Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 50 van 50 worden weergegeven.

Discussie: Het Vinyl-topic

  1. #26

    Standaard

    Heb sinds drie dagen mij allereerste platen speler, de PHILIPS 212 ELECTRONICS, schijnt geen slechte te zijn en voor vijftien euro hoor je mij niet klagen!
    De plaat die ik erbij kocht was de soundtrack van "Who pays the ferryman?", en heb nog geen uur terug Magnetic Fields en Spiral gekocht...
    Prachtig die oude technieken



    Laatst aangepast door shadyelg : 06-02-2010 om 17:52

  2. #27

    Standaard

    Ik heb ook weer even online geshopt... Die 12 duimpjes blijven leuk
    - New Order - Jetstream (promo 12")
    - Scissor Sisters - Laura (12")
    - Pet Shop Boys vs KLF - So Hard (12")
    - Pet Shop Boys - Disco 3 (promo 2x12")
    - Pet Shop Boys - Paninaro '95 (2x12")
    - David Bowie- Jump They Say (promo 12")
    - Erasure - Club (promo 12")
    - Madonna - Die another day (2x12")
    - Madonna - American Life (12")
    - Human League - All I ever wanted (12")
    - Danii Minogue - Don't wanna lose this feeling (12")
    - Depeche Mode - Everything counts (12")
    - Depeche Mode - A question of time (12")
    - Depeche Mode - A question of lust (12")
    - Depeche Mode - Strangelove (12")
    - Depeche Mode - Everything counts (12" + live tracks)
    - Depeche Mode - New life (12")
    - Depeche Mode - A question of time (coloured vinyl 12")
    - Depeche Mode - I just can't get enough (12")
    - Depeche Mode - Leave in silence (12")
    - Depeche Mode - Master and servant (12")
    - Depeche Mode - Leave in silence (12")
    - Depeche Mode - See you (12")
    - Depeche Mode - Shake the disease (coloured vinyl 12")
    - Depeche Mode - Stripped (12")
    - Depeche Mode - It's called a heart (2x12")
    - Depeche Mode - People are people (12")
    - Depeche Mode - Blasphemous rumours (12")
    - Matia Bazar - Ti sento (12")
    - Simple Minds - Ballad of the streets (limited 12" box)
    - Simple Minds - Ghostdancing (12")
    - Frankie Goes To Hollywood - Rage Hard (12" box)
    - Arctic Monkeys - Fluorescent adolescent (10")
    - Bloc Party - One more chance (12")

    Kan ik weer ff vooruit...
    Laatst aangepast door Oakey : 20-02-2010 om 18:39
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #28

    Standaard




    We hebben deze pas gekocht. Het is een dubbel lp. En wat blijkt kant 4 js exclusief voor de LP. Die nummers staan dus niet op de cd of in de download versie.
    We hebben die kant nu opstaan en mijn man en ik dachten allebei hee die muziek kennen we niet. En dat we de cd toch wel heel erg vaak gedraaid hebben.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #29

    Standaard

    Waar kun je vandaag de dag nog een fatsoenlijke platenspeler kopen, zonder fratsen? (usb aansluiting etc)

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sanderdg Bekijk bericht
    Waar kun je vandaag de dag nog een fatsoenlijke platenspeler kopen, zonder fratsen? (usb aansluiting etc)
    Bij speciaalzaken die fatoenlijke audioapparatuur verkopen Denk aan:
    Hobo Hifi
    Stassen Hifi
    En zo zijn er legio in het land.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #31

    Standaard

    Ik koop helaas tegenwoordig amper vinyl meer, puur vanwege het feit dat er te weinig meer uitkomt. Heb wel een ander soort beeld en smaak qua vinyl hier volgens mij

    Platencollectie, niet meer helemaal up-to-date

    http://www.discogs.com/collection?user=L_ennart

    Laatste paar platen die ik heb gekocht zover ik weet


  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Whisper Bekijk bericht
    Platencollectie, niet meer helemaal up-to-date

    http://www.discogs.com/collection?user=L_ennart
    Kijk, er zijn nog meer 12"-liefhebbers

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Kijk, er zijn nog meer 12"-liefhebbers
    Wel een iets ander soort muziek dan de meesten hier, maar nog steeds liefhebber van het "zwarte goud". Ik had nog een paar honderd platen meer, maar verkocht in de tijd dat het nog wel geld opbracht (tot een jaar of 2 terug). Wat ik nu heb gaat 99% nooit meer van weg

  9. #34

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Whisper Bekijk bericht
    Wel een iets ander soort muziek dan de meesten hier, maar nog steeds liefhebber van het "zwarte goud". Ik had nog een paar honderd platen meer, maar verkocht in de tijd dat het nog wel geld opbracht (tot een jaar of 2 terug). Wat ik nu heb gaat 99% nooit meer van weg
    Ook een ander genre dan ik leuk vind, maar het gaat om het genot van een goede 12"
    Ik heb begin jaren '90 als arme student ook e.e.a. aan vinyl verkocht (bracht toen inderdaad nog wat op), maar de laatste 3-4 jaar juist veel (12"-es) weer teruggekocht voor een appel en een ei op marktplaats, discogs, ebay etc. Vinyl van voor 1990 is zo goed als onverkooopbaar geworden, dus je kunt soms goed je slag slaan. Jammer dat de verzendkosten in NL altijd zo hoog zijn.

    Voor albums die nu op vinyl uitkomen is nog wel een markt, omdat de oplages klein zijn. Toch heb ik weinig met 180 grams persingen op vinyl van classic albums of zelfs nieuw werk. Dan heb ik liever de cd.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sanderdg Bekijk bericht
    Waar kun je vandaag de dag nog een fatsoenlijke platenspeler kopen, zonder fratsen? (usb aansluiting etc)
    Reken wel op een prjis die een veelvoud is van een platenspeler met USB, want naald en element zitten er dan nog zelden bij in.

    Ik wilde een tijdje geleden ook een nieuwe goede kopen, maar heb het vanwege de prijzen toch maar gelaten bij een AKAI met USB voor €150.

  11. #36

    Standaard

    Kreeg laatst nog een goede tip van iemand met betrekking tot het fatsoenlijk instellen van je platenspeler...

    www.youtube.com/watch?v=ynIDWgo2lpo
    en
    http://www.youtube.com/watch?v=eIBtZ...eature=related


    Als je graag wil dat je platen lang meegaan, zijn dit bepaald geen slechte tips...

  12. #37

    Standaard

    Hier nog een liefhebber van 'Zwart Goud'. Ik ga binnenkort mijn Thorens TD166 laten modificeren. De oude Thorens platenspelers (die van mij is van 1977) zijn haast niet kapot te krijgen. Prachtig om te zien (die van mij is van notenhout - zie foto) en je vertild je er bijna aan zo zwaar zijn ze.

    Er komt een nieuw element in, netsnoer wordt vervangen, er komen vergulde tulpstekkers aan te hangen, bodemplaat wordt vervangen (MDF) voor mooier geluid. Ook laat ik er 4 spikes onderzetten en wordt alles opnieuw afgesteld. Drupje olie hier en daar en het beestje kan makkelijk weer een jaar of 10 mee.

    Mocht je ook voor relatief weinig geld je oude liefde weer willen oppakken dan kan ik je dit van harte aanbevelen. Neus eens rond op Marktplaats e.d. , aardige kans dat je voor een paar tientjes een leuke Thorens tegenkomt.

    Hou er wel rekening mee dat dit soort oldies 9 van de 10 keer een phono-voorversterker nodig hebben, want versterkers/receivers van deze tijd hebben geen phono-ingang. En ook dit hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Ik gebruik een Dynavox (TC-750) en klinkt prima zodra die een paar dagen is ingespeeld. Te koop voor een Euro of 30.

    Als het allemaal klaar is zal ik wat foto's plaatsen.
    Uiteindelijk komt hij er ongeveer zo uit te zien:



    En je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk, kijk maar eens naar dit filmpje van een gemodificeerde TD166: http://www.youtube.com/watch?v=OdMEBoHuBtg
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 29-09-2010 om 16:14 Reden: zpelvoutjes
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  13. #38

    Standaard

    Schitterend ding Martin !!

    Overigens zit ik naar de Station 2 Station Boxset van David Bowie te luisteren (zowel het vinyl (3x) als de cd's (5x) die erbij zitten.
    Erg leuk allemaal

    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  14. #39

    Standaard

    Dat is een prachtige set! Zet ik op mijn verlanglijstje De platenspeler heb ik dit weekend afgeleverd voor modificatie. Ben nu mijn platen aan het uitzoeken die in aanmerking komen voor een grondige wasbeurt. Gelukkig heb ik ze al die jaren keurig bewaard in plastic buitenhoezen en antistatische binnenhoezen, maar zo af en toe een wasbeurt doet vaak wonderen. Geldt voor nieuw Vinyl ook trouwens. Na de productie wil er nog wel eens wat stof e.d. achterblijven in de groeven die op het blote oog niet of nauwelijks te zien zijn. Zal binnenkort wat foto's maken van mijn mooiste lp's.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  15. #40

    Standaard

    Ik kwam laatst ergens een bedrijf tegen die platen voor 0.50E/st schoonmaakte.
    Je kan ook diverse apparatuur zelf kopen (natte en droge systemen) maar echt goedkoop zijn die niet.

    Zelf had ik de begin jaren van mijn Vinyl verslaving een Vacorec aangeschaft (zeg maar een stofzuiger met borstels):
    http://www.youtube.com/watch?v=24pidH4_TaY

    Ik ben zeer nieuwsgierig naar je modificatie......ik neem aan dat je wat foto's gaat delen met ons tegen de tijd dat je hem weer terug hebt?

    Over mods gesproken.
    Ik ga in Dec mijn CD speler eens onder handen nemen....ander Opamps (Burson), Shunt regulators en een andere clock erin.
    December maanden zijn altijd leuk om wat knutselwerk te gaan doen

    Ook kwam ik op marktplaats nog wat leuke platenspelers tegen.....maar ja je kan wel aan de gang blijven met die dingen kopen....lol.

    De Bowie LP/CD set is echt een aanrader!!!
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  16. #41

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie Bekijk bericht
    De Bowie LP/CD set is echt een aanrader!!!
    Ik heb inmiddels ook alle cd's en lp's uit deze boxset beluisterd, echt super.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels ook alle cd's en lp's uit deze boxset beluisterd, echt super.
    Welk nummer heeft jouw boxset? Het nummer staat op de achterkant van het ticket.
    ik heb 08002
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Welk nummer heeft jouw boxset? Het nummer staat op de achterkant van het ticket.
    ik heb 08002
    05899

  19. #44

    Standaard

    En hier 08445

    Goed opgemerkt Bettina !!
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  20. #45

    Standaard

    Iemand een goede tip om zelf stof/vingervlekken van een LP af te halen?

  21. #46

    Standaard

    Je hebt speciale platen schoonmaak apparaten waarvan dit een eenvoudige versie is:
    http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1397 de Knosti Disco Antistat.

    Hier zie je hem in werking:
    http://www.youtube.com/watch?v=JXHKeM2TGWQ

    Hiermee zou je hem aardig schoon moeten kunnen maken.

    Heb je nog wat geld over dan kan je ook voor de Okki Nokki gaan die electrisch is aangedreven en een vacuumpomp heeft voor afvoer van de schoonmaak vloeistof:
    http://www.youtube.com/watch?v=zXXlxL0v78s

    http://www.okkinokki.com/pictures.html
    Laatst aangepast door Loggie : 27-11-2010 om 20:44
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  22. #47

    Standaard

    Oke. Een klein kijkje in mijn 'domein' Moet nog het 1 en ander gebeuren, maar gaat lekker

    http://www.youtube.com/watch?v=nzVMW_E3k0g
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik heb ook weer even online geshopt... Die 12 duimpjes blijven leuk
    - Pet Shop Boys vs KLF - So Hard (12")
    Deze moet wel prijzig zijn geweest! Ik als fan van The KLF (en PSB) heb deze zelfs niet op vinyl (wel mp3).

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Deze moet wel prijzig zijn geweest! Ik als fan van The KLF (en PSB) heb deze zelfs niet op vinyl (wel mp3).
    Hm, dat viel wel mee dacht ik, is niet heel erg zeldzaam ofzo (meteen een mooie trigger om hem weer eens op te zetten ).

    Het is deze 12", met op de A-kant So Hard (The KLF Versus Pet Shop Boys) [5:27] en op de B-kant It Must Be Obvious (UFO Mix) [9:22]. Die is via discogs.com vanaf €2,99 te koop (daar heb ik hem ook vandaan, volgens mij ook voor rond die prijs):



    Er is ook een cd-single van, maar die is wel duurder (>€20):



    Ik vind die KLF-mix overigens niet heel bijzonder. De UFO-mix is ronduit vervelend.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-02-2011 om 12:32

  25. #50

    Standaard Foo fighters

    mijn laatst gekochte lp's zijn van de foo fighters en de dire straits

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •