik heb wel al een upgrade, ik heb namelijk net een nieuwe tv gekocht.
    50 inch Samsung Plasma zal daar van het weekend wel een paar nieuwe fotos van posten.
    Ik heb uiteindelijk dus toch mijn ouders kunnen overhalen.

    @HTip
    Ik zal er eens mee experimenteren. Ik heb inmiddels ook de stands iets steviger gemaakt door de buisjes te vervangen door hout. Ik had al zo'n idee dat het geluid dan beter word omdat ik al gelezen had dat je ze niet zo dicht bij de muur moet zetten. Verder ben ik nog op zoek naar een betaalbare center speaker voor erbij en ga ik van de vakantie mijn set-up eens opnieuw kalibreren want dat is wel nodig.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  13. #13

    Standaard

    Wow, ineens een 50"! (is dat niet die reeks van €800-€900?) Hoeveel meter kijkafstand heb je?


  14. #14
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    En als je dan toch bezig bent... Misschien ook nog spikes onder de stands. Knapt het geluid waarschijnlijk ook van op.

    Mooie aanwinst die TV 8)
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Wow, ineens een 50"! (is dat niet die reeks van €800-€900?) Hoeveel meter kijkafstand heb je?
    Ja zoiets maar ik heb hem via mijn werk met 20% korting kunnen kopen. Dus heb er uiteindelijk maar 700 euro voor betaald. Toen heb ik ook mijn oude tv nog verkocht voor 350 euro. Dus kostte de nieuwe tv eigenlijk maar 350 dus dat viel mee.

    Ik zit er op dit moment zo'n 2 á 2,5 meter vanaf. Ik weet nog wel dat ik hem een paar weken geleden voor het eerst had en dat ik me toen echt kapot schrok van hoe groot ie was. Ik dacht echt bij mezelf David wat heb je jezelf nu weer aangedaan. Maar nu ben ik wel redelijk gewend en is het beeld echt fantastisch en lekker groot.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ja zoiets maar ik heb hem via mijn werk met 20% korting kunnen kopen. Dus heb er uiteindelijk maar 700 euro voor betaald. Toen heb ik ook mijn oude tv nog verkocht voor 350 euro. Dus kostte de nieuwe tv eigenlijk maar 350 dus dat viel mee.

    Ik zit er op dit moment zo'n 2 á 2,5 meter vanaf. Ik weet nog wel dat ik hem een paar weken geleden voor het eerst had en dat ik me toen echt kapot schrok van hoe groot ie was. Ik dacht echt bij mezelf David wat heb je jezelf nu weer aangedaan. Maar nu ben ik wel redelijk gewend en is het beeld echt fantastisch en lekker groot.
    Dat is wel erg weinig, maar als je er geen last van ondervind is er geen enkel probleem.


  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Dat is wel erg weinig, maar als je er geen last van ondervind is er geen enkel probleem.
    Dat valt best mee. De afstanden van vroeger 2 à 3x de beelddiagonaal gelden niet meer. Heeft alles met de resolutie te maken.

    Kijk maar eens naar de tabel in dit artikel...
    http://www.televisiestart.nl/ideale-...ting-televisie
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dat valt best mee. De afstanden van vroeger 2 à 3x de beelddiagonaal gelden niet meer. Heeft alles met de resolutie te maken.

    Kijk maar eens naar de tabel in dit artikel...
    http://www.televisiestart.nl/ideale-...ting-televisie
    Wat een handige tabel! Die ga ik zeker hanteren bij mijn toekomstige HT...


  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dat valt best mee. De afstanden van vroeger 2 à 3x de beelddiagonaal gelden niet meer. Heeft alles met de resolutie te maken.

    Kijk maar eens naar de tabel in dit artikel...
    http://www.televisiestart.nl/ideale-...ting-televisie
    Knap en blij dat te lezen, dan wordt het hier ooit wel een 65" denk 'k zo. Niet dat
    'k me van die afstanden iets aantrek, maar grootte went snel, héél snel Dus
    ja die 42" van mijn is te klein.

    Trouwens David heel knappe setup voor zo'n jonge gast
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #20

    Standaard

    Hoe is het beeld van de Samsung? Hoe scherp is hij? Zwartwaardes? Is het aantal Hz (600) niet een commerciële truk? Want 600 lijkt me wel erg veel voor zo'n goedkope tv...

    Ik ben misschien van plan om er ook zo eentje te kopen, als ik mijn nieuwe kamer heb....


  21. #21

    Standaard

    @Thomas

    Die 600Hz is ook een beetje een commerciele truc, omdat je dit helemaal niet nodig hebt. De tv is standaard gewoon 100 Hz en 24p word op 96 Hz weergegeven waardoor er dus geen judder is met blu-ray. Het enige wat je ziet is soms een beetje minder vloeiende pan beelden maar dat ligt aan de blu-ray standaard zelf. Eigenlijk is de 24 frames per seconde te weinig en zal hollywood eigenlijk naar de 30 of 60 fps standaard moeten.

    Beeld vind ik heel erg natuurlijk met prachtige kleuren en goede zwartwaardes maar daar staat een plasma bekend om. Je moet wel een beetje oppassen met inbranding en met statische schermen enzo want daar is ie best gevoelig voor. En de interne scaler is niet zo heel goed maar ik gebruik gewoon de scaler in mijn blu-ray speler en dan merk je het niet.

    Hier is een link: http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/s...caties/897443/

    Voor het geld is het een beste tv maar als je iets meer te besteden hebt kun je ook kijken naar de Panasonic G20 (50 inch) (1200 euro) en zelf vond ik de Sharp LE705E LED TV ook heel mooi beeld geven die is 1100 euro voor de 46 inch variant.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  22. #22

    Standaard

    Ik zie ook dat je TV voor een raam staat, is dit niet storend betreffende het licht?


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ik zie ook dat je TV voor een raam staat, is dit niet storend betreffende het licht?
    Alleen als het licht er recht in schijnt en dit is bijna nooit zo omdat ons huis zo staat dat de zon alleen s' ochtends naar binnen schijnt dus daar heb ik geen last van gelukkig. En anders doe ik de gordijnen gewoon dicht. Het liefst had ik mn TV natuurlijk tegen een muur maar omdat ik een zolderkamer heb en dus veel gekke muren paste het nergens anders.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  24. #24

    Standaard

    Word het niet eens tijd voor een update?
    + 5 miljoen !
    Laatst aangepast door Thomas Gabriel : 21-06-2011 om 19:52


  25. #25

    Standaard

    Na bijna een jaar wordt het wel weer eens tijd voor een update dacht ik zo. Na bijna een half jaar van wikken en wegen en een half jaar van afwegingen maken heb ik toch nieuwe speakers gekocht.

    Waar ik al een paar maanden er vanuit ging dat ik een Jamo S608 HCS 3 ging kopen heb ik toch op het laatste moment iets meer uitgegeven een een set Dali Zensor 5 speakers met Dali Zensor Vokal center speakers voor €760,- bij de lokale HiFi winkel waar ik al jaren kom. Een hele goede aanbieding vindt ik zo. Ze worden over drie weken geleverd, kan niet wachten

    Nu nog sparen voor surround speakers á 119 p/s en misschien een subwoofer.
    Over drie weken ook nieuwe plaatjes met mijn nieuwe tv. Alvast een voorproefje van de speakers.


    Het zijn wel echt hele mooie speakers al zeg ik het zelf, heel goed afgewerkt ook. En het zijn zo'n beetje de beste speakers verkrijgbaar in de prijsklasse <2000 euro voor een 5.1 set. Volgens de review van het gerenommeerde Duitse audioblad "Audio" en AreaDVD die heb zelf het predicaat "referenze" oftewel referentiekwaliteit geeft. Het is dus echt een top speaker voor een hele mooie prijs Hier de originele review als mensen er wat meer over willen weten: http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware...lizensor.shtml
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •