Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.

Discussie: Denon AVR-4310

  1. #26

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Omdat ik normaal gesproken nooit 'standaard' spul koop levert het nog steeds een aardig centje op, liefhebbers zijn en blijven er altijd.
    Maar goed, daar is de investering destijds ook naar geweest.

    Wel is het zo dat ik niet als eerste voorop hoef te staan als er nieuwe producten op de markt komen, ik ben van mening dat de AVR-4310 nog jaren mee kan, ook al is er dan de mogelijkheid van 20.1 bij wijze van spreken.



    Groetjes,
    Bart

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat dat betreft ben ik het met beide eens.
    Beter een oude topper, dan een nieuwe mindere met betere features, zeker bij geluidsapparstuur.

    Maar dat Denon link betere audio weergeeft geloof ik ook niks van. Het is meer gebruiksgemak. Dus het automatisch kiezen van de juiste ingang enz.

    Maar dat voordeel vervalt ook enigzins met een echte universele AB.
    Met mijn Pronto kan ik met één knop een hele keten met apparatuur juist instellen, of dat nu BD, DVD, XBOX, UPC enz. Alles tot in de details juist ingesteld en dat alles geheel naar eigen smaak. Dat moet ook, want slechts één AB ernaast, haalt het hele principe naar beneden.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-05-2010 om 10:43
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Misschien een nadeel, maar je bent toch niet verplicht om alles van 1 merk te nemen? Zelf ben ik daar al weer heel lang vanaf gestapt, houd gewoon van goede prijs/kwaliteitsverhouding, dat merk dat dat verkoopt in wat ik nodig heb, dat is mijn merk

    Vroeger kocht ik alles van 1 merk, laat dat merk je gewoon in de steek, veranderen ze hun model zodanig dat het toch niet allemaal bijelkaar past na 1 seizoen. Koop nu alles in zwart, dus als het zwart is, alles heeft wat ik wens en een goede prijskwaliteitverhouding heeft, dan past het bij mijn opstelling

    Alle merken veranderen hun modellen zodanig dat het merkentrouw bij mij niet beperkt is tot 1 merk, al zal ik van bepaalde merken bepaalde apparaten absoluut niet kopen.....
    Nee, ben je zeker niet verplicht. Ik ben het helemaal met je eens. Maar wij hebben een audiotik.

    90% van de kopers gaat met moeders en die willen dan een 'setje'. En van die 90% moeten de fabrikanten het toch hebben.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Ieder zijn eigen keus hierin, mijn voorkeur gaat uit echter wel uit naar componenten van hetzelfde merk, het liefst van dezelfde serie.
    Wat betreft de Denon AVR-4310, deze bezit Denon Link, deze zorgt volgens opgave van Denon voor het meest gedetailleerde en best mogelijke High Definition geluid.
    Ook het feit dat je alles met 1 afstandsbediening kunt bedienen is, in mijn ogen, een voordeel. Al is het natuurlijk zo dat er veel universele afstandsbedieningen in omloop zijn, al ben je dan wel beperkt in de mogelijkheden, maar dat geheel terzijde.

    Natuurlijk is het ook zo wat het doel is van je installatie, mijn doel is om nu een aankoop te doen waar ik vele jaren profijt van heb, voor jullie informatie: ik ben nu bezig met het verkopen van mijn Philips 900 serie die ik midden jaren 90 heb aangeschaft.




    Groetjes,
    Bart
    Wat betreft die Denonlink: Die hebben ze zelf bedacht dus zullen ze ook heus wel roepen dat die goed is. En die is ook goed, daar niet van maar zeker niet beter dan andere mogelijkheden.

    En 1 ab is ook geen probleem lijkt me. Alle pre/pro's en recievers hebben afstandbedieningen die je een hoop kunt leren en anders koop je er gewoon een.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Merkentrouw gaat bij mij ook niet verder dan als het mij uitkomt.
    Ik kan me voorstellen dat als je nu een hele nieuwe set koopt, dat wat makkelijker is dan als je enkele jaren later een bijpassende speler koopt.

    Wat dat betreft ben ik dat zeker ook niet.
    Mijn DVDspeler en receiver zijn wel van Onkyo, de BDspeler weer van pana, scherm van Pioneer, een Tosch HD DVD, Philips HDTV, Topfield Sat.

    Maar stel ik zou mijn AV en BD willen vervangen, en er komt een flagship setje van Onkyo, dan zou ik daar minimaal wel warm van krijgen, en zeker mijn aandacht vestigen.
    Of ik het zou kopen is weer een ander verhaal.

    AB's hebben idd een leerfunctie, maar een echte macro wordt toch wat lastiger. Meestal is het wel één AB maar nooit zo functioneel als een goede universele.
    Maar goed dat is ook een open deur intrappen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-05-2010 om 12:33
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nee, ben je zeker niet verplicht. Ik ben het helemaal met je eens. Maar wij hebben een audiotik.

    90% van de kopers gaat met moeders en die willen dan een 'setje'. En van die 90% moeten de fabrikanten het toch hebben.
    Moeders moet je bij aankoop thuis vastbinden

    Dan kom je thuis met betaalbaar en goedwerkend spul en niet zo'n op uiterlijk aangeschaft geval dat wel eens minder kan presteren als iets van verschillende merken. En met wat knappe speakers, die je vooral moet kopen op klank en al helemaal niet op kleur en uiterlijk

    Dan sluit je alles in 1x netjes aan, werkt de draden netjes weg en stelt alles zo in dat het "mens" met 1 druk op de knop van het ene naar het andere soapje kan switchen. Je haalt een bos bloemen en een grote doos met lekkers. Je maakt alle kettingen weer los en parkeert "mens" op de bank, zet haar favoriete soapje op en houd de deur op een kier, kan ze kiezen: genieten of door de kier

    Maar goed, zelf al weer een wat ervarener koper, laat me niet al te zeer door uiterlijkheden afleiden, al speelt het zeker wel mee, al teveel plastic komt er niet in, en ook kermis speakers moeten daar gebruikt worden waar ze thuishoren.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Moeders mag van mij best mee (als ze al zou willen) Ze weet immers dat ze toch niks te vertellen heeft, helemaal op dit onderdeel...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Dan sluit je alles in 1x netjes aan, werkt de draden netjes weg en stelt alles zo in dat het "mens" met 1 druk op de knop van het ene naar het andere soapje kan switchen. Je haalt een bos bloemen en een grote doos met lekkers. Je maakt alle kettingen weer los en parkeert "mens" op de bank, zet haar favoriete soapje op en houd de deur op een kier, kan ze kiezen: genieten of door de kier
    Die bloemen en die bonbons zijn prima.

    Wegwerken van draden kun je beter mee wachten totdat alles op de juiste plaats staat. Anders bijf je aan het verbouwen en kun je het genieten wel vergeten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die bloemen en die bonbons zijn prima.

    Wegwerken van draden kun je beter mee wachten totdat alles op de juiste plaats staat. Anders bijf je aan het verbouwen en kun je het genieten wel vergeten.
    Goed dat ik het weet, als ik eens wat goed te maken heb, bonbons zijn je ding.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Voor de mensen die niet naar moeders hoeven te luisteren:

    Ik heb hier nog wel een thuisbioscoop met versterking en speakers in de aanbieding....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Voor de mensen die niet naar moeders hoeven te luisteren:

    Ik heb hier nog wel een thuisbioscoop met versterking en speakers in de aanbieding....
    Oh... heeft ze gewonnen

    Dat wordt afzien met de WK in het vooruitzicht....

    Te laat voor bloemetjes en grote dozen snoep

    Wat dacht je van wat krachttraining
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de nieuwe lijn van Denon?
    Ik heb straks vernomen dat er tijdens de beurs van Munchen e.e.a. werd gepresenteerd.

    Voor de AVR-4310 zou de AVR-4311 de opvolger zijn, ergens anders lees ik weer dat niet alle in Amerika getoonde modellen naar Nederland komen.
    Dus, is er iemand die hier meer van weet?



    Groetjes,
    Bart

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de nieuwe lijn van Denon?
    Ik heb straks vernomen dat er tijdens de beurs van Munchen e.e.a. werd gepresenteerd.

    Voor de AVR-4310 zou de AVR-4311 de opvolger zijn, ergens anders lees ik weer dat niet alle in Amerika getoonde modellen naar Nederland komen.
    Dus, is er iemand die hier meer van weet?



    Groetjes,
    Bart
    Je hebt het waarschijnlijk hier ergens gevonden:

    http://www.3dtvmagazine.nl/2010/05/d...ady-receivers/

    Maak je geen zorgen het is 100% zeker dat modellen worden opgevolgd, je kan daar op wachten en je scharen bij de wachters die altijd op van alles wachten en als dat uit is weer wachten op wat er dan gaat komen.

    Denon zal ongetwijfeld ook komen met de HDMI 1.4 modellen.....

    Wat hier gaat komen, zien we wel als het zover is, maar in mijn geval kan ik dat makkelijk zeggen, zit er niet op te wachten, ben rijkelijk voorzien

    Ik geniet al weer een tijdje
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat hier gaat komen, zien we wel als het zover is, maar in mijn geval kan ik dat makkelijk zeggen, zit er niet op te wachten, ben rijkelijk voorzien
    Ik geniet al weer een tijdje
    Denial...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Nee, ik heb dit van een verkoopmedewerker van een hifi zaak.
    Hij had e.e.a. op de beurs gezien en vertelde dat ergens in augustus mogelijk de opvolgers al te koop zouden zijn.

    Ik begrijp je punt, alleen is het zo dat er op deze modellen wel de mogelijkheden zitten voor 3D, daar dat waarschijnlijk toch de toekomst wordt is het misschien toch verstandig om daar op te wachten.
    De vakantie komt er toch weer aan dus als ik nu iets aan zou schaffen heb ik er dadelijk toch een week op drie geen plezier van.



    Groetjes,
    Bart

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Nee, ik heb dit van een verkoopmedewerker van een hifi zaak.
    Hij had e.e.a. op de beurs gezien en vertelde dat ergens in augustus mogelijk de opvolgers al te koop zouden zijn.

    Ik begrijp je punt, alleen is het zo dat er op deze modellen wel de mogelijkheden zitten voor 3D, daar dat waarschijnlijk toch de toekomst wordt is het misschien toch verstandig om daar op te wachten.
    De vakantie komt er toch weer aan dus als ik nu iets aan zou schaffen heb ik er dadelijk toch een week op drie geen plezier van.



    Groetjes,
    Bart
    Als ik het goed begrijp dan wil je alvast een receiver met HDMI 1.4 omdat je misschien over 10 jaar een nieuwe TV koopt ivm 3D, tenminste als ik je eerdere verhalen goed begrepen heb.

    Voorbereid zijn op de toekomst, soms kan een mens toch snel van idee veranderen:

    Wel is het zo dat ik niet als eerste voorop hoef te staan als er nieuwe producten op de markt komen, ik ben van mening dat de AVR-4310 nog jaren mee kan, ook al is er dan de mogelijkheid van 20.1 bij wijze van spreken.
    Ach, kan je nog even doorsparen en hopen op een leuk prijsje voor de 900's
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Denial...
    Het bloed kruipt altijd waar het niet gaan kan, maar ik heb ook nog het oog op iets geheel anders...... maar als de staats me niet helpt
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp dan wil je alvast een receiver met HDMI 1.4 omdat je misschien over 10 jaar een nieuwe TV koopt ivm 3D, tenminste als ik je eerdere verhalen goed begrepen heb.

    Voorbereid zijn op de toekomst, soms kan een mens toch snel van idee veranderen:



    Ach, kan je nog even doorsparen en hopen op een leuk prijsje voor de 900's
    Je kunt natuurlijk ook wachten totdat sintjuttemis. Dan komt nl. het model uit dat de beste en mooiste weergave biedt en ook op alles voorbereid is. Daarnaast is het ook nog afwachten wanneer 3D de norm wordt. Nog niet iedereen vindt het zinvol om een toestel te kopen waar je ook nog eens, voor iedereen die mee wil kijken, een brilletje moet kopen.

    Het zal dus nog wel een hele tijd duren voordat 3D de norm wordt. Met de 4310 ben je voorlopig in ieder geval onder pannen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #44

    Standaard

    @Gerco Stuivenberg

    Ik begrijp wat je bedoelt.
    Ware het niet dat de nieuwe speler, die volgens de verhalen dus in augustus te koop is, even duur is als de huidige receiver.
    Kan ik toch beter een paar maandjes wachten.
    Als de 4310 nu ineens veel goedkoper zou worden is het misschien nog het overwegen waard, maar dat is nu nog niet het geval.
    Dus.....

    De tijd zal het leren.



    Groetjes,
    Bart

  20. #45
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Plus dat we nu in een overgang periode zitten, 1.4 en 3D
    Dat is toch wat anders dan verbeteringen van de bestaande norm.
    Normaal ben ik ook van het genre gewoon nu kopen.
    Maar nu koop ik geen tv die geen 3D heeft, geen bdspeler of versterker die niet 1.4 gecertificeerd is. Maar goed dan kan je je ook afvragen of daar dan versie 1 van moet hebben, maar voor receivers is dat iets anders.

    Niet dat 3D vandaag of morgen hét wordt, maar je kan het als je nu wat koopt maar beter hebben.
    Maar goed wat wijsheid is kan alleen een koper zelf bepalen, want wat iemand anders vindt is zeg maar...., lekker belangrijk.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-05-2010 om 14:45
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #46

    Standaard

    @Claudio

    En dan praat je alleen nog maar over de 3D en HDMI.
    De nieuwe reciever is daarnaast ook geschikt voor Multi-Room installaties, heeft Internet toegang en nog meer uitgebreidere specificaties.
    Kortom, reden genoeg, voor mij, om een paar maandjes te wachten.



    Groetjes,
    Bart

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Claudio

    En dan praat je alleen nog maar over de 3D en HDMI.
    De nieuwe reciever is daarnaast ook geschikt voor Multi-Room installaties, heeft Internet toegang en nog meer uitgebreidere specificaties.
    Kortom, reden genoeg, voor mij, om een paar maandjes te wachten.



    Groetjes,
    Bart
    Multiroom..... neem een MP3stick en je hebt overal geluid

    Internet toegang.... wat kan er tegenwoordig niet op, er zit hier al weer heel wat apparatuur op het homenetwerk en....... eerlijk gezegd ik vind het alleen handig voor de BR spelers omdat de updates dan zo lekker makkelijk gaan, maar van de rest zie ik er tot op heden het nut nog niet echt van in

    Klantenlokkertjes, ga voor kwaliteit, een TV is er voor het beeld, een receiver voor het geluid, een speler om af te spelen....beeld en geluid en liefst snel en veelzijdig.

    Heb een telefoon, ook vol mogelijkheden........ kan er ook nog iemand mee bellen en dat doet ie ook nog eens verstaanbaar goed

    Geef het maar toe..... die 900 serie brengt ook geen bal meer op, vakantie in aantocht en het moet toch uit de lengte of uit de breedte
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Wat betreft internet toegang, internetradio is toch wel een mooie functie, vind ikzelf.

    Haha...... Die versterker van de 900 serie heeft me genoeg opgeleverd. Meer als het bedrag waar menigeen hier op dit forum een nieuwe voor heeft gekocht. En dat voor een versterker die bijn 20 jaar oud was.
    Kwaliteit i.c.m. een liefhebber levert nu eenmaal geld op.



    Groetjes,
    Bart

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Wat betreft internet toegang, internetradio is toch wel een mooie functie, vind ikzelf.

    Haha...... Die versterker van de 900 serie heeft me genoeg opgeleverd. Meer als het bedrag waar menigeen hier op dit forum een nieuwe voor heeft gekocht. En dat voor een versterker die bijn 20 jaar oud was.
    Kwaliteit i.c.m. een liefhebber levert nu eenmaal geld op.



    Groetjes,
    Bart
    Je moet wel niet helemaal fris zijn in het het hoofd om veel geld te betalen voor een bijna 20 jaar oude versterker, toen wel of niet goed. Maar als hij zo goed als ongebruikt onder plastic heeft gestaan en het Philips museum had belangstelling

    Maar goed, er zijn hier genoeg mensen die een nieuwe receiver kopen van rond de 200 euro en dat is het max waar hele complete 900 setjes voor op Marktplaats stonden.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Hahaha....... De instapserie van de 900-lijn waarschijnlijk.
    Zoals gezegd koop ik geen 'standaard' spul, de 950 versterker die ik had heeft me €220,- opgeleverd. Het is maar wat de gek er voor geeft hè.
    Dus........



    Groetjes,
    Bart

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •