Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 79 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer VSX-919AH-K - tips, instellingen, bevindingen...

    Gisteren mijn pioneer vsx-919AH-K besteld
    Bedoeling is om hier tips, instellingen en bevindingen te centraliseren omtrent deze versterker.

    Als er al mensen zijn die deze in het bezit hebben, laat jullie maar horen !
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  2. #2

    Standaard

    zo weinig mensen die deze hebben?
    ik begin nu te vrezen dat ik een miskoop gedaan heb...
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  3. #3

    Standaard

    Lees eens wat meer door in het gedeelte hardware of zoek binnen dat gedeelte en dan zul je zien dat er zeker 3 anderen deze reciever aangeschaft hebben.....
    Laatst aangepast door peptalk : 16-01-2010 om 00:12 Reden: typo
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Waaronder ik. Maar wat wil je precies bereiken? Als je een specifieke vraag hebt kun je em ook gewoon stellen. Kom je ergens niet uit?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    ik heb hem nog niet, staat nog in bestelling
    1 ding baar ik mij nu wel zorgen... dat hij zo warm wordt!
    Maar ik dacht dat die onkyo's ook warm werden?
    hoe groot is de ruimte rondom je versterker? bij mij komt hij in een kast, maar echt veel ruimte rondom is er niet

    wat betreft instellingen enz

    momenteel heb ik kabels voorzien... kan ik deze zo rechtstreeks in mn versterker steken of moeten er bepaalde stekkers opkomen ofzo?

    eenmaal aangesloten veronderstel ik dat ik gewoon die automatische mcaac ofzoiets moet doen en dan is het in orde? of wat hebben jullie erna nog aangepast?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #6

    Standaard

    Ja, hij wordt idd warm. Ik heb aan weerszijden 10 cm ruimte en bovenop slechts 5, maar oververhit is hij (nog) nooit. En ik heb em toch regelmatig op een stevig volume staan. Ja, Onkyo's worden ook warm volgens de gebruikerservaringen, maar dat is ook allemaal logisch. De versterkers leveren behoorlijk wat power en het zit allemaal in een relatief kleine behuizing. Als je de ruimte hebt, zou ik em wat meer ruimte geven, maar er zit zowiezo een oververhittingsbeveiliging in, dus als ie echt té heet wordt, dan merk je dat vanzelf.

    Verder is het idd een kwestie van alle apparatuur en je speakers erop aansluiten en de MCACC het werk eerst laten doen. Dat levert op zich al een aardig resultaat. Ik heb daarna nog de equalizer bijgesteld. Het geluid was wat te schel, dus heb ik de hogere tonen wat teruggezet en de midden en lage tonen ietsje hoger. Verder heb ik de x-curve toegepast.

    De gebruiksaanwijzing is duidelijk en zeer uitgebreid. Neem dan ook ruim de tijd om je receiver in te stellen. Daarnaast moet een apparaat ook 'inspelen'. De eerste weken blijf je toch wel wat klooien...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    mijn ruimte is 59 breedte x24 hoogte
    ik heb dus langs beide zijden 8cm over en in de hoogte 8cm
    ik hoop dat dit voldoende is
    en het feit dat ie zo warm wordt niet de levensduur beperkt

    ik heb juist een pioneer gekozen omdat ik gelezen had dat die onkyos zo warm worden, en omdat de verdeler ook pioneer meer aanbevool. Echter erna las ik dat ook die pioneers zo warm worden, vandaar dat ik nu betwijfel of ik wel de juiste keuze gemaakt heb.

    Wat is die x-curve juist?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    mijn ruimte is 59 breedte x24 hoogte
    ik heb dus langs beide zijden 8cm over en in de hoogte 8cm
    ik hoop dat dit voldoende is
    en het feit dat ie zo warm wordt niet de levensduur beperkt

    ik heb juist een pioneer gekozen omdat ik gelezen had dat die onkyos zo warm worden, en omdat de verdeler ook pioneer meer aanbevool. Echter erna las ik dat ook die pioneers zo warm worden, vandaar dat ik nu betwijfel of ik wel de juiste keuze gemaakt heb.

    Wat is die x-curve juist?
    Dat is genoeg ruimte. En anders kun je altijd nog speciale koelers kopen.

    De x-curve optie is om de grootte van de ruimte te compenseren met de geluidsinstellingen. Het zwakt de hoge tonen wat af. Hoe groter de ruimte, hoe hoger je de x-curve optie in moet stellen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    vraagje:
    mijn speakerkabels komen tegen het plafond uit de muur
    nu had ik deze graag op oorhoogte gehad...
    de kabels lopen verticaal in de muur
    hoe kan ik dit best aanpassen? en kan ik de kabels rechtstreeks in de versterker steken of moeten er nog stekkers of iets dergelijks op?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    vraagje:
    mijn speakerkabels komen tegen het plafond uit de muur
    nu had ik deze graag op oorhoogte gehad...
    de kabels lopen verticaal in de muur
    hoe kan ik dit best aanpassen? en kan ik de kabels rechtstreeks in de versterker steken of moeten er nog stekkers of iets dergelijks op?
    Ik begrijp je vraag over de speakerkabels niet helemaal. Hoezo komen die tegen het plafond uit de muur? Leg gewoon nieuwe speakerkabels van goede kwaliteit zou ik zeggen.

    Wat je laatste vraag betreft: ja, je kunt ze rechtstreeks in de schroefaansluitingen steken. Een andere optie is ze met banaanpluggen aan te sluiten.

    Mijn advies: wacht nou eerst dat apparaat eens af. Het wijst zichzelf allemaal. En anders download gewoon vast de gebruiksaanwijzing en neem die vast door. Dat verduidelijkt al een hele hoop...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik begrijp je vraag over de speakerkabels niet helemaal. Hoezo komen die tegen het plafond uit de muur? Leg gewoon nieuwe speakerkabels van goede kwaliteit zou ik zeggen.

    Wat je laatste vraag betreft: ja, je kunt ze rechtstreeks in de schroefaansluitingen steken. Een andere optie is ze met banaanpluggen aan te sluiten.

    Mijn advies: wacht nou eerst dat apparaat eens af. Het wijst zichzelf allemaal. En anders download gewoon vast de gebruiksaanwijzing en neem die vast door. Dat verduidelijkt al een hele hoop...
    Wel,
    mijn speakerkabels komen uit de muur (op hoogte net niet tegen het plafond)
    ik zou ze graag op oorhoogte hebben...
    de kabels lopen in een preflex verticaal in de muur

    het is een nieuwbouw, de kabels opnieuw leggen lukt helaas niet, anders moet ik mijn parket en chappe enzo openbreken en laat dat nu geen optie zijn

    de kabels die ze mij toen gaven zijn gewone audiokabels zwart-rood
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  12. #12

    Standaard

    Vandaag ff bij de Bruna What hifi nl uitgave en worldwide uitgave gelezen. Werd allebeid deze ook getest. Het vreemde is dat de Nederlandse uitgave hem 4 sterren gaf en de Denon 1910 vijf sterren. De Worldwide uitgave gaf de Pioneer 5 sterren en de Denon vier... how bizarre .

  13. #13

    Standaard

    vraagje

    mijn boxen hebben een nominal impedance van 4 ohm
    met mn versterker kan ik enkel kiezen tss 6 of 8 ohm in de instellingen

    1. kan dit kwaad? schade veroorzaken?
    2. wat moet ik kiezen?

    alvast bedankt
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  14. #14

    Standaard

    op 6 zetten en daarna nooit de speakers overbelasten.
    De Receiver zal meer vermogen moeten leveren en wordt warmer.
    Bij normaal gebruik hoef je je echter niet druk te maken.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  15. #15

    Standaard

    Ook bij normaal gebruik kan het verkeerd gaan. Een grotere luidspreker vraagt nl. meer energie om hetzelfde aantal dB's te produceren als een kleine. Vaak is het wel zo dat het geluid van een grotere luidspreker een grotere afstand kan overbruggen en dus krachtiger is.

    Overbelasting van een receiver of versterker kun je herkennen aan de bewegingen van de conussen. Wanneer een conus (na verloop van tijd) hevig uitslaat, wordt de deze overbelast.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ook bij normaal gebruik kan het verkeerd gaan. Een grotere luidspreker vraagt nl. meer energie om hetzelfde aantal dB's te produceren als een kleine. Vaak is het wel zo dat het geluid van een grotere luidspreker een grotere afstand kan overbruggen en dus krachtiger is.

    Overbelasting van een receiver of versterker kun je herkennen aan de bewegingen van de conussen. Wanneer een conus (na verloop van tijd) hevig uitslaat, wordt de deze overbelast.
    Wat versta je order grotere luidsprekers.
    ik heb zelf deze pio met de jbl178 draaien, wat zou ik nu moeten merken?
    mij is toen verteld dat als je normaal gebruik maakt en niet vol open draait er niks aan de hand is of moet ik me ook zorgen maken?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  17. #17

    Standaard

    Ook de Pioneer uit deze forumtitel besteld. Vandaag bestand en morgen door UPC al geleverd. Al met al 380 euro kwijt. Zag hem bij de MediaMarkt voor 599 staan. Vreemd dat hun van die dure beginprijzen hebben. Helemaal omdat ze toch prijsvechters zijn. Tuurlijk er zal vast wel wat van af te lullen zijn, maar vast geen 220 euro :P.

    Hoop dat dit een mooi geluid gaat leveren icm B&W speakers.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Wat versta je order grotere luidsprekers.
    ik heb zelf deze pio met de jbl178 draaien, wat zou ik nu moeten merken?
    mij is toen verteld dat als je normaal gebruik maakt en niet vol open draait er niks aan de hand is of moet ik me ook zorgen maken?
    Onder grote luidsprekers versta ik luidsprekers met een woofer die groter is dan 13cm of meer dan 1 woofer die groter is dan 10cm.

    Met de SCS178 JBL zit je hier onder en kun je deze zonder problemen i.c.m. de 919 van Pioneer gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    op 6 zetten en daarna nooit de speakers overbelasten.
    De Receiver zal meer vermogen moeten leveren en wordt warmer.
    Bij normaal gebruik hoef je je echter niet druk te maken.

    is het niet zo dat, de receiver meer gaat moeten leveren (dus warmer worden) bij hogere weerstand (8ohm) van boxen dan bij lagere(6ohm)? dus net omgekeerd dan dat jij zegt?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ook bij normaal gebruik kan het verkeerd gaan. Een grotere luidspreker vraagt nl. meer energie om hetzelfde aantal dB's te produceren als een kleine. Vaak is het wel zo dat het geluid van een grotere luidspreker een grotere afstand kan overbruggen en dus krachtiger is.

    Overbelasting van een receiver of versterker kun je herkennen aan de bewegingen van de conussen. Wanneer een conus (na verloop van tijd) hevig uitslaat, wordt de deze overbelast.

    wat zijn conussen?
    ik zie daar niks bewegen hoor

    ivm mijn triangle 2 boxen... valt dat bij jouw onder grote boxen?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  21. #21

    Standaard

    ik heb ondertussen impedantie op 6 ohm gezet... zoals hoort?

    nog een vraagje
    mijn STB heb ik met een optisch kabeltje verbonden met mn versterker
    en video uitgang met een scart naar mijn tv (ook scart)
    mijn dvd speler zit verbonven met digitale ingang versterker dmv coaxiaal kabeltje
    en de video out v dvdspeler met een scart richting tv (uiteinde ook scart)

    nu is mijn vraag
    als ik mn versterker aansteek moet ik normaal alles op tv kunnen volgen voor het opstellen van mn boxen??
    maar die zijn niet verbonden met elkaar?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik heb ondertussen impedantie op 6 ohm gezet... zoals hoort?

    nog een vraagje
    mijn STB heb ik met een optisch kabeltje verbonden met mn versterker
    en video uitgang met een scart naar mijn tv (ook scart)
    mijn dvd speler zit verbonven met digitale ingang versterker dmv coaxiaal kabeltje
    en de video out v dvdspeler met een scart richting tv (uiteinde ook scart)

    nu is mijn vraag
    als ik mn versterker aansteek moet ik normaal alles op tv kunnen volgen voor het opstellen van mn boxen??
    maar die zijn niet verbonden met elkaar?
    Dan zul je toch op een of andere manier de video/monitor out aan moeten sluiten op je tv. Dit kan via component, HDMI of composiet op deze receiver als ik me niet vergis zo uit het blote hoofd. Overigens kun je de instellingen ook vanaf het display doen, maar dat is allemaal wat minder duidelijk.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dan zul je toch op een of andere manier de video/monitor out aan moeten sluiten op je tv. Dit kan via component, HDMI of composiet op deze receiver als ik me niet vergis zo uit het blote hoofd. Overigens kun je de instellingen ook vanaf het display doen, maar dat is allemaal wat minder duidelijk.
    anders krijg ik waarschijnlijk dat beeld niet om mn boxen in te stellen?
    moet deze verbinding blijven? maw, dient het enkel om de setup te doen en kan ik erna weer die verbinding weghalen? want ik heb maar 2 scart aansluitingen op mn tv... en dan zou ik gewoon 1 vd dvdspeler uithalen,
    de setup vd versterker doen, verbinding weghalen en dan terug de dvd erin
    maar dan heb ik geen verbinding meer tss mn versterker en tv
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik heb ondertussen impedantie op 6 ohm gezet... zoals hoort?

    ?
    Mijn B&W 601 S2 zijn dacht ik 8 ohm. Neem aan dat de Pioneer dan ook op 8 moet zetten?

    Ook leuk dat ik gelijk m'n iphone digitaal kan aansluiten erop met een GUI. Moet volgens Pioneer beter geluid geven ipv als je een analoge kabel in bijv je koptelefoonuitgang plugt.

    UPS schiet op, wil m'n receiver
    Laatst aangepast door Reverb : 29-01-2010 om 13:35

  25. #25

    Standaard

    Zo heb m'n receiver gisteren gekregen. Was niet thuis, maar gelukkig kon m'n vriendin het pakket aannemen. Vanmiddag mee aan de slag gegaan... Front speakers aangesloten dmv de bi-amp functie(gebruiken van de rear surrounds). PVR, mediaspeler en BluRay middels hdmi op de receiver aangesloten en vervolgens de hdmi out naar de tv.

    Vervolgens gebruik gemaakt van de kalibreermicrofoon en dat werkte best goed. Wat ik wel vind, is dat je je volume flink moet openzetten wil er hard geluid uitkomen. Had hem zelfs ff op -19dB gehad en klonk wel heel hard, maar niet aso hard ofzo. Misschien ben ik m'n oude sony nog gewend, waar ik meestal nooit onder de -40dB uitkwam. Heb daarom de kanaallevels(R, L, C) maar wat aangepast. Deze stonden door het kalibreren op -5.5dB en heb ze nu maar op 0 gezet. Speakers ingesteld op small ivm dat een subwoofer heb en de crossover op 80 hz.

    Heb hem gewoon op auto functie staan mbt het geluid, hoef al die virtual of andere presets niet. Geef mij maar gewoon native geluid. Tzt surround speakers er op aansluiten. Heb nu 3.1.

    De iPhone functie werkt ook wel grappig, al is de user interface opmaak wel belabberd en niet echt scherp. Ook is het vrij langzaam.

    Moeten jullie btw ook het volume vrij flink opendraaien? Kan de receiver naar +dB met volume eigenlijk. Idd zoals deze topictitel al aangeeft, nog tips of andere dingen betreft het geluid?

    Morgen 'ns een bluray met hd geluid erin proppen, kijken hoe dat klinkt.
    Laatst aangepast door Reverb : 30-01-2010 om 17:40

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •