Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 79 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Maximale volume instelling is volgens mij +12dB.
    In vergelijking met de 512-K die nu boven staat moet het volume "verder opdraaien" als je puur naar het schermpje kijkt. Maar ik kijk niet naar de dB's maar luister met de oren
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reverb Bekijk bericht
    Zo heb m'n receiver gisteren gekregen. Was niet thuis, maar gelukkig kon m'n vriendin het pakket aannemen. Vanmiddag mee aan de slag gegaan... Front speakers aangesloten dmv de bi-amp functie(gebruiken van de rear surrounds). PVR, mediaspeler en BluRay middels hdmi op de receiver aangesloten en vervolgens de hdmi out naar de tv.

    Vervolgens gebruik gemaakt van de kalibreermicrofoon en dat werkte best goed. Wat ik wel vind, is dat je je volume flink moet openzetten wil er hard geluid uitkomen. Had hem zelfs ff op -19dB gehad en klonk wel heel hard, maar niet aso hard ofzo. Misschien ben ik m'n oude sony nog gewend, waar ik meestal nooit onder de -40dB uitkwam. Heb daarom de kanaallevels(R, L, C) maar wat aangepast. Deze stonden door het kalibreren op -5.5dB en heb ze nu maar op 0 gezet. Speakers ingesteld op small ivm dat een subwoofer heb en de crossover op 80 hz.

    Heb hem gewoon op auto functie staan mbt het geluid, hoef al die virtual of andere presets niet. Geef mij maar gewoon native geluid. Tzt surround speakers er op aansluiten. Heb nu 3.1.

    De iPhone functie werkt ook wel grappig, al is de user interface opmaak wel belabberd en niet echt scherp. Ook is het vrij langzaam.

    Moeten jullie btw ook het volume vrij flink opendraaien? Kan de receiver naar +dB met volume eigenlijk. Idd zoals deze topictitel al aangeeft, nog tips of andere dingen betreft het geluid?

    Morgen 'ns een bluray met hd geluid erin proppen, kijken hoe dat klinkt.
    Bij mij staat ie met film kijken meestal op -21.0 dB, maar bij wat zachter afgemixte discs wil hij nog wel eens richting -18.0 dB gaan. Maar zoals hierboven al staat...gewoon zo hard zetten als dat jij prettig vindt. Wat voegt dat cijfertje nou toe...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #28

    Standaard

    ik moet zeggen : ik ging juist hetzelfde zeggen
    ik moet mijn versterker echt HARD opendraaien om toch wat volume eruit te krijgen

    maw bij films draai ik hem op zn minst tot -20dB!!
    dit is dus echt bijna op het maximum (ik heb idd in de handleiding gelezen dat +12 het maximum zou zijn?)
    dan vraag ik mij ook af, of het wel zo goed is dat ik hem zo luid opendraai (gevaar voor opblazen speakers/versterker?)

    Of heb ik ergens een instelling niet goed gedaan?

    ik heb voorlopig eigenlijk enkel de volautomatische setup gedaan met de mic.
    verder nog niets aan veranderd
    maar het viel mij wel op, dat dezelfde boxen met een onkyo versterker; wel veel makkelijker luider ging en die stond dan nog maar half open...
    bij deze moet je hem dus bijna volledig opendraaien om er ietwat luid geluid uit te krijgen

    dit kan het toch niet zijn? anders ben ik wel wat teleurgesteld...
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  4. #29

    Standaard

    Misschien dat die set up via de mic te veel 'knijpt' of dat de versterker niet krachtig genoeg is voor de speakers, al begreep ik uit een post van Gerco Stuivenberg dat Onkyo en Pioneer op dezelfde manier het vermogen berekenen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik moet zeggen : ik ging juist hetzelfde zeggen
    ik moet mijn versterker echt HARD opendraaien om toch wat volume eruit te krijgen

    maw bij films draai ik hem op zn minst tot -20dB!!
    dit is dus echt bijna op het maximum (ik heb idd in de handleiding gelezen dat +12 het maximum zou zijn?)
    dan vraag ik mij ook af, of het wel zo goed is dat ik hem zo luid opendraai (gevaar voor opblazen speakers/versterker?)

    Of heb ik ergens een instelling niet goed gedaan?

    ik heb voorlopig eigenlijk enkel de volautomatische setup gedaan met de mic.
    verder nog niets aan veranderd
    maar het viel mij wel op, dat dezelfde boxen met een onkyo versterker; wel veel makkelijker luider ging en die stond dan nog maar half open...
    bij deze moet je hem dus bijna volledig opendraaien om er ietwat luid geluid uit te krijgen

    dit kan het toch niet zijn? anders ben ik wel wat teleurgesteld...
    Hoezo zou je daar teleurgesteld over moeten zijn? Hij klinkt toch geweldig bij films met -20dB. Is niet overstuurd of wat dan ook En de 0 dB zal je toch nooit halen gok is. Hoe meer wattage wil niet betekenen dat iets beter is! Veel Sjonnie jongeren denken, hoe meer watt hoe beter! Net zoals hoe meer 'boom' een subwoofer geeft, hoe beter!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reverb Bekijk bericht
    Hoezo zou je daar teleurgesteld over moeten zijn? Hij klinkt toch geweldig bij films met -20dB. Is niet overstuurd of wat dan ook En de 0 dB zal je toch nooit halen gok is. Hoe meer wattage wil niet betekenen dat iets beter is! Veel Sjonnie jongeren denken, hoe meer watt hoe beter! Net zoals hoe meer 'boom' een subwoofer geeft, hoe beter!

    Na de macc, wat verander jij dan nog aan je instellingen?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  7. #32

    Standaard

    Ik heb de speakers op small gezet, MCACC vond ze groot, ik niet.
    Vond het wel knap dat die de afstanden van speaker naar luister positie zo goed kon bepalen. Zat er alleen met de center een beetje naast (30cm) de rest klopte binnen 5 cm.
    Dus dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik op het moment veranderd heb. Binnenkort als ik tijd heb ga ik het hele menu nog eens door en er mee spelen.
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gilex Bekijk bericht
    Ik heb de speakers op small gezet, MCACC vond ze groot, ik niet.
    Vond het wel knap dat die de afstanden van speaker naar luister positie zo goed kon bepalen. Zat er alleen met de center een beetje naast (30cm) de rest klopte binnen 5 cm.
    Dus dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik op het moment veranderd heb. Binnenkort als ik tijd heb ga ik het hele menu nog eens door en er mee spelen.
    De MCACC vindt ze niet groot, dat is gewoon de standaard instelling voor de fronts en is idd aan te raden aan te passen.

    Ikzelf heb na de MCACC de x-curve ingesteld op de juist kamergrootte en heb de equaliser wat meer bass gegeven en minder middentonen, maar dat is geheel afhankelijk van je eigen smaak en natuurlijk je speakers.

    Ook heb ik de standing wave compensatie functie uitgeschakeld, want heel de body van het geluid was weg met die functie aan. Het geluid was erg vlak...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    De MCACC vindt ze niet groot, dat is gewoon de standaard instelling voor de fronts en is idd aan te raden aan te passen.

    Ikzelf heb na de MCACC de x-curve ingesteld op de juist kamergrootte en heb de equaliser wat meer bass gegeven en minder middentonen, maar dat is geheel afhankelijk van je eigen smaak en natuurlijk je speakers.

    Ook heb ik de standing wave compensatie functie uitgeschakeld, want heel de body van het geluid was weg met die functie aan. Het geluid was erg vlak...
    nochtans heeft mijn pioneer mijn fronts direct als small aangezien hoor?...
    ivm x-curve, kun je hier wat meer uitleg over geven?
    wat betreft die standing wave compensatie? wat is dat juist?

    ik heb zo het gevoel dat alles niet 1 geheel is... misschien bedoel je dat en moet ik dat ook wel uitschakelen?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht

    ik heb zo het gevoel dat alles niet 1 geheel is... misschien bedoel je dat en moet ik dat ook wel uitschakelen?
    Probeer het gewoon
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #36

    Standaard

    Btw zit er op het voorste display nog een laagje folie overheen? Lijkt net zo, maar ging aan de zijkantjes pulken maar niets kwam los

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    nochtans heeft mijn pioneer mijn fronts direct als small aangezien hoor?...
    ivm x-curve, kun je hier wat meer uitleg over geven?
    wat betreft die standing wave compensatie? wat is dat juist?

    ik heb zo het gevoel dat alles niet 1 geheel is... misschien bedoel je dat en moet ik dat ook wel uitschakelen?
    Deze info komt van de UK Pioneer site. Ik kan het zelf niet beter uitleggen dat dat Pioneer het zelf doet...

    The X-Curve setting adjusts the tonal balance of your speaker system for film soundtracks.

    Most soundtracks mixed for cinema sound too shrill or harsh when played back in your living room. The X-Curve setting acts as a re-equalization for home theatre listening, restoring proper tonal balance of movie soundtracks.
    "Standing Waves" are an unwanted phenomenon that occur in most rooms.

    These acoustic waves create peaks in the low frequencies, resulting in a booming sound. Our Standing Wave Control neutralises this effect, by causing a flatter frequency response, while respecting the phase differences between each channel.

    Since more filters are utilised in the lower bandwidths, up to 3 standing waves can be more precisely identified and reduced.

    The result is a far better reproduction of lower frequencies.

    Standing Wave Control is a feature of our MCACC system.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reverb Bekijk bericht
    Btw zit er op het voorste display nog een laagje folie overheen? Lijkt net zo, maar ging aan de zijkantjes pulken maar niets kwam los
    Ik had ook even zitten pulken omdat ik daar in eerste instantie van uitging, maar nee...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #39

    Standaard

    x-curve stond bij mij af
    ik heb deze veranderd naar -0,5(<36m²) echter vraag ik mij af of ik dit wel moet kiezen
    mijn luisterruimte behoort eigenlijk als de heflt van mijn living , en achter mij bevindt zich de keuken, vraag is moet ik dit erbij tellen of niet
    hij staat nu dus op 0,5, groot verschil merk ik wel niet, maar tis zeker niet slechter, dus voorlopig laat ik het zo


    staande golf zal ik es uitschakelen en zien wat het effect is
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    x-curve stond bij mij af
    ik heb deze veranderd naar -0,5(<36m²) echter vraag ik mij af of ik dit wel moet kiezen
    mijn luisterruimte behoort eigenlijk als de heflt van mijn living , en achter mij bevindt zich de keuken, vraag is moet ik dit erbij tellen of niet
    hij staat nu dus op 0,5, groot verschil merk ik wel niet, maar tis zeker niet slechter, dus voorlopig laat ik het zo


    staande golf zal ik es uitschakelen en zien wat het effect is
    Probeer je nu eens niet aan de geschreven en ongeschreven regels en andermans adviezen te houden en probeer gewoon zelf wat uit. Je kunt je instellingen gewoon opslaan en is je nieuwe instelling niets, dan is het zo teruggezet. Iedere woonkamer, speakerset, kabel en vooral smaak is anders. Daar kun je geen kant en klare instellingen voor hanteren.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik moet mijn versterker echt HARD opendraaien om toch wat volume eruit te krijgen

    maw bij films draai ik hem op zn minst tot -20dB!!
    dit is dus echt bijna op het maximum (ik heb idd in de handleiding gelezen dat +12 het maximum zou zijn?)
    dan vraag ik mij ook af, of het wel zo goed is dat ik hem zo luid opendraai (gevaar voor opblazen speakers/versterker?)
    Dat je de volume ver open moet draaien om HARD te kunnen spelen, komt doordat de regeling gelimiteerd is en omdat de luidsprekers gecontroleerd aangestuurd worden.

    Dit is om 'clippen' en overbelasting van de receiver te voorkomen en om geluidsoverlast te beperken. Hard spelen betekende vroeger nl. veel vervorming en schade aan de luidsprekers omdat deze vaak niet gecontroleerd aangestuurd werden/konden worden.

    Om nu hard te kunnen spelen heb je wat grotere luidsprekers en een receiver nodig die deze onder controle kan houden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Misschien dat die set up via de mic te veel 'knijpt' of dat de versterker niet krachtig genoeg is voor de speakers, al begreep ik uit een post van Gerco Stuivenberg dat Onkyo en Pioneer op dezelfde manier het vermogen berekenen.
    De meeste kleine luidsprekers van tegenwoordig vragen om een hogere spanning om te voorkomen dat ze overbelast kunnen worden. Dit is ook een reden waarom de volumeknop verder opengedraaid moet worden voor hetzelfde aantal dB's.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-02-2010 om 13:25
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #42

    Standaard

    nog een vraagje
    als ik overschakel bv nr dvd dd5.1 of dts
    dan krijg ik altijd eerst de melding

    dial norm +4

    weet er iemand wat dit precies is?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  18. #43

    Standaard

    Dit betekent dat het niveau van de dialogen 4 dB hoger is dan normaal en dat er aangeraden wordt om de geluidssterkte met 4 dB te verlagen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #44

    Standaard

    "Dialogue Normalization (Dial Norm) is a part of the Dolby Digital spec. and is a way for the volume to remain consistent from program to program. A value is embedded as metadata either on the DVD or broadcast signal and the receiver makes adjustments based on that value so there are no huge swings in loudness of the overall dialogue level
    Volgens een engelse site
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gilex Bekijk bericht
    Volgens een engelse site
    Doet ie dus automatisch?
    Zal es zien als ik het aanpas of het beter klinkt
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  21. #46

    Standaard

    Hier staat nog meer info trouwens beetje technisch leesvoer maar wel intresant

    http://www.hometheaterhifi.com/volum...on-6-2000.html
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  22. #47

    Standaard

    Hoi,
    Even een vraagje.
    Is het normaal dat met mn pioneer 919 het volume op bv 30 veel luider klinkt op stereo of tvingang, dan wanneer ik hem op 30 zet bij het beluisteren v dvds (dd 5.1 of dts) ????
    Indien ja, hoe komt dit?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Hoi,
    Even een vraagje.
    Is het normaal dat met mn pioneer 919 het volume op bv 30 veel luider klinkt op stereo of tvingang, dan wanneer ik hem op 30 zet bij het beluisteren v dvds (dd 5.1 of dts) ????
    Indien ja, hoe komt dit?
    Dat is heel normaal. De ene bron is nu eenmaal luider dan de andere. Ook bij het luisteren van diverse dvd's/blurays kan veel verschil onderling zitten. Zo klinkt bijvoorbeeld een DTS audiospoor harder dan een DD spoor. Of bij tv zenders onderling. Zo zijn bij mij thuis de zenders van de SBS groep veel harder qua volume dan de andere zenders. Je doet er niets aan behalve even aan de volumeknop draaien...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is heel normaal. De ene bron is nu eenmaal luider dan de andere. Ook bij het luisteren van diverse dvd's/blurays kan veel verschil onderling zitten. Zo klinkt bijvoorbeeld een DTS audiospoor harder dan een DD spoor. Of bij tv zenders onderling. Zo zijn bij mij thuis de zenders van de SBS groep veel harder qua volume dan de andere zenders. Je doet er niets aan behalve even aan de volumeknop draaien...
    oh ok bedankt had gehoopt dat je dit op de een of andere manier kon gelijkstellen
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    oh ok bedankt had gehoopt dat je dit op de een of andere manier kon gelijkstellen
    Sommige receivers bieden die mogelijkheid, maar deze Pio volgens mij niet. Ik heb het nog niet ontdekt in elk geval...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •