De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: blurayspeler z5500

  1. #1

    Standaard blurayspeler z5500

    [FONT='Arial','sans-serif']Hallo hallo

    Ik heb zelf ook een tijdje geleden de Z5500 aangeschaft en ik ben er dik tevreden over echt super!!!

    Alleen ik ben er ook over aan het nadenken om een blu ray speler aan te schaffen, graag wil ik dan ook de z5500 aansluiten op een bluray speler.

    De z5500 kan echter geen PCM 5.1 en geen DTS HD of Dolby Digital HD aan...echter de blu ray speler kan die HD Audiotracks wel aan (lezen).

    Nu is mijn vraag,,,,kan je nu dan wel DTS HD afspelen of Dolby digital HD via mijn[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif'] z5500 beluisteren als je er een blu ray speler op aansluit die die geluidsformaten ondersteunt....??????


    Of zal de z5500 de dts hd en de dolby hd formaten weer automatisch naar de standaard dts en en de gewone dolby digital formaten veranderen[/FONT]

  2. #2

    Standaard

    De Z-5500 heeft als inputs. 1 Digitale en 1 6ch direct input.

    Als je DD HD en DTS HD wilt beluisteren zus je dus in ieder geval een BR speler moeten hebben die 6 ch analog uit heeft. Dan zul je kabels moeten kopen die aan de ene kant de tulp aansluitingen hebben en aan de andere kant de dubbele jack's voor de Z-5500. Naar mijn weten bestaan de kabels niet standaard dus zul je deze zelf moeten maken.

    m.a.w. Het is mogelijk maar het is best lastig voor elkaar te krijgen en ik betwijfel of je dan verschil gaat horen tussen dat en een gewone DD of DTS track met een Z-5500 aangezien het geen top-end is, en de aansluitingen 3,5mm jack zijn terwijl er ook gewoon een digitale ingang is.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    De Z5500 zal de HD-tracks gewoon als normale DTS of DD-tracks lezen.
    Voordeel is wel dat core van de tracks op BD een hogere bitrate hebben als de DVD.

    Sowiezo zul je het verschil tussen de normale tracks en de HD-tracks in lichte mate horen op een Z5500-setje.

    BTW
    Ik ben wel dik tevreden met mijn Z5500-setje.
    Voor dit budget vind je niet veel beters.
    Laatst aangepast door Gideon Markus : 03-01-2010 om 16:03 Reden: verkeerde quote
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    De Z-5500 heeft als inputs. 1 Digitale en 1 6ch direct input.

    Als je DD HD en DTS HD wilt beluisteren zus je dus in ieder geval een BR speler moeten hebben die 6 ch analog uit heeft. Dan zul je kabels moeten kopen die aan de ene kant de tulp aansluitingen hebben en aan de andere kant de dubbele jack's voor de Z-5500. Naar mijn weten bestaan de kabels niet standaard dus zul je deze zelf moeten maken.

    m.a.w. Het is mogelijk maar het is best lastig voor elkaar te krijgen en ik betwijfel of je dan verschil gaat horen tussen dat en een gewone DD of DTS track met een Z-5500 aangezien het geen top-end is, en de aansluitingen 3,5mm jack zijn terwijl er ook gewoon een digitale ingang is.
    Kabeltjes om de analoge ingangen van de Z5500 van signaal te voorzien zijn gewoon te koop, ook zijn er verloopjes te koop om de bijgeleverde snoertjes van de Z5500 te gebruiken, dus daar geen problemen.

    Toch zou ik net als Gideon al aangeeft gewoon de digitale optische of digital coax gebruiken, dit geeft het beste resultaat en je hebt optimaal geluid van de z5500
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •