Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.

Discussie: Denon AVR-4310

  1. #1

    Standaard Denon AVR-4310

    Beste lezers,

    Heeft er iemand ervaring met de AVR-4310 receiver van Denon?



    Groetjes,
    Bart

  2. #2
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Ik ben benieuwd of er in de afgelopen tijd nog mensen zijn geweest die ervaringen hebben met de Denon AVR-4310.



    Groetjes,
    Bart

  4. #4

    Standaard

    Wat wil je precies weten dan?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    @ Alexander D

    Wat ik wil weten, nou alles wat er bij bezitters of bekenden met de receiver opkomt.

    Bijvoorbeeld hoe het apparaat in het gebruik is, ik hoorde dat er een handleiding van 150 pagina's bij zit. Of er mogelijk problemen zijn.
    Hoe het apparaat klinkt. Enzovoorts.

    Kortom zaken die misschien doorslaggevend kunnen m.b.t. aanschaf.

    Wat ik in ieder geval, in eerste instantie, niet hoef te weten is dat er mogelijk een Sony receiver is die dezelfde specificaties heeft.


    Ik wil namelijk over 2 weken deze receiver gaan beluisteren en wil dan voorbereid zijn en de verkoper een aantal kritische vragen kunnen stellen.



    Groetjes,
    Bart

  6. #6

    Standaard

    Daar zou ik mij zelf niet zo veel zorgen over maken.

    Ervaringen zijn vaak verschillend en dat zal dus ook die van jou zijn. Daarnaast krijg je bij aankoop ook garantie en een duidelijke handleiding zodat je zelf kunt ervaren hoe deze receiver in werkelijkheid is.

    Vaak is dit ook een kwestie van geven en nemen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Denon maakt goede receivers. Net als veel andere merken die ik hier vast niet hoef te noemen.

    Voor mij is de klank veel belangrijker dan of er 999 of 1001 toeters en bellen op zitten. Het moet matchen met je speakers en je spelert!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Test

    Geniet!

    Je bent omsingeld

    High-end A/V receivers getest in de HET (Home Entertainment Today) van Feb/Maart 2010.

    Ik zou gaan voor de testwinnaar, maar de Denon deed het ook niet slecht.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk ook dat je geen slechte koop kan doen in deze range.
    Meningen zijn heel leuk maar vooral heel persoonlijk, plus dat iedereen weer andere speakers c/q ruimte gebruikt.

    Goed om te weten dat je de firmware via internet kan updaten en dat verder alle features aanwezig zijn. Het upscalen door een receiver vind ik altijd zwaar overschat, maar dat is ook weer zo'n persoonlijke mening.
    Verder heeft hij genoeg vermogen en ondersteund ook DPLIIz waardoor ook stereo bronnen heel mooi in 5.1 of 7.1worden weeergegeven.
    En een leuke match met de 2500

    Nog even deze info erbij.
    Voor de rest zou ik de mening van de verkoper niet al te zwaar laten wegen en gewoon op basis van eigen ervaringen een keuze maken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    @ DVDProfilersFilmgek: welke AV-receivers zijn er allemaal getest in dat HET magazine
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    @ DVDProfilersFilmgek: welke AV-receivers zijn er allemaal getest in dat HET magazine
    En ook belangrijk, wie was dan de testwinnaar.....?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    @ DVDProfilersFilmgek: welke AV-receivers zijn er allemaal getest in dat HET magazine
    In die aflevering waren getest:

    H&K AVR 760
    Denon AVR-4810
    Rotel RSX-1560
    Onkyo TX-NR5007
    Sony STR-DA5400ES

    Had daar graag nog een mooie Marantz en Yamaha bijgezien, ook merken die ik waardeer en waarvan ik weet dat ze hele mooie spullen maken. Gewoon uit pure belangstelling, niet omdat ik zelf aan een nieuwe toe zou zijn, mijn huidige receiver is ook een topper en bevalt uitstekent
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    En ook belangrijk, wie was dan de testwinnaar.....?
    Je hebt de kandidaten gezien, je mag maar 1x raden
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Er komt een "o" voor in de naam

    Moest het What Hifi magazine geweest zijn dan zou 'k zeggen de Sony, maar 'k
    ga voor de Onkyo als "winnaar".
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt de kandidaten gezien, je mag maar 1x raden

    Dan zou ik voor de Onkyo kiezen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    U hebt beiden verstand van zaken

    De Onkyo is gewoon de receiver met het meeste waar voor zijn geld, in deze High end test deden de Rotel, Denon en Onkyo niet voor elkaar onder op het gebied van geluidskwaliteit, klinken als een klok. De Denon won het niet omdat hij veel en veel duurder is, maar een juweeltje is het wel, de Rotel is helemaal niet slecht maar mist gewoon wat de Onkyo wel heeft..... net dat iets meer.
    De Sony kon niet overtuigen in stereo, mist wat zaken en de H&K mist niet alleen wat vermogen maar ook bediening en nog wat andere puntjes zijn het niet helemaal.
    Ga niet de hele test vertellen, die zijn juist leuk om te lezen als je in de markt bent voor een receiver(een apparaat met een te verwachten levensduur van ca 10 jaar of meer), deze zou Bertje79 moeten lezen, dan weet je waar je op moet letten als zoiets moois als het hart van je setup wilt gaan kopen.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    U hebt beiden verstand van zaken
    Wie zegt dat...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Wie zegt dat...
    Hij, maar het is leuk om een bevestiging te krijgen van wat 'k al wist
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    U hebt beiden verstand van zaken

    De Onkyo is gewoon de receiver met het meeste waar voor zijn geld, in deze High end test deden de Rotel, Denon en Onkyo niet voor elkaar onder op het gebied van geluidskwaliteit, klinken als een klok. De Denon won het niet omdat hij veel en veel duurder is, maar een juweeltje is het wel, de Rotel is helemaal niet slecht maar mist gewoon wat de Onkyo wel heeft..... net dat iets meer.
    De Sony kon niet overtuigen in stereo, mist wat zaken en de H&K mist niet alleen wat vermogen maar ook bediening en nog wat andere puntjes zijn het niet helemaal.
    Ga niet de hele test vertellen, die zijn juist leuk om te lezen als je in de markt bent voor een receiver(een apparaat met een te verwachten levensduur van ca 10 jaar of meer), deze zou Bertje79 moeten lezen, dan weet je waar je op moet letten als zoiets moois als het hart van je setup wilt gaan kopen.

    Onkyo maakt gewoon topreceivers. Nadeel van het merk is de beperkte keuze in spelers. Dat doen Marantz en Denon beter.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Onkyo maakt gewoon topreceivers. Nadeel van het merk is de beperkte keuze in spelers. Dat doen Marantz en Denon beter.
    Zal wel met het Toshiba/Onkyo HDDVD debacle te maken hebben. Misschien zijn ze nog steeds een beetje boos op Blu-ray.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Onkyo maakt gewoon topreceivers. Nadeel van het merk is de beperkte keuze in spelers. Dat doen Marantz en Denon beter.
    Misschien een nadeel, maar je bent toch niet verplicht om alles van 1 merk te nemen? Zelf ben ik daar al weer heel lang vanaf gestapt, houd gewoon van goede prijs/kwaliteitsverhouding, dat merk dat dat verkoopt in wat ik nodig heb, dat is mijn merk

    Vroeger kocht ik alles van 1 merk, laat dat merk je gewoon in de steek, veranderen ze hun model zodanig dat het toch niet allemaal bijelkaar past na 1 seizoen. Koop nu alles in zwart, dus als het zwart is, alles heeft wat ik wens en een goede prijskwaliteitverhouding heeft, dan past het bij mijn opstelling

    Alle merken veranderen hun modellen zodanig dat het merkentrouw bij mij niet beperkt is tot 1 merk, al zal ik van bepaalde merken bepaalde apparaten absoluut niet kopen.....
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kies dingen toch ook wel omdat ik ze mooi vindt.
    Een mega receiver die walgelijk lelijk is, komt er waarschijnlijk bij mij niet in. Zou Onkyo een hele mooie vette BDspeler maken, zou ik daar zeker als eerste naar kijken. En als het verschil minimaal is met een eventueel betere andere speler, zou ik als de set univorm oogt daar zeker voor gaan...., denk ik.
    Maar zo zwart wit kan ik het ook niet stellen.
    Het is allemaal afhankelijk van div.factoren, moodswings, discrete IR codes en een paar andere nog onbekende redenen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Ieder zijn eigen keus hierin, mijn voorkeur gaat uit echter wel uit naar componenten van hetzelfde merk, het liefst van dezelfde serie.
    Wat betreft de Denon AVR-4310, deze bezit Denon Link, deze zorgt volgens opgave van Denon voor het meest gedetailleerde en best mogelijke High Definition geluid.
    Ook het feit dat je alles met 1 afstandsbediening kunt bedienen is, in mijn ogen, een voordeel. Al is het natuurlijk zo dat er veel universele afstandsbedieningen in omloop zijn, al ben je dan wel beperkt in de mogelijkheden, maar dat geheel terzijde.

    Natuurlijk is het ook zo wat het doel is van je installatie, mijn doel is om nu een aankoop te doen waar ik vele jaren profijt van heb, voor jullie informatie: ik ben nu bezig met het verkopen van mijn Philips 900 serie die ik midden jaren 90 heb aangeschaft.




    Groetjes,
    Bart

  24. #24

    Standaard

    @Claudio

    Voor mij persoonlijk is het een combinatie van factoren, maar zoals met meerdere dingen kies ik in eerste instantie toch ook vaak op basis van uiterlijk, al zullen de specificaties vervolgens wel doorslaggevend zijn.

    Al met al moet je er gewoon een goed gevoel aan overhouden.



    Groetjes,
    Bart

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Ieder zijn eigen keus hierin, mijn voorkeur gaat uit echter wel uit naar componenten van hetzelfde merk, het liefst van dezelfde serie.
    Wat betreft de Denon AVR-4310, deze bezit Denon Link, deze zorgt volgens opgave van Denon voor het meest gedetailleerde en best mogelijke High Definition geluid.
    Ook het feit dat je alles met 1 afstandsbediening kunt bedienen is, in mijn ogen, een voordeel. Al is het natuurlijk zo dat er veel universele afstandsbedieningen in omloop zijn, al ben je dan wel beperkt in de mogelijkheden, maar dat geheel terzijde.

    Natuurlijk is het ook zo wat het doel is van je installatie, mijn doel is om nu een aankoop te doen waar ik vele jaren profijt van heb, voor jullie informatie: ik ben nu bezig met het verkopen van mijn Philips 900 serie die ik midden jaren 90 heb aangeschaft.




    Groetjes,
    Bart


    Philips op Hifi gebied...... dat hebben ze laten versloffen en hun reputatie zal momenteel op dat gebied van generlei waarde zijn, je 900 setje raak je misschien kwijt voor een zacht prijsje en anders kan ie nog altijd in de recycling

    Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen zou je denken, heb je al eens gewaarschuwd voor die design shit en daar alles van 1 merk in proppen, als het stuk gaat kan het allemaal weg en je hebt er niets meer aan bij een vervolgmodel of ander merk.

    Dan maar weer even over de knie:

    Dikke van Dale:

    Link= verbinding

    maar het betekent ook:

    Link= sluw

    en ook:

    Link= gevaarlijk

    In dit geval zijn alle 3 de uitkomsten wel van toepassing, zelf ben ik een tegenstander van al die eigen merk shit die het je zogenaamd allemaal wat makkelijker moeten maken. Vaak wil het niet eens correct werken en de mensen die er helemaal van afhankelijk zijn, zijn vaak na korte tijd al niet eens meer in staat om hun eigen apparatuur te bedienen en knap in te stellen, ze verliezen er elk gevoel mee. Die rommel van al die merken is ook nog eens merkgebonden en het kan helemaal niet eens zoveel meer dan een goedwerkende en volgens de wensen van de eigenaar aangesloten en ingestelde setup. Panasonic heeft Viera en hoe het bij de andere merken heet..... het zal me worst zijn, ik zou daar niet intrappen ik wil universeel aan te sluiten apparatuur hebben en dan graag werkend volgens de regels... al weten de heren fabrikanten er met HDMI nog steeds een potje van te maken

    Denon link, Panasonic Viera en wat ze allemaal nog meer willen heten, trap daar niet in je mag het in mijn ogen als een leuk extraatje beschouwen, maar hecht daar absoluut niet teveel waarde aan, verkooptrucs om zoveel mogelijk van je eigen merk te verkopen en de domme onervaren mens aan je merk te binden.

    Je verhaal van 1 merk en 1 AB, je gelooft toch zeker zelf niet dat je dan alles, met die ene AB, alles kunt bedienen ook daar houd het vaak op met wat basis commando's, niet iets wat een beetje AB van een High end apparaat van een ander merk ook niet kan, zou me daar net als met die link, toch niet al teveel op blind staren, trap niet in de verkoopkuilen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •