Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 79 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Geluid van DVD heeft ook vaak meer 'headroom' omdat dit vaak ook meer pieken heeft dan dat van TV. De 'headroom' wordt voor deze pieken gebruikt om oversturing van het signaal te voorkomen of voor dynamiek verbreding als het geluidsniveau meer constant is, zoals bij reclames.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #52

    Standaard volume van TV bij deze receiver zeer laag

    Ik ben na dagen stoeien, proberen, manual lezen etc niet uit het volgende probleem gekomen:

    Ik heb de Pioneer VSX 919 en als TV de Samsung UE40B6000.

    Als ik naar de radio of naar een CD luister heb ik het volumeniveau op ongeveer -40db staan. Maar als ik het geluid van de televisie op hetzelfde niveau wil horen moet ik het volume al tot z'n maximum van +12db draaien en dan is het nog iets zachter als dat ik naar de radio/cd luister.

    Dit kan denk ik toch niet goed zijn.
    Zoals reeds vermeld heb ik alle instellingen volgens de manual meermaals doorgelezen maar ik kom er niet uit.

    Ik hoop dat iemand hier op dit forum kan voorzien van tips.

  3. #53

    Standaard

    hoe heb je alles aangesloten?

    Digitale ontvanger (neem ik aan) via televisie naar receiver? Ontvanger via HDMI naar tv en optisch van tv naar versterker?
    OF ontvanger via HDMI rechtstreeks naar versterker en dan naar tv?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  4. #54

    Standaard

    De meeste externe DTV ontvangers hebben ook een interne volumeregelaar. Controleer of jouw ontvanger er ook één heeft. Zo ja, dan kun je deze het beste op maximaal zetten.

    Waar je ook naar kunt kijken is of de 919 ook het geluidsniveau per bron in kan stellen. Het zou kunnen zijn dat die bij "Tuner" en die van de CD speler veel hoger staat dan die waar je de DTV ontvanger op aan hebt gesloten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-04-2010 om 12:06
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    hoe heb je alles aangesloten?

    Digitale ontvanger (neem ik aan) via televisie naar receiver? Ontvanger via HDMI naar tv en optisch van tv naar versterker?
    OF ontvanger via HDMI rechtstreeks naar versterker en dan naar tv?
    Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad even moeten aangeven hoe ik alles aangesloten heb:

    UPC HD/DVR box per HDMI naar TV
    LG BD 370 per HDMI naar Pioneer VSX 919
    Pioneer VSX 919 per HDMI naar TV
    TV per optische kabel naar Pioneer VSX 919

    Ik hoop dat dit voldoende is.

  6. #56

    Standaard

    dat is wat ik ook al dacht, de interne volumeregeling van de ontvanger, vandaar mijn vraag.
    Probeer in het vervolg het tv-volume via de tv te regelen en niet door het volume van de ontvanger te veranderen, laat deze max. open staan.
    Laatst aangepast door RJI : 25-04-2010 om 15:55
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    dat is wat ik ook al dacht, de interne volumeregeling van de ontvanger, vandaar mijn vraag
    Ik zal de manual nog eens doorspitten of ik dit kan regelen

  8. #58

    Standaard

    Zonet nog even in de handleiding gesnuffeld vermits ik binnenkort met een nieuwe tv zit
    echter 2 vraagjes

    1)Ik zie dat je bepaalde video-opties in je receiver kan instellen, hebben jullie hier iets veranderd? (vermits je normaal toch alles via je tv instelt?)
    2)Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je de versterker met internet kon verbinden? Ben ik nu compleet gek aan het worden want ik vind er niets van terug en zou eigenlijk ook niet weten waarom je hem op het net zou moeten verbinden
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    1)Ik zie dat je bepaalde video-opties in je receiver kan instellen, hebben jullie hier iets veranderd? (vermits je normaal toch alles via je tv instelt?)

    Ik heb gewoon ingesteld dat ie alles onbewerkt moet doorsturen en laat alles aan de randapparatuur over, omdat de 919 toch geen upscaler heeft.

    2)Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je de versterker met internet kon verbinden? Ben ik nu compleet gek aan het worden want ik vind er niets van terug en zou eigenlijk ook niet weten waarom je hem op het net zou moeten verbinden

    Nee hoor, deze receiver kun je niet aansluiten aan het internet. Er zit niet eens een netwerk aansluiting op, dus ik zou ook niet weten hoe het überhaupt zou kunnen.
    .
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    .
    enkel de instelling RES twijfel ik of ik hem op AUTO of op PURE moet zetten

    de rest laat ik ook zo staan...
    ivm internet, ik zie spoken denk ik
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  11. #61

    Standaard

    Waarschijnlijk zal de receiver bij "auto" gaan upscalen als de bron niet 1080p is en bij "pure" niet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    enkel de instelling RES twijfel ik of ik hem op AUTO of op PURE moet zetten

    de rest laat ik ook zo staan...
    ivm internet, ik zie spoken denk ik
    Omdat deze receiver niet upscaled naar een hogere resolutie maakt het eigenlijk geen drol uit. Alleen een 480/576i bron wordt 480/576p gemaakt, maar dat is alles. Dus ik zou em gewoon op auto laten staan, want de receiver doet er toch niks mee wanneer de resolutie hoger is dan 480/576p.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Omdat deze receiver niet upscaled naar een hogere resolutie maakt het eigenlijk geen drol uit. Alleen een 480/576i bron wordt 480/576p gemaakt, maar dat is alles. Dus ik zou em gewoon op auto laten staan, want de receiver doet er toch niks mee wanneer de resolutie hoger is dan 480/576p.
    ok bedankt voor de info
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  14. #64

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik heb een probleempje met mijn vsx-919 waar ik niet uit kom. Ik heb op mijn receiver via hdmi een pc en ps3 aangesloten. Verder zijn mijn luidsprekers ingesteld via de bijgeleverde microfoon.

    Tot zover gaat alles goed. Als ik de demo beluister dan staat mijn subwoofer lekker te grommen maar ga ik nu een filmpje kijken via de pc of ps3 dan komt er nauwelijks een grommetje uit mijn subwoofer.

    Ik twijfel nu of dit al vanaf het begin zo is of dat het pas sinds kort niet meer werkt. Het lijkt me niet dat er iets defect is, want bij de demo werkt de subwoofer wel. Heeft iemand een idee of dit ergens een instelling is.

    P.s. mijn ps3 geeft een pcm signaal maar er gaat geen subwoofer lampje branden op de receiver!!???


    Hopelijk kan iemand mij helpen

  15. #65

    Standaard

    ik kan het nu even niet testen, maar ik dacht dat je op de receiver een streepje onder de sub zou moeten zien...
    als het in de test werkt, dan denk ik dat het eerder bij je pc of ps3 moet zoeken niet?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Santraxx Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik heb een probleempje met mijn vsx-919 waar ik niet uit kom. Ik heb op mijn receiver via hdmi een pc en ps3 aangesloten. Verder zijn mijn luidsprekers ingesteld via de bijgeleverde microfoon.

    Tot zover gaat alles goed. Als ik de demo beluister dan staat mijn subwoofer lekker te grommen maar ga ik nu een filmpje kijken via de pc of ps3 dan komt er nauwelijks een grommetje uit mijn subwoofer.

    Ik twijfel nu of dit al vanaf het begin zo is of dat het pas sinds kort niet meer werkt. Het lijkt me niet dat er iets defect is, want bij de demo werkt de subwoofer wel. Heeft iemand een idee of dit ergens een instelling is.

    P.s. mijn ps3 geeft een pcm signaal maar er gaat geen subwoofer lampje branden op de receiver!!???


    Hopelijk kan iemand mij helpen
    Dat is volgens mij een probleem met de instellingen of met de bron. Is de bron een gekochte DVD/BD, dan komt het door de instellingen. In het laatste geval kan het bvb zijn dat de PS het geluid van BD als 'Bitsteam' uitstuurt, terwijl deze het alleen kan decoderen. Daarvoor kun je beter in het grote PS3 topic kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #67

    Standaard

    Bedankt voor de reactie's

    Het is gelukt. Het bleek inderdaad een instelling te zijn alleen niet van me pc of ps3 maar van me subwoofer zelf. Ik kan hem nu veel nauwkeuriger afstellen als met me oude versterker. Dus daarvoor deed hij het eerst niet.

    Ik heb wel meteen nog een vraagje. In de handleiding staat dat:

    Wanneer een Blu-ray disc-speler wordt
    aangesloten, moet u de speler met de
    aansluiting BD IN van de receiver
    verbinden.

    Waarvoor is dit, is dit een andere aansluiting als bv hdmi 1 en 2?? Zoja zou ik hier dan juist me ps3 op aan moeten sluiten omdat dit een bluray speler is?

  18. #68

    Standaard

    Die ingang heet BD in om het voor de gebruiker makkelijker te maken. Ik zou de PS3 gewoon daarop aansluiten. Maar elke willekeurige HDMI ingang kan gewoon...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #69

    Standaard

    Kloppen volgende aansluitingen?

    Toestellen die ik moet verbinden:

    Telenet digicorder
    Panasonic bd65 blurayspeler
    Panasonic 50G20
    Wii black
    Pioneer VSX-919
    Galaxy boxen met sub

    coax kabel van de aansluiting nr digicorder
    digicorder via hdmi naar versterker
    blurayspeler via hdmi naar versterker
    wii via component naar versterker?
    versterker via hdmi naar tv


    wii,blurayspeler,digicorder en tv op het netwerk aansluiten
    boxen nr versterker verbinden
    sub naar versterker verbinden
    versterker aansluiten radio...

    Is alles juist zo?
    Of zie ik iets over het hoofd?
    Kan ik via deze aansluiting
    - met de wii surround hebben via mn versterker?
    - met de digicorder surround hebben via mn versterker? alsook wanneer het 5.1 geluid heeft?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  20. #70

    Standaard

    Zo is idd alles goed aangesloten. Enige is dat de Wii alleen Dolby ProLogic II ondersteunt, dus geen echt 5.1 surround. Dit is volgens mij voor je digicorder ook zo, maar met dat apparaat ben ik niet bekend.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Zo is idd alles goed aangesloten. Enige is dat de Wii alleen Dolby ProLogic II ondersteunt, dus geen echt 5.1 surround. Dit is volgens mij voor je digicorder ook zo, maar met dat apparaat ben ik niet bekend.
    ivm de wii
    ik heb die componentkabel (bestaande uit 3 voor component en 2 vr audio) als volgt aangesloten
    de 3 op de component ingang
    en de 2 audio op de AUX in (klopt dit?)

    Klopt het ook dat ik telkens mn versterker moet aansteken (wat ik eigenlijk toch moet doen) om beeld te krijgen? vermits alles erlangs loopt... (ik dacht dat dit gewoon ging doorlussen zonder te moeten aansteken) sorry als dit een domme vraag is
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #72

    Standaard

    Je moet idd je receiver aan hebben staan als je beeld wilt hebben. Anders zul je e.e.a. anders aan moeten sluiten en zul je alles via de tv moeten laten lopen als je tv daar de mogelijkheden toe heeft. Je Wii is nu in ieder geval juist aangesloten en kun je in de receiver instellen dat je bij het beeld van de component ingang het geluid van de aux ingang wilt horen. Verder kan ik niets anders zeggen dan dat je gewoon de handleiding moet doornemen, want daar staat het toch echt allemaal duidelijk in.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Je moet idd je receiver aan hebben staan als je beeld wilt hebben. Anders zul je e.e.a. anders aan moeten sluiten en zul je alles via de tv moeten laten lopen als je tv daar de mogelijkheden toe heeft. Je Wii is nu in ieder geval juist aangesloten en kun je in de receiver instellen dat je bij het beeld van de component ingang het geluid van de aux ingang wilt horen. Verder kan ik niets anders zeggen dan dat je gewoon de handleiding moet doornemen, want daar staat het toch echt allemaal duidelijk in.
    ok bedankt
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  24. #74

    Standaard

    Nieuwe firmware versie AVR_09_1056 voor de 919 en 1019

    This firmware is for the following models:
    MODEL : VSX-1019AH-K/DFLXJ, VSX-1019AH-K/SYXJ5, VSX-1019AH-K/UXJCA,
    VSX-1019AH-S/SYXJ5, VSX-1019AH-K/PWXJ, VSX-919AH-K/SYXJ5,
    VSX-919AH-S/SYXJ5, VSX-919AH-K/PWXJ, VSX-919AH-K/AXJ5,
    VSX-919AH-K/CUXJCA, VSX-919AH-K/DFLXJ, VSX-919AH-S/DFLXJ
    Fixes niet bekend, maar van een oudere update zijn deze o.a. bekend (versie 1053) en die zitten ook in deze weer en waarschijnlijk nieuwe fixes.
    1 The power sometimes cannot be turned on by remote controller.
    2 Dropouts in DD+ audio tracks.
    3 Voulume down when playing DTS HD Master audio 2ch LtRt signal.
    4 iPhone & iPod Touch (firmware Ver.3.0-) cannot be recognized.
    Vond dit op http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...49686&page=136
    en de volgende pagina's en de firmware is te vinden op pioneerfaq.info :
    http://www.pioneerfaq.info/click/click.php?id=487

    Hier inmiddels de update uitgevoerd en hele proces kost een minuutje of 5 en alles werkt, en je eigen persoonlijke instellingen blijven bewaard

    gevonden deels door de BDP-320 hier op het forum
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  25. #75

    Standaard

    niet echt de moeite om update te doen lijkt me, i dunno
    maar aan die fixes heb ik niets, en alles werkt perfect
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •