Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bioscoop/filmhuizen die oude films vertonen

    Mod edit: dit topic gaan we gebruiken voor eventuele voorstellingen van oude films. Kom je dus zoiets tegen, vermeldt dan hier de film, plaats, locatie en datum.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 27-01-2010 om 21:27

  2. #2

    Standaard

    Je weet zeker dat je niet gedronken hebt?

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Lol, als ik me niet vergis draaien ze nu in bepaalde bioscopen wat Hitchcock films!


  5. #5

    Standaard

    Bring back the Orange Comebacks!

    Maar goed, Pathe wil er niet aan geloven. Ik mail ze elke maand al 5 jaar lang om weer oude films te gaan draaien en 5 jaar lang 'gaan ze er over nadenken'.

    Ik durf te wedden dat als er 1 bioscoop is die een poster van Titanic ophangt de zaal die avond bomvol zit.

  6. #6

    Standaard

    Jep dat denk ik ook, ik zou graag nog klassiekers als heat,fightclub,goodfellas en andere oldies willen terug zien..Jammer dat bioscopen hier geen theme omheen maken..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Jep dat denk ik ook, ik zou graag nog klassiekers als heat,fightclub,goodfellas en andere oldies willen terug zien..Jammer dat bioscopen hier geen theme omheen maken..
    Precies. Alien(s), Apocalypse Now, Terminator 1/2, The Godfather etc etc.. dit zijn films die er voor zorgen dat ik vaker in de bios zou komen.

  8. #8

    Standaard

    Wat voegt een bioscoop toe ten opzichte van Blu-ray/DVD bij films als The Godfather?
    The future is Blu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Wat voegt een bioscoop toe ten opzichte van Blu-ray/DVD bij films als The Godfather?
    Het enorme scherm, de beleving van echt uit zijn, het geluid wat meestal toch net weer anders is dan thuis, kortom alles eigenlijk. Bioscoop of thuis is niet te vergelijken tenzij je een dedicated ruimte hebt met een flink scherm. Thuis is wel scherper op een BR en met een beetje installatie is het geluid zelfs beter maar toch is een bioscoop echt anders.

  10. #10

    Standaard

    Bioscoop heeft wel als nadeel dat er vaak veel onbekenden bij zitten. Met pech heb je mensen die de film verstoren en het is een stuk duurder dan de bijna 0 euro die je thuis betaalt. Verder heb je wel gelijk.
    The future is Blu

  11. #11

    Standaard

    Zou Once Upon a Time in the West wel eens in de bioscoop willen zien. Episch.
    The horror...the horror...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Bioscoop heeft wel als nadeel dat er vaak veel onbekenden bij zitten. Met pech heb je mensen die de film verstoren en het is een stuk duurder dan de bijna 0 euro die je thuis betaalt. Verder heb je wel gelijk.
    Naar zulke voorstellingen gaan toch geen herrieschoppers? (misschien bij Scarface wel?)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Het enorme scherm, de beleving van echt uit zijn, het geluid wat meestal toch net weer anders is dan thuis, kortom alles eigenlijk. Bioscoop of thuis is niet te vergelijken tenzij je een dedicated ruimte hebt met een flink scherm. Thuis is wel scherper op een BR en met een beetje installatie is het geluid zelfs beter maar toch is een bioscoop echt anders.
    Vergeet vooral de kabels niet in het beeld (die er ongetwijfeld in zullen zitten), de bekrassing in het beeld, de hoogstwaarschijnlijk beschadigde geluidssporen die er regelmatig in zullen zitten, de vele lassen etc etc. Ik weet zo net nog niet of er wel een markt voor zou zijn voor bioscopen, het zou denk ik vooral de echt grote titels moeten zijn zoals een al eerder genoemde Titanic.
    Verder zou zo een film echt maar 1x moeten draaien en niet een week lang.
    Ikran is not horse!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Vergeet vooral de kabels niet in het beeld (die er ongetwijfeld in zullen zitten), de bekrassing in het beeld, de hoogstwaarschijnlijk beschadigde geluidssporen die er regelmatig in zullen zitten, de vele lassen etc etc. Ik weet zo net nog niet of er wel een markt voor zou zijn voor bioscopen, het zou denk ik vooral de echt grote titels moeten zijn zoals een al eerder genoemde Titanic.
    Verder zou zo een film echt maar 1x moeten draaien en niet een week lang.
    Lassen entc heb je gelijk in maar dat vind ik persoonlijk juist een van de "leuke"dingen aan een bioscoop. Het hoeft niet perfect te zijn maar wel imponerend. Juist bij de wat oudere toppers geeft dat wat extra nostalgie, bij modernere films kan ik het zelfs storend vinden.

    De tijden zijn veranderd, sinds VHS is het thuis genieten van een film steeds grotere vormen aan gaan nemen en door DVD is het zelfs enorm. Films die ooit een groot succes waren of juist films die maar kort hebben gedraaid maar op DVD wel een hit werden zouden volgens mij zonder problemen volle zalen trekken.

  15. #15

    Standaard

    Alien en Aliens zou ik graag eens op het grote scherm willen zien

  16. #16

    Standaard

    Jurassic Park, The Matrix, Alien, Rambo, Nightmare on Elm Street, The good, the bad and the ugly, Once upon a time in the west, zomaar even wat lekkere groot-scherm titels

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Precies. Alien(s), Apocalypse Now, Terminator 1/2, The Godfather etc etc.. dit zijn films die er voor zorgen dat ik vaker in de bios zou komen.
    Tja, toen Alien en Apocalypse Now een paar jaar geleden opnieuw werden uitgebracht liep het niet echt storm. Ik zat bij Alien in Pathé Eindhoven en had het idee dat de zaal niet bepaald vol zat. Even nakijken leert dat er in heel Nederland in totaal 3.193 bezoekers zijn gekomen. Dat is toch een stuk minder dan de 134.950 van Cloaca, dat dezelfde week uitkwam. Apocalypse Now deed het dan toch beter met zo'n 12.000 bezoekers, nog altijd niet een hoeveelheid waar je u tegen zegt.

    En dit waren dan nieuwe kopieën waar ook nieuw materiaal in zat.

    Ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent, maar waar was jij destijds?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    The good, the bad and the ugly
    En The Good The Bad And The Ugly is vorig jaar opnieuw uitgebracht.

  18. #18

    Standaard

    Ik stel voor dat we dit topic gaan gebruiken voor eventuele voorstellingen van oude films. Kom je dus zoiets tegen, vermeldt dan hier de film, plaats, locatie en datum.

  19. #19

    Standaard

    Is Moulin Rouge oud genoeg?

    AS maandag om 20.00 Cinemajestic te Zutphen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Is Moulin Rouge oud genoeg?
    Tuurlijk! In principe is iedere film die niet meer recent in de bios is geweest het vermelden waard. Veel filmhuizen willen nog wel eens een jaar later dan de oorspronkelijke release van de film de film draaien.

  21. #21

    Standaard

    Elke maandagavond heeft Kriterion in Amsterdam een oude film. Soms heel interessant, soms minder.
    Maar er zitten soms echte klassiekers bij.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #22

    Standaard

    filmmuseum vertoont ook veel oudere films
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Afgelopen maandag Tarkovski's Solaris in Lumen in Delft gezien.. Die is wel oud genoeg lijkt me voor dit topic..

    Prachtige ervaring..
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  24. #24

    Standaard

    Drie grote Hollywoodklassiekers keren vanaf 20 oktober terug in de Nederlandse bioscopen. Raiders of the Lost Ark, The Godfather en The Wizard of Oz keren in geheel digitaal opgepoetste versies terug in ruim veertig Nederlandse bioscopen. Dat laat Eye Film Instituut Nederland, dat de films restaureerde, vandaag weten.

    De initiatiefnemers willen de huidige techniek gebruiken om de films 'in perfecte digitale kwaliteit' aan te bieden aan kijkers die de films nooit eerder in de bioscoop hebben kunnen zien. Het is voor het eerst dat zowel bioscopen als filmhuizen tegelijk filmklassiekers tonen.

    Raiders of the Lost Ark uit 1981, de eerste van de Indiana Jones-films en nog altijd een van de succesvolste films van regisseur Steven Spielberg​, bijt op 20 oktober het spits af. De film viert dan zijn dertigste verjaardag. The Godfather uit 1972 van Francis Ford Coppola​ draait vanaf 10 november en The Wizard of Oz uit 1939 is vanaf 1 december te zien.

    Volgend jaar worden nog meer gerestaureerde filmklassiekers in de bioscoop getoond. Welke titels dat zijn, is nog onbekend.
    FOK.nl

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •