Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.

Discussie: Het Vinyl-topic

  1. #1

    Standaard Het Vinyl-topic

    Ik heb vandaag twee nieuwe lp's gekocht: Editors - the back room en Arctic Monkeys - What ever people say I am..........
    Nu vraag ik me af of nog meer mensen hier wel eens een plaatje draaien of zelfs nog kopen?
    Laatst aangepast door RJI : 14-01-2010 om 23:08
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  2. #2

    Standaard

    Ja hoor ik koop ook nog platen.
    Ik draai ze op het moment niet. Geen pick up. Maar ik hoop dat daar dit jaar verandering in komt.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  3. #3

    Standaard

    En wat/waar koop je dan als ik vragen mag?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  4. #4

    Standaard

    Media Markt
    Platenbeurzen
    Amazon.co.uk of de
    Velvetmusic.nl heeft er ook heel veel
    en een winkel in Eindhoven heeft er ook wel wat zowel nieuw als tweedehands
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  5. #5

    Standaard

    Ja, ik koop ook weer nieuwe en gebruikte LP's. Ik koop ze o.a. op platenbeurzen, bij de Mediamarkt, Marista Records in Drachten of bij Black Market Music in Leeuwarden. Volgens mij kan elke CD winkel ze gewoon bestellen.

    Heb Yes van de Pet Shop Boys in bestelling. Heb nieuw gekocht:
    - Queen - Night at the opera
    - Prince - Purple rain
    - Depeche Mode - Sounds of the universe
    - Rammstein - Liebe ist fur alle da

    Mijn 20 jaar oude platenspeler doet het prima op mijn nieuwe Marantz.

    Have fun....

    Groeten Peter

  6. #6

    Standaard

    Ben nooit gestopt met vinyl kopen eigenlijk... Heb een aardige collectie en koop nog steeds veel en divers spul via de betere platenzaak of via internet (nieuw en 2e hands). Sinds kort verkoopt cd-wow ook vinyl trouwens... Meestal erg scherpe prijzen daar, waar men in Nederland niet tegenop kan...

    mijn laatste vinyl-aanwinsten waren:
    my bloody valentine - you made me realise 12"
    them crooked vultures - s/t 2lp
    v/a - vampyros lesbos soundtrack lp
    v/a - leopard lounge at the movies 2lp
    pixies - velouria 12"
    pixies - planet of sound 12"
    yoko ono plastic ono band - between my head & the sky 2lp
    benjamin herman - deelder65 10"
    Laatst aangepast door MiguelTegen : 19-01-2010 om 10:11

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zojuist weer 2 nieuwe ontvangen van amazon.co.uk:

    Kings of Leon - Only by the night
    Editors - in this light & on this .......

    En ik heb net even naar de prijzen van cdwow gekeken maar ze zijn inderdaad niet duur
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  8. #8

    Standaard

    Gisteren The Blue Record van Baroness gekocht bij hun show in 013. Alleen voor 't artwork (dat wordt gemaakt door de gitarist/zanger) zou je 'm al moeten hebben.
    Ze verkochten ook prints van het artwork dat hij gemaakt heeft. Erg fraai.
    Concertagenda op Podiuminfo

  9. #9

    Standaard

    Baroness blinkt sowieso altijd uit in bijzonder artwork/vinyl... 't Is duur vaak, maar je hebt wel 't idee dat je iets bijzonders koopt...

  10. #10

    Standaard

    Mijn platenspeler en platen (kleine 1000) nooit weggedaan gelukkig en ik draai ze nog steeds met veel plezier.
    Toen de CD zijn intrede deed ben ik wel begonnen met het aanschaffen met CD's maar dat gaf toch nooit het gevoel dat ik altijd heb als ik een LP opzet.
    Je hebt met zo'n LP hoes tenminste wat in je handen
    En een platenspeler blijft een mooi stukje techniek.

    Gelukkig komt er steeds meer uit op vinyl
    Laatste aanschaf (zoals meer mensen in deze thread) was de laatste van Editors.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  11. #11

    Standaard

    Heb een kleine 100 lp's, voornamelijk Frank Zappa, waarvan enkele Japanse persingen. Die klinken een stuk zuiverder.

    Leuk dat vinyl een come back maakt, klinkt wat mij betreft toch prettiger dan CD.

  12. #12

    Thumbs up

    Ik ben ook nooit gestopt met vinyl kopen, maar koop geen (nieuwe of oude) albums meer op vinyl (alleen op cd). Ik heb er wel een album LPs, stuk of 250 (maar het meeste inmiddels allang op cd). "Zware" nieuwe persingen van classic albums zijn dus niets voor mij.

    Ik koop alleen 12"-es en varianten daarop, zoals 10", picture discs of 12" EPs, mijn grote hobby Kan zowel nieuw spul zijn (bijv. picture discs van The Killers) of oude jaren '80 muziek.

    Mijn laatste aanwinst:


    Vinyl blijft leuk. Klinkt inderdaad vaak warmer. Qua gebruiksgemak is het wel minder dan cd natuurlijk. Ik koop veel op eBay, eil.com, platenmarkten, rommelmarkten, 2e hands platenwinkels en soms op marktplaats (hoewel de TNT verzendkosten voor grote pakjes zoals 12" formaat het kopen in Nederland relatief duur maakt, vaak ben je veel goedkoper uit op eBay of eil.com). En bij HMV, zowel "live" als ik in de UK of VS ben of via de webstore.

    Ik vind het ook leuk dat vinyl aan een tweede jeugd is begonnen, nadat het eind jaren '90 zo goed als dood was.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-01-2010 om 19:55
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #13

    Standaard

    Een tip voor de vinylliefhebber is trouwens deze (Duitse) site: www.protected.de
    Ze verkopen er plastic insteekhoezen, platenkoffers en -houders en schoonmaakmiddelen voor zeer schappelijke prijzen (en redelijke verzendkosten). Bovendien zijn deze zaken nauwelijks nog te vinden in gewone winkels. Ik heb er al vaker hoezen besteld.

    Overigens blijf ik ook een beetje een zwak houden voor 7"-singles. Daarmee is mijn liefde voor muziek ooit begonnen in 1986/'87 (want het enige betaalbare). Ik heb er ook een boel (ik denk iets van 400-500), maar koop ze niet meer (hoewel ik soms de verleiding niet kan weerstaan als ik ergens een picture 7" zie liggen). Mijn plan is om ooit (...) nog eens een jukebox te kopen om deze in te doen (maar dan moet ik wel eerst een groter huis )

    Ik draai singles overigens niet meer, dat is toch echt te onhandig (na 3 minuten weer opstaan), en de geluidskwaliteit is ook stukken minder dan van een LP en zeker dan een 12" single.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-01-2010 om 11:21
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #14

    Standaard

    Ik heb vandaag nog twee platen gekocht.


    David Bowie Stage op geel vinyl voor 7.50
    David Bowie Space oddity 40 year anniversary edition
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  15. #15

    Standaard

    Stage is erg cool, met name Station to Station is groots!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Stage is erg cool, met name Station to Station is groots!
    Zeker weten, ik had er vroeger een bandje van, en nu 2 maal de cd en 2 platen uitvoeringen
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Zeker weten, ik had er vroeger een bandje van, en nu 2 maal de cd en 2 platen uitvoeringen
    Stage 2-LP staat ook bij mij in de kast (geel vinyl); overigens is dit een album waar de zwarte-vinyleditie zeldzamer is dan de gekleurde.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #18

    Standaard

    Gekleurd/gelimiteerd vinyl... Ik ben er dol op... Al is die 'limited' omschrijving vaak natuurlijk een wassen neus... Een oplage van 10,000 stuks is weinig limited aan, een oplage van 500 tot 1000 dan weer wel... Natuurlijk is 't ook een beetje afhankelijk van de artiest... Van die Dream Baby Dream 10" van Bruce Springsteen zijn er geloof ik 4000 geperst. Dat is op zich veel, maar voor een artiest als Springsteen dan weer relatief weinig, gezien 't aantal fans van de man...

    Of die Deelder EP van Benjamin Herman laatst... Jammer dat de zogenaamde 'eenmalige persing van 1000 stuks', door de grote vraag werd opgevolgd door nog een 'eenmalige persing'...

  19. #19

    Standaard

    Dit is overigens mij kroonjuweel: een gesealde versie van Lather. Heb ook de Japanse editie om te beluisteren.


  20. #20

    Standaard

    Ik heb twee kroonjuwelen:

    De Duitse promo picture disc van Madonna's You Can Dance uit 1987 met de single edits. Erg zeldzaam:


    De US promo Duran Goes Dutch, met livenummers opgenomen in Ahoy' 1987:
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #21

    Standaard



    Mijn nieuwste aanwinst

    in nieuwstaat dus ikke erg blij!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht


    Mijn nieuwste aanwinst

    in nieuwstaat dus ikke erg blij!
    Hé die ken ik niet. Wat is het, een Japanse versie van Stage of een bootleg?

    Ik heb ook weer wat bestellinkjes lopen (toch maar weer eens 2 7"-es...):
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #23

    Standaard

    Ik heb me het album van de White Lies gekocht.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  24. #24

    Standaard

    Ik koop vooral singles (b-side's zijn de shit), vinyl is gewoon zoveel leuker dan cd's zeker als je een beetje een goede set-up hebt!

  25. #25

    Standaard

    Weer drie nieuwe platen gekocht vandaag. 2 hebben ook een digitale download en de 3e heeft er een dvd bij zitten.



    Piano magic met als gast singers de zanger and zangeres van Dead can dance.
    Geweldige plaat!




    Efterklang nog niet gehoord maar ik ben zeer benieuwd. Duppel LP met dvd.




    Fleet foxes alleen al voor de hoes




    Deze besteld.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •