Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 61 worden weergegeven.

Discussie: David Bowie

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ik ben blij met de de RCA cd, scheelt zoeken op ebay voor deze!
    Verder ken ik toch veel mensen die voor de box gaan.

    Mooie release zo mag emi er meer maken, (Heroes) ofzo.
    Een Berlijntrilogie-box zou aardig zijn, maar daar zou ik toch niet zo opgewonden van raken. Misschien een Scary Monsters met de demo's erop, maar van later werk is alles wel uitgemolken dacht ik. Ik ben nu echt heel erg blij met de Nassau Uniondale uitgave. M.i. het allerbeste Bowieconcert wat op plaat is vastgelegd; heb deze wel als bootleg, maar dat is toch wel slechte kwaliteit en niet compleet.

    Ik hoop nog altijd dat er een bluray gaat uitkomen van de Stage-film die destijds door D.A. Pennebaker op film is geschoten. Men was toen niet tevreden met het resultaat maar met huidige technieken kan er wel e.e.a. opgepoetst worden indien nodig. Verder zie ik het somber in wat betreft de Bowie-vault op HD. Met uitzondering van wat 2000+ materiaal is er denk ik weinig wat op HD geschoten is, wellicht die concerten in Parijs in 2002 of BBC 2000, maar het zou me niets verbazen als hier ook weer gekozen is voor artistiekering low-budget SD-kwaliteit (zie Reality Dublin, Serious Moonlight). Jammer jammer jammer, want de man zal niet meer gaan touren verwacht ik. Sinds 2003 is er nauwelijks nog een levensteken van hem en voor het geld hoeft het ook niet.

    Op DVD zou ik nog altijd wel één van de Sound+Vision 1990 concerten willen zien, bijv. Tokyo of Lissabon, beiden zijn opgenomen voor tv destijds. Was toentertijd ook het plan maar door Tin Machine is hij snel zijn interesse verloren.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    Maar als je realistisch kijkt hadden ze de RCA CD er uit kunnen laten - de EP CD tracks als bonus tracks op de "normale" CD kunnen zetten, de 2-LP van Nassau Uniondale is eveneens overbodig. Maar dan was de prijs natuurlijk weer een stuk lager geworden... niet in de interesse van EMI.
    Maar daarvoor is er toch de kleine box? Die vind ik er ook al heel mooi uitzien en qua audio is dat toch de essentie. Die single edits zijn aardig, maar essentieel? Nou nee. Bovendien zal ik ze bijna allemaal al hebben (alleen StS zelf niet).

    Het gaat trouwens heel erg slecht met EMI, denk ook niet dat dit soort uitgaven daar verandering in brengen.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-08-2010 om 12:44

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Een Berlijntrilogie-box zou aardig zijn, maar daar zou ik toch niet zo opgewonden van raken. Misschien een Scary Monsters met de demo's erop, maar van later werk is alles wel uitgemolken dacht ik. Ik ben nu echt heel erg blij met de Nassau Uniondale uitgave. M.i. het allerbeste Bowieconcert wat op plaat is vastgelegd; heb deze wel als bootleg, maar dat is toch wel slechte kwaliteit en niet compleet.
    De officiële "Five Years" klinkt fenomenaal, en is compleet - kippenvel (net nog weer beluisterd). De rest was al te krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik hoop nog altijd dat er een bluray gaat uitkomen van de Stage-film die destijds door D.A. Pennebaker op film is geschoten. Men was toen niet tevreden met het resultaat maar met huidige technieken kan er wel e.e.a. opgepoetst worden indien nodig. Verder zie ik het somber in wat betreft de Bowie-vault op HD. Met uitzondering van wat 2000+ materiaal is er denk ik weinig wat op HD geschoten is, wellicht die concerten in Parijs in 2002 of BBC 2000, maar het zou me niets verbazen als hier ook weer gekozen is voor artistiekering low-budget SD-kwaliteit (zie Reality Dublin, Serious Moonlight). Jammer jammer jammer, want de man zal niet meer gaan touren verwacht ik. Sinds 2003 is er nauwelijks nog een levensteken van hem en voor het geld hoeft het ook niet.
    Was het niet Hemming die de Earls Court 1978 opnamen heeft gemaakt? Met maar liefst 10 camera's, voor die tijd een ongekend aantal.

    Met de huidige techniek kunnen ze best wel wat oppoetsen, vraag is of Bowie dat wil.

    Het zal voornamelijk SD materiaal zijn dat in de Bowie archieven is.

    We zullen helaas weinig meer gaan horen van Bowie, daar ben ik ook bang voor. Waarschijnlijk ging het in 2004 slechter met hem dan we via de pers te horen kregen. En laten wel eerlijk zijn: hij kan toch beter van zijn gezin genieten nu hij één waarschuwing heeft gehad?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Op DVD zou ik nog altijd wel één van de Sound+Vision 1990 concerten willen zien, bijv. Tokyo of Lissabon, beiden zijn opgenomen voor tv destijds. Was toentertijd ook het plan maar door Tin Machine is hij snel zijn interesse verloren.
    Zoals altijd bij Bowie, vandaag zegt 'ie iets over project A, morgen is hij al weer bezig met project B (en ligt project A netjes in zijn archief).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar daarvoor is er toch de kleine box? Die vind ik er ook al heel mooi uitzien en qua audio is dat toch de essentie. Die single edits zijn aardig, maar essentieel? Nou nee. Bovendien zal ik ze bijna allemaal al hebben (alleen StS zelf niet).
    Essentieel zijn de edits niet, maar wel interessant om de collectie weer iets "completer" te maken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het gaat trouwens heel erg slecht met EMI, denk ook niet dat dit soort uitgaven daar verandering in brengen.
    Van Bowie moeten ze het niet hebben. De grote namen die wel veel geld brachten gaan weg: Queen, Pink Floyd e.d.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    Was het niet Hemming die de Earls Court 1978 opnamen heeft gemaakt? Met maar liefst 10 camera's, voor die tijd een ongekend aantal.
    Klopt inderdaad, David Hemmings natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    Met de huidige techniek kunnen ze best wel wat oppoetsen, vraag is of Bowie dat wil.
    Ik meen laatst ergens wel gelezen te hebben dat 'men' er weer mee bezig is. Maar dat kan bij Bowie inderdaad alles betekenen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    We zullen helaas weinig meer gaan horen van Bowie, daar ben ik ook bang voor. Waarschijnlijk ging het in 2004 slechter met hem dan we via de pers te horen kregen.
    Jammer, maar ik denk dit ook. Een hiaat van 7 jaar (2004-2010) is ongekend in zijn levensloop; de laatste grote gap tussen 2 solo-albums was van 1987-1993. Maar zelfs in deze 'niet-productieve' periode verschenen er maar liefst 3 solo-albums en 2 Tin Machine albums en is de man 4x op toernee geweest.

    Persoonlijk verwacht ik ook heel weinig van een nieuw solo-album. Zijn laatste cd's (Reality, Heathen, ...hours) waren bij verschijnen best aardig maar ik moet toegeven dat ik ze al in geen jaren heb gedraaid. Zijn beste werk is toch tot 1995 verschenen in mijn ogen, daarna is het aardige AOR maar niets voor mij. Zelfs sommige Tin Machine nummers draai ik nog vaker dan zijn recente werk (Baby Universal bijvoorbeeld).

    Van mij mogen de vaults aangeboord worden, maar dan wel nieuw materiaal en niet weer de zoveelste bonustracks heruitbrengen die we al lang en breed kennen.

  4. #29

    Standaard

    Hier is het, over die Earls Court concerten in 1978, bron Bowie Golden Years:

    Be My Wife and Sound And Vision later released on RarestOneBowie. Sound And Vision was a last minute encore decision by Bowie and hadn't been played live before: "This is last night stuff, folks!"
    In attendance were Bowie's mother, Queen's Brian May and Roger Taylor, Ian Dury, Dustin Hoffman, Bianca Jagger, Bob Geldof, Iggy and David Hemmings. Director Clive Donner and Melvyn Bragg attended the previous night.
    Hemmings was shooting the Earls Court shows and one of the Stafford shows to be part of Bowie's documentary record of the tour, and one of the first Bewlay Brothers productions. The film has never been released however excerpts were used on The London Weekend Show special. This featured clips from the second Earls Court show (Star, Heroes, Hang Onto Yourself), interviews with fans, and a pre-concert interview with Bowie by Janet Street-Porter.

    Bowie interviewed in 2000:
    UNCUT: A Stage tour film was shot by David Hemmings at Earls Court. Why was it never released?
    DB: I simply didn't like the way it had been shot. Now, of course, it looks pretty good and I would suspect that it would make it out some time in the future.
    Maarja, dit is dus inmiddels ook al 10 jaar geleden.

  5. #30

    Standaard

    tokyo heb ik een dvd van, ooit eens op een platenbeurs gekocht, is erg goede kwaliteit.
    Lisabon wist ik niet van dat het opgenomen is.
    Wel Rio, en daar heb ik een bootleg van.
    Laatst aangepast door Bettina : 22-08-2010 om 00:23
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    tokyo heb ik een dvd van, ooit eens op een platenbeurs gekocht, is erg goede kwaliteit.
    Lisabon wist ik niet van dat het opgenomen is.
    Wel Rio, en daar heb ik een bootleg van.
    Ik weet niet wanneer je Tokyo hebt gekocht? Vorig jaar was een "upgrade" te krijgen via diverse torrent websites - beter geluid/beeld en compleet.

    Lissabon is inderdaad pro-shot, evenals Rio... en niet te vergeten Buenos Aires natuurlijk, ook pro-shot.

    En was het niet zo dat beide concerten in Parijs 1990 waren opgenomen voor een officiële uitgave op video? Kon zijn dat een paar nummers zijn "gelekt", ben echter geen kenner van Bowie video materiaal. Kan je wel heel veel vertellen over Bowie audio materiaal (live concerten).

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    Ik weet niet wanneer je Tokyo hebt gekocht? Vorig jaar was een "upgrade" te krijgen via diverse torrent websites - beter geluid/beeld en compleet.

    Lissabon is inderdaad pro-shot, evenals Rio... en niet te vergeten Buenos Aires natuurlijk, ook pro-shot.

    En was het niet zo dat beide concerten in Parijs 1990 waren opgenomen voor een officiële uitgave op video? Kon zijn dat een paar nummers zijn "gelekt", ben echter geen kenner van Bowie video materiaal. Kan je wel heel veel vertellen over Bowie audio materiaal (live concerten).
    Die Rock in Rio dubbel-cd heb ik ook. Perfecte soundboardkwaliteit, maar zonder publiek waardoor het geheel sfeer mist. Ik heb ook de Milton Keynes 2-cd, die is dan leuker. Maar de eerste leg van de S+V tour is eigenlijk leuker, met meer variatie in de songs dan aan het eind.
    Die Tokyotorrent heb ik ook ja, geen idee of dat de upgrade is. Volgens mij begint het halverwege het intro van Space Oddity. Superbeeld is het ook niet.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die Rock in Rio dubbel-cd heb ik ook. Perfecte soundboardkwaliteit, maar zonder publiek waardoor het geheel sfeer mist. Ik heb ook de Milton Keynes 2-cd, die is dan leuker. Maar de eerste leg van de S+V tour is eigenlijk leuker, met meer variatie in de songs dan aan het eind.
    Die Tokyotorrent heb ik ook ja, geen idee of dat de upgrade is. Volgens mij begint het halverwege het intro van Space Oddity. Superbeeld is het ook niet.
    Het gekke van de Tokyo 1990 set is inderdaad dat het eerste gedeelte van Space Oddity er niet op staat. Bij de set van GP (100% British) is dat wel het geval.

    Zelfde voor de audio set van Rome 1990, de helft van Space Oddity staat er niet op. Zelfs niet op de "complete" set van 100%.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    My dream came true!
    De box heb ik vandaag ontvangen. Het is een fantastische uitgave.
    Ben er zeker blij mee.
    Maar wie heeft bedacht dat de cd's thuishoren in de sleeves van de platen?
    Dat slaat echt nergens op.
    Het is erg moeilijk om de c's eruit te krijgen en je verminkt zo toch echt de platenhoes door er cd's in te doen.

    Daar ben ik toch wel erg terleurgesteld over.....
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    De box heb ik vandaag ontvangen. Het is een fantastische uitgave.
    Ben er zeker blij mee.
    Maar wie heeft bedacht dat de cd's thuishoren in de sleeves van de platen?
    Dat slaat echt nergens op.
    Het is erg moeilijk om de c's eruit te krijgen en je verminkt zo toch echt de platenhoes door er cd's in te doen.

    Daar ben ik toch wel erg terleurgesteld over.....
    Ben erg benieuwd, ik heb hem naar mijn werk laten sturen, dus daar kan hij dan maandag aankomen. Had je hem ook bij amazon.de besteld?
    Laatst aangepast door Oakey : 25-09-2010 om 17:07

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben erg benieuwd, ik heb hem naar mijn werk laten sturen, dus daar kan hij dan maandag aankomen. Had je hem ook bij amazon.de besteld?
    Ja besteld bij amazon.de

    In de uk komt de set pas op maandag uit en in de US nog een paar dagen later.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ja besteld bij amazon.de

    In de uk komt de set pas op maandag uit en in de US nog een paar dagen later.
    Ik heb hem nu ook binnen, ik zie wat je bedoelt met die cd's. Ik heb ze er voorzichtig uitgehaald en ze in losse 3-cd-doosjes gedaan. Het concert klinkt trouwens erg goed (van cd, de lp's nog niet beluisterd), echt een verbetering na jarenlang matige en incomplete bootlegs van dit concert te hebben beluisterd. De DTS5.1 mix van het album daarentegen is niet mijn ding, sommige nummers klinken ok, maar er zit weinig ruimtelijk gebruik van de achterkanalen in, voegt m.i. weinig toe. En TVC15 klink echt heel raar in DTS5.1, echt geen verbetering.

    De verpakking is wel echt mooi, zal het boekje nog eens doorlezen want er staat best veel nieuwe info in.

  13. #38

    Standaard

    Vandaag eindelijk de box kunnen afhalen, kreeg er meteen een aantal t-shirts bij. De box: leuk, mooi gemaakt.

    De Nassau 76 mix is niet mijn favoriete mix, maar goed. Had het complete concert in juni ontvangen als FLAC-files en wist enigszins wat voor mix het zou gaan worden. Wel een verbetering ten opzichte van de bootlegs maar de "agressieve" mix van de bonus tracks van de Rykodisc StS release heeft mijn voorkeur.

    Ga zometeen de surround mix beluisteren, was niet zo bijzonder volgens jou Oakey?

    Jammer overigens dat er geen replica van het Isolar krantje bij zat, zou leuk zijn geweest.

    Al met al een box die toch beter is dan ik had verwacht (moet echter nog wel 4 CDs beluisteren).

  14. #39

    Standaard

    Box ligt bij Fame in Amsterdam voor € 89.00.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    Ga zometeen de surround mix beluisteren, was niet zo bijzonder volgens jou Oakey?
    En wat vond jij ervan?
    Ik heb hem nu een paar keer geluisterd, maar ben eigenlijk niet van mening veranderd.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    En wat vond jij ervan?
    Ik heb hem nu een paar keer geluisterd, maar ben eigenlijk niet van mening veranderd.
    Ik kan er nog geen oordeel over geven, eergisteren heb ik getracht de mix te beluisteren maar mijn dochter kon niet slapen (kwam vervolgens in de woonkamer) dus was het de mix in de achtergrond en mijn dohter op de voorgrond

    In de loop van de dag zal ik er eens wat kritischer naar luisteren.

  17. #42

    Standaard

    Je hebt gelijk Oakey, de mix is wat aan de "magere" kant. Niet slecht, maar ook niet spetterend goed.

    Mochten er overigens Bowie fans zijn die silver pressed boots verzamelen (of live concerten), ik kreeg deze week bericht dat GrowMusic haar activiteiten eind dit jaar zal stoppen. Daarmee gaat het laatste Bowie silver pressed boot label ter ziele.

    Er komt echter een ander label met veel interessante live concerten, waaronder onuitgebrachte live opnamen, master live opnamen etc. Kwalitatief beter dan GrowMusic.

    Mochten jullie meer informatie willen over GrowMusic of het andere label stuur me dan een PM.

  18. #43

    Standaard

    hallo, mede bowiefans, ik was de topic aan het lezen en jullie hebben het over growmusic die stopt, ik heb hier een andere site die alles verzameld wat er live te krijgen is, je kunt downloaden wat je maar wilt, ik heb zelf A Heathen in Paris geupload voor deze site want ze vragen ook of je wil helpen te uploaden,
    Als jullie interesse hebben dan kom eens langs op mijn nederlandstalig bowieforum littlewonder, zie link in mijn profiel

    groet Lodger

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lodger Bekijk bericht
    hallo, mede bowiefans, ik was de topic aan het lezen en jullie hebben het over growmusic die stopt, ik heb hier een andere site die alles verzameld wat er live te krijgen is, je kunt downloaden wat je maar wilt, ik heb zelf A Heathen in Paris geupload voor deze site want ze vragen ook of je wil helpen te uploaden,
    Als jullie interesse hebben dan kom eens langs op mijn nederlandstalig bowieforum littlewonder, zie link in mijn profiel

    groet Lodger
    Hi Lodger,

    dank voor de info. Zal het forum zometeen bezoeken.

    Live opnamen...

    GrowMusic was een leuk label maar kwalitatief niet de beste opnames (veel zogenaamde masters en off masters waren hogere generatie cassettes). Voorbeeld: ik zal niet vergeten hoe GM indertijd Bowie Live at the Rainbow (1972) uitbracht. Met als claim dat hun opname van master cassette zou komen... het leuke is dat een Bowie-vriend van mij de master cassette heeft en deze nooit aan GM heeft vrijgegeven. De kwaliteit van zijn master cassette is veel beter dan de GM release. Aylesbury 1971? Zelfde verhaal. Ik heb de "ruwe" master opnamen thuis. Veel beter dan de GM release. Etc.

    Downloaden is voornamelijk recyclen van oud en bekend materiaal.

    FEIT: De betere opnamen zijn niet in het normale download circuit te krijgen.

  20. #45

    Standaard

    Met de teloorgang van de cd als drager is ook de bootlegindustrie nagenoeg geheel verdwenen. Wel jammer, want vroegr kwam ik op markten nog wel eens leuke dubbel-cd's tegen, maar dat is voorgoed verleden tijd.

    Ik heb nog wel een paar goeie Swining Pig releases (helaas niet van Bowie)

  21. #46

    Standaard

    Je kan op platenbeurzen en ebay nog steeds leuke bootlegs vinden. Het is misschien iets meer zoeken.
    Ik heb laatst nog een mooi concert gekocht van Bowie uit 1983.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Met de teloorgang van de cd als drager is ook de bootlegindustrie nagenoeg geheel verdwenen. Wel jammer, want vroegr kwam ik op markten nog wel eens leuke dubbel-cd's tegen, maar dat is voorgoed verleden tijd.

    Ik heb nog wel een paar goeie Swining Pig releases (helaas niet van Bowie)
    April-mei 2011 komt er een nieuw Bowie-label (silver pressed). PM voor meer info.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Je kan op platenbeurzen en ebay nog steeds leuke bootlegs vinden. Het is misschien iets meer zoeken.
    Ik heb laatst nog een mooi concert gekocht van Bowie uit 1983.
    Soms kan eBay nog wat leuks opleveren, veelal betaal je echter veel te veel.

    Het is leuker de originele cassettes/DATs te hebben dan kopiën die op silver cd worden gezet. Veelal zijn de silver pressed sets van mindere kwaliteit.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BowieConcerts Bekijk bericht
    Soms kan eBay nog wat leuks opleveren, veelal betaal je echter veel te veel.

    Het is leuker de originele cassettes/DATs te hebben dan kopiën die op silver cd worden gezet. Veelal zijn de silver pressed sets van mindere kwaliteit.

    Dat blijft een eindeloze discussie.
    Ik heb graag silver pressed cd's met mooi artwork.
    Casette bandjes slijten en dat tapes heb ik nooit gehad

    Van Bowie zijn erg goede live opnames op cd te krijgen (gelukkig) Van iedere tour zijn er wel een aantal.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Dat blijft een eindeloze discussie.
    Ik heb graag silver pressed cd's met mooi artwork.
    Casette bandjes slijten en dat tapes heb ik nooit gehad

    Van Bowie zijn erg goede live opnames op cd te krijgen (gelukkig) Van iedere tour zijn er wel een aantal.
    Mijn excuses, ik wil hier geen discussie starten.

    Wat ik aan wilde geven: ik ga liever voor de 'bron', het 'origineel'. Dan kan ik zelf de opname in kwestie digitaliseren (op CD-R of harde schijf) zonder dat één of andere commercieel bootleg label de opnamen ' vervormt'.

    Er zijn (bijna) geen silver pressed labels die hun 'mooie' releases van de 'bron' opname op cd zetten. Meestal gaat het om 2e of 3e generatie kopiën die zij gebruiken, omdat zij geen contact hebben met de taper in kwestie.

    Wat is het nut van een mooie cover als de inhoud (muziek) niet optimaal is?

    Ik zeg hiermee niet dat het verzamelen van silver pressed geen leuke hobby is. Het is alleen prijzig en - geloof het of niet - kwalitatief minder dan mijn 'home-made' CD-R conversies.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •