Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 86 van 86 worden weergegeven.

Discussie: David's HT Setup

  1. #76

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Goede wijn behoeft geen krans.....
    Misschien dat ik dan toch alleen maar voor een externe DAC ga dan. Want ik heb het gevoel dat de muziek toevoer vanaf mijn laptop naar de versterker nog verre van optimaal is via alleen maar een USB >> Creative >> Optisch verbinding.

    Ik houdt mijn ogen gewoon open mocht er voor een mooie prijs een Oppo langskomen. Moet dan sowieso minimaal een BDP-83(SE) zijn of een BDP-95 want de 103 heeft volgens mij geen DAC's. Ik heb ook naar de universal disc players van Marantz gekeken, dat is ook nog een optie.

    Wat betreft videokwaliteit lijkt mij dat een goede blu-ray het op elke speler een goed resultaat geeft. Het gaat mij vooral om één goed apparaat als mediaspeler/muziek streamer. Om welke reden heb jij een Oppo gekocht eigenlijk dan?
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Hahhaha, begrijp je humor

    Wilde enkel laten zien dat waar de 1 iets als veel minder ziet, de ander er weer goed over te spreken is, BTW je schreef dat What Hifi hem niet zo best getest heeft, is niet helemaal waar, hij is wel goed getest, doch vinden zij hem te duur voor wat hij in hun ogen maar een klein beetje meer heeft dan een 'gewone"standaard speler.

    Een ieder zal voor zich moeten uitmaken of hij iets meer wil dan de plastic rommel die ze bij saturn en consorten verkopen en daar ook het geld voor over hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Misschien dat ik dan toch alleen maar voor een externe DAC ga dan. Want ik heb het gevoel dat de muziek toevoer vanaf mijn laptop naar de versterker nog verre van optimaal is via alleen maar een USB >> Creative >> Optisch verbinding.

    Ik houdt mijn ogen gewoon open mocht er voor een mooie prijs een Oppo langskomen. Moet dan sowieso minimaal een BDP-83(SE) zijn of een BDP-95 want de 103 heeft volgens mij geen DAC's. Ik heb ook naar de universal disc players van Marantz gekeken, dat is ook nog een optie.

    Wat betreft videokwaliteit lijkt mij dat een goede blu-ray het op elke speler een goed resultaat geeft. Het gaat mij vooral om één goed apparaat als mediaspeler/muziek streamer. Om welke reden heb jij een Oppo gekocht eigenlijk dan?
    Externe DAC voor geripte muziek....... mmmm, is dat niet een beetje een overkill?

    Een DAC is een digitale analoog convertor, oftewel een onderdeeltje dat digitaal omzet in analoog, elk apparaat heeft dat in zijn eigen vorm toch wel aan boord, immers wij mensen kunnen enkel het analoge deel van muziek en beeld verwerken, zo is het resultaat van die verwerking wel een beetje afhankelijk van de kwaliteit van diezelfde DAC's. (overigens bestaan er ook ADC's , die maken van analoog een digitaal signaaltje, maar dat terzijde)

    Je bent niet helemaal tevreden met het geluid dat je via de PC bereikt, de oorzaak zou bij de PC(audiokaart?- Creative) kunnen liggen, maar ook aan de afregeling van je totale setup, zo doe ik zelf in het geheel niet mee aan de Pure en audio direct en dergelijke, ik vind een persoonlijke smaak de voorkeur hebben en ben blij met de mogelijkheden die er zijn om geluid naar je eigen smaak af te stellen, niet 1 woonkamer/luisterruimte heeft immers dezelfde akoestiek en we hebben allemaal een eigen smaak.

    Een persoonlijk vraag, bedenk dat je ook een persoonlijk antwoord krijgt, je vraag me waarom IK voor de Oppo heb gekozen, oke dat mag, houd van eerlijk en open.

    1 Had reeds een zeer goede ervaring met een Oppo DVD speler, degelijk, snel en deed alles wat ik wenste.

    2 Mijn huidige receiver kan geen 3D doorgeven en ik had op een gegeven moment 3 spelers staan(kan je mijn topic op nalezen ) 1 voor zone A(al kon deze makkelijk van zone blijven wisselen, maar was niet de stilste) 1 voor regio B en 1 voor 3D, bij de 3D speler moest dan het geluid via optisch. Met de Oppo kon ik mede door zijn 2HDMI uitgangen mijn receiver weer ten volle genieten, hij is geschikt(gemaakt) voor alle regio's en zone's , is snel, degelijk, krijgt regelmatig updates, kan DVD's heel mooi upscalen(ja.... ik weet dat er meer spelers zijn die dezelfde chip daarvoor gebruiken als de Oppo doet, oa de topline van Philips en ook Pioneer schijnt diezelfde chip te gebruiken) speler is muisstil en geloof me, ik vind hem mooi vanwege zijn zeer strakke nononsens uiterlijk.

    3 Ben niet erg onder de indruk van de receivers die momenteel op de markt zijn, veel te lichte tranformatoren, veel plastic, veel poeha met Iphone bende en andere niet relevante rommel die in mijn ogen eigenlijk niet op een goede receiver thuishoren. Mijn receiver schijnt een paar nette DAC's aan boord te hebben, gebruik dan ook enkel de HDMI ingangen van de receiver en kan indien gewenst het geluid van de TV via optisch weergeven. In mijn ogen heb ik een externe DAC dan ook helemaal niet nodig, maar vraag me af, je hebt nu een NAD, daar zit toch ook geen rommel in? Oke...... lange inleiding, maar daarom is het dus de 93 geworden, heb geen behoefte aan een apparaat met hele dure analoge uitgangen terwijl mijn receiver beschikt over knappe digitale ingangen. Nu schijnt de Oppo ook heus wel over een paar multi media eigenschappen te beschikken, maar daar wordt het natuurlijk nog geen dedicated multimedia speler mee/van. Schoenmaker blijf bij je leest...... en daarmee bedoel ik dan je moet geen apparaat willen dat zo'n beetje alles kan, vaak is het dan net niet helemaal je van het. Zelf heb ik meer dan voldoende aan de eigenschappen die de Oppo mij bied en de zaken die hij allemaal wel kan afspelen, voor mij meer dan voldoende. Ik houd van origineel, en heb nog steeds mijn DVD verzameling en zo af en toe mag de Oppo daar ook mee spelen . De enkele keer dat ik een preview doe, dan gebruik ik hier mijn aloude Popcorn, die is zeker niet perfect, maar voldoet waarvoor hij is aangenomen.

    4 Is de Oppo perfect, maakt ie nooit fouten, blijft ie nooit hangen, heeft ie nooit schijfjes geweigerd? Kom, ik zou liegen als ik barst als ik dat zou zeggen, maar als je hem een keer aan en uit zet luistert hij weer goed en redelijk rap na meldingen als er weiger schijfjes zijn, wordt dat middels updates opgelost, de Oppo kent een goede support en een daardoor dacht ik wel zeer tevreden gebruikersschare.

    5 Als men een stok zoekt om een hond te slaan, dan zal men er spreekwoordelijk ook 1 vinden om de Oppo mee aan stukken te meppen, mij zullen ze er niet mee raken, ben zeer te spreken over de Oppo en via HDMI luister ik er mee naar muziek en heb ook schijfjes met MP3 muziek die ik eigenlijk best wel lekker vind klinken. Ook heeft de Oppo USB ingangen, zul je ook je muziek wel over af kunnen spelen, toch gebruik ik dat niet...

    Denk dat je met een Oppo geen miskoop zult doen, en mensen die zeggen dat ie niet goedkoop is, ja die hebben wel gelijk, zeker als je prijzen ziet die ze er hier voor durven vragen.... Een ieder zal voor zich moeten afvragen of je het er voor over hebt, niemand kan dat voor een ander beslissen.

    Zijn er alternatieven? tuurlijk, vraag maar aan jamiev, heeft zijn Pioneer, al is die wel een beetje een trage lader, ook daar kan hij goed mee leven, ach zoveel mensen zoveel wensen

    BTW, zelf zou ik niet al teveel willen investeren in multimediaspelers, Brein schijnt behoorlijk te lopen klieren op de nieuwsgroepen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    BTW, zelf zou ik niet al teveel willen investeren in multimediaspelers, Brein schijnt behoorlijk te lopen klieren op de nieuwsgroepen
    Ik gebruik zelf eigenlijk BitTorrent (zo makkelijk rol je dat niet op) en eigenlijk alleen voor tv-series, omdat het belachelijk is dat wij daar een jaar of langer op moeten wachten.

    In principe is (bijna) alle geripte muziek die ik heb afkomstig van de originele cd's. Allemaal geencodeert in lossless FLAC, 1-op-1 kopieën van de originele cd's dus. Ik vind muziek gewoon makkelijker te beheren digitaal. Als ik eene één nummer wil luisteren moet ik meteen een andere CD erin doen etc.

    Ik zal eens wat onderzoek doen naar de DAC´s in de NAD. Het zit hem eigenlijk vooral in de audio-processing die in de PC gebeurt. Daar heb je weinig zicht op. Windows die sampelt er maar wat op los en doet weet ik niet wat met de directsound audio stream. Ik gebruik nu al een ASIO Driver voor de creative om zoveel mogelijk direct in de reciever te krijgen. Het gaat mij er vooral om dat ik niet weet wat mn PC met de muziek doet en maar wat aanrommelt. Die ASIO driver is nu ook niet echt stabiel, loopt vaak vast. En natuurlijk weet ik wel dat mijn muziek op een Primare CD-speler van 3k zoals bij mijn dealer beter zal klinken, maar het gaat meer om het gevoel dat je er niet helemaal grip op hebt, en niet kunt zien/achterhalen wat er echt gebeurd. Als je begrijpt wat ik bedoel

    Feit is gewoon dat ik de Oppo's op dit moment te duur vind voor wat ze zijn, laatst een tweedehands op HTForum net misgelopen voor 250 euro, dat is een redelijke prijs. Ik blijf gewoon rondkijken en wie weet kan ik er eens eentje voor 250-500 euro op de kop tikken, maar meer vind ik het op dit moment niet waard. Alle componenten moeten wel in verhouding blijven natuurlijk.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik gebruik zelf eigenlijk BitTorrent (zo makkelijk rol je dat niet op) en eigenlijk alleen voor tv-series, omdat het belachelijk is dat wij daar een jaar of langer op moeten wachten.

    In principe is (bijna) alle geripte muziek die ik heb afkomstig van de originele cd's. Allemaal geencodeert in lossless FLAC, 1-op-1 kopieën van de originele cd's dus. Ik vind muziek gewoon makkelijker te beheren digitaal. Als ik eene één nummer wil luisteren moet ik meteen een andere CD erin doen etc.

    Ik zal eens wat onderzoek doen naar de DAC´s in de NAD. Het zit hem eigenlijk vooral in de audio-processing die in de PC gebeurt. Daar heb je weinig zicht op. Windows die sampelt er maar wat op los en doet weet ik niet wat met de directsound audio stream. Ik gebruik nu al een ASIO Driver voor de creative om zoveel mogelijk direct in de reciever te krijgen. Het gaat mij er vooral om dat ik niet weet wat mn PC met de muziek doet en maar wat aanrommelt. Die ASIO driver is nu ook niet echt stabiel, loopt vaak vast. En natuurlijk weet ik wel dat mijn muziek op een Primare CD-speler van 3k zoals bij mijn dealer beter zal klinken, maar het gaat meer om het gevoel dat je er niet helemaal grip op hebt, en niet kunt zien/achterhalen wat er echt gebeurd. Als je begrijpt wat ik bedoel

    Feit is gewoon dat ik de Oppo's op dit moment te duur vind voor wat ze zijn, laatst een tweedehands op HTForum net misgelopen voor 250 euro, dat is een redelijke prijs. Ik blijf gewoon rondkijken en wie weet kan ik er eens eentje voor 250-500 euro op de kop tikken, maar meer vind ik het op dit moment niet waard. Alle componenten moeten wel in verhouding blijven natuurlijk.
    Wil niet diep ingaan op downloaden, maak er zelf via via ook gebruik van, gebruik het als een soort preview, maar ben dan wel iemand die het origineel koopt als het gebodene beviel, ik zal dan waarschijnlijk wel 1 van die typen zijn die minder gaat kopen, immers wat deze boer niet kent dat vreet ie niet


    Zomaar een vraag..... heb je wel eens je bestanden op een extern schijfje gezet en door 1 van je andere spelers af laten spelen? (ik weet dat de Oppo FLAC kan afspelen, mochten je spelers dat niet kunnen, dan kun je bijvoorbeeld een paar bestandjes omzetten naar bijvoorbeeld WMA en zo wat experimenteren met USB via 1 van je andere spelers)

    Ben benieuwd naar de uitslag van je onderzoek naar de DAC's over het algemeen beschikken de beetje receivers over heel behoorlijke dac's en moet je wel heel erg high end gedachten en apparatuur hebben om met losse dac's etc etc te gaan werken.

    De verhouding in kosten van de componenten...... mmmm, ja denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, een leuke set van in total 1500 incl de speakers en dan een BR speler daarbij van 1000 euro is mischien iets uit balans, maar de gebruiker van de setup bepaald gelukkig zelf zijn voorkeur, zo zijn er ook mensen die vermogens aan kabels uitgeven terwijl ze mischien toch wel eens wat betere speakers hadden kunnen nemen of zo

    Je bent zelf heel goed bezig, ben benieuwd hoe je zo je setup zult ervaren als je je sub erbij hebt en deze lekker ingepast is in het geheel.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    In principe is (bijna) alle geripte muziek die ik heb afkomstig van de originele cd's. Allemaal geencodeert in lossless FLAC, 1-op-1 kopieën van de originele cd's dus. Ik vind muziek gewoon makkelijker te beheren digitaal. Als ik eene één nummer wil luisteren moet ik meteen een andere CD erin doen etc.
    Zoals bekend is, betekent 'lossless' niet zonder maar met minder verlies. Wanneer je een 1-op-1 kopie van jouw CD's wilt hebben, zal je een codec als Wave of AIFF moeten gebruiken en als je het helemaal goed wilt doen met fout-correctie of een tool als E(xact)A(udio)C(opy). Alleen duurt het rippen dan wel veel langer, wat niet iedereen leuk vindt.

    Een goede DAC heeft nl. alleen zin als bron ook goed is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #84
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt niet stilgezeten de afgelopen maanden. Heel goed overwogen besluiten genomen en ook nog eens een Gramma Dat zijn een paar mooie aanwinsten!

    En dat je een Oppo wil is begrijpelijk. Er staat trouwens nog een 93 te koop op het HTforum...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #85

    Standaard

    Ja dan was het eindelijk zover. De dag waarvan de pakketbezorger hoopte dat hij nooit zou komen. Mijn subwoofer is binnen gekomen. In een doos ongeveer zo groot dat je er een konijnenhok in kwijt kan maar dan heb je wel wat. De doos nam eerst alle ruimte in de gang in en het was een hele klus op hem met twee man de twee trappen op te krijgen. Hij paste maar net door het trapgat, dus ik had weer eens geluk.


    Mijn moeder maakt zich nu al zorgen om het feit dat ik altijd alle dozen bewaar omwille van garantie, want waar gaan we deze nu weer laten . Gelukkig was er in één schuur nog een plekje maar er moet niet veel apparatuur meer bijkomen zo.

    Bij SVS weten ze in ieder geval wat goed inpakken is. Dat moet ook wel want anders overleefd hij nooit de wekenlange tocht op zee in een container vanuit Ohio naar Nederland. In de buitenste doos zat namelijk nog een doos waarin uiteindelijk de subwoofer in piepschuim en plastic verpakt zat.


    Zoals de verpakking staalt alles gewoon kwaliteit uit. De aansluitingen op de versterker het ding is super zwaar en super degelijk. Ook de woofer ziet er degelijk uit. Verder kreeg ik van Hifi-Corner gratis een subwooferkabel set van Ixos vanwege het feit dat ik de subwoofer ge pre-ordered had. Qua inpak- en bouwkwaliteit zou ik iedereen SVS aanraden. Maar ja op bijna alle Amerikaanse fora zijn ze razend populair dus daar moet ook wel een reden voor zijn.



    Zo staat hij er nu bij bovenop de Gramma. Of de Gramma echt veel verschil maakt moet ik nog een keer testen maar ik ga uit van wel aangezien iedereen er tevreden over is. Het staat in ieder geval super stabiel en niet het hele huis hoeft mee te genieten.

    Ik zal in ieder geval nog wel een paar weken bezig zijn met het vinden van de juiste instellingen voor muziek en film en de woofer moet nog inspelen ook dus over een paar weken zal ik mijn bevindingen tot dan toe wel plaatsen. Ik moet zeggen dat de subwoofer tot nu toe een hele solide indruk maakt en de 5 jaar garantie die je krijgt versterken dat gevoel zeker

    Zo ziet het er nu uit allemaal. Nu ga ik eens een tijdje stoppen met kopen want we zijn al weer bijna 1500 euro achter de wagen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  11. #86

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aanwinst

    Het heeft dan wat gekost, maar dan heb je toch ook wat en met een beetje mazzel kun je er ook heel lang van genieten, speakers kunnen heel lang mee gaan en als je met zorg gekozen speakers hebt, dan wil je er ook lang van kunnen genieten en dan valt de prijs eigenlijk best wel mee.

    Niet moedeloos worden als het even duurt eerdat je de sub lekker ingepast hebt, kan enige maanden duren eerdat je met kleine stapjes de juiste instellingen hebt gevonden, geduld is een schone zaak

    Dozen, in het begin heb ik ook die neiging gehad om alle dozen te bewaren, maar het was gewoon geen doen, zelfs niet als je de Matroesjka methode toepast, kun je net die doos die je eventueel nodig hebt niet meer makkelijk vinden. Nu bewaar ik een doos nog maar kort, als het apparaat dat erin hoorde goed speelt en betrouwbaar overkomt, dan gaat de doos weg, de enige doos die ik momenteel nog heb is die van de Beamer, maar die heb ik dan ook nog niet echt lang en de doos is gelukkig ook niet een ruimtevreter

    Wens je veel plezier met je opstelling
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •